Telenet CI+ kaartje

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Heeft iemand ervaring met dergelijk kaartje ?
Is de werking en kwaliteit hiermee vlot ?
Gebruikersavatar
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 sep 2015, 17:25
Bedankt: 4 keer

Werkt perfect mits je tv compatibel is. Kwaliteit is hetzelfde als bij de digibox of digicorder.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ok, dan ga ik er eentje kopen voor de tv in de keuken.(PHILIPS 32PFK5300)
Zijn daar trouwens verschillen in, nieuwe en oude types ?
Kan anders een tweedehands kopen voor €50.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/ zegt:
"Je tv-toestel is geschikt voor 'TV met een kaartje'
Je tv-toestel werkt met softwareversie (of hoger) V010.001.022.001: dat is geschikt voor 'TV met een kaartje'!"


Er zijn geen verschillen. CI+ is CI+.
2de hands kan, als de andere die eerst laat deactiveren:
https://www2.telenet.be/content/www-tel ... ers-geven/
Koop altijd module + kaart natuurlijk. Die moeten samen blijven.
Zorg dus altijd dat je een gedeactiveerde module koopt (kan je zelf niet zeker weten), dus kom overeen dat je nog van de koop kan afzien mocht er een probleem zijn bij het activeren.
orlandosa
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2016, 23:28

Mijn ervaring is dat het toch wel flink trager zapt dan bij de digicorder, die in een andere ruimte staat.

Als je het epg menu gewoon bent van de digicorder, is dàt ook even wennen, want bij ci+ gaat hen anders.

Het belangrijkste blijft natuurlijk dat het werkt, je kunt er zelfs ook programma's mee opnemen via de usb-poort.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

ALs je CI+ neemt hangt veel van je TV zelf af.
Dingen zoals de EPG kan je perfect testen door nu al de onversleutelde digitale zenders toe te voegen.

Als je de mogelijkheid hebt om 2dehands te kopen zou ik dat zeker doen. Er is geen reden waarom je €70 zou moeten geven als je €50 kan geven.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Welke zenders zijn nu nog onversleuteld ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Eén HD, Canvas HD, Ketnet HD, ActuaTV, France 3 HD, ARTE Belgique HD, TV5 Monde HD, TVE Internacional, CNN HD, CNBC Europe, BBC World News
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Raf1 was me voor :)

Als je enkel bovenstaande zenders kijkt heb je dus zelfs geen kaartje nodig.
Kijk je wel naar andere zenders dan kan je met deze onversleutelde zenders wel al eens testen hoe de ervaring is op jouw TV. Meestal zit dat wel goed hoor, en soms werken de functies van je eigen TV zelfs beter dan de digibox/corder.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

MaT schreef:Als je de mogelijkheid hebt om 2dehands te kopen zou ik dat zeker doen. Er is geen reden waarom je €70 zou moeten geven als je €50 kan geven.
- 2 jaar garantie?
- rompslomp om bestaande activatie om te zetten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Eén HD, Canvas HD, Ketnet HD, ActuaTV, France 3 HD, ARTE Belgique HD, TV5 Monde HD, TVE Internacional, CNN HD, CNBC Europe, BBC World News
Klopt, en er zijn ook nog een pak radiozenders ongecodeerd (de VRT radio's, de BBC's, de Nederlandse, de Duitse)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

philippe_d schreef:
MaT schreef:Als je de mogelijkheid hebt om 2dehands te kopen zou ik dat zeker doen. Er is geen reden waarom je €70 zou moeten geven als je €50 kan geven.
- 2 jaar garantie?
- rompslomp om bestaande activatie om te zetten?
Garantie heb je enerzijds wel een punt, maar anderzijds heb ik nog nooit iemand in een telenetwinkel gezien om een CI+ kaartje om te ruilen. Digiboxen en digicorders daarentegen...
Er kan ook weinig mis gaan aan zo'n kaart he, normaal steek je dat in je TV en blijf je er af.

