De grote netwerf

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Momenteel zijn ze in onze straat aan het werken. Alles is uit tussen 8.30 en 18.00u.
Geen probleem, maar ik wilde wel eens weten waarom juist en wat het gevolg is. Op de site staat er:
We breiden ons netwerk uit van 600 MHz naar 1 GHz. Zo wordt ons netwerk een van de beste van Europa.
Eigenlijk kun je het vergelijken met extra rijstroken toevoegen op de snelweg. Zo kan iedereen vlot en snel surfen.
Dus in 't kort: we vernieuwen om ervoor te zorgen dat alles bij het oude blijft ondanks de toenemende druk. Vertaal ik