Telenet Business brengt 500 Mbps internet naar kmo's

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 21269.html

Is dit "dankzij" de Grote Netwerf?
Nu de rest nog (vooral hogere/geen limiet graag...)

"Residentiële Telenetklanten moeten niet meteen gaan hopen op een zelfde snelheidsverhoging tot 500 Mbps. Een soortgelijke upgrade voor residentiële abonnementen, is volgens woordvoerster Isabelle Geeraerts voorlopig niet aan de orde."
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Indirect is het waarschijnlijk wel een resultaat van de "Grote Netwerf". Het bestaande netwerk kon waarschijnlijk al veel eerder 500Mbps leveren. Echter is dat niet echt relevant als de capaciteit er niets was(/is) om die 500Mbps ook daadwerkelijk te kunnen geven, zo goed als heel de dag door.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Niet onder de indruk telenet, maar ja, de postjes moeten nu éénmaal ook betaald worden, en dat geld gaat niet naar betere producten voor eindklanten.

Hier in Zweden, eerste beste conference center (L&L in Klara Strand nabij Stockholm station), dan nog met een apple router ertussen (en hard wired naar dat apple ding, die dan weer met zijn WAN op het netwerk van Klara Strand zat):
Bijlagen
800mbit.png
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ddd schreef:Is dit "dankzij" de Grote Netwerf?
Ja.
ddd schreef:Nu de rest nog (vooral hogere/geen limiet graag...)
Limieten bestaan al geruime tijd niet meer op de duurdere abonnementen... enkel je snelheid gaat in de piekuren omlaag naar 10 Mbits (wat nog altijd meer is dan sommige Proximus klanten gewoon kunnen krijgen).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Some people are never happy... 'k vind het toch een mooi aanbod, voor wie wilt betalen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

devilkin schreef:Some people are never happy... 'k vind het toch een mooi aanbod, voor wie wilt betalen.
500/50 is 2x zo snel als wat we nu als consument krijgen

om daar dan premium voor te mogen betalen, terwijl in de buurlanden 500/500 fiber tegen consumentenprijzen wordt aangeboden

't ja .... als uw bedrijf geld zat heeft waarom niet
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nee, die pakken iFiber of een andere glasvezelverbinding. Die gaan dat echt niet over coax sturen.

Erover klagen wat het buitenland heeft gaat weinig zoden aan de dijk brengen hier, tenzij een van de ISP's het ook gaat aanbieden. Dus, hou je vooral niet in, en doe het zelf? ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

we hebben vandaag heus geen 500/500 nodig, misschien over 2jaar.
Limieten zijn er dus ja en dat weet je wanneer je je abbo afsluit..

Meer mag maar dat komt telkens met prijsverhoging..

Plan gewoon downloads/updates,in daluren en dan kom je er heus wel :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Vandaag technieker over de vloer gehad ivm verhuis.
Volgens hem kan iedere mens waar in de straat niet te veel bedrijven zijn gemakkellijk 1500 aanbieden.
De grote werf heeft er niks mee te maken volgens hem.
Aangezien ze de grote werf nog volop aan het uitrollen zijn en dat de 500/50 voor iedereen beschikbaar komt.

De vraag die ik me stel is als je als gewone particulier business hebt zal je het dan wel krijgen ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als het niets met de grote netwerf te maken heeft, dan verkoopt men 500 Mbps internet aan één professionele klant op een node die 600 Mbps bandbreedte ter beschikking heeft voor 260 klanten. Dan zal die 500 Mbps als een pudding in elkaar zakken in de piekuren. Dit is dan allesbehalve business grade internet.

Ofwel gaat Telenet tegen 1 april bandbreedte vrijmaken door analoge tv te herleiden tot maximum 16 kanalen, maar dat kan wettelijk niet omdat ze minstens één maand op voorhand moeten communiceren.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Die grote Netwerf is gewoon een maskering om een prijsstijging te kunnen verantwoorden.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

raf1 schreef:Als het niets met de grote netwerf te maken heeft, dan verkoopt men 500 Mbps internet aan één professionele klant op een node die 600 Mbps bandbreedte ter beschikking heeft voor 260 klanten. Dan zal die 500 Mbps als een pudding in elkaar zakken in de piekuren. Dit is dan allesbehalve business grade internet.

