Probleem met LAN-Subnet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Beste,

Even een probleem proberen uit te leggen die ze bij de Telenet Engineers niet begrijpen.

Als je naar mijn telenet gaat en dan naar draadloze instellingen, geavanceerd
dan kun je je LAN-SUBNET ( slechte keuze van benaming ) instellen.

Met andere woorden kan je je DHCP adressen aanpassen naar 192.168.xxx.1

Ik heb dit ooit eens aangepast naar 192.168.178.1
Nu wil ik deze terug aanpassen naar iets anders voorbeeld : 192.168.1.1
Mijn telenet past het aan maar de modem zelf past het niet aan.
Dus ik krijg nog steeds leases met 192.168.178.xxx en niet 192.168.1.xxx

De modem uit zetten, rebooten, x aantal zonder stroom laten etc etc allemaal geprobeerd zonder succes.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen ?

Bij Telenet weten ze het niet, daar zeggen ze dat het mijn probleem is !! maar dat is het niet

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Digger 04 feb 2017, 12:16, in totaal 1 gewijzigd.
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Digger schreef: Bij Telenet weten ze het niet, daar zeggen ze dat het mijn probleem is !! maar dat is het niet
Probeer eens via twitter.
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb geen twitter
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Digger schreef:Ik heb geen twitter
Maak er dan eentje aan?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

hoe staat uw subnet mask ?
Staat die misschien toevallig op 255.255.0.0 ?
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

neen

mijn LAN subnet is een /24
mijn WAN subnet is via DHCP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Digger schreef:De modem uit zetten, rebooten, x aantal zonder stroom laten etc etc allemaal geprobeerd zonder succes.
Dat moet je vooral niet doen.

Via "Mijn Telenet" doe je de wijzigingen aan de modem/router volledig off-line.
Deze wijzigingen worden dan door Telenet gepushet naar jouw HGW.

Je moet dus gewoon wachten tot de nieuwe instellingen aankomen, en dat kan natuurlijk niet als je de modem uitzet :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Open CMD

ipconfig /release
ipconfig /renew

eens proberen na je settings zijn toegepast ( wacht bv wel effe 2m zodat de router tijd krijgt dit toe te passen )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Laat er eens een nacht overgaan.

Heeft die "Draytek" overigens effectief nog een IP in het 178 subnet? Het is niet omdat My Telenet dat zegt dat dat per se ook moet zijn. En "Draytek" krijgt zijn IP toch via DHCP veronderstel ik (niet statisch)?
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Gisteren in de namiddag nogmaals een aanpassing gedaan en gewoon gewacht.
Tot heden nog niks veranderd.

Als ik op de wifi van de modem ga (telenet) krijg ik ook nog steeds een 192.168.178.x adres.
Dus ook rechtstreeks zonder de 'draytek' te moeten doorlopen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Probeer eens een andere setting dan 1.1, misschien is er een bug dat het niet met de originele settings werkt. Indien mogelijk (ik heb geen Telenet dus weet niet of dat kan) ook alle leases uit de modem gooien, of de leasetijd verkorten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Krijgen andere toestellen die je aansluit ook een 192.168.178.x adres ?
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Alles krijgt een 192.168.178 adres, ook als je het rechtstreeks op de modem van telenet hangt.
Telefoons, PC's , Digicorder, alles
ik heb alle beschikbare adressen al geprobeerd ( behalve 192.168.100.x )

Volgens mij hangt er iets vast bij Telenet :-D
Bij een adresverandering komt "mijn Telenet" zeggen dat de modem door deze aanpassing direct zal herstarten.
Maar er komt enkel op dat de instellingen succesvol zijn opgeslagen, maar de reboot komt er niet.
Zelf herstarten heeft ook geen zin

