Heb een dvr recorder met 4 camera´s POE, die werken perfect tot ik de utp kabel aansluit op de modem van Telenet, eerst werkt alles,kan alles opvragen op pc zelfs op smartphone, maar na een dag of 2 reboot de recorder, nu is dit al een hele tijd bezig en komt er bij dat de recorder vastloopt (beeld bevriest) moet de stroom van de recorder halen en heropstarten, gebeurt nu bijna iedere dag, als ik de utp kabel verwijder dan zijn er geen problemen, recorder blijft werken zonder onderbreking, dus probleem moet zich stellen door de aansluiting met de modem. bij leverancier geweest met recorder, die hangt hem aan zijn modem (proximus) en daar doen zich geen problemen voor, heb zelfs al een andere recorder gekregen maar problemen zijn idem.
Heb al een andere kabel geprobeerd, er is al een andere HD geplaatst, moet dus te maken hebben met instellingen in mijn modem van Telenet, hopelijk weet hier iemand hoe ik dit probleem opgelost krijg.
Heb Whoppa fiber200
Werking DVR recorder
Hallo, ben nogal een leek op dit gebied, wat je bedoelt met DMZ weet ik niet, recorder staat ingesteld met username en paswoord.
Zijn 4 camera´s die hebben elk hun Ip adres die zie ik ook terug in mijn Telenet instellingen dat daar dezelfde ip adressen staan.
Kan u printscreens bezorgen van de instellingen als dit nodig is.
Zijn 4 camera´s die hebben elk hun Ip adres die zie ik ook terug in mijn Telenet instellingen dat daar dezelfde ip adressen staan.
Kan u printscreens bezorgen van de instellingen als dit nodig is.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5780
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1770 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Steek tussen de Telenet-router en je DVR eens een eigen router en sluit je pc en smartphone daar op aan.
Zo weet je binnen enkele dagen of het aan de Telenet-router ligt.
Zo weet je binnen enkele dagen of het aan de Telenet-router ligt.
Heb nog een D-link router modem liggen, kan ik deze daarvoor gebruiken? zoals ik eerder melde, van computer ken ik wel iets maar van netwerken en modems ken ik niks.
Mijn digicorder werkt goed, ook mijn pc verbinding en draadloos internet is ok.
Mijn digicorder werkt goed, ook mijn pc verbinding en draadloos internet is ok.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5780
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1770 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dit zou moeten lukken met eender welke router. Het is gewoon een tijdelijke testopstelling om de oorzaak van het probleem te isoleren.
Als je camera's een IP-adres krijgen van de D-Link router dan kan de Telenet-router in principe niet meer de oorzaak zijn van de problemen met je NVR.
Als je er niets van kent, noteer je best hoe alles momenteel aangesloten is op papier en lees je de handleiding van die D-Link router eerst.
Als je camera's een IP-adres krijgen van de D-Link router dan kan de Telenet-router in principe niet meer de oorzaak zijn van de problemen met je NVR.
Als je er niets van kent, noteer je best hoe alles momenteel aangesloten is op papier en lees je de handleiding van die D-Link router eerst.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Iemand die er niets van kent zomaar aanbevelen er een router extra tussen te plaatsen lijkt me nu niet echt een goed idee.
Z'n EPG data op z'n Digicorder gaat plots beperkt zijn, met de dubbele NAT gaat het vermoedelijk al helemaal niet werken, ...
Welke router er ook staat (en hoe slecht die misschien ook is)... een DVR mag hierdoor niet rebooten !
Z'n EPG data op z'n Digicorder gaat plots beperkt zijn, met de dubbele NAT gaat het vermoedelijk al helemaal niet werken, ...
Welke router er ook staat (en hoe slecht die misschien ook is)... een DVR mag hierdoor niet rebooten !
Waar ligt dan de oorzaak? ligt dit aan de dvr of aan de modem?
De dvr reboot en loopt vast als hij aangesloten is op de modem van Telenet, andere modem vragen aan Telenet?
Zijn mijn instellingen van mijn modem wel ok? waar kan ik vinden hoe die moet ingesteld staan, voeg hierbij de instellingen hoe deze nu zijn.
De dvr reboot en loopt vast als hij aangesloten is op de modem van Telenet, andere modem vragen aan Telenet?
Zijn mijn instellingen van mijn modem wel ok? waar kan ik vinden hoe die moet ingesteld staan, voeg hierbij de instellingen hoe deze nu zijn.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ook al doet hij het misschien enkel bij een TN HGW... de fout zit bij de DVR... die hoort niet te crashen !Fredjeh schreef:Waar ligt dan de oorzaak? ligt dit aan de dvr of aan de modem?
