gratis kabel tv kijken!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Digiboy100
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2016, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Gratis kabel tv :P

Nu ik al 10 jaar geen tv meer kijk via de kabel merk ik plots dat ik toch alle analoge kabelzenders kan ontvangen zonder te betalen! Mijn samsung smart tv vond 18 analoge tv kanalen en 77 digitale kanalen (bij de digitale kanalen melding: "geen service beschikbaar door ontbrekende cam/smartcard) . Ik gebruikte de kabel wel nog voor internet. Blijkbaar houdt de filter niet alle tv kanalen tegen dus gratis tv kijken :P

Maar dit is maar ter info...momenteel ben ik gelukkig bij :

- Orange Flybox 4G Internet (15 euro per maand)
- Tv Vlaanderen Satelliet Tv (165 euro per jaar)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dan is Telenet destijds vergeten om een filter te plaatsen, want met filter zou enkel Discovery Channel nog te ontvangen zijn (omdat die op een veel hogere frequentie zit dan de andere analoge zenders), zie http://www.zenders.be
Digiboy100
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2016, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ontvang "gratis": Canvas, Discovery, France 2, Ketnet, Vtm kazoom, Disney channel, Vitaya, BBC, ....
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Hier ook jaren na opzeg van analoge tv nog zonder problemen kunnen verder kijken.

Paar jaar geleden stond er een technieker aan de deur om te vragen of we nog een abonnement hadden aangezien hij het niet kon terugvinden maar we wel nog volledig aangesloten waren. Volgens wat ik van zijn uitleg kon opmaken was de kast met aansluitingen nogal rampzalig ingedeeld en is de technieker die destijds de afsluiting moest doen er waarschijnlijk zelfs niet aan begonnen.

Tussen de opzeg en de effectieve afsluiting zat zeker een vijftal jaar denk ik.
Digiboy100
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2016, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ontvang ze nu al 10 jaar "gratis"...(maar viel me vandaag pas op)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ook nog een reeks analoge zenders via de kabel in Brussel met filter. Zover ik weet komt dat omdat in Brussel er zoveel analoge zenders op de kabel zit dat die filter bepaalde zenders niet gaat blokkeren omdat die buiten het blokkeringsbereik valt.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb welgeteld 2 dagen "gratis" kunnen kijken na de opzegging van mijn abo.
Het is dus niet overal zo...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Toen ik destijds overgestapt ben van Telenet naar Scarlet,heb ik ook nog een 8-tal maanden analoge tv gehad van Telenet,uiteindelijk toch afgesloten.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij ons ook al sinds een paar jaar, nog steeds analoog kijken mogelijk. Abo opgezegd met de overstap naar Scarlet. Bij mijn schoonouders duurde het een week en het was afgesloten. Enige waar we het voor gebruiken is de tijd op de videorecorder, die staat correct via de kabel, bij de schoonouders is die verdwenen na afsluiten :).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hier (appartementsgebouw) 10 jaar na opzeg van abo nog steeds signaal ook...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Digiboy100 schreef:Ik ontvang "gratis": Canvas, Discovery, France 2, Ketnet, Vtm kazoom, Disney channel, Vitaya, BBC, ....
France 2, BBC 1 en BBC 2 heeft Telenet in 2012 uit het analoge aanbod verwijderd en digitaal zijn die 3 zenders gecodeerd dus en is dus een CI+ module vereist, dus hoe kan je die zenders dan ontvangen? Dat versta ik niet goed.
Digiboy100
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2016, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

tja ik heb een CI module in de tv zitten (voor Tv Vlaanderen)... toch ontvang ik bbc1 en bbc2 in goede kwailiteit... vind ik ook raar :-)

Net nog even opnieuw gaan testen: (14/12/2016) kabel tv Limburg analoog:

Ik ontvang in goede kwaliteit: Discovery, BBC1, BBC2, BBC World, vtm kazoom, Disney channel, Canvas, Vitaya, France 2.
Dan hebben ze vergeten 10 jaar geleden een filter te plaatsen :-)

PS: In limburg is BBC1 & BBC2 & BBC world nog steeds analoog te ontvangen. Hangt van de gemeente af

Ook alle digitale kanalen kan mijn samsung smart tv vinden maar staat "uw abonnement is niet geldig op deze kanalen"

Dit even ter info.

