Eigenzinnige technieker leidt tot snelheidsverlies

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Het hangt er van af hé.
Als die 20m kabel voldoende afgeschermd is en daar enkel en alleen een modem op zit, dan gaat dat geen probleem zijn.

Zoals het hier lijkt te zijn, dan zit hier bij Route81 nog een TV en digicorder achter. In tegenstelling tot wat Raf1 hier beweerde kan dat wel degelijk verstoring veroorzaken voor die modem.
Maar meten = weten. En de enige die de modem heeft 'gemeten' is de technieker, dus op dit moment is dat het enige waar we kunnen vanuit vertrekken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Dat is zever he... Die van mijn ouders staat ook niet waar het aansluitpunt is... Daar heeft de Telenet technieker hem gezet naast de pc.
Je moet eens leren lezen wat ik schrijf... een technieker doet geen Quick & Dirty installs... maw. als hij ziet dat de coax niet voldoet zal hij zo'n setup niet doen, ziet hij dat die wel in orde is dan is het normaal geen probleem (en daar is jou setup, zoals een hoop andere, een voorbeeld van).
James. schreef:Wat houdt TS tegen om de boel weer zelf te plaatsen zoals voordien?
Telenet die hem misschien uiteindelijk afsluit vanwege storingen op het netwerk.

Waarom willen mensen nu echt blijven prutsen... het is wel duidelijk op wie die "eigenzinnige" slaat in het onderwerp van de thread !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als ik deze tread eens vluchtig overloop, lijkt me één en ander duidelijk.
  • De discussie gaat er dus niet over of de gebruikte coax (derstijds door Telenet geleverd) een goede coax is of niet. Laat ons ervan uitgaan dat dit een goede coax is.
  • De discussie gaat er ook niet over of je wel of niet een modem op een andere plaats kan zetten. Ik denk dat we er allemaal over eens zijn, dat een goede (en goed geplaatste) coax van enkele 10-tal meter tussen de NIU en de modem ook volledig probleemloos is
  • Het enige probleem hier, is dat de installatie absoluut niet conform is
    • Het is absoluut not done dat je de coax van de modem uitgang nog eens gaat splisten, en er een TV aan hangt. Dat kan storingen veroorzaken op de modem (vb signaalverlies, slechte SNR), alsook storingen op het Telenet netwerk.
    • Het is absoluut verboden om TV toestellen aan te sluiten op een niet gefilterde aansluiting, dat is ook de reden waarom Telenet filters plaats bij de klanten die géén NIU hebben (vb analoge TV klanten).
De Telenet technieker heeft hier correct gehandeld, hij heeft geen andere keuze dan een installatie conform achter te laten, dat is zijn job, waarvoor Telenet hem betaalt.

Als de TS een oplossing voor zijn probleem zoekt, dan kan dat:
  • - als hij ervoor zorgt dat de coax vanaf de NIU naar de modem niet vertakt wordt (geen splitter), en er dus geen TV aan hangt.
    - de oplossing die Sylvester aanhaalt (2de NIU in de leefruimte), is technisch ook 100% in orde.
Zoals we hier op Userabase vaak zien, komen mensen hier met een probleem, maar "vergeten" ze (met of zonder opzet) het hele verhaal te vertellen :-( .
Indien het hele verhaal vanaf de start bekend zou geweest zijn, hadden we deze nutteloze welles-nietes discussie kunnen vermijden, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Exact Philippe.

Kunnen we bij deze dan ook de titel aanpassen naar "Technisch niet conforme installatie leid tot snelheidsverlies"?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zal al beginnen met de dt fout te verbeteren in de titel :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Allez nu, en ik had die nog speciaal overgenomen in de aangepaste titel :-D
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Niet nodig, jullie slaan nog wat dingen door elkaar denk ik.

'Eigenzinnige technieker' slaat op het feit dat hij de modem persé terug vooraan wou hangen terwijl dat technisch gezien ook achteraan kan. Als hij de TS niet ingelicht heeft over hoe dit te bekomen (eventueel met een 2e interventie) of waarom het bij hem niet mogelijk is, dan klopt de titel nog steeds.

