Adviesraad graaiers bij Telenet: 12.000 per jaar, 2.000 per vergadering

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vind dit gewoon niet kunnen:
Telenet betaalt aan leden van haar adviesraad, waaronder Siegfried Bracke, jaarlijks een vaste vergoeding van 12.000 euro bruto. Per vergadering komt daar nog eens 2000 euro bij.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... lekt.dhtml

En wij dan maar klagen dat Telenet zo verschrikkelijk duur is t.o.v. de buurlanden. Echt een dikke schande. Telenet jullie moeten je schamen.
Bijlagen
16640904_1650963568252532_203606230042349122_n.jpg
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

maarmaarmaar, dit noemen ze nu de kracht van de verandering of change zoals bartje dewever zegt :banana:
Laatst gewijzigd door proximusboyke 15 feb 2017, 10:25, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Welke telecom kwalificaties heeft Bracke eigenlijk? GEEN

Deze HLN reactie spreekt boekdelen:
FrancinedeC

De reactie van telenet spreekt boekdelen: de consultants zoals brack worden geraadpleegd wanneer nodig. Dat leest als, Wanneer ons bedrijf politieke macht nodig heeft bellen ze bracke op, geven hem 2000 euro, en bracke forceert een nieuwe wet of regeling ten gunste van telenet, zo simpel zit dat in elkaar, bracke heeft immers geen kennis van zake...een consultant ? Dit is actief lobbywerk zoals in de usa.
Dit is gewoon verdoken lobbywerk. Ik hoop dat telenet heel wat klanten door dit schandaal verliest.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Gaan we ons nu echt druk maken om amper €12k bruto per jaar? Het toiletpapier op hun hoofdzetel kost waarschijnlijk meer dan dat. Als ik die vergoedingen zie die vandaag breed uitgesmeerd werden in de media begrijp ik helemaal niet wat het probleem is. De meesten verdienen er amper een paar honderd euro netto per maand meer mee, big deal.

Dat een bedrijf er voor kiest om een marktconforme vergoeding uit te keren voor een functie die veel duurder zou zijn indien ingevuld door iemand uit de privé met dezelfde competenties is helemaal niets mis mee.

Als we ons over iets moeten druk maken, doe het dan over de hypocrisie dat hij zelf doet wat hij een ander verweet. Of over het feit dat sommigen veel teveel mandaten opnemen en ze deze nooit allemaal tegoed kunnen invullen. Of over het feit dat er met het opnemen van dit soort mandaten vaak belangenvermenging optreedt en men zo lobbyvoering in de hand werkt. Maar over de vergoeding? Een paar duizend euro op een jaar en dáár gaan we een circus van maken? Kom zeg, dat is weer typisch populistisch gezever waar de partijen die nu aan de "alarmbel" trekken zo geweldig goed in zijn.
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

We gaan niet opeens minder betalen omdat Bracke geen adviseur meer is :lol:
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Als je zulke zaken leest en hoort, dan weet je toch niet meer op wie de volgende verkiezingen nog te moeten stemmen. Één pot nat. Allemaal opsluiten. Gangsters!!!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Waar het om gaat is dat er geld wordt gegeven zonder dat er iets voor moet gedaan worden en als er dan iets gedaan wordt, een vergadering "bijwonen", komt er een maandloon bij.
Buiten proportie.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

