Triiing meldt vaak 'slechte kwaliteit'

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik weet niet of er hier leden zijn die Triiing vaak gebruiken. Wij gebruiken het best vaak, dus we hebben toch enige ervaring hiermee.

Ik stel de laatste tijd vaak vast dat Triiing meldt dat er een 'slechte kwaliteit' is, volgens hem zelfs zo slecht dat bellen niet mogelijk is. Ik weet wel dat je afhankelijk bent van wifi, maar naar mijn gevoel loopt er toch iets mis.
Wifi is hier prima, buren zitten ver en alle apparaten inclusief andere toepassingen op de iPhone lopen prima en heel snel.
Ik zit als het ware naast het AP hier in huis, dus in feite maximum bereik.
En toch meldt hij een slechte kwaliteit, zelfs zo slecht dat er geen verbinding mogelijk is.
En even later na een aantal keren proberen gaat het weer prima en kan ik zonder probleem bellen met heldere gesprekken.
De gesprekken zijn zelfs stukken beter dan via het mobiele netwerk.

Naar mijn gevoel scheelt er iets :
1. met de app zelf
2. met de verbinding naar Telenet of hun eigen Triiing internconnectie

Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Wat punt 2. betreft is het misschien interessant erbij te vermelden op welke tijdstippen de "slechte kwaliteit" voorkomt.
Op het tijdstip dat je "slechte kwaliteit" ondervindt kan je best ook eens vergelijken met een andere VoIP-dienst zoals Skype of OVH VoIP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Geen idee of je WhatsApp gebruikt... anders moet je daar eens mee bellen op zo'n moment.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ik moet u bijtreden, gebruik triiing bijna dagelijks maar merk al een paar maanden dat de kwaliteit van gesprekken in de piekuren (vooravond) duidelijk minder is dan op andere momenten en naar mijn gevoel ligt dat aan de triiing backend, vermoedelijk een capaciteitsprobleem ergens...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Wat zou dan het verband zijn met Skype of andere VOIP diensten? Die staan toch los van elkaar?

Wanneer het plaatsvindt? Hier alleszins willekeurig. Deze morgen rond 8 uur was de laatste keer, niet echt een tijdstip waarvan je zegt dat het een capaciteitsprobleem zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het verband is de Telenet-verbinding en iPhone. Als Skype perfect werkt bewijs je dat de Telenet-verbinding en iPhone ook perfect werken.
Dan kan je vermoeden dat er iets mis is met Triiing-applicatie of server en dit doorgeven aan Telenet.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ik bel weinig, maar m'n laatste Triiing oproepen waren ook geen groot succes.
Enkele maanden geleden altijd een perfecte verbinding en goede kwaliteit, een maand geleden verstond men mij slecht en moest ik met een andere lijn terug bellen en vorige week maakte de app eerst ook bokkensprongen van slecht tot matig naar uiteindelijk goed. De eerste seconden waren slecht. Deze oproep vond op een paar meter van de modem plaats. De Nexus 5X geeft hier meestal 866 Mbps aan, dus dit valt al uit te sluiten.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Skype werkt op die momenten sowieso perfect. Dat staat al vast. Zoals ik al zei moet er iets zijn binnen het Telenet 'voetbalveld' . Misschien moeten ze bij Telenet eens wat meer op de bal spelen, maar dan de bal van de klanten.

Doen ze dat nu met opzet om ervoor te zorgen dat je het zo weinig mogelijk gebruikt, zodat andere belkosten de hoogte in kunnen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sylvester schreef:Zoals ik al zei moet er iets zijn binnen het Telenet 'voetbalveld' .
En heb je hen hierover reeds aangesproken ?
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Sylvester schreef: Doen ze dat nu met opzet om ervoor te zorgen dat je het zo weinig mogelijk gebruikt, zodat andere belkosten de hoogte in kunnen?
Dan zouden ze toch in eerste instantie al geen app uitbrengen waarmee je gratis kan bellen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zoals in vele threads wordt er eerst weer hard geroepen, schande gesproken, complot theorieën uitgewerkt, ... maar gewoon even de helpdesk contacteren zit er niet in ? Als je auto raar doet rij je toch ook eerst naar de garage voor je ganse fora begint vol te schrijven hoe slecht het wel werkt ?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik weet niet welk probleem je hiermee hebt. Het is toch heel normaal dat je eerst eens op een forum informeert naar de ervaringen. Alzo kan je de antwoorden dan gebruiken als ondersteuning bij de melding aan de betreffende helpdesk.

Als je alles maar moet opzoeken op Google en alles maar rechtstreeks via de betreffende helpdesk moet afhandelen, dan heeft een forum toch geen enkel bestaansreden meer, of het moet zijn om enkel gezellig wat te kwebbelen.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Eens kijken of er nog mensen last hebben van hetzelfde probleem kan toch geen kwaad zeker.. . Tenslotte gaat het over een dienst die in principe gebruik maakt van het eigen wifi/thuisnetwerk. Los van het feit of het probleem daar zit, is het nog een andere discussie in hoeverre een helpdesk daar support moet opgeven.. die disussie wordt steeds ingewikkelder door de verplichte eigen hardware van de isp's.
Uitgangspunt blijft dat ik niet wil meebetalen voor de support op een thuisnetwerk.
Voor een lek achter de watermeter bel je een loodgieter en niet naar het waterbedrijf?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Flup schreef:Tenslotte gaat het over een dienst die in principe gebruik maakt van het eigen wifi/thuisnetwerk.
Waarvan je troubleshooting hebt gedaan en geconstateerd dat er geen probleem is.
Flup schreef:die disussie wordt steeds ingewikkelder door de verplichte eigen hardware van de isp's.
In tegendeel... zo kan men perfect uitsluiten dat daar een probleem is... wat men veel moeilijker kan als jij vanalles zelf begint te installeren.
Flup schreef:Voor een lek achter de watermeter bel je een loodgieter en niet naar het waterbedrijf?
Maar je hebt gemerkt dat je binnen nergens een lek hebt... en toch krijg je geen druk... wie contacteer je dan ?
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

poos na dat belgacom met hun pico stations is afgekomen was mobistar en telenet aan het spreken over onderzoek naar gsm over wifi een echte oplossing en niet iets als dat tring ding.

iemand daar nog iets meer van vernomen?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”