Maar bij het bellen naar Telenet krijg ik als antwoord
'Je hebt internet ! Dan is het ons probleem niet meer ' :bang:
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Digger schreef:Alles krijgt een 192.168.178 adres, ook als je het rechtstreeks op de modem van telenet hangt.
Telefoons, PC's , Digicorder, alles
ik heb alle beschikbare adressen al geprobeerd ( behalve 192.168.100.x )

Volgens mij hangt er iets vast bij Telenet :-D
Bij een adresverandering komt "mijn Telenet" zeggen dat de modem door deze aanpassing direct zal herstarten.
Maar er komt enkel op dat de instellingen succesvol zijn opgeslagen, maar de reboot komt er niet.
Zelf herstarten heeft ook geen zin

Maar bij het bellen naar Telenet krijg ik als antwoord
'Je hebt internet ! Dan is het ons probleem niet meer ' :bang:
twitter zitten de betere maarja je weigert om een account aan te maken wat nog geen minuut tijd in beslag neemt...
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik kan er één aanmaken maar heb geen flauw idee hoe twitter werkt.
Ik heb ook geen linkedin,facebook,whatever social media
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Digger schreef:Ik kan er één aanmaken maar heb geen flauw idee hoe twitter werkt.
Ik heb ook geen linkedin,facebook,whatever social media
tja hoe werkt een fiets?
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Een fiets en twitter zijn totaal iets anders. :roll:
maar daar gaat het hem hier niet om.

Tweet kiezen veronderstel ik en de zin beginnen met @Telenet ??
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Misschien gewoon via de helpdesk vragen dat ze heel je modem config resetten in mijn telenet, ze kunnen dat heb ik ooit ook al moeten laten doen voor iemand waar een poortmapping bleef 'vastzitten'.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Digger schreef:Volgens mij hangt er iets vast bij Telenet :-D
Heb je geprobeerd het subnet nogmaals aan te passen... maar geef het dan ook een kwartiertje de tijd.

De settings moeten gepushed worden en zenuwachtig op alles klikken help daar niet echt bij.
Digger schreef:Maar bij het bellen naar Telenet krijg ik als antwoord
'Je hebt internet ! Dan is het ons probleem niet meer ' :bang:
Geef je PC een fixed adres in het subnet dat Mijn Telenet aangeeft... dan heb je geen internet meer en is het terug TN z'n probleem 8)
h0us3cat schreef:twitter zitten de betere maarja je weigert om een account aan te maken wat nog geen minuut tijd in beslag neemt...
Waarom zou iemand een Twitter account moeten aanmaken om deftige support te krijgen ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
Heb je geprobeerd het subnet nogmaals aan te passen... maar geef het dan ook een kwartiertje de tijd.

De settings moeten gepushed worden en zenuwachtig op alles klikken help daar niet echt bij.
Digger schreef: ik heb alle beschikbare adressen al geprobeerd ( behalve 192.168.100.x )
r2504 schreef: Geef je PC een fixed adres in het subnet dat Mijn Telenet aangeeft... dan heb je geen internet meer en is het terug TN z'n probleem 8)
Geen idee hoe hun "je hebt internet"-logica werkt, maar als ze gewoon de modem eens pingen dan zal dat wel niet helpen.
r2504 schreef: Waarom zou iemand een Twitter account moeten aanmaken om deftige support te krijgen ?
Omdat Twitter (semi-)publiek is, door anderen gelezen kan worden en voor altijd opgeslagen wordt (in principe). Ze kunnen je dus niet zo slecht behandelen als ze anders tijdens een prive telefoongesprek wel zouden kunnen doen. Via Twitter zijn ze verplicht om minstens de indruk te geven dat je een gerespecteerde klant bent van hen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CCatalyst schreef:Omdat Twitter (semi-)publiek is, door anderen gelezen kan worden en voor altijd opgeslagen wordt (in principe). Ze kunnen je dus niet zo slecht behandelen als ze anders tijdens een prive telefoongesprek wel zouden kunnen doen. Via Twitter zijn ze verplicht om minstens de indruk te geven dat je een gerespecteerde klant bent van hen.
Ik begrijp/weet wel dat Twitter inderdaad efficiënter is om die reden... ik wou echter alléén aangeven dat het niet zou mogen dat je op die manier een andere handeling krijgt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Laat ons nu eerlijk zijn: de competentie op de telenet helpdesk reikt voor 99% van de aanwezigen niet verder dan hun draaiboek/scripts.