'Snelheidsverlies' slaat waarschijnlijk op de TS zijn wifi. Als de modem terug naar voor gaat dan zakt zijn wifi snelheid als een pudding in elkaar door de slechte positie. Ik kan nergens opmaken dat de totale snelheid van de modem slecht was. En dat hoeft ook zover niet te komen voor telenet ziet dat er storingen op de lijn zitten.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Jullie vergeten nog een ding. De ts heeft digitale tv achteraan en een nieuwe modem, hij kan dus perfect een accesspoint installeren zonder ook maar 1 ding te veranderen aan de Bekabeling
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:De Telenet technieker heeft hier correct gehandeld
Niet akkoord, want de klant is ontevreden over de plaats van de modem en dit heeft als rechtstreeks gevolg dat de klant hoogstwaarschijnlijk zelf de modem gaat verplaatsen naar achter in de woning.
philippe_d schreef:de oplossing die Sylvester aanhaalt (2de NIU in de leefruimte), is technisch ook 100% in orde.
Hoe kan de technieker correct gehandeld hebben wanneer hij de wensen van de klant technisch conform kan uitvoeren maar dit vertikt te doen?

Ik begrijp niet hoe je dit klantonvriendelijk gedrag van duopolisten op een consumentenforum zoals userbase schaamteloos kan blijven verdedigen. Het lijkt wel alsof de commerciële belangen van de duopolisten hier op userbase zwaarder doorwegen dan de tevredenheid van de consument.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

mailracer schreef:Jullie vergeten nog een ding. De ts heeft digitale tv achteraan en een nieuwe modem, hij kan dus perfect een accesspoint installeren zonder ook maar 1 ding te veranderen aan de Bekabeling
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

raf1 schreef: Niet akkoord, want de klant is ontevreden over de plaats van de modem en dit heeft als rechtstreeks gevolg dat de klant hoogstwaarschijnlijk zelf de modem gaat verplaatsen naar achter in de woning.
De klant heeft niet ontevreden te zijn, modemplaatsing voor een basisopstelling is vastgelegd in de regels van telenet.
Zie bv: https://www2.telenet.be/content/dam/www ... 15-v02.pdf
Op de plaats waar de aftakkabel je huis binnenkomt, installeert een Telenet-installateur je modem en netwerkverdeler
En als hij zelf de modem zou verplaatsen, dan zoekt de klant weer zelf de problemen op zoals hij zelf in het verleden OOK heeft gedaan. Hopelijk sluiten ze hem permanent af als hij weer storingen gaat veroorzaken.
raf1 schreef:Hoe kan de technieker correct gehandeld hebben wanneer hij de wensen van de klant technisch conform kan uitvoeren maar dit vertikt te doen?
Een technieker moet zich aan de initiele opdracht houden, en nièt op eigen houtje extra niu's plaatsen. Als de klant dat wil moet hij zich maar informeren en een betalende installatie aanvragen voor die extra niu, want hij wijkt af van de basisopstelling.
raf1 schreef: Ik begrijp niet hoe je dit klantonvriendelijk gedrag van duopolisten op een consumentenforum zoals userbase schaamteloos kan blijven verdedigen. Het lijkt wel alsof de commerciële belangen van de duopolisten hier op userbase zwaarder doorwegen dan de tevredenheid van de consument.
En dit is by far de grootste zever die ik je hier ooit al heb zien vertellen. En believe me, met het zevergehalte dat jij hebt, is dat een hele prestatie om er alsnog zelf overheen te kunnen gaan.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Offtopic doch deels ontopic:

Als je al ziet wat voor problemen men heeft met coaxiale aansluitingen, wil ik echt niet weten wat er gaat gebeuren als men begint met FTTH in België.
"Ik heb de fiber uitgetrokken, en opnieuw ingestoken, en het werkt niet meer"...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

FlashBlue schreef:
raf1 schreef: Niet akkoord, want de klant is ontevreden over de plaats van de modem en dit heeft als rechtstreeks gevolg dat de klant hoogstwaarschijnlijk zelf de modem gaat verplaatsen naar achter in de woning.
De klant heeft niet ontevreden te zijn, modemplaatsing voor een basisopstelling is vastgelegd in de regels van telenet.
Zie bv: https://www2.telenet.be/content/dam/www ... 15-v02.pdf
Die brochure bevat geen regels over waar de modem wel of niet mag komen, die vertelt je simpelweg als klant wat jij moet voorzien en wat telenet voorziet bij een installatie.

