Telenet Business brengt 500 Mbps internet naar kmo's

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

pieter de conincklaan stasegemsestraat toch nie
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

ub4b schreef:Ik ben niet ontevreden van de snelheid, en van het aantal TB's dat ik kan downloaden met een business fiber-to-the-curb-net 200 abbo, maar we betalen daarvoor veel te veel. 50 € ex per maand.

In Duitsland heb ik voor dat geld een zware server hosting incl hardware & stroom + unlimited traffic voor dat maandbudget.
Ga dan in Duitsland wonen? Kan je daar zagen dat je een laag inkomen hebt. Whiners will be whiners...
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

KerberosX schreef:Ga dan in Duitsland wonen? Kan je daar zagen dat je een laag inkomen hebt. Whiners will be whiners...
Wil je daarmee impliceren dat de verschillen in maandelijkse kosten van grote providers volledig in lijn ligt met de nationale inkomensverschillen?

Nope, PX en TN kosten gewoon veel te veel dankzij de voor de consument ongezonde concurrentiepositie die zij kunnen genieten in de belgische markt: een quasi-duopolie met een veel-te-trouw klantenbestand.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Telenet en Proximus zijn zeker niet goedkoop maar als we met het buitenland vergelijken dan doen we dat vaak enkel maar voor grote drukbevolkte steden (waar er inderdaad een goed en goedkoop aanbod is)... maar als je verder kijkt dan is het vaak heel bedroevend (vaak zelfs amper internet of nog ADSL met enkele mbits).
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

James. schreef:
KerberosX schreef:Ga dan in Duitsland wonen? Kan je daar zagen dat je een laag inkomen hebt. Whiners will be whiners...
Nope, PX en TN kosten gewoon veel te veel dankzij de voor de consument ongezonde concurrentiepositie die zij kunnen genieten in de belgische markt: een quasi-duopolie met een veel-te-trouw klantenbestand.
Je vergeet Orange,kost ook 75 euro voor internet+tv 200/20 in 2 pack.
Eerst verplicht gsm nemen en daarna binnen 14 dagen opzeggen.Want ik wil geen gsm.
Telenet kost 4 euro meer met vaste lijn waar ik best tevreden over ben + gratis bellen in 3 peck
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ddd schreef:http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 21269.html

Is dit "dankzij" de Grote Netwerf?
Nu de rest nog (vooral hogere/geen limiet graag...)

"Residentiële Telenetklanten moeten niet meteen gaan hopen op een zelfde snelheidsverhoging tot 500 Mbps. Een soortgelijke upgrade voor residentiële abonnementen, is volgens woordvoerster Isabelle Geeraerts voorlopig niet aan de orde."
ik denk zelfs dat die abonnementen geen limieten hebben.
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

James. schreef:
KerberosX schreef:Ga dan in Duitsland wonen? Kan je daar zagen dat je een laag inkomen hebt. Whiners will be whiners...
Wil je daarmee impliceren dat de verschillen in maandelijkse kosten van grote providers volledig in lijn ligt met de nationale inkomensverschillen?

Nope, PX en TN kosten gewoon veel te veel dankzij de voor de consument ongezonde concurrentiepositie die zij kunnen genieten in de belgische markt: een quasi-duopolie met een veel-te-trouw klantenbestand.
Zowel het minimum als gemiddelde loon ligt in België hoger als in Duitsland. Eén aspect uit zijn context rukken en vergelijken is niet correct. Alles is met elkaar verweven en heeft invloed op elkaar.
Als ik kijk naar de kwaliteit van Telenets producten, is de prijs voor _mij persoonlijk_ gezien mijn intensief gebruik zeker te verantwoorden. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken uiteraard.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Telenet en Proximus zijn zeker niet goedkoop maar als we met het buitenland vergelijken dan doen we dat vaak enkel maar voor grote drukbevolkte steden (waar er inderdaad een goed en goedkoop aanbod is)... maar als je verder kijkt dan is het vaak heel bedroevend (vaak zelfs amper internet of nog ADSL met enkele mbits).
Juist.
In het buitenland is het vaak bedroevend.
Waar mijn ouders op vakantie gaan, in een uithoek van Frankrijk, is er blijkbaar net een ADSL upgrade gebeurd, waardoor de snelheid van 2Mbps naar 8Mbps is geupgrade.

Maar we hebben onszelf daar geen plezier gedaan met onze lintbebouwing.

Ik hoor van telenet techniekers dat ze alvast nog lang niet van zin zijn fiber te trekken (buiten het bedrijfsaanbod), die blijven bij coax zweren; dat is "goed genoeg". Mede omdat fiber trekken nogal duur is.
Zelfs proximus doet het met tegenzin (maar zij hebben wel de grotere nood), en die lintbebouwing is daar dodelijk voor.
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

Ik had meer tegenwind verwacht van Orange.
Voor 4 euro minder dan wat ik nu betaal aan Telenet 3P vertrek ik niet naar Orange 200/20 - 2P
Telenet zal zich niet druk maken over glasvezellijnen die nu al lopen tot de Node.
CableLabs met de DOCSIS 3.1-standaard. Deze nieuwe standaard maakt coax-netwerken nog sneller en daarmee is een downloadsnelheid van 10 Gbps en een uploadsnelheid van 1 Gbps haalbaar. Daarmee weet de coaxkabel de innovatie van glasvezel goed bij te houden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Coax heeft zeker nog marge, en nog meer als telenet ooit moest beslissen om (na afschakeling van analoge tv) van dvb-c naar iptv over te stappen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”