Ofwel gaat Telenet tegen 1 april bandbreedte vrijmaken door analoge tv te herleiden tot maximum 16 kanalen, maar dat kan wettelijk niet omdat ze minstens één maand op voorhand moeten communiceren.
conclusie: het is gewoon een slechte 1 april grap :twisted:

Maar als er 260 klanten op 1 node staan die max. 600 Mbps aankan, dan is 240 Mpbs voor 1 klant ook veel. Je hebt maar 3 klanten nodig die iets downloaden met max. snelheid om de snelheid van iedereen te verlagen. Ik denk dat het vooral een 500/50 Mbps ALS het beschikbaar is aanbod wordt.
Robert Ford schreef:Die grote Netwerf is gewoon een maskering om een prijsstijging te kunnen verantwoorden.
Ben ik het helemaal met eens, zeker nu dat Telenet bekend heeft gemaakt dat residentiële klanten op korte termijn zulke snelheden niet mogen verwachten. Dus ze gaan dezelfde dienst blijven leveren maar die blijft duurder worden om het netwerk te kunnen verbeteren waar we dus niets van merken. Ik had tenminste verwacht dat Telent zou vermelden dat we WEL hogere snelheden krijgen zodra de grote netwerf klaar is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:op een node die 600 Mbps bandbreedte ter beschikking heeft
Vijf haar geleden had men reeds minstens rond de 400 Mbps op een node... met de Grote Netwerf is daar zo'n 400 Mhz bijgekomen, dus de beschikbare bandbreedte is maw. een heel pak groter dan 600 Mbps volgens mij.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

lanadekat schreef:Maar als er 260 klanten op 1 node staan die max. 600 Mbps aankan, dan is 240 Mpbs voor 1 klant ook veel. Je hebt maar 3 klanten nodig die iets downloaden met max. snelheid om de snelheid van iedereen te verlagen.
Niemand downloadt urenlang aan 240 Mbps en niemand checkt of die 240 Mbps ook urenlang stabiel gehaald wordt. En speedtest.net daar geloof ik niet in, als men VoIP een hogere QOS geeft, kan men speedtest.net ook een hoger QOS geven.
Moraal van het verhaal is dat niemand echt wetenschappelijk heeft onderzocht of men nu urenlang 240 Mbps krijgt of slechts 50 á 100 Mbps.

r2504 schreef:Vijf haar geleden had men reeds minstens rond de 400 Mbps op een node... met de Grote Netwerf is daar zo'n 400 Mhz bijgekomen, dus de beschikbare bandbreedte is maw. een heel pak groter dan 600 Mbps volgens mij.
De grote netwerf is nog niet klaar, maar het klopt dat sommige nodes die reeds geüpgraded zijn gemakkelijk 2,5 Gbps ter beschikking hebben.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

raf1 schreef:Als het niets met de grote netwerf te maken heeft, dan verkoopt men 500 Mbps internet aan één professionele klant op een node die 600 Mbps bandbreedte ter beschikking heeft voor 260 klanten. Dan zal die 500 Mbps als een pudding in elkaar zakken in de piekuren. Dit is dan allesbehalve business grade internet.
Bronvermeldibg? Is anders wel interessant.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