* Orange Internet Flybox 20 €/maand
* Orange Dolfijn 15 €/maand
* Satelliet Tv Vlaanderen +7000 zenders :P
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

apestaart schreef:
Digiboy100 schreef:Ik ontvang "gratis": Canvas, Discovery, France 2, Ketnet, Vtm kazoom, Disney channel, Vitaya, BBC, ....
France 2, BBC 1 en BBC 2 heeft Telenet in 2012 uit het analoge aanbod verwijderd en digitaal zijn die 3 zenders gecodeerd dus en is dus een CI+ module vereist, dus hoe kan je die zenders dan ontvangen? Dat versta ik niet goed.
Misschien bedoelt hij BBC World, als ik mij niet vergis is die ongecodeerd ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

blaatpraat schreef:Ik heb welgeteld 2 dagen "gratis" kunnen kijken na de opzegging van mijn abo.
Het is dus niet overal zo...
moet bij mij ook zoiets geweest zijn

jaren geleden abbo afgesloten, kabel ff laten steken omwille van dit verhaal
heeft geen 72u geduurd en alles was weg
Digiboy100
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2016, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Je moet ook geen technieker zijn om zelf de kabel terug aan te sluiten. Bij analoge signalen merkt de provider daar niets van. IK weet nog dat vroeger veel mensen zwart keken zelfs via de kabel. Digitaal is een ander verhaal maar ook smartcards kunnen gekraakt worden om gratis te kijken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

wied schreef:hier (appartementsgebouw) 10 jaar na opzeg van abo nog steeds signaal ook...
ik vind het nuttig om af en toe de beeldkwaliteit van de TN VRT zenders (1080i) een keer te vergelijken met mijn DVB-T (576i) tuner...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

wie slaapt laten slapen al ooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Nee, nooit van gehoord, maar wel : 'Geen slapende honden wakker maken'
:P
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ach wat, die honden doen maar alsof zij slapen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

wied schreef:ach wat, die honden doen maar alsof zij slapen :-D
Inderdaad, ze weten goed genoeg wie nog moet afgesloten worden
Maar daarvoor moet een technieker passeren en een filter tussensteken, dat kost geld.
Digiboy100
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2016, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Vandaag werd mijn telenet internet ook afgesloten (wegens overstap naar Orange 4G Flybox)

De analoge tv kanalen en digitale tv kanalen ontvang ik nog steeds na 10 jaar dat mijn tv abonnement werd stopgezet :eek:

Ik merk wel dat ik de lage frequenties niet ontvang: er ontbreekt dus een,vtm,vier,enz... de hoge frequenties ontvang ik wel "gratis": discovery, Disney, ketnet, canvas, vitaya, vijf...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Digiboy100 schreef:Vandaag werd mijn telenet internet ook afgesloten (wegens overstap naar Orange 4G Flybox)

De analoge tv kanalen en digitale tv kanalen ontvang ik nog steeds na 10 jaar dat mijn tv abonnement werd stopgezet :eek:

Ik merk wel dat ik de lage frequenties niet ontvang: er ontbreekt dus een,vtm,vier,enz... de hoge frequenties ontvang ik wel "gratis": discovery, Disney, ketnet, canvas, vitaya, vijf...
een ci + module + kaartje van ...... en probleem opgelost.
het mag niet , maar het is mogelijk.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

eens dit gehoord van iemand:
- ze zeggen telenet tv op maar behouden nog internet
- 1 jaar later werkt alles nog en komt er een technieker aan de deur bellen en zeggen 'ik ga tv afsluiten he'
- maar dit afsluiten was mislukt ofzo want het heeft daarna nog eens 2 jaar ofzo gewerkt, maar daarna niet meer...