Je mag de modem plaatsen waar jij wil (fysiek in je huis, niet positie in het netwerk voor de kommaneukers), zolang de kabel en aansluitingen maar volgens de regels der kunst zijn.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Niet akkoord, want de klant is ontevreden over de plaats van de modem en dit heeft als rechtstreeks gevolg dat de klant hoogstwaarschijnlijk zelf de modem gaat verplaatsen naar achter in de woning.
Nee, de klant is ontevreden over z'n WIFI... twee verschillende dingen :!:

Telenet heeft tevens duidelijk gemaakt hoe de klant dit correct kan oplossen (en dat is niet door de modem te verplaatsen) :!:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Aangezien zijn accesspoint samen met de modem in 1 toestel zit heeft dat wel met elkaar te maken.

Klant is ontevreden over ontvangst wifi.
->Slechte ontvangst komt door slechte plaatsing accesspoint.
->Accesspoint is ingebouwd in de HGW.
->Klant is ontevreden over positie HGW.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

MaT schreef:Aangezien zijn accesspoint samen met de modem in 1 toestel zit heeft dat wel met elkaar te maken.

Klant is ontevreden over ontvangst wifi.
->Slechte ontvangst komt door slechte plaatsing accesspoint.
->Accesspoint is ingebouwd in de HGW.
->Klant is ontevreden over positie HGW.
En dan komen we terug bij de folder uit:

Code: Selecteer alles

• Op de plaats waar de aftakkabel je huis binnenkomt, installeert een Telenet-installateur je modem en netwerkverdeler. Dat is je basisopstelling. 
En een tweede keer.

Code: Selecteer alles

Houd er rekening mee dat:
de aftakkabel je huis binnenkomt op de plaats van
de basisopstelling
Conclusie, die ontevreden klant had ervoor moeten zorgen dat zijna aftakkabel binnenkomt waar hij zijn opstelling wil hebben, punt.

Het is overigens simpel he. Wil je niet volgens de regels van de provider spelen, moet je geen klant worden, punt.
Dat hele "ik ben klant dus ik krijg wat ik wil" verhaaltje is wel erg afgezaagd aan het worden. Klanten mogen tegenwoordig direct opzeggen, wel, misschien moet omgekeerd de isp eens het recht krijgen om klanten zonder ozpeg buiten te smijten als ze teveel capsones hebben.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ten eerste kunnen situaties veranderen Flashblue. Wat vandaag een goede en logische opstelling lijkt kan dat morgen niet meer zijn en omgekeerd. De meeste mensen hun situatie stamt nog uit de periode dat er geen HGW's waren. Die konden dat toen onmogelijk voorzien.

Ten tweede is die folder geen regel over waar de modem fysiek mag komen zoals eerder gezegd.
De technieker zal, waar de kabel binnenkomt, de NIU en de modem plaatsen ja. Niets verhinderd je om de kabel tussen NIU en modem te wijzigen van 1 meter naar een langere (binnen de voorziene afstanden) en vervolgens met de modem naar een andere kamer te wandelen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Nogmaals :bang:
mailracer schreef:
mailracer schreef:Jullie vergeten nog een ding. De ts heeft digitale tv achteraan en een nieuwe modem, hij kan dus perfect een accesspoint installeren zonder ook maar 1 ding te veranderen aan de Bekabeling
Tenzij zijn digicorder niet interactief is natuurlijk. Maar dat weet alleen de topicstarter. Die vraag is nog niet beantwoord trouwens :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Niets verhinderd je om de kabel tussen NIU en modem te wijzigen van 1 meter naar een langere (binnen de voorziene afstanden) en vervolgens met de modem naar een andere kamer te wandelen.
Dus over wat ben je nu aan het zeuren... je kan de modem verplaatsen (TN doet dit zelfs voor jou) zoals al meermaals is aangegeven door verschillende mensen waar hij op een andere plaats staat. Dat het in dit geval niet gedaan is heeft vermoedelijk te maken met het feit dat er niet aan technische vereisten is voldaan... en dat kan je moeilijk TN verwijten (al is dat jou en raf1 z'n enige doel).