ub4b schreef:Bronvermeldibg?
Gemiddeld 260 klanten per optisch knooppunt: jaarverslag Telenet 2015 ==> http://nl.investors.telenet.be
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ik vond dat die technieker heel goed wist waarover hij praat.
daarbij de grote netwerf is bij lange niet klaar.
Waar ik woonde gingen ze mei verleden jaar beginnen de laatste mail die ik ontving was dat de werken zouden plaatvinden mei 2017.
Dus kan het daar niks mee te maken hebben. Ze hebben nog veel te veel gemeentes waar ze moeten werken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:De grote netwerf is nog niet klaar, maar het klopt dat sommige nodes die reeds geüpgraded zijn gemakkelijk 2,5 Gbps ter beschikking hebben.
Dergelijke abonnement worden niet genomen door de bakker op de hoek van de straat... misschien heeft TN er vertrouwen in dat het op de juiste plaatsen wel klaar is ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik lees net op https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/ dat zulke Corporate Fibernet-klanten een hogere QOS krijgen. De grote netwerf hoeft dus helemaal niet voltooid te zijn.
Op een node met een aantal Corporate Fibernet-klanten ben je als consument met een Whoppa-abonnement dus wellicht de pineut.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb momenteel Telenet Business Fibernet 240 plus en Proximus Internet Office&Go Maxi met fixed IP als failover met een firewall die beheerd en gemonitord wordt door mijn ICT service provider.

Dat lijkt mij beter dan een back-up vdsl oplossing die door Telenet wordt aangeboden.
Als Telenet problemen heeft dan is de Telenet back-up lijn misschien ook down.

En het is in ieder geval goedkoper dan een vergelijkbaar Telenet Corporate Fibernet abonnement met een gehuurde Telenet router aan € 25/maand.

De 30 Mbps upload is voorlopig ook voldoende voor remote veeam backups van enkele servers.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Iedere provider doet aan overboeking... iedere consument en zelfs bedrijf (tenzij je echte SLA's hebt en veel geld mag neerleggen) is dus gezien.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

zeer wss zullen we dit jaar van Tn 250/25 of 300/30 gaan krijgen als gewone klant zodra ze genoeg knooppunten voorzien hebben.

Die 500/50 is gewoon een test om hun netwerk te testen + ter voorbereiding van upgrades voor de gewone klant en hun kmo's tevreden te stellen

TN geeft elk jaar een verhoging dusja..
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Op een node met een aantal Corporate Fibernet-klanten ben je als consument met een Whoppa-abonnement dus wellicht de pineut.
Bij mijn weten niet correct. Toen ik jaren terug de uitleg over "corporate fibernet" kreeg van TN, vertelde men mij dat de producten voor de consumer en deze met "business" in de naam op andere frequenties zaten in de coaxlijn dan de "corporate" versies.
Zodoende hadden de corporate klanten minder last van overboeking(minder "volk" op hun freq-banden) en konden ze andere QoS-regels toepassen.
De signalen komen dus in andere frequentiebanden /-channels toe op de CMTS (de coax--> glasvezel straatkast ofte de DSLAM/ROP van de coax) en kunnen daar dus ook op aparte glasvezel-"lijnen" worden doorgestuurd. Ik spreek van "lijnen" omdat tegenwoordig met WDM, vlans en dergelijke een fiberpaar veel meer kan zijn dan een specifieke point-to-point.

De 500/50 waarvan sprake is dan voorlopig ook enkel beschikbaar voor de corporate-klanten.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

serialchiller schreef:Bij mijn weten niet correct.
Dan moet Telenet wel voldoende vrije frequenties hebben onder de 600 MHz. De Grote Netwerf is bijlange nog niet overal uitgerold, dus hogere frequenties zijn op veel locaties gewoon onmogelijk.
Van 240 Mbps naar 500 Mbps betekent dus vijf kanalen extra aan de channel bonding toevoegen. Waar Telenet die 5 kanalen gaat halen is me een compleet raadsel. Met steeds meer HD-zenders en nog steeds 22 analoge kanalen zit hun kabel nu al propvol.
Nog meer overboeking en QOS-manipulatie zijn volgens mij voorlopig de enige manier om die 500 Mbps te kunnen realiseren.

