Werking DVR recorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Fredjeh
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2017, 09:01

Heb een dvr recorder met 4 camera´s POE, die werken perfect tot ik de utp kabel aansluit op de modem van Telenet, eerst werkt alles,kan alles opvragen op pc zelfs op smartphone, maar na een dag of 2 reboot de recorder, nu is dit al een hele tijd bezig en komt er bij dat de recorder vastloopt (beeld bevriest) moet de stroom van de recorder halen en heropstarten, gebeurt nu bijna iedere dag, als ik de utp kabel verwijder dan zijn er geen problemen, recorder blijft werken zonder onderbreking, dus probleem moet zich stellen door de aansluiting met de modem. bij leverancier geweest met recorder, die hangt hem aan zijn modem (proximus) en daar doen zich geen problemen voor, heb zelfs al een andere recorder gekregen maar problemen zijn idem.
Heb al een andere kabel geprobeerd, er is al een andere HD geplaatst, moet dus te maken hebben met instellingen in mijn modem van Telenet, hopelijk weet hier iemand hoe ik dit probleem opgelost krijg.
Heb Whoppa fiber200
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Je hebt 'm toch niet in DMZ ingesteld hé.
Misschien loopt 'm wel vast omdat iets of iemand er probeert in te geraken.
Fredjeh
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2017, 09:01

Hallo, ben nogal een leek op dit gebied, wat je bedoelt met DMZ weet ik niet, recorder staat ingesteld met username en paswoord.
Zijn 4 camera´s die hebben elk hun Ip adres die zie ik ook terug in mijn Telenet instellingen dat daar dezelfde ip adressen staan.
Kan u printscreens bezorgen van de instellingen als dit nodig is.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Steek tussen de Telenet-router en je DVR eens een eigen router en sluit je pc en smartphone daar op aan.
Zo weet je binnen enkele dagen of het aan de Telenet-router ligt.
Fredjeh
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2017, 09:01

Heb nog een D-link router modem liggen, kan ik deze daarvoor gebruiken? zoals ik eerder melde, van computer ken ik wel iets maar van netwerken en modems ken ik niks.
Mijn digicorder werkt goed, ook mijn pc verbinding en draadloos internet is ok.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dit zou moeten lukken met eender welke router. Het is gewoon een tijdelijke testopstelling om de oorzaak van het probleem te isoleren.
Als je camera's een IP-adres krijgen van de D-Link router dan kan de Telenet-router in principe niet meer de oorzaak zijn van de problemen met je NVR.

Als je er niets van kent, noteer je best hoe alles momenteel aangesloten is op papier en lees je de handleiding van die D-Link router eerst.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Iemand die er niets van kent zomaar aanbevelen er een router extra tussen te plaatsen lijkt me nu niet echt een goed idee.

Z'n EPG data op z'n Digicorder gaat plots beperkt zijn, met de dubbele NAT gaat het vermoedelijk al helemaal niet werken, ...

Welke router er ook staat (en hoe slecht die misschien ook is)... een DVR mag hierdoor niet rebooten !
Fredjeh
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2017, 09:01

Waar ligt dan de oorzaak? ligt dit aan de dvr of aan de modem?
De dvr reboot en loopt vast als hij aangesloten is op de modem van Telenet, andere modem vragen aan Telenet?
Zijn mijn instellingen van mijn modem wel ok? waar kan ik vinden hoe die moet ingesteld staan, voeg hierbij de instellingen hoe deze nu zijn.
instelling.jpg
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Fredjeh schreef:Waar ligt dan de oorzaak? ligt dit aan de dvr of aan de modem?
Ook al doet hij het misschien enkel bij een TN HGW... de fout zit bij de DVR... die hoort niet te crashen !
Fredjeh schreef:Zijn mijn instellingen van mijn modem wel ok? waar kan ik vinden hoe die moet ingesteld staan, voeg hierbij de instellingen hoe deze nu zijn.
Er valt niets in te stellen op de TN HGW... wat kan je trouwens instellen in je DVR ?

Best ook je DVR en camera's een vast IP-adres geven in de reeks 192.168.1.2 en 192.168.1.49
Fredjeh
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2017, 09:01

Dit zijn de netwerkinstellingen van de dvr.
Bijlagen
camera.jpg
recorder.jpg
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Fredjeh schreef:Waar ligt dan de oorzaak? ligt dit aan de dvr of aan de modem?
Dit kunnen we onmogelijk weten. Je zal het moeten uittesten en dat kan zoals gezegd door een testopstelling te maken met een eigen router.
Eventueel kan je ook beroep doen op de verkoper van het camerasysteem om je daarbij te helpen.
Fredjeh
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2017, 09:01

Dat is het net, verkoper weet het ook niet, ben de enige met dit systeem die deze problemen heeft, maar geloof het niet.
Hoe ga ik te werk om een testopstelling te maken en wat heb ik daarvoor nodig, heb momenteel een modem/router van Telenet
Aangesloten:
1: digicorder
2: desktop1
3: desktop2
4: dvr
Alles werkt uitstekend uitgenomen de dvr.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

DVR met Telenet is sh*t, ik ben er voor een familielid ook eens een hele tijd mee bezig geweest maar heb het nooit echt aan de praat gekregen.
Als ik die hele handel hier op mijn scarlet lijn zette werkte alles perfect.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je hebt alleen een testrouter nodig met standaard-instellingen. Met volgende opstelling test je je dvr uit en kan je beelden bekijken vanaf desktop2

Code: Selecteer alles

Telenet modem/router|---1----digicorder
                    |---2----desktop1
                    |---3
                    |---4----testrouter|----1----dvr
                                       |----2----desktop2
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Joe de Mannen schreef:DVR met Telenet is sh*t
Met dergelijke uitspraken kom je nergens... misschien is de DVR wel sh*t, maar misschien ook de Telenet HGW ?

Zet er een wireshark op en je weet meteen wie de schuldige is... maar als het de HGW is zou er wel meer niet werken zou ik denken.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

gateway 192.168.1.1 van de dvr ......op een telenet modem aangesloten......, zit die niet op 192.168.0.1 die modem....wat dan wil zeggen dat de camera's ook in die range moeten zitten, en de gateway moet aangepast worden naar 192.168.0.1
is maar gewoon mijn boereverstand gebruiken he....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als je naar het screenshot kijkt van z'n Mijn Telenet dan zie je dat hij dit heeft aangepast naar 192.168.1.1

Maar ik heb nog geen reactie gehad op m'n voorstel de toestellen een vast IP-adres te geven in de correcte range ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Fredjeh schreef:Heb een dvr recorder met 4 camera´s POE, die werken perfect tot ik de utp kabel aansluit op de modem van Telenet
Hier begint het mysterie al:
Hoe kunnen die 4 IP camaera's perfect werken, zonder dat je de utp kabel aansluit op de Telenet modem?
Staan deze 4 camera's dan aangesloten op jouw netwerk, of zijn die aangesloten op de DVR?
Hoe kan het zonder de utp kabel werken, van waar krijgt de DVR dan zijn IP? van waar krijgen de camera"s hun IP.

Misschien moet je toch eens volledig beschrijven:
  • a) hoe alles aangesloten is (beschrijf dit zo compleet mogelijk, inclusief switches, kabels)
    b) welk merk en type DVR
Wij kunnen jou alleen helpen als we alle informatie hebben, al de rest is speculatie en tijdverlies :-( .
r2504 schreef:Best ook je DVR en camera's een vast IP-adres geven in de reeks 192.168.1.2 en 192.168.1.49
Dat is inderdaad het best advies om te beginnen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”