WIFI is trouwens nooit voorspelbaar en meestal kom je met één AP niet meer toe nu dat de snelheden stijgen en 5 GHz meer en meer in gebruik is. Vergeet dus de utopie dat je met je HGW ideaal plaatsen al je problemen kan oplossen... maar accepteer dat een extra AP gewoon een prima en correcte oplossing is die je amper centen kost (en nee het is TN z'n fout niet dat jou huis te groot of niet ideaal is).

Jij en raf1 doen me meer en meer denken aan het rendierhoedje.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

@mailracer: al aan gedacht dat extra stroomverbruik en éénmalige kosten ongewenst zijn? Bovendien is het onnodig bevolken van de 2.4 GHz/5GHz-band wellicht ook ongewenst, de ether is en blijft een gemeenschappelijk goed.

En dan nog even dit: Kan ik mijn Telenet-installatie binnenshuis verplaatsen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dit is toch ook nooit ontkend ?

Er staat alléén bij dat het voor een Telenet technicus is (en dat die dit enkel zal doen als er aan de technische vereisten is voldaan).

Wat tracht je nu in hemelsnaam te bereiken... blijven bashen op een technieker die z'n werk correct heeft gedaan :bang:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

r2504 schreef:
Dit is toch ook nooit ontkend ?

Er staat alléén bij dat het voor een Telenet technicus is (en dat die dit enkel zal doen als er aan de technische vereisten is voldaan)
Hoe hypocriet kan jij toch zijn...
r2504 schreef:De modem moet een correct signaal hebben en in princiepe is dat meteen bij het overname punt (dus waar je coax binnen komt).

Dat daarmee je wireless niet ideaal is is een ander probleem... en dat moet je inderdaad afzonderlijk oplossen (extra AP, powerlines, ...).

Als gebruiker is dat misschien moeilijker te begrijpen maar technisch is het nu éénmaal correct.
En dit ondanks dat Telenet zelf aangeeft:
Kan ik mijn Telenet-installatie binnenshuis verplaatsen?

Dat kan. De Telenet-technicus verplaatst de Wireless Modem en de netwerkverdeler (NIU). Contacteer onze Klantendienst en maak een afspraak.
Precies wat de klant wenst!
Maar wat de eigenzinnige technieker "gewoon" naast zich neerlegt.
Een "Quick & Dirty" installatie dus, met snelheidsverlies.
r2504 schreef:Wat tracht je nu in hemelsnaam te bereiken... blijven bashen op een technieker die z'n werk correct heeft gedaan :bang:
Jij hebt een bloedhekel aan raf1 en zal dat met alle middelen in de wereld uitdragen.
Zelfs als raf1 een punt heeft.

Net als een heel bataljon andere vaandeldragers volgens wie de modem/HGW enkel kan geplaatst worden daar waar de coax kabel het huis binnenkomt.
Telenet geeft zélf duidelijk aan dat de klant hiervan kan afwijken.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

eternum schreef: En dit ondanks dat Telenet zelf aangeeft:
Kan ik mijn Telenet-installatie binnenshuis verplaatsen?

