Overnemen email-adres/alias

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hoi,

Ik vroeg me af hoe snel je een email adres zou kunnen her-aanmaken bij Telenet? Momenteel hebben mijn ouders Telenet, maar ze zouden evt opteren om over te stappen op een andere provider. Ikzelf blijf wel bij Telenet, dus ik zou hun mail adres kunnen opnieuw aanmaken bij mij, zodat ze dat niet overal moeten gaan aanpassen.

Iemand enig idee?

Thx
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Zolang ze nog klant zijn kan je dit onmiddelijk overdragen naar een andere account. Zo heb ik het vroeger toch gedaan toen van thuis verhuisde naar ons eigen huis, zo'n 13 jaar geleden.
Zo'n 2 jaar geleden ben ik nu overgeschakeld naar Proximus, en dan naar Scarlet. En dan heb ik alles gewoon zo'n loop laten gaan. En toen m'n mail adres na 1,5 jaar niet meer beschikbaar was wou ik het terug activeren op m'n ouders hun Telenet account, maar nu is het zeker nog een jaar geblokkeerd. Dus zeker overdragen vóór ze overstappen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

devilkin schreef:Iemand enig idee?
Het lijkt me geen goed idee om die mailbox op jouw Telenet-account te zetten. Uiteindelijk draag jij dan de verantwoordelijkheid voor alles wat eventueel zou mislopen met het e-mailverkeer van je ouders en kunnen jouw ouders niet rechtstreeks beroep doen op support via Telenet.
Het beperkt ook jouw vrijheid om ooit van provider te veranderen wanneer je niet meer tevreden bent van de service die Telenet aanbiedt.

Ik zie geen enkele reden om die e-mailadressen koste wat het kost te behouden aangezien e-mail van je vorige provider 18 maanden blijft werken na opzeg. Je hebt bovendien de mogelijkheid om alle e-mail door te sturen naar een nieuw adres.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/internetabonnement-stoppen-wat-met-mijn-telenet-e-mailadreswebruimte/
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-optie-ontvangen-e-mails-doorsturen-bij-webmail/
http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/24-u-verandert-van-internetprovider-kunt-u-uw-e-mailadres-behouden
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”