Ikzelf heb al 2x telenet tv opgezegd, eerste keer werkte het tot een half jaar erna nog, 2de keer 1 maand ofzo
Laatste keer ik checkte was er nix van VRT dat erdoor kwam, enkel actuatv,france2,discovery en disney dachtik, dus het zal per regio verschillen
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

SplinterByte schreef:eens dit gehoord van iemand:
- ze zeggen telenet tv op maar behouden nog internet
- 1 jaar later werkt alles nog en komt er een technieker aan de deur bellen en zeggen 'ik ga tv afsluiten he'
- maar dit afsluiten was mislukt ofzo want het heeft daarna nog eens 2 jaar ofzo gewerkt, maar daarna niet meer...

Ikzelf heb al 2x telenet tv opgezegd, eerste keer werkte het tot een half jaar erna nog, 2de keer 1 maand ofzo
Laatste keer ik checkte was er nix van VRT dat erdoor kwam, enkel actuatv,france2,discovery en disney dachtik, dus het zal per regio verschillen
als actua beschikbaar een kaartje + module en alles is er.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

ah nee want er komt nix anders door de filter, da zijn de enige channels die binnenkrijg op de tuner.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Digiboy100 schreef:Je moet ook geen technieker zijn om zelf de kabel terug aan te sluiten. Bij analoge signalen merkt de provider daar niets van. IK weet nog dat vroeger veel mensen zwart keken zelfs via de kabel. Digitaal is een ander verhaal maar ook smartcards kunnen gekraakt worden om gratis te kijken.
waarom een smartcard kraken? Als er signaal staat op de kabel kan je een CI+module (Telenet TV met een kaartje) gebruiken en zie je perfect digitaal HD. Het verschil analoog/digitaal is in deze context irrelevant. Het kaartje moet wel geactiveerd worden op de account van iem met een actief kabelabonnement
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
drive_a_legend
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 1 keer

Wat ik niet begrijp : hoe kan de smartcard ‘weten’ dat hij actief is? Is toch echt eenrichtingsverkeer? Steekt TN dan alle actieve ci+modules in het signaal?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hopelijk krijg je antwoord voor februari 2019 :lol:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

drive_a_legend schreef:Wat ik niet begrijp : hoe kan de smartcard ‘weten’ dat hij actief is? Is toch echt eenrichtingsverkeer? Steekt TN dan alle actieve ci+modules in het signaal?
Net zoals bij satteliet-provider smartcards ,activatiepulsen die piggybacken op de rest van de signalen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

drive_a_legend schreef: hoe kan de smartcard ‘weten’ dat hij actief is?
.
Als je een abonnement neemt, stuurt Telenet een uniek activatiesignaal op hun coaxnetwerk dat alleen begrepen wordt door één unieke smartcard.
Als je vergeet te betalen stuurt Telenet een uniek deactivatiesignaal op hun coaxnetwerk dat alleen begrepen wordt door één unieke smartcard.
Dus het tweerichtingsverkeer bestaat dus wel onrechtstreeks via de facturatie en de communicatie met de klantendienst.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dit "uniek activatiesignaal" zoals raf1 het omschrijft, wordt niet éénmaal, maar voortdurend in een lus verstuurd, niet alleen naar Smartcards, maar ook naar alle digiboxen en digicorders (anders hoe zouden die ook ‘weten’ dat ze actief zijn?
Ik denk dat zo'n lus (waarin dus enkele miljoenen activatiepulsen zitten) maximaal een half uur duurt.
Vandaar dat je ook soms tot een halfuur moet wachten vooraleer je beeld krijgt op een nieuwe digicorder.

Ook zonder "deactivatiesignaal" worden de toestellen gedeactiveerd als ze voor langere tijd uitstaan, of van de coax verwijderd worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Hier heeft het tussen de zes en zeven maanden geduurd,vooraleer Telenet alles had afgesloten.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”