Dat kan. De Telenet-technicus verplaatst de Wireless Modem en de netwerkverdeler (NIU). Contacteer onze Klantendienst en maak een afspraak.
Precies wat de klant wenst!
Maar wat de eigenzinnige technieker "gewoon" naast zich neerlegt.
Een "Quick & Dirty" installatie dus, met snelheidsverlies.
Maar dat lukt hier blijkbaar niet hé.
Rekening houdend dat de NIU dan ook wordt verplaatst, moet er dan ook nog eens een coax terugkeren ALS (onbekende factor) er op de huidige plaats ook nog andere kabels naar andere TV aansluitpunten vertrekken.
Er ligt amper 1 deftige coax, laat staan dat er daar 2 liggen.
Wel even koppetje erbij houden hé, eternum.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

xayana schreef: Er ligt amper 1 deftige coax, laat staan dat er daar 2 liggen.
Wie zegt dat?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

xayana schreef:Rekening houdend dat de NIU dan ook wordt verplaatst, moet er dan ook nog eens een coax terugkeren ALS (onbekende factor) er op de huidige plaats ook nog andere kabels naar andere TV aansluitpunten vertrekken.
Er ligt amper 1 deftige coax, laat staan dat er daar 2 liggen.
Wel even koppetje erbij houden hé, eternum.
Wat wil je nu met die bijkomende factor bereiken?
Dat er zich alsnog een bijkomend hypothetisch probleem zou kunnen voordoen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

eternum schreef:Hoe hypocriet kan jij toch zijn...
Blijkbaar snap jij de betekenis niet van "in princiepe"... en dan noem je me maar direct hypocriet :nono:
eternum schreef:Precies wat de klant wenst!
Maar wat de eigenzinnige technieker "gewoon" naast zich neerlegt.
We hebben geen opname van de gesprekken tussen de klant en de technieker... wel is reeds meermaals duidelijk geworden dat de kwaliteit van de coax onzeker is, en erger dat de TS splitsingen doet van die coax om TV's aan te sluiten wat niet conform is. De technieker doet dus correct z'n job, en heeft zelfs een alternatief voorstel gedaan !
eternum schreef:Jij hebt een bloedhekel aan raf1 en zal dat met alle middelen in de wereld uitdragen.
Zelfs als raf1 een punt heeft.
Ik heb nooit persoonlijke problemen met mensen hier... wel met mensen die niet objectief zijn, denken dat de wereld rond hun wensen draait en enkel als doel hebben een provider te bashen. Raf1 en MaT voldoen hier 200% aan... zo'n mensen hebben dus "nooit een punt" wat mij betreft (want het zal toch nooit goed zijn voor hen, kijk maar naar Raf1 z'n antwoorden op het Netflow topic) !
eternum schreef:Net als een heel bataljon andere vaandeldragers volgens wie de modem/HGW enkel kan geplaatst worden daar waar de coax kabel het huis binnenkomt.
Ik lees hier alléén dat de standaard installatie van de modem bij het overname punt is en dat verschillende mensen de modem door TN op een andere locatie hebben laten plaatsen. Je tracht de waarheid dus geweld aan te doen met uitspraken die totaal niet waar zijn.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

r2504 schreef: ..wel is reeds meermaals duidelijk geworden dat de kwaliteit van de coax onzeker is..
Nogmaals, hoe is dat zo zeker?
r2504 schreef:We hebben geen opname van de gesprekken tussen de klant en de technieker...
Dus de reden waarom hij dat deed weet niemand.
Hij kan evengoed een heel strikte interpretatie van die brochure van Flashbleu hebben of gevonden hebben dat het zijn werk niet was op dat moment.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

raf1 schreef:@mailracer: al aan gedacht dat extra stroomverbruik en éénmalige kosten ongewenst zijn? Bovendien is het onnodig bevolken van de 2.4 GHz/5GHz-band wellicht ook ongewenst, de ether is en blijft een gemeenschappelijk goed.

En dan nog even dit: Kan ik mijn Telenet-installatie binnenshuis verplaatsen?


Ze zouden de titel van deze topic beter veranderen in eigenzinnige leden verpesten het met plezier helpen van andere leden. Ik snap echt niet waarom we zoveel moeite nog moeten doen om een persoon met zijn problemen nog te helpen via een forum, als er van die snotneuzen passeren die veel vrije tijd hebben om dergelijk topic zo uit te persen met allerlij bagger.