gm123 schreef:Dat een bedrijf er voor kiest om een marktconforme vergoeding uit te keren voor een functie die veel duurder zou zijn indien ingevuld door iemand uit de privé met dezelfde competenties is helemaal niets mis mee.
Tja, maar iemand uit de privé sector heeft helemaal geen politieke invloed zoals Bracke. Telenet hanteert eerder het principe "ons kent ons".
Update: Bracke neemt ontslag uit de adviesraad sinds het uitlekken van deze info.
http://m.hln.be/nieuws/binnenland/brack ... ~aa9af4b3/
Opvallend zinnetje in het artikel: wie in de adviesraad zetelt, tekent een vertrouwelijkheids clausule. M.a.w alles blijft binnen deze vier muren, vooral dan wat er te rapen valt met zo een zitje.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tja, op 1 punt had hij toch gelijk, is geen gemeenschapsgeld dus heeft niemand zaken mee :) Tzijn de klanten van Telenet die dat betalen. Wat politiekers in die raad zitten te doen is mij een raadsel, alhoewel, bij Proximus zitten die ook (benieuwd wat ze daar binnenscheppen).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mandaat mag betaald zijn, maar de staat moet dat innen en dan betalen aan de desbetreffende, geen verrassingen meer voor niemand. En dan doet die zijn job misschien objectiever.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:(benieuwd wat ze daar binnenscheppen).
Is dat geen samentrekking van scheppen en binnenrijven? En dan krijg je binnenscheppen natuurlijk :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Au fond gaat het hier om belangenvermenging en eerlijk gezegd totaal niet over die hoge vergoedingen. Vlaamse politici verdedigen hier de belangen van een Amerikaanse geldmachine als Telenet die de hele Vlaamse bevolking opzadelt met de monopolisering van de markt en stijgende tarieven.

Wat er bij de intercommunales gebeurt is vergelijkbaar, welke belangen worden daar verdedigd door politici? De burgers ondervinden sterk stijgende tarieven voor water en elektriciteit terwijl we ook berichten horen over de dalende grondwatertafel, zelfs waterschaarste en elektriciteitstekorten in de winter, zelfs kans op black-out. Ondertussen blijkt het geld van Eandis opgesoupeerd en probeerde men een paar maanden geleden Eandis aan de Chinezen te verkopen.

We mogen ons dus wel eens beginnen afvragen welke beslissingen die politici de afgelopen decennia genomen hebben en welke belangen ze daarmee verdedigd hebben? Zodat je de volgende keer in het kieshokje wél eens op een partij stemt die jouw belangen verdedigt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

skipper schreef:Als je zulke zaken leest en hoort, dan weet je toch niet meer op wie de volgende verkiezingen nog te moeten stemmen. Één pot nat. Allemaal opsluiten. Gangsters!!!
Ik ga al lang niet meer stemmen. De illusie van keuze. De echte machtshebbers zijn de poppenspelers die de politici gebruiken.

Bvb politici die naar de Bilderberg club gaan zoals premier Michel, officieel om buiten de pers eens te kunnen bijpraten.
Wie dat nog gelooft gelooft zeker ook in Sinterklaas.

Agenda is geheim, er staat een half leger aan security rond de Bilderberg locatie, en zowel Michel als Rutte gaan daar op kosten van de belastingsbetaler naar toe. Ook Davos is zo'n smerige club waar de werkelijke agenda van de machtskakkerlakker op aarde wordt bepaald.

Wie enkel VRT en VTM kijkt zal uiteraard niks hierover weten, want dit komt uiteraard nooit in het nieuws. Sommige stinkpotjes moeten dicht blijven, en de media die ook gecontroleerd is door diezelfde machtskakkerlakken knijpt beide ogen dicht.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

ub4b schreef:Ik ga al lang niet meer stemmen. De illusie van keuze. De echte machtshebbers zijn de poppenspelers die de politici gebruiken.
Stem dan op zijn minst op "banaan" of zo, maar ga toch stemmen!
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

gm123 schreef:[...] Het toiletpapier op hun hoofdzetel kost waarschijnlijk meer dan dat.
Toen ik er werkte was het wc-papier geen grote luxe hoor. Zeer basic papiertje, tenminste voor de gewone werkmens.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

cadsite schreef:Stem dan op zijn minst op "banaan" of zo, maar ga toch stemmen!
Waarom? Dat maakt allemaal geen fluit uit hoor.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

selder schreef:Waarom? Dat maakt allemaal geen fluit uit hoor.
Elke stem maakt uit. Dat is pure wiskunde. Als iedereen, behalve Bart De Wever, thuisblijft dan leven we morgen in een dictatuur.
ub4b schreef:Ik ga al lang niet meer stemmen.
Dom, want in het parlement zijn er geen lege zetels. Jouw niet-stem wordt dus automatisch gebruikt om de grote partijen meer zetels te geven dan ze verdienen.
Stem dan toch op de Piratenpartij of een ander klein partijtje, dan geef je eventueel toch nog een zetel aan een luis in de pels.
Laatst gewijzigd door raf1 15 feb 2017, 08:52, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Waarom huurt telenet iemand als Bracke in?
Voor zijn onbestaande telecom skills?