Dit lijkt me dus ook een test zoals buthead zegt. Een test om te zien hoe ver men kan overboeken zonder hun "snelste internet"-imago te beschadigen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:De Grote Netwerf is bijlange nog niet overal uitgerold, dus hogere frequenties zijn op veel locaties gewoon onmogelijk.
Het is ook niet noodzakelijk overal nodig... zoals ik al eerder schreef zal de bakker op de hoek van de straat niet snel dergelijke formule gebruiken.

Een node onder handen nemen duurt ook geen weken... moest het dus alsnog ergens nodig zijn dan kan men hier normaal vrij vlot op inspelen.

Maar zoals gewoonlijk verkies je er liever voor om wat paniek te zaaien met totaal ongefundeerde antwoorden.
Joebar
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Toen er begin vorig jaar telenet bij ons geinstalleerd is zei de technieker dat ik tegen het eind van 2016 500Mbit zou hebben. Ik heb toen eens goed gelachen waardoor hij duidelijk lastig werd. Blijkbaar iemand met vertrouwen in zijn firma.

Intussen in mijn inbox ...

Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Hier ook weer een mail van die prutsers .... al 3x uitstel
Die dag is er gelukkig ook nog een LOS verbinding met wireless belgium
We doen er alles aan om de hinder te beperken tot 1 werkdag. U zal gedurende die dag tussen 7.30u en 18u geen gebruik kunnen maken van uw Telenet kabelproducten (niet surfen, geen tv kijken en niet bellen via uw vaste telefoon).
Bijlagen
telesukkels.png
telesukkels.png (7.69 KiB) 2769 keer bekeken
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

telesukkels.png
Toepasselijk :P alles op zijn tijd zeker? :P
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Met alle respect, maar al dat gezaag begrijp ik niet. Ik ben nu al meer dan 10 jaar klant, zowel professioneel als consument. Ik heb al op verscheidene locaties gewoond en/of hun diensten gebruikt, maar eigenlijk heb ik nog nooit klachten gehad.

Ook niemand in de familiekring of vriendenkring heeft klachten over snelheid. Vroeger, goh, heeeeel vroeger, was dat wel zo. Maar dat is dan 15 jaar terug ofzo, toen werkte ik zelf nog als technieker in de Telenet kopstations (alles coax) van het toenmalige integan,

Zijn er nu echt zoveel mensen met klachten over snelheid bij Telenet ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Sasuke schreef:Met alle respect, maar al dat gezaag begrijp ik niet. Ik ben nu al meer dan 10 jaar klant, zowel professioneel als consument. Ik heb al op verscheidene locaties gewoond en/of hun diensten gebruikt, maar eigenlijk heb ik nog nooit klachten gehad.

Ook niemand in de familiekring of vriendenkring heeft klachten over snelheid. Vroeger, goh, heeeeel vroeger, was dat wel zo. Maar dat is dan 15 jaar terug ofzo, toen werkte ik zelf nog als technieker in de Telenet kopstations (alles coax) van het toenmalige integan,

Zijn er nu echt zoveel mensen met klachten over snelheid bij Telenet ?
Nee ik ben perfect gelukkig bij telenet. In jaren nooit voorgehad dat internet eruit lag. Haal mooi, altijd, mijn maximale snelheid. Heb business 200 en modem only.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik ben niet ontevreden van de snelheid, en van het aantal TB's dat ik kan downloaden met een business fiber-to-the-curb-net 200 abbo, maar we betalen daarvoor veel te veel. 50 € ex per maand.

In Duitsland heb ik voor dat geld een zware server hosting incl hardware & stroom + unlimited traffic voor dat maandbudget.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Kan je dat aan Telenet toeschrijven. Als jij je bedrijf hebt en al jouw concurrenten vragen 50 eur, dan vraag je zelf ook 50 ... of misschien 45. Maar je gaat niet afkomen met 25.

