Hoi,
Ik vroeg me af hoe snel je een email adres zou kunnen her-aanmaken bij Telenet? Momenteel hebben mijn ouders Telenet, maar ze zouden evt opteren om over te stappen op een andere provider. Ikzelf blijf wel bij Telenet, dus ik zou hun mail adres kunnen opnieuw aanmaken bij mij, zodat ze dat niet overal moeten gaan aanpassen.
Iemand enig idee?
Thx
Overnemen email-adres/alias
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 42 keer
Zolang ze nog klant zijn kan je dit onmiddelijk overdragen naar een andere account. Zo heb ik het vroeger toch gedaan toen van thuis verhuisde naar ons eigen huis, zo'n 13 jaar geleden.
Zo'n 2 jaar geleden ben ik nu overgeschakeld naar Proximus, en dan naar Scarlet. En dan heb ik alles gewoon zo'n loop laten gaan. En toen m'n mail adres na 1,5 jaar niet meer beschikbaar was wou ik het terug activeren op m'n ouders hun Telenet account, maar nu is het zeker nog een jaar geblokkeerd. Dus zeker overdragen vóór ze overstappen.
Zo'n 2 jaar geleden ben ik nu overgeschakeld naar Proximus, en dan naar Scarlet. En dan heb ik alles gewoon zo'n loop laten gaan. En toen m'n mail adres na 1,5 jaar niet meer beschikbaar was wou ik het terug activeren op m'n ouders hun Telenet account, maar nu is het zeker nog een jaar geblokkeerd. Dus zeker overdragen vóór ze overstappen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5780
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1770 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Het lijkt me geen goed idee om die mailbox op jouw Telenet-account te zetten. Uiteindelijk draag jij dan de verantwoordelijkheid voor alles wat eventueel zou mislopen met het e-mailverkeer van je ouders en kunnen jouw ouders niet rechtstreeks beroep doen op support via Telenet.devilkin schreef:Iemand enig idee?
Het beperkt ook jouw vrijheid om ooit van provider te veranderen wanneer je niet meer tevreden bent van de service die Telenet aanbiedt.
Ik zie geen enkele reden om die e-mailadressen koste wat het kost te behouden aangezien e-mail van je vorige provider 18 maanden blijft werken na opzeg. Je hebt bovendien de mogelijkheid om alle e-mail door te sturen naar een nieuw adres.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/internetabonnement-stoppen-wat-met-mijn-telenet-e-mailadreswebruimte/
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-optie-ontvangen-e-mails-doorsturen-bij-webmail/
http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/24-u-verandert-van-internetprovider-kunt-u-uw-e-mailadres-behouden