nutteloze kosten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Er worden toch ook veel nutteloze kosten gemaakt bij telenet.
Ik verhuis op 1 maart.
Ergens begin februari gebeld naar telenet voor de verhuis te regelen.
A meneer op da adres staat al een aansluiting.
ik ; ja mevrouw weet ik, maar die persoon is naar het buitenland vertrokken dus U zult daar waarschijnlijk niks meer van horen de komende jaren.Ik wil U bewijs toe mailen enzo.
zei ; ok dan gaan we een datum afspreken om de instalatie weg te nemen dinsdag 28/02 tussen 8-12u is dat in orde ?
ik : gaan ze dan tegelijkertijd mijn activatie doen,
zei : nee daarvoor maken we een afspraak dinsdag 28/02 tussen 12.30 - 18.30u.
Een familielid komt bij ons wonen die jongen wil natuurlijk eigen kamer vandaag bel ik of ze nog een digicorder kunnen meebrengen.
Antwoord : a meneer dat is nog een andere dienst maar die kan ik niet inboeken wegens een proces die loopt maar als de beide techniekers weg zijn gaan we u opbellen om een afspraak te maken wanneer er iemand kan komen voor de instalatie van digicorder.

Ben ik nu de enige die vind dat dit overdreven is 3 techniekers (zelfs 2 op dezelfde dag) ??
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Bij mijn (toekomstige) verhuis moeten er 2 techniekers komen van Proximus, eentje voor de aansluitingen te doen aan de straatkant (er is nu nog niets) en eentje die de BBOX3 en TV zal komen installeren. En dit allemaal gratis...

Als ik zie hoe Eandis hier onze gas is komen aansluiten dan moet ik toch zeggen dat 3 techniekers nog meevalt :-) zij kwamen met 5 man en hadden allemaal een eigen camionette mee. (putgraver, kabeltrekker, vijzer, installateur, keurder) :banana:
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

De efficientie bij grote bedrijven zit in zaken die je als gebruiker niet ziet, hun systemen, hun werkprocessen.

Ik maak me ook soms druk dat ik op één dag 3 omslagen in de bus krijg van dezelfde afzender (het ziekenfonds bijvoorbeeld).
Kunnen ze dat niet beter in één omslag steken, vraag je dan af.

Maar waarschijnlijk komend die brieven vanuit verschillende diensten, of zelfs vanuit verschillende locaties.
Het zou de afzender dus véél meer tijd en moeite (en dus geld) kosten om alle post naar dezelfde bestemmeling samen te zoeken om samen te versturen. Het proces laten lopen zoals het is, zelfs met 2 extra postzegels, is veel goedkoper.

Ik zou mij daar als klant niet druk om maken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Bij ons indertijd twee keer voetpad open en toe op 2 dagen, een keer door eandis en een keer door telenet.
Los van de efficiëntie moet je ook hopen dat ze dat een beetje deftig achterlaten...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Herkenbaar, tkomt er bij ons nogal voor t voetpad. Ze hebben het open gelegd voor de aansluiting op de riool, nu moet nog Proximus, Telenet en Eandis komen. Hopelijk laten die het iets deftiger achter. Zonde, want het lag vroeger wel goed.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bij ons heeft eandis 3 dagen met wisselende bezetting gezocht langs waar de elektriciteit bij ons binnen kwam. Die aansluiting gingen ze vernieuwen.
Na die 3 dagen hebben ze het opgegeven en de oude kabel wordt nog steeds gebruikt. :roll:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zou je als klant kunnen aanbrengen dat je maar 1 keer verlof wil pakken voor hun efficient gedrag ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

philippe_d schreef: Maar waarschijnlijk komend die brieven vanuit verschillende diensten, of zelfs vanuit verschillende locaties.
Het zou de afzender dus véél meer tijd en moeite (en dus geld) kosten om alle post naar dezelfde bestemmeling samen te zoeken om samen te versturen. Het proces laten lopen zoals het is, zelfs met 2 extra postzegels, is veel goedkoper.
Die documenten gewoon digitaal ter beschikking stellen zou wellicht nog goedkoper zijn, maar soit, ik begrijp wel dat in sommige organisaties iets pas waarde heeft als het op een fysiek papier staat.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”