Langs de andere kant, service kost geld hè ... in Duitsland of Frankrijk al eens service proberen te krijgen ? Ook zijn de Home connecties daar nog veel harder overboekt dan bij ons.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Joebar
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Sasuke schreef: Zijn er nu echt zoveel mensen met klachten over snelheid bij Telenet ?
Ik zie hierboven geen klachten over de huidge snelheid. Ik zie wel klachten over uitstel en niet nagekomen beloftes.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Joebar schreef:Ik zie wel klachten over uitstel en niet nagekomen beloftes.
Tja... uiteindelijk gaat er toch pas iets veranderen als De Grote Netwerf volledig is gedaan.

Dus of men nu de upgrade in je straat vandaag doet of binnen twee maanden... alles blijft toch hetzelfde.

Feit is dat dergelijke projecten serieus groot van omvang zijn (net zoals Proximus z'n FTTH) en altijd wel wat vertraging hebben.
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

Joebar schreef:
Sasuke schreef: Ik zie hierboven geen klachten over de huidge snelheid. Ik zie wel klachten over uitstel en niet nagekomen beloftes.
En welke beloftes zijn ze niet na gekomen? vanaf 1 april is elke Node klaar voor 500Mbps,eerst voor business klanten.Die je nu al kan aanvragen.
En de grote netwerf gaat gewoon verder.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

bvb in kortijk is de grote netwef nu al 7x uitgesteld.
ze geven iedere keer data maar doen nie verder.
Ge zou ne keer 7x moeten proberen om uw betaling factuur uit te stellen :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Joebar
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

bolo28 schreef:En welke beloftes zijn ze niet na gekomen?
Staat toch letterlijk in mijn post? Mijn technieker heeft destijds 500Mb tegen eind 2016 beloofd. Niet dat die mens iets te zeggen heeft natuurlijk maar ik mag er wel over mopperen ;)
bolo28 schreef: vanaf 1 april is elke Node klaar voor 500Mbps,eerst voor business klanten.Die je nu al kan aanvragen.
En de grote netwerf gaat gewoon verder.
1 april? In mijn laatste mailtje is alles weer uitgesteld naar 23 juni. En gezien ik stipt om de 3 maand zo'n mailtje krijg verwacht ik op 20 juni bericht dat het 23 september zal worden.

Ze zouden beter stoppen met die mails, daarmee tonen ze enkel aan dat hun planning gigantisch in 't honderd loopt.
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

Joebar schreef:
bolo28 schreef:En welke beloftes zijn ze niet na gekomen?
Staat toch letterlijk in mijn post? Mijn technieker heeft destijds 500Mb tegen eind 2016 beloofd.
Techniekers van deur tot deur kunnen niets beloven,ook niet al werken ze bij Telenet, ze weten gewoon niets.Meestal zijn het nog externe inbreng.
De grote netwerf
Gratis 0800-nummer voor particulier klanten: 0800/60.600
Gratis 0800-nummer voor zakelijke klanten: 0800/60.800
Joebar
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Zal wat moeten highlighten en halve quotes terug aanvullen precies.
bolo28 schreef:
Joebar schreef:
bolo28 schreef:En welke beloftes zijn ze niet na gekomen?
Staat toch letterlijk in mijn post? Mijn technieker heeft destijds 500Mb tegen eind 2016 beloofd. Niet dat die mens iets te zeggen heeft natuurlijk maar ik mag er wel over mopperen ;)
Techniekers van deur tot deur kunnen niets beloven,ook niet al werken ze bij Telenet, ze weten gewoon niets.Meestal zijn het nog externe inbreng.
De grote netwerf
Gratis 0800-nummer voor particulier klanten: 0800/60.600
Gratis 0800-nummer voor zakelijke klanten: 0800/60.800
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

proximusboyke schreef:bvb in kortijk is de grote netwef nu al 7x uitgesteld.
ze geven iedere keer data maar doen nie verder.
Ge zou ne keer 7x moeten proberen om uw betaling factuur uit te stellen :-D
Bij ons, ik Kortrijk, zijn ze een paar maanden geleden gepasseerd.
Erna heb ik ze zien passeren in de St. Janswijk, ze zijn je dus aan het omsingelen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”