Extra administratieve romslomp heb je niet. De vorige eigenaar laat zijn kaart deactiveren en jij laat ze terug activeren. Als je een nieuwe koopt moet die ook geactiveerd worden en dat is exact dezelfde procedure als een tweedehands kaartje.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die kaartjes gaan af en toe defect.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 8&p=664918
Ik zou geen tweedehands kopen. Of maximum halve prijs.
Digicorder idem. Twee jaar garantie heeft ook zijn waarde.
Toen ik in de telenet shop navraag deed over andere defecte modules was de reactie dat er toch zeker 1 defecte module per maand was in deze winkel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nochtans is 1 van mijn CI+ kaartjes na een kleine 3 jaar gesneuveld en de Telenet medewerker kon en/of wilde deze natuurlijk niet omruilen :-(

Men wilde ook niet nagaan of het kaartje of de module defect waren en voor zover ik weet kun je dit ook niet zelf testen. En zelfs indien men het zou weten kan men niet afzonderlijk een kaartje of module kopen.

Men heeft in de winkel enkel het kaartje gedeactiveerd.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

2e hands kaarten activeren willen ze niet doen bij telenet, hun advies: 'koop een nieuwe' :roll:
koop dus geen 2e hands

ik heb trouwens al bij verschillende mensen regelmatig 'blokjes' in het beeld zien verschijnen (toevallig altijd een samsung tv), met signaal kwaliteit 100%
ikzelf heb er geen last van (panasonic)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dat is onzin, ik heb al tweedehands kaartjes laten activeren. Die medewerker zal de procedure niet kennen. Het staat volgens mij zelf vermeld op de telenet site zelf, maar ben momenteel niet thuis dus kan het nu even niet opzoeken.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

rtl schreef:2e hands kaarten activeren willen ze niet doen bij telenet, hun advies: 'koop een nieuwe' :roll:
koop dus geen 2e hands
Ik heb er 2 overgekocht en telefonisch geactiveerd, ze werken tot op heden nog steeds zonder problemen.
rtl schreef:ik heb trouwens al bij verschillende mensen regelmatig 'blokjes' in het beeld zien verschijnen (toevallig altijd een samsung tv), met signaal kwaliteit 100%
ikzelf heb er geen last van (panasonic)
Komt hoogstwaarschijnlijk door Samsung zelf. Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 7&p=652549&
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2014, 14:16
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Zelf heb ik zo'n kaartje in gebruik sinds deze mogelijkheid bestaat. Werkt prima en tot nu toe geen enkel probleem ondervonden.

Op mijn televisietoestel (Sony EX-720) kan de EPG-gids tot 2 dagen vooruit kijken.
Opnames gebeuren gewoon op een aangesloten USB-schijf.

Wel rekening houden dat je tijdens een opname niet naar een andere zender kan kijken. Wel naar reeds eerder gemaakte opnames (of naar een andere bron natuurlijk: decoder, dvd, blue-ray, Netflix,...
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Eigenlijk is het verschil de moeite niet. Voor een tweedehands betaal je ook €50 en voor een nieuwe €70 en zit je zeker 2 jaar safe.
Trouwens schandalige prijzen als je weet dat je voor €99 een Digibox kan kopen.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

karine schreef:Trouwens schandalige prijzen als je weet dat je voor €99 een Digibox kan kopen.
Bij TV Vlaanderen vragen ze €99 voor een CI+-module met ingebouwde smartcard. Vroeger was het zelfs €129, dus dit valt al bij al mee.
Het hangt af van situatie tot situatie wat het interessantst is, maar het prijsverschil is idd te verwaarlozen. Is een losse decoder met aparte afstandsbediening én interactiviteit geen probleem kan je in de keuken van alle mogelijkheden genieten van je digicorder in de living. Moet alles zo simpel mogelijk blijven is de module interessanter, maar je hebt minder mogelijkheden. Afhankelijk van de tv kan je wel opnames maken.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ja, met de tv kan je wel opnames maken maar dan moet je daar ook weer een zware usb stick insteken.
Ik ga eens naar de winkel rijden en toch voor een digibox gaan denk ik.
De tv in de keuken staat bijna meer op dan die in de woonkamer dus dan kan ik in de keuken ook al de opnamen van de digicorder in de woonkamer bekijken zoals we dat nu in de slaapkamer doen.
Heel makkelijk.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Mercurion schreef: Wel rekening houden dat je tijdens een opname niet naar een andere zender kan kijken. Wel naar reeds eerder gemaakte opnames (of naar een andere bron natuurlijk: decoder, dvd, blue-ray, Netflix,...
dit soort discussies hangt ook vd tv af en de ingebouwde mogelijkheden, oa software.