Een voorbeeld hoe grote bedrijven wetgeving op maat bekomen:
http://www.opensourceinvestigations.com ... w-belgium/
Dom, want in het parlement zijn er geen lege zetels. Jouw niet-stem wordt dus automatisch gebruikt om de grote partijen meer zetels te geven dan ze verdienen.
Stem dan toch op de Piratenpartij of een ander klein partijtje, dan geef je eventueel toch nog een zetel aan een luis in de pels.
Je snapt het echt niet.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Zelfs als je zo'n signaal van niet stemmen gaat geven en een groot deel van de stemmers dat zou doen, weet dat tuig wel wat te verzinnen om het uit te leggen... Zou wel grappig zijn, als een van de laatste landen met stemplicht, minder dan 90% komt opdagen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

ub4b schreef:Je snapt het echt niet.
Wat gebeurt er als iedereen thuisblijft? Word jij dan premier van België?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Kijk naar de laatste 3 verkiezingen in de US.
Ook daar reageerden velen "ik stem niet 't maakt toch niet uit". Zelfs daar, met vééél meer mensen dan hier kwam het vaak op enkele stemmen aan.

Kijk naar GB en hun Brexit. Hoeveel mensen hebben NA de telling niet gezegd 'had ik maar gaan stemmen, ik ben niet tevreden met de uitslag'.

Niet stemmen is het domste wat je kan doen.
In een hoekje gaan zitten zagen en zeggen dat er niets verandert, maar zelf niets doen, dat is gewoon fout.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Stemmen verandert niks. Ze zijn niet verplicht om een regering te vormen, ze zijn zelfs niet verplicht om hun verkiezingsbeloftes na te komen.
De graaiers worden wel gewoon doorbetaald.

Als jij morgen naar je baas gaat en zegt: betaal maar verder, ik ga uitzoeken hoe ik met mijn collega's probeer overeen te komen en ondertussen blijft het werk liggen: hoe lang gaat het duren denk je?

De werkelijke macht zit niet bij de politici, wie daarin nog gelooft, slaap maar lekker verder. Zelfs proteststemmen zijn tijdverlies, is er enig bewijs dat dit al ooits iets heeft uitgemaakt in dit landje? Neen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Alleen al het idee dat niet of wel of ongeldig of whatnot iets zou veranderen ... dat kan er bij mij niet in. Heel dat politiek apparaat is er met al hun regels en onbegrijpelijke verwoordingen door al de jaren heen zo goed in geworden om iedereen de illusie van de keuze voor de ogen te houden. Kleinere partijen die wél het verschil kunnen maken zullen nooit die kans krijgen omdat het heel het systeem zo uitgedokterd is dat "de groten" altijd aan de macht zullen blijven.

En zeg nu zelf ... wat is het wezenlijk verschil tussen alle grote politieke partijen? Niets. Nul. Of rechts of links nu "aan de macht" is, er zal nooit of te nimmer iets veranderen.

Kijk anders eens naar de US. Daar waren ze het politiek systeem zo verschrikkelijk beu dat ze massaal voor een clown hebben gekozen. En kijk eens hoeveel dat er daar aan het veranderen is? Zullen we binnen 4 jaar (als die clown het zo lang volhoudt) eens kijken hoeveel er veranderd is? Of die witte ridder die net van z'n paard gestapt is ginder, hoeveel veranderingen heeft die kunnen doorvoeren? n-i-k-s. n-u-l.

Maak jezelf niets wijs, aanvaardt dat wij als 99% nooit iets zullen veranderen omdat de 1% de touwtjes stevig in handen hebben.