Van "subnets" hebben ze nog nooit gehoord, en van het idee dat hun telenet router een probleem kan hebben dat niet beschreven is in hun script ook niet.
Dat is toch echt wel onder het motto "als het niet in mijn draaiboek staat, dan kan het niet bestaan; dus de fout moet dan bij de user liggen want het draaiboek is heilig".
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Meegaan met de tijd heet dat. Uiteraard ben je niet verplicht om een twitter aan te maken om support te krijgen, maar als je daar nu meer kans maakt om betere support te krijgen dan via de telefoon.. waarom dat dan niet gewoon proberen? Als je uit principiële redenen geen sociale media accounts wil, kan je die nog altijd aanmaken met een alias email adres en er verder niet naar om zien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Laat ons nu eerlijk zijn: de competentie op de telenet helpdesk reikt voor 99% van de aanwezigen niet verder dan hun draaiboek/scripts.
Misschien moet men dan het draaiboek eens herbekijken... een allerlaatste stap met "beste klant, we kunnen ook uw modem volledige resetten" optie.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

gm123 schreef:Meegaan met de tijd heet dat. Uiteraard ben je niet verplicht om een twitter aan te maken om support te krijgen, maar als je daar nu meer kans maakt om betere support te krijgen dan via de telefoon.. waarom dat dan niet gewoon proberen? Als je uit principiële redenen geen sociale media accounts wil, kan je die nog altijd aanmaken met een alias email adres en er verder niet naar om zien.
Dus jij vindt het normaal dat je een social media account moet aanmaken wil je deftige support krijgen? Ik alleszins niet.
Principiele redenen is niet de enige reden om niet aan de hele social media draaimolen mee te willen doen trouwens.

Bij mij is het beide "principe" en "geen noodzaak". Ik heb genoeg aan het aloude IRC, en services als discord voor voice.

Je zou, zeker aangezien je ervoor moet betalen ziende het 015 nummer, net beter via de telefoon behandeld moeten worden. Je betaalt al genoeg voor hun services in the first place.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tomsworld schreef:Misschien gewoon via de helpdesk vragen dat ze heel je modem config resetten in mijn telenet, ze kunnen dat heb ik ooit ook al moeten laten doen voor iemand waar een poortmapping bleef 'vastzitten'.
r2504 schreef:Misschien moet men dan het draaiboek eens herbekijken... een allerlaatste stap met "beste klant, we kunnen ook uw modem volledige resetten" optie.
Dat is inderdaad het enige correcte middel.
Indien jouw modem "vastloopt" (= bepaalde settings die vanuit Mijn Telenet gepushet worden niet meer aanvaard) is het enige reddingsmiddel een totale reset via de Helpdesk.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

@Digger

klinkt mss stom, maar heb je dit al geprobeerd in mijn telenet?
Knipsel.JPG
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Goeie tip, maar het zou kunnen gebeuren dat deze optie gewoon "probeert" om een aantal standard instellingen terug te pushen.
Met andere woorden: een soort standard configuratiebestand naar de modem sturen.

Maar als de modem - om welke reden dan ook (bepaalde buffers die vol zijn) - bepaalde wijzigen niet accepteert, dan lukt dat ook niet.