dat de software van een 299 medion aldi tv niet superieur is aan de telenet decoder is logisch
maar bij pakweg een b&o kun je perfect opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken (of andersom).
de algemene software is bij dit soort toestellen qua gebruik veruit superieur aan het geknoei van de digicorderbakjes.
ok, maar weinig mensen geven mer als 1000 uit aan een tv, dat geeft het idee dat hetn iet beter zou kunnen.
een digibakje in vlaanderen is, wat mij betreft, zowat het equivalent van een 2 pk'tje uit de jaren 70.

je zit natuurlijk met beperkingen en een zekere complexiteit, het is bv de keuze van telenet dat ze maar voor 2 dagen een epg doorsture daar heeft de fabrikant geen vat op.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Zaak gesloten, heb een digibox aangekocht.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Weet niet of het past in dit topic.
Ziggo stopt met activatie losse smartcards
https://tweakers.net/nieuws/119243/zigg ... cards.html

Zal ook wel naar Telenet komen, niet ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Als ze geld ruiken en klanten kunnen belemmeren in hun vrijheid misschien wel. Maar voorlopig is dat nog niet het geval bij ons en geactiveerde kaarten blijven wel werken. Geen reden om geen 2dehands kaartje meer te kopen voor telenet digitale TV.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dit is een ander systeem dan hier, en kun je eerder vergelijken met de eerste generatie kaartjes van In-Di.
Die werden meegeleverd met een decoder, maar waren er niet aan gekoppeld.
Ook hier zijn dat soort kaartjes al lang niet meer bruikbaar.

Als je nu bij Telenet "TV met een kaartje" koopt, koop je niet gewoon een kaartje, maar een CI+ module met een kaartje dat daaraan gekoppeld is.
Dat gaan ze niet blokkeren.
Bij Ziggo leveren ze overigens ook dergelijke combinatie, maar het gaat in dat artikel dus niet over die kaartjes.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

De nieuwe digiboxen zijn wel erg klein geworden tegenover de vorige generatie. Pluspunt.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

karine schreef:De nieuwe digiboxen zijn wel erg klein geworden tegenover de vorige generatie. Pluspunt.

Hopelijk dan ook veel zuiniger dan de oude , kw/h verslindende.
Anders telenet zorgt wel voor de energie leveranciers.
Digibox
Modem
versterker.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een vraag.
Kan men als niet Telenet klant enkel een Telenet CI+ kaartje krijgen.
Hoeveel kost een abbo per maand en hoeveel aansluitingskosten?
Vroeger was hier Telenet,maar bij het opzeggen van de kabeltelevisie heeft men op de coax kabel een filter geplaatst.
Moet deze dan eerst verwijderd worden?
Dank voor de antwoorden.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Voor een CI+ module is een actief kabelabonnement vereist. Dat kost € 16,30 per maand. Naast de € 69 voor de module dien je ook € 50 activeringskosten te betalen. Dit is eenmalig, als je later nog andere producten bestelt (Digibox, Digicorder, internet, telefoon, etc.) moet je dat niet opnieuw betalen. Er zal een technieker langskomen om de filter te verwijderen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