Er valt niets in te stellen op de TN HGW... wat kan je trouwens instellen in je DVR ?Fredjeh schreef:Zijn mijn instellingen van mijn modem wel ok? waar kan ik vinden hoe die moet ingesteld staan, voeg hierbij de instellingen hoe deze nu zijn.
Best ook je DVR en camera's een vast IP-adres geven in de reeks 192.168.1.2 en 192.168.1.49
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5780
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1770 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dit kunnen we onmogelijk weten. Je zal het moeten uittesten en dat kan zoals gezegd door een testopstelling te maken met een eigen router.Fredjeh schreef:Waar ligt dan de oorzaak? ligt dit aan de dvr of aan de modem?
Eventueel kan je ook beroep doen op de verkoper van het camerasysteem om je daarbij te helpen.
Dat is het net, verkoper weet het ook niet, ben de enige met dit systeem die deze problemen heeft, maar geloof het niet.
Hoe ga ik te werk om een testopstelling te maken en wat heb ik daarvoor nodig, heb momenteel een modem/router van Telenet
Aangesloten:
1: digicorder
2: desktop1
3: desktop2
4: dvr
Alles werkt uitstekend uitgenomen de dvr.
Hoe ga ik te werk om een testopstelling te maken en wat heb ik daarvoor nodig, heb momenteel een modem/router van Telenet
Aangesloten:
1: digicorder
2: desktop1
3: desktop2
4: dvr
Alles werkt uitstekend uitgenomen de dvr.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6287
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
- Bedankt: 609 keer
- Recent bedankt: 3 keer
DVR met Telenet is sh*t, ik ben er voor een familielid ook eens een hele tijd mee bezig geweest maar heb het nooit echt aan de praat gekregen.
Als ik die hele handel hier op mijn scarlet lijn zette werkte alles perfect.
J.
Als ik die hele handel hier op mijn scarlet lijn zette werkte alles perfect.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5780
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1770 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Je hebt alleen een testrouter nodig met standaard-instellingen. Met volgende opstelling test je je dvr uit en kan je beelden bekijken vanaf desktop2
Code: Selecteer alles
Telenet modem/router|---1----digicorder
|---2----desktop1
|---3
|---4----testrouter|----1----dvr
|----2----desktop2
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Met dergelijke uitspraken kom je nergens... misschien is de DVR wel sh*t, maar misschien ook de Telenet HGW ?Joe de Mannen schreef:DVR met Telenet is sh*t
Zet er een wireshark op en je weet meteen wie de schuldige is... maar als het de HGW is zou er wel meer niet werken zou ik denken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
gateway 192.168.1.1 van de dvr ......op een telenet modem aangesloten......, zit die niet op 192.168.0.1 die modem....wat dan wil zeggen dat de camera's ook in die range moeten zitten, en de gateway moet aangepast worden naar 192.168.0.1
is maar gewoon mijn boereverstand gebruiken he....
is maar gewoon mijn boereverstand gebruiken he....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als je naar het screenshot kijkt van z'n Mijn Telenet dan zie je dat hij dit heeft aangepast naar 192.168.1.1
Maar ik heb nog geen reactie gehad op m'n voorstel de toestellen een vast IP-adres te geven in de correcte range ?
Maar ik heb nog geen reactie gehad op m'n voorstel de toestellen een vast IP-adres te geven in de correcte range ?
-
- Moderator
- Berichten: 17487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
- Bedankt: 3348 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Hier begint het mysterie al:Fredjeh schreef:Heb een dvr recorder met 4 camera´s POE, die werken perfect tot ik de utp kabel aansluit op de modem van Telenet
Hoe kunnen die 4 IP camaera's perfect werken, zonder dat je de utp kabel aansluit op de Telenet modem?
Staan deze 4 camera's dan aangesloten op jouw netwerk, of zijn die aangesloten op de DVR?
Hoe kan het zonder de utp kabel werken, van waar krijgt de DVR dan zijn IP? van waar krijgen de camera"s hun IP.
Misschien moet je toch eens volledig beschrijven:
- a) hoe alles aangesloten is (beschrijf dit zo compleet mogelijk, inclusief switches, kabels)
b) welk merk en type DVR
Dat is inderdaad het best advies om te beginnen ...r2504 schreef:Best ook je DVR en camera's een vast IP-adres geven in de reeks 192.168.1.2 en 192.168.1.49
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.