Kan men nu niet eenmaal de topicstarter een besluit laten nemen ipv dat in zijn/haar plaats te doen.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

raf1 schreef:@mailracer: al aan gedacht dat extra stroomverbruik en éénmalige kosten ongewenst zijn? Bovendien is het onnodig bevolken van de 2.4 GHz/5GHz-band wellicht ook ongewenst, de ether is en blijft een gemeenschappelijk goed.

En dan nog even dit: Kan ik mijn Telenet-installatie binnenshuis verplaatsen?
En dit is een antwoord zoals zovele alhier.....

En ik bedoel hiermee Telenet én raf1.

Telenet kan niet op voorhand zeggen of het kan. Als er geen coax ligt, en er kan geen coax gelegd worden, dan kan het NIET.
Ook in geval van de TS kan het NIET !!! , alleszins niet op de plaats waar de TS het wil.
Dit is dus een NIETSZEGGEND antwoord van Telenet én raf1.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

En hoe weet jij dat zo zeker Sylvester?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

philippe_d schreef: [*]Het is absoluut verboden om TV toestellen aan te sluiten op een niet gefilterde aansluiting, dat is ook de reden waarom Telenet filters plaats bij de klanten die géén NIU hebben (vb analoge TV klanten).[/list][/list]
Wat bedoel je hiermee?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

MaT schreef:En hoe weet jij dat zo zeker Sylvester?
Euh.... ???
Vanzelfsprekend.

Ah slaat dat op 'in geval van de TS kan het niet' ?
Dan is het ook vanzelfsprekend. Modem kan niet gehangen worden op de plaats waar de TS het wil omdat daar de TWEEDE TV staat.
Volledige uitleg is al 10-tallen keren gepasseerd.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Maar er ligt wel een coax dus dat kan wel als de TS die TV niet aansluit of een 2e NIU word geplaatst.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Dan kan het uiteraard wel als de coax kabel voldoet, zoals ik al had aangegeven (met NIU).
Had ik toch al gezegd....
Wat ik wil zeggen is dat Telenet laat uitschijnen dat het verplaatsen altijd kan, en dat is niet zo.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Sylvester schreef:Ook in geval van de TS kan het NIET !!! , alleszins niet op de plaats waar de TS het wil.
Sylvester schreef:Dan kan het uiteraard wel als de coax kabel voldoet, zoals ik al had aangegeven (met NIU).
Dus je wil zeggen dat zijn coax niet voldoet?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

eternum schreef: En dit ondanks dat Telenet zelf aangeeft:
Kan ik mijn Telenet-installatie binnenshuis verplaatsen?

Dat kan. De Telenet-technicus verplaatst de Wireless Modem en de netwerkverdeler (NIU). Contacteer onze Klantendienst en maak een afspraak.
Precies wat de klant wenst!
Maar wat de eigenzinnige technieker "gewoon" naast zich neerlegt.
Een "Quick & Dirty" installatie dus, met snelheidsverlies.
De kabels moeten voldaan zijn aan een bepaalde standaard. Als de kabel, die getrokken is door de TS, niet in orde is of storing geeft op het netwerk dan zal de technieker de modem ook niet verplaatsen wat niet meer dan logisch is. Pas zodra alles in orde is qua bekabeling en dit klaarligt zal een technieker de modem en/of volledige NIU installatie verplaatsen.

Het is toch niet moeilijk te begrijpen?
Als de kabel die er ligt geen storing geeft en volledig in orde is kan je die modem gewoon verplaatsen of dit laten doen door een technieker.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zucht.

Samengevat: het kán dus, ook volgens de telenet regeltjes, maar niet noodzakelijk hier in deze situatie.

Deze discussie is uiteindelijk een welles-nietes spelletje, dat niet veel verschilt van de IPv6 discussies over oa NAT.
Je hebt aan de ene zijde de puristen, die vinden dat de installatieregels van een bedrijf ten allen tijde moeten gevolgd worden, en dat de klant bij slechte connectie (bv wifi hier) maar extra materiaal moet steken.
En je hebt aan de andere zijde de pragmatici, die vinden dat een bedrijf nul de botten te zeggen heeft over hoe jij je huis inricht, en als jij dat toestel elders wilt, dat telenet maar moet maken dat ze een compromis vinden, of dat de klant in zijn recht is on het zelf te doen.
Dezelfde zever over NAT in IPv6 overigens; dat welles-nietes spel is ook volledig tussen puristen die van het netwerk ideaalbeeld niet willen afwijken, en pragmatici die vinden dat als het bepaalde problemen kan oplossen, dat het er dan maar moet komen.