toch nog deze opmerking ivm het 2dehands kopen van die telenet ci+ module met kaartjes, onlangs voor een klant er eentje proberen te activeren, stond zgz geactiveerd, zelfs in de telenetshop werkte het zgz, zelf getest, werkte niet kwam foutmelding op "verwijderd"
dacht aanvankelik dat het een melding was omdat de vorige eigenaar het laten de-activeren had en ze bij telenet via de telefoon niet altijd de procedure jkennen om het te her-activeren, of het niet wilen heractiveren als het overgekocht is....
Uiteindelijk bleek de switch in de module defect en was het alsof er geen kaartje inzat, ze waren zelfs zo stom in de telenetshop van analoge tv op te zetten en gewoon het kaartje te laten pairen en de klant naar huis te zenden en zeggen dat het opgelost was.
Heb dan mijn zeker werkend maar gedeactiveerd kaartje aan die man meegegeven, en ze hebben mij 3 keer moeten doorverbinden vooraleer ze het wilden activeren, boenop kreg de man alhoewel hij reeds digitale tv klant was nog 2 keer een rekening van 50 euro, eentje voor de defecte module, en eentje voor deze van mij, en men wilde de kost niet crediteren.......

Dus moraal van het verhaal, koop een nieuw, in de shop of online, en vergeet zeker niet binnen de 2 weken of 30 dagen de extra zenders die je tijdelijk gratis kan zien, te laten deactiveren, of je mag ook nog eens extra betalen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

laroyj schreef:Dus moraal van het verhaal, koop een nieuw, in de shop of online, en vergeet zeker niet binnen de 2 weken of 30 dagen de extra zenders die je tijdelijk gratis kan zien, te laten deactiveren, of je mag ook nog eens extra betalen...
De extra zenders die je gratis ziet (gedurende 2 weken na activatie) moeten niet opgezegd worden. Deze verdwijnen automatisch na de proefperiode.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

dit dacht ik dus ook, maar mijn klant heeft 2 keer 50 euro aan zn rekker, blijkbaar hebben ze hun policy veranderd...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik reageerde op jouw bewering dat je de betaalpaketten, die je 14 dagen gratis krijgt, moet opzeggen, of dat je er anders voor moet betalen.
En dat is niet waar!

Wat betreft de 50€ activatie
Fouten gebeuren, en een verkeerde aanrekening van 50€ activatie kan ook voorkomen als je iets on-line of via de Telenet shop bestelt. Dat is geen garantie!

Mijn eerste CI+ kaartje heb ik bij een Telenet verdeler gekocht, ter plaatse betaald (69€), en het werd door Telenet nog eens aangerekend op de volgende factuur :-( .
Het heeft ook wat telefoontjes gekost om dat terugbetaald te krijgen.

Ik weet van geen gewijzigde policy, jouw klant moet de 2 keer 50 euro terugkrijgen als die onterecht aangerekend werden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Vermits ik wegga van telenet, verkoop ik mijn kaartje voor 50 euro
Interesse? Pm me. Ik deactiveer eerst uiteraard
miss_x
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2017, 16:49

momenteel hebben we een digirecorder,

onze TV heeft ook ondersteuning voor een CI+ module

krijgen we dezelfde mogelijkheden zoals de digirecorder?

hier denk ik aan :

-opnemen in digitale kwalititeid op externe HD of USB stick?
-dezelfde zenders ?

Alvast dank
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

miss_x schreef:krijgen we dezelfde mogelijkheden zoals de digirecorder?
Zenders en kwaliteit zijn identiek, de kwaliteit is eventueel beter wanneer je tv-toestel over een betere picture engine beschikt dan de Telenet Digicorder.
Maar Telenet beperkt ook een aantal functionaliteiten:
- elektronische programmagids beperkt tot 2 dagen
- gelijktijdig opnemen/kijken beperkt door CI+ encryptie
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

Als je extra zenders hebt (themapaketen, voetbal,...) dan zul je deze niet hebben op je CI+
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

... tenzij je ervoor (extra) betaalt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”