Via OVH bellen naar telenet-contactcenter?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
michelb
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2014, 21:18

Beste,

ik heb een week geleden, online een bestelling geplaatst voor telenet-internet. Ik kom van edpnet, waar ik op zich wel tevreden van ben, maar de iets te trage snelheid (netflix, home-working, ...) baarde me toch soms wat zorgen (6 Mbps up en 40 Mpbs down). Van edpnet ben ik op zich wel tevreden, alhoewel er de laatste maanden wel een paar storingen waren. Nu, ik heb er zelf weinig of geen last van gegad. De snelheid waarmee proximus echter zijn netwerk upgrade is belachelijk traag. Goed, dit was echter randinformatie.

Nu, ik wou vandaag eens bellen naar telenet, hoe het zit met mijn vraag i.v.m. een modem-only-model (eigen router, ..., alsook het trekken van de kabel: mote nog gebeuren). Nu blijkt als ik bel, dat ze me telkens niet konden horen. Ik bel al een paar jaren via OVH (officiële belgisch telecom-provider via voip). Ik ben daar supertevreden over tot nu toe. Ik kan me eerlijk gezegd nog geen outage herinneren (gelukkig) en tot nu toe ook nog geen problemen zover ik weet. Ik zou dat immers rap horen :).

Dus, de vraag is als andere mensen, die hier misschien ook ovh gebruiken, ook al problemen hebben gehad met het telenet-contactcenter? Het is eigenlijk een beetje een showstopper voor mij. Als er eens een probleem is met het internet, moet men hier thuis met de vaste lijn kunnen bellen naar het telenet contactcenter. Vandaag was dat alvast onmogelijk voor mij.

Bedankt! Mvg,

Michel
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

"One way audio" (de ene partij hoort de andere niet, omgekeerd wel) is een typisch probleem bij VoIP, en is meestal een gevolg van incorrect geopende RTP poorten (NAT).
Ik kan mij geen reden bedenken dat dit alleen met het Telenet nummer voorkomt, en nooit als je andere vaste lijnen belt ...

Afbeelding
https://blog.flowroute.com/2015/06/15/t ... way-audio/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Even terzijde: Als er een storing met het internet is zal je toch niet via VoIP kunnen bellen aangezien je daar internet voor nodig hebt ;)

Bedoelt u het 0800 nummer van Telenet? Of welke juist? Ik zal straks eens bellen met de vraag of ze mij kunnen verstaan.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ook dit even terzijde: een paar jaar geleden belde ik via VOIP naar Telenet om m'n abonnement op te zeggen. Ik had een behulpzaam persoon aan de anderen kant van de lijn die dat ogenblikkelijk deed. Ja, dan is het gesprek ook snel afgelopen hé. :lol:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”