Maar als jij beter slaapt 's nachts als je met je ééne stem gelooft dat je ook maar iets veranderd hebt aan heel het politiek systeem dat de 1% aan de macht houdt, dan heb ik daar vrede mee. Ik heb nog nooit problemen gehad met te slapen 's nachts, misschien omdat ik me geen illusies maak.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

kruip dan allemaal in een hoekje en begin te janken. :roll:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Jij kan dat janken vinden, het is gewoon hoe dat ik heel dat politiek systeem begrijp. Kijk naar de US, kijk naar Brexit en whatnot ... Wat verandert er allemaal? Voor wie wordt het allemaal "beter"? De gewone man die gaat stemmen? Haha :)

En dan nog specifiek over de US: denkt er nu echt iemand dat die clown het verschil gaat maken? Hij is incompetent, en zal allicht wel enkele rare dingen beslissen, maar we wachten af hoe die beslissingen dan in de praktijk worden omgezet. Ik verwacht er in ieder geval niet veel van. Kijk naar zijn voorganger, charisma en de publieke opinie (in het buitenland dan toch) helemaal mee, en wat is daar veranderd? Waarom zou het bij Drumpf dan nu wel ineens wél lukken om veranderingen door te voeren?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

selder schreef:Kleinere partijen die wél het verschil kunnen maken zullen nooit die kans krijgen omdat het heel het systeem zo uitgedokterd is dat "de groten" altijd aan de macht zullen blijven.
N-VA was in 2003 een piepkleine partij met Geert Bourgeois als enig verkozen federaal parlementslid.
Als je vandaag niet tevreden bent met het beleid van N-VA, mag de kiezer wel eens in eigen boezem kijken. De kiezer kan zich namelijk ook vergissen, want dat is menselijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Geef de Trump een kans he, nog maar 3 weken bezig en hij zit toch niet stil. Vergeet niet dat Obama het misschien goed kon zeggen maar in se ook gewoon een klassieke politicus was met geen enkele relevante ervaring buiten de politiek en kennis die enkel uit de (academische) boeken kwam. "You didn't build that" was daar een schrijnend voorbeeld van.

Mijn hoop is dat de Trump-presidency een succes wordt (als in: leidend tot sterke economische vooruitgang, niet in ethische kwesties) en dat dat inspirerend gaat werken in andere landen die nog met klassieke graaipolitici zitten en een economie die op zijn gat ligt. Is ook mijn hoofdreden om pal achter Trump te blijven staan. Naïef/dom? Dat zeiden ze ook toen ik zei dat Trump ging winnen (ja, voor de verkiezingen).

Zoals ik al zei in andere topic: de verandering gaat echt wel van de burgers moeten komen hoor. Want de politici gaan niet veranderen. Het zijn wij die gewoon moeten stoppen met de politici daarmee weg te laten komen. En dat gaat niet lukken met allemaal in de cocon te kruipen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik weet ook wel dat een stem niet de wereld gaat veranderen, maar we moeten er ons gewoon van bewust zijn dat iets veranderen tijd kost. Veranderen gebeurt ook niet (hopelijk) op wereldschokkende manieren.
Maar veranderingen kunnen.
Ik heb dat goed gezien bij ons in Kortrijk. Daar was CVP / CD&v al tientallen jaren aan de macht.
oVLD heeft er zijn schouders onder gezet en door een coalitie aan te gaan met nva & spa is er een machtswissel.
Is Kortrijk nu totaal anders? Bwa nee, natuurlijk niet, maar je merkt toch duidelijk dat er dingen anders zijn.
Dus, stemmen heeft zin. Veel zin? Natuurlijk niet, maar dat is het enige concrete dat je gemakkelijk kan doen. DOE DAT DAN!
(of zwijg in alle talen)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

https://www.raaskalderij.be/2017/02/aan ... ag-bracke/ :lol: :lol: :lol: Dit vond ik weer een leuke.

(voor zij die het niet doorhebben, het is satire...)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Het bedrag maakt me niet uit maar wel zijn hypocriete gezaag over anderen terwijl hij gewoon net hetzelfde doet. Het is verdorie de beste betaalde politieker van België, onze eerste burger. De voorzitter van de kamer moet trouwens niet in raden zitten van buitenlandse privébedrijven en al zeker niet als ze concurreren met Belgische telecomspelers die dan nog eens gedeeltelijk staatseigendom zijn. Ik vind dit veel erger dan geld krijgen voor weinig werk. Het gaat eerder richting Kazachgate. Wat leverde Bracke voor zijn 12.000 + 2.000 Eur per vergadering aan Telenet?

