Project VTM in keuken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Probleem: signaal bij Digicorder Telenet is zeer slecht/niet werkend bij VTM/Q2/VTMkzoom. Andere zenders hebben een voldoende (30-45%) signaalkwaliteit tot perfect (100%). Waarschijnlijk dus lage sterkte, maar wel vreemd dat dit bij één groep zenders (mux) meer tot uiting komt dan de rest

Situatie: huis van 1988, kabels overal van degelijke kwaliteit. Bij het plaatsen van de keuken (20j geleden) is er echter een coaxkabel verlengd naar een andere plaats en ik denk dat het daar is misgelopen. Ik was er niet bij, en de keuken uitbreken is geen optie.

Reeds geprobeerd: nieuw sokkel van Niko geplaatst, nieuwe NIU, aansluiting coaxkabel zit op de +4dB uitgang, dure coaxkabel van sokkel naar Digicorder. Volgens mij blijft dus enkel nog de binnenbekabeling over :(

Bij het bekijken van filmpjes op het internet zie ik echter dat de meeste kabels koper zijn, die van ons is zilverkleurig en heeft ook niet zo'n uitgebreide binnenmantel. Wat kan ik hier nog doen om eindelijk naar de VTM te kunnen kijken?

Afbeelding
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Stievie op de laptop installeren, kijken via Google Chrome en dan met casten naar een Chromecast die je in de TV steekt?
Ofwel nieuwe COAX kabel leggen, ik zag op Batibouw van die plinten waar je gemakkelijk kabels in kan verstoppen. Zag er echt degelijk uit.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Bababa schreef:Bij het plaatsen van de keuken (20j geleden) is er echter een coaxkabel verlengd naar een andere plaats en ik denk dat het daar is misgelopen.
En zit die coax in een buis ? Kan je er geen nieuwe doortrekken ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

dit is idd nog een oude coax uit het tijdperk van de analoge tv met nogal wat verlies..
heb hetzelfde probleem, had extra versterkers geplaatst, maar dan ook extra ruis, nu met Orange heb ik daar last van, met de Telenet digicorder/box had ik daar geen last van, de Orange box gaat om de haverklap rebooten bij minder goed signaal....

Ik ga nu niewe (grijze)coax trekken over de valse plafonds, en waar ze beneden moeten komen gewoon in de hoek met een klein kabelgootje werken,
bij de volgende behangbeurt.. de kabels inwerken dan
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

r2504 schreef:
Bababa schreef:Bij het plaatsen van de keuken (20j geleden) is er echter een coaxkabel verlengd naar een andere plaats en ik denk dat het daar is misgelopen.
En zit die coax in een buis ? Kan je er geen nieuwe doortrekken ?
Het punt waar de coax verlengd is, zit weg achter de keuken dus kan ik er geen meer doortrekken.



Toch een update wie voor met soortgelijke problemen zit. Het is bij mij (vreemd genoeg) opgelost door eens op en neer te buigen met de coax die vertrekt aan de NIU van Telenet. Blijkbaar zat er een te scherpe knik in; en nu haal ik zonder verdere aanpassingen fantastische resultaten :beerchug:
Afbeelding
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Realiseer je dan wel dat het alsnog kan terugkomen en dat dit probleem toch eens van naderbij bekeken moet worden
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”