Internet onderbroken tijdens gamen + surfen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Beste,

Raar probleem hier thuis.
Wij krijgen hier regelmatig Disconnect problemen bij het gamen (meestal games van Blizzard , aka Overwatch).
Als niemand in het huis aan het surfen is via de gsm (wifi) zijn er geen problemen.
Van zodra je de gsm bovenhaalt en even surft is het omzeep. Disconnect de game en mag je terug proberen in te loggen.

Thuis situatie is zo : Telenet modem naar Nas en switch. Switch naar game pc en naar draadloze router.


Pc is dus verbonden via lan kabel naar switch naar modem. dus snap al hellemaal niet waarom ik disconnects zou krijgen als mijn gsm wifi gebruikt van een router die de pc niet eens gebruikt.
Dacht vroeger dat dit aan de draadloze router lag. Maar dit is dus niet het geval aangezien ik met een andere router het zelfde probleem heb.

Iemand enig idee aan wat dit kan liggen?
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gaat het wel degelijk om een Telenet modem ? Of is het een HGW (modem/router/wireless)?

Indien het 2e geval, zeker eens nakijken hoe je ip-adressen zijn ingesteld. Bv dat je aparte router hetzelfde subnet gebruikt als de Telenet HGW en er daar toevallig een conflict ontstaat in de NAT.
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Gaat idd over een hgw.
Zal deze avond is kijken naar een nat probleem.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

En? heb je al eens kunnen kijken of een oplossing gevonden? Het is eens zo fijn als je dat hier ook post zodat anderen via de zoekfunctie geholpen kunnen worden...
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb eenzelfde soort probleem, al lang, en Telenet al meerdere malen gecontacteerd. Zij zeggen dat ze niks zien en ik kan ook niks bewijzen want de connectie blijft wel gewoon online. Lijkt een probleem te zijn dat verbindingen gedropt worden als er teveel aanvragen binnenkomen van dezelfde modem bijvoorbeeld bij het herhaaldelijk proberen te connecteren naar gstatic of Facebook plugin op sites zoals www.hln.be. Dit alles getest wired, wireless, met eigen router, rechtstreeks op de HGW, firewalls op alle apparaten aan/uit. Conclusie: het blijft gewoon in elke configuratie gebeuren.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

OUSooner schreef:Ik heb eenzelfde soort probleem, al lang, en Telenet al meerdere malen gecontacteerd. Zij zeggen dat ze niks zien en ik kan ook niks bewijzen want de connectie blijft wel gewoon online. Lijkt een probleem te zijn dat verbindingen gedropt worden als er teveel aanvragen binnenkomen van dezelfde modem bijvoorbeeld bij het herhaaldelijk proberen te connecteren naar gstatic of Facebook plugin op sites zoals http://www.hln.be. Dit alles getest wired, wireless, met eigen router, rechtstreeks op de HGW, firewalls op alle apparaten aan/uit. Conclusie: het blijft gewoon in elke configuratie gebeuren.
Ik zou aandringen voor een nieuwe modem want dit lijkt mij toch echt niet normaal... Hou u enkele dagen bezig met de modem af en toe uit te schakelen en als je belt naar Telenet zeg je maar gewoon dat de modem continue uitvalt. :angel:
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Simon963 schreef:
Ik zou aandringen voor een nieuwe modem want dit lijkt mij toch echt niet normaal... Hou u enkele dagen bezig met de modem af en toe uit te schakelen en als je belt naar Telenet zeg je maar gewoon dat de modem continue uitvalt. :angel:
Misschien wel, het enige wat ze tot nu toe wilden doen is iemand op mijn kosten sturen :roll:

Je zou dit probleem waarschijnlijk ook helemaal niet opmerken als je geen open connectie naar IRC hebt of een externe 3rd party Messenger app (in deze Pidgin) op je PC. Het enige wat je zou kunnen zien is dat een website helemaal inladen wat langer duurt maar verder niks. Skype blijft ook gewoon online, videostreams blijven doorlopen,... Je moet dus echt weten wat het probleem is voor je het kan identificeren.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

OUSooner schreef:
Simon963 schreef:
Ik zou aandringen voor een nieuwe modem want dit lijkt mij toch echt niet normaal... Hou u enkele dagen bezig met de modem af en toe uit te schakelen en als je belt naar Telenet zeg je maar gewoon dat de modem continue uitvalt. :angel:
Misschien wel, het enige wat ze tot nu toe wilden doen is iemand op mijn kosten sturen :roll:

Je zou dit probleem waarschijnlijk ook helemaal niet opmerken als je geen open connectie naar IRC hebt of een externe 3rd party Messenger app (in deze Pidgin) op je PC. Het enige wat je zou kunnen zien is dat een website helemaal inladen wat langer duurt maar verder niks. Skype blijft ook gewoon online, videostreams blijven doorlopen,... Je moet dus echt weten wat het probleem is voor je het kan identificeren.
Ga anders eens naar een Telenet Center en vraag of ge uw modem mag omruilen. Ook als ge aandringt aan de telefoon dat ge 'm wilt omruilen zullen ze dat uiteindelijk wel laten doen, ze zullen inderdaad geen tech gaan sturen als ge er ni mee akkoord gaat dat de kosten eventueel voor u kunnen zijn.
Soit, anders gewoon ffkes bij een center in uw buurt langsgaan en eens ne keer vragen of ge 'm daar moogt gaan ruilen.
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Toch denk ik niet dat het aan de HGW ligt. Ik was namelijk tester voor het Mobistar kabelinternet en daar gebeurde exact hetzelfde met ook eenzelfde HGW. Ook daar heb ik al die testen gedaan met dezelfde conclusie. Het probleem ligt dus volgens mij elders, daar waar ik er niks kan aan doen.

Misschien zou je op deze manier het probleem kunnen recreëren: zet een (uiteraard legale :wink: ) torrent aan en laat zowel unlimited up- als downloads toe (je mag de snelheid natuurlijk limiteren, het gaat om het aantal simultane connecties) en open dan een connectie naar een IRC server.

Het is echt een probleem dat zeer weinig mensen gaan merken vanwege het feit dat bijna niemand nog IRC gebruikt of een 3rd party Messenger app op z'n PC. Het gebeurt ook niet constant, het lijkt wel alsof er een soort van DDOS protectie in gang schiet als er een aantal simultane connecties overschreden is. Volgens mij is er hardwarematig echt niks mis aan mijn HGW.
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Sorry voor het late antwoord, maar voor dat ik post of het opgelost zou zijn of niet, wilde ik toch even afwachten.

Er was dus idd een NAT probleem met mijn persoonlijke wireless router. Heb deze in Bridge gezet en sindsdien heeft het probleem zich maar 1x terug voorgedaan (dit kan dus random slechte connectie geweest zijn)

Bij deze is dit dus voorlopig opgelost :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”