Welke nieuwe draadloze router/acces point ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ben op zoek naar een draadloze router of acces point voor bij mijn ouders. (hebben een Telenet aansluiting)
Deze zal in de woonkamer komen te staan maar mijn ouders zullen regelmatig met de laptop aan de bureau die in de kelder staat zitten.
Een collega heeft een Belkin N600 en heeft daar een heel goed bereik mee.
Ikzelf heb de standaard AP van Telenet(Netgear WNDR4300) en ben daar ook best tevreden over. Wordt dit model trouwens nog steeds geleverd of is hier een opvolger van intussen ?
Welke redelijk geprijsde router of acces point raden jullie mij aan ?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik ben naar hetzelfde aan't zien, en ik denk dat ik voor een Ubiquiti ga gaan. Unifi AP AC LR ofwel de LR zonder 5Ghz, ben er nog niet uit.
'k Moet wifi op de zolder krijgen, kabels trekken is niet evident naar daar dus ik hoop dat ik met 1 AP ons huis kan dekken. Anders zal er nog een tweede moeten komen vrees'k.

Kost wat, maja...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Afhankelijk of je clients 5GHz ondersteunen en/of de drukte in de 2.4GHz band op de locatie zou je er voor kunnen kiezen voor een goedkope oplossing met een degelijke 2.4GHz radio (TP-Link WR841N bv.). Kost +-20 euro, heeft 2x2MiMo 2.4GHz en 100Mbps poorten.

5GHz is ineens duurder, en ik denk niet dat je er veel baat bij gaat zien tegenover 2.4GHz als het gaat om de router/AP in de woonkamer en de client in de kelder. Het heeft weinig zin om geld uit te geven aan een 5GHz router/AP als in de praktijk blijkt dat quasi enkel de 2.4GHz gebruikt wordt.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Bedankt, ik heb een Netgear WNDR 4300TN bijgekocht voor €20.
Deze heb ik hier thuis ook staan en werkt heel stabiel en het bereik is ook best aardig.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”