Nu zijn de continue aanvallen op zijn ex-collega's bij de VRT heel wat begrijpelijker. Wie gelooft deze man nog?

De discussie over de zin van stemmen gaat in de richting van hysterie. Je kan altijd ongeldig stemmen als het zo erg is en we zullen zien of dat uitmaakt. In de VS is de helft niet gaan stemmen en dat heeft opgebracht :bang: Niet gaan stemmen betekent gewoon dat je zelf niet over jouw lot wenst te beslissen. Dan moet je nadien niet meer over politici komen klagen want je was te lam om te kiezen.

Dat alle politici dezelfde zijn is ook zo'n overdrijving, wie het verschil tussen Trump en Obama niet ziet, tja.

Anderzijds hebben veel mensen een totaal verkeerd beeld van politici en hun (vermeende) macht. Meestal zijn ze minder machtig dan men denkt en moet er met tal van andere factoren en actoren rekening worden gehouden. Zelfs een Trump kan niet zomaar Moslims bannen ook al heeft hij dat velen wijsgemaakt. Poltici stellen zich graag machtiger voor dan ze zijn maar het zijn hun kiezers die erin trappen. Ook bij ons spelen de EU en handelsakkoorden een grote rol zodat de macht van de regering al bij al beperkt is. Dat is ook de reden dat slogans als kracht van verandering zo hol zijn. Uiteindelijk moet een coalitie gevormd worden en moet iedereen water bij de wijn doen en beloftes verbroken. Wie wacht op de partij die hieraan ontsnapt zal nog lang kunnen wachten op godot.

Wie trouwens gelooft in de verandering van conservatieven heeft te veel vertrouwen :lol: De verandering is dat de rekening van naam verandert (belasting wordt besparing) en de posten een nieuwe bezetter krijgen. NVA was tegen de posten TOT ze ze zelf kon invullen. Het toppunt was de benoeming van De Scheemaeker bij de NMBS nadat de man er een miljoen ontslagvergoeding opstreek nadat hij bekende ervaringsdeskundige te zijn in "hoe het niet moet"!!! Hij kan boeken (laten) schrijven over de fouten van anderen maar zelf was de NMBS er nooit slechter aan toe dan onder hem.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

CCatalyst schreef:[...] de verandering gaat echt wel van de burgers moeten komen hoor. [...] En dat gaat niet lukken met allemaal in de cocon te kruipen.
Heel specifiek: hoe dan? Wij als gewone man en als kiezers hebben dus als enig instrument die verkiezingen. Hoe ga je met die verkiezingen dan inzetten op "we willen het anders"? Oprechte vraag hé, want ik zie het niet.

cadsite schreef:[...] Bwa nee, natuurlijk niet, maar je merkt toch duidelijk dat er dingen anders zijn.[...]
Nog een oprechte vraag, wat is er dan anders? Lijst eens op wat jij belangrijk vindt aan een samenleving, of een maatschappij die bestuurd wordt door een democratisch verkozen politiek apparaat, en kijk dan eens wat er op die belangrijkste puntjes al veranderd is? 2 glaasjes ipv 1 tijdens de eindejaarsreceptie op de grote markt of een boom meer of minder in het stad gaan niet in dat lijstje staan hoor.

Soms is het gewoon eens nodig om een zwartgallige stem te horen, ewel bij deze: er zal nooit iets veranderen als het politiek systeem niet verandert. En met de verkiezingen gaan we het met onze 99% die 1% van de macht heeft de 99% macht die de 1% heeft niet veranderen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tijd dus om wat aandeeltjes TN te kopen. Hierna gaat het toch alleen maar in stijgende lijn. Op die manier heeft een mens effectief iets aan TN.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Zo zielig dit en dit is zeer waarschijnlijk nog maar het begin van wat er nog zo wordt uitbetaald of beter gezegd weggegooid geld!
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

selder schreef:Heel specifiek: hoe dan? Wij als gewone man en als kiezers hebben dus als enig instrument die verkiezingen.
Er zijn véél meer instrumenten dan alleen de verkiezingen. Check https://www.dewakkereburger.be/
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niet iedereen die in een of andere raad zit krijgt zo'n vergoedingen. De meeste zelfs niet denk ik. Ik zit in de beheerraad van de gemeentelijke bibliotheek en in de adviesraad cultuur van de gemeente.