De helpdesk heeft direct toegang tot de modem, en de reset die zij kunnen doen is toch van een andere aard ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

wie niet waagt, wie niet wint ;)

idd , toen ik problemen had met mijn modem, kon de helpdesk een reset geven aan de modem,
die startte dan volledig van scratch

dus eerst 10 min was die bezig met gegevens van telenet af te halen (modem firmware)
dan paar keer reboot voor die terug werkte
ondertussen werden alle instellingen gereset en werkte alles terug
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als ik het goed voorheb heeft de optie op Mijn Telenet "terug naar standard instellingen" een andere betekenis:
  • Geavanceerde instellingen = opent het venster met de "geavanceerde" instellingen.
    Terug naar standard instellingen = gaat terug naar het venster met de "standard" instellingen.

Een beetje zoals op de FritzBox togglen tussen "Advanced View" en "Standard View"


Niet dus :-)
Laatst gewijzigd door philippe_d 06 feb 2017, 09:32, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: correctie
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

@ philippe_d

Als ik op die standaardinstellingen klik krijg ik een popup kaderke met
Knipsel.JPG
Ik ga er niet op klikken, maar denk toch echt dat hij reset doet ;)


nu de persoon in kwestie zal zelf moeten proberen, of terug contact zoeken met de helpdesk om een volledige reset van de modem te verkrijgen
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

GuntherDW schreef:Dus jij vindt het normaal dat je een social media account moet aanmaken wil je deftige support krijgen? Ik alleszins niet.
Principiele redenen is niet de enige reden om niet aan de hele social media draaimolen mee te willen doen trouwens.
De TS heeft een heel specifiek probleem waar misschien 99% van de klanten nooit mee te maken krijgt. Van een provider verwachten dat hun klantendienst met elk technisch probleem kan helpen is onrealistisch, zoals gezegd volgen die ook maar gewoon hun draaiboek. Nu, wat ze wel hadden moeten/kunnen doen is hem doorverwijzen naar een technische helpdesk, dat dat niet gebeurd is praat ik niet goed. Ik kan me niet inbeelden dat Telenet dat niet heeft. Uiteindelijk ben je overgeleverd aan de goodwill en kennis van de persoon die je aan de lijn krijgt en als de kans om te spreken met een meer technisch onderbouwde persoon via Twitter nu groter is, dan is daar helemaal niets mis mee. Gewoon proberen in plaats van koppig volhouden aan je principes.

Ben in het verleden vaak sneller geholpen via Twitter dan via eender welke andere soort helpdesk. Wat is daar dan mis mee als je goede support krijgt?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Laat ons nu eerlijk zijn: de competentie op de telenet helpdesk reikt voor 99% van de aanwezigen niet verder dan hun draaiboek/scripts.
Misschien moet men dan het draaiboek eens herbekijken... een allerlaatste stap met "beste klant, we kunnen ook uw modem volledige resetten" optie.
Groot gelijk.
Maar ik heb de hoop allang opgegeven.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het lijkt er op dat de configuratie push die mijn.telenet.be zou moeten sturen naar de HGW niet toekomt. Dus TS zegt het correct : "er hangt iets vast". Ik gok dus dat hij zelfs een ander type abonnement kan nemen bij Telenet en dat de configuratie hiervan (met de nieuwe download/uploadsnelheden oa) ook niet zou toekomen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

@Dettie

de reset naar standaardinstellingen heeft gewerkt ! :banana:
Dat ik daar heb overgekeken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Enig idee of je router daarmee ook herstart is ?
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

@Digger Blij dat het opgelost is voor je ;)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nu ben ik wel benieuwd of het subnet veranderen nu wel werkt, of dat het om een serieuze bug in de firmware gaat.
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

@r2504

De modem heeft een reboot gekregen.

@ITnetadmin

Ik zal straks een het subnet aanpassen en kijken wat er gebeurd.

------------------

Aanpassing gedaan.
van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1 naar 192.168.178.1 naar 192.168.0.1

en het werkt.

Dus na het laden van de default settings in mijn.telenet blijft alles werken en kan je het LAN-subnet aanpassen naar wat je wil hebben
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”