Jullie beseffen toch dat hier nooit een antwoord op zal komen dat iedereen aanvaardt, net omdat die uitgangspunten zo verschillend zijn?

Deze zelfde discussie krijgen we ook elke keer
- iemand zijn (niu en) telenet modem mee wil verhuizen,
- iemand een modem vs een hgw wil plaatsen (meer bepaald over wanneer iemand netwerkkennis genoeg zou hebben om beter met een eigen router te werken),
- er berichten komen over al dan niet wettelijk afdwingen dat er eigen hardwarekeuze moet komen
- en tal van andere eeuwige discussies hier.

En het uitgangspunt is altijd hetzelfde: hebben de regels van het bedrijf voorrang, of de zelfbeschikking van de klant in zijn huis?
Aangezien die standpunten volledig uit mekaar liggen, kan een discussie die erop gebaseerd is dus ook nooit beeindigd worden hier.

En vooraleer iemand afkomt met "jama, als de klant dan storingen veroorzaakt...": tja, voor de puristen is dat reden genoeg om de klant geen zelfbeschikking te geven, en voor de pragmatici moet het bedrijf dan maar meer moeite doen om die storing te verhelpen.

En nee, een contract lost deze onduidelijkheden niet op in de situaties waar er eentje is; kijk bv naar het contractueel verbod op huisdieren bij huurwoningen, dat keer op keer herroepen wordt omwille van allerlei redenen, meestal te maken met art8 van het ECHR.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Zucht.
Inderdaad... omdat sommige mensen steeds blijven terugkomen met hun egoïstische mentaliteit van het zal en moet zoals IK het wil.

We leven in een maatschappij en daar gelden regels op de meest uiteenlopende onderwerpen... leer ze te respecteren of ga op een eiland wonen.
ITnetadmin schreef:Samengevat: het kán dus, ook volgens de telenet regeltjes, maar niet noodzakelijk hier in deze situatie.
Ondanks die regels kan er heel veel... ook de plaats van de modem bepalen... maar voor sommigen zal het NOOIT genoeg zijn.

Exit dit topic... discussiëren met egoïstische eigenzinnige mensen is gewoon nutteloos.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dit is een discussie forum, we moeten het dus niet mekaar eens te zijn, er zullen altijd uiteenlopende meningen zijn over bepaalde zaken.

Maar deze discussie heeft toch zijn nut gehad:
  • De TS vroeg onze mening, die heeft hij dus gehad :wink:
  • De Ts wil een mogelijke oplossing voor zijn probleem, die heeft hij ook gekregen, ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

FlashBlue schreef: De klant heeft niet ontevreden te zijn, modemplaatsing voor een basisopstelling is vastgelegd in de regels van telenet.
Zie bv: https://www2.telenet.be/content/dam/www ... 15-v02.pdf
Op de plaats waar de aftakkabel je huis binnenkomt, installeert een Telenet-installateur je modem en netwerkverdeler
Wederom, maar r2504 wou me er op wijzen dat ik niet kan lezen: bij mijn ouders staat deze NIET geplaatst op de plaats waar deze binnenkomt maar werd deze door de technieker van Telenet gezet naast de pc...Al gaat er nu gezaag volgen dat hij wel kan lezen en ik nog steeds niet... Jaja, heb alles gelezen. :) Als je elke regel zo slaafs volgt, amai. :)

Het is maar hoe je het bekijkt. Dat de installatie niet conform was dat is een ander punt maar de technieker had een andere oplossing kunnen aanbieden volgens mij. Een beetje een menselijke technieker had een oplossing gezocht die voor de klant aanvaardbaar was en zo min mogelijk kosten met zich mee bracht. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ? :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”