Er zijn belegde broodjes, koffie, water, fruitsap ... Kwestie dat mensen nu niet iedereen vies gaat bekijken die meehelpt met de lokale democratie.
Laatst gewijzigd door WalterB1 15 feb 2017, 10:14, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Da's wel héél ver van de 1% af hé, de bestuursraad van de bib :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

WalterB1 schreef:Niet iedereen die in een of andere raad zit krijgt zo'n vergoedingen.
Het gaat eigenlijk niet om de vergoedingen. Daar wordt nu te sterk op gefocust. Het gaat om belangenvermenging. Als jij in de beheerraad van de bib zit, moet je niet tegelijkertijd bestuurder zijn bij een private boekhandel waar diezelfde bib mogelijks aankopen doet. Want dan kom je bijna sowieso in de verleiding om de belangen van die boekhandel te verdedigen wanneer de bib een budget moet besteden aan boeken.

Belangenvermenging, belangenvermenging, belangenvermenging.
Laatst gewijzigd door raf1 15 feb 2017, 11:13, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

selder schreef:Nog een oprechte vraag, wat is er dan anders? Lijst eens op wat jij belangrijk vindt aan een samenleving, of een maatschappij die bestuurd wordt door een democratisch verkozen politiek apparaat, en kijk dan eens wat er op die belangrijkste puntjes al veranderd is? 2 glaasjes ipv 1 tijdens de eindejaarsreceptie op de grote markt of een boom meer of minder in het stad gaan niet in dat lijstje staan hoor.
Ik spreek nu op gemeentelijk/stedelijk niveau é, dus de veranderingen zijn inderdaad niet wereldschokkend, maar de dingen die duidelijk te zien zijn:
  • meer steun voor scholen in het organiseren van voor en na-schoolse opvang. Lokaties ter beschikking stellen, adviseren, nieuwe initiatieven financiëel steunen.
  • Parkeerbeleid: invoeren van shop&go parking dmv sensoren, gesmaakt door de meesten.
  • stadhuis op afspraak
  • "kortrijk spreekt": regelmatig kans op inspraak
  • "jong kortrijk spreekt": kinderen krijgen de kans op inspraak met concrete acties tot gevolg
Dit zijn een aantal zaken die ik nu snel voor de geest kan halen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

selder schreef:
CCatalyst schreef:[...] de verandering gaat echt wel van de burgers moeten komen hoor. [...] En dat gaat niet lukken met allemaal in de cocon te kruipen.
Heel specifiek: hoe dan? Wij als gewone man en als kiezers hebben dus als enig instrument die verkiezingen. Hoe ga je met die verkiezingen dan inzetten op "we willen het anders"? Oprechte vraag hé, want ik zie het niet.
Begin alvast met je abonnementen op de media op te zeggen. Zij houden het systeem immers mee in stand.

Ik zeg niet dat dat op vandaag op morgen een wereld van verschil zal betekenen. Maar een verdeelde/verzwakte pers helpt bij initiatieven gelijkaardig aan WikiLeaks, die ook in de Amerikaanse campagne een grote invloedrijke stem gekregen hebben dankzij de problemen bij de media daar.

Voor de rest zullen die initiatieven niet van dit forum komen, wij hebben allemaal geen tijd, wij hebben teveel te verliezen en we worden snel bang gemaakt met de dreiging van "chaos" en "onrust" die de pers ongetwijfeld zal rondstrooien naar de mensen die de verandering wel inzetten. Als je de mensen helpt die het wel willen doen door de stem van de media wat stiller te maken is het al heel veel.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Mensen gooien nu alles op één hoop, en dat is ook niet correct vind ik. Bracke kloeg misbruik van *overheidsgeld* aan (ons geld dus). Als Telenet hem 12.000 euro wil geven om in één of andere raad te zitten, dat is vrije economie toch? Ik vind ook dat het ongepast is vanwege de belangenvermenging, maar dat is een heel andere discussie, dat moet dan maar via de wetgeving aangepakt worden. Maar dat zie ik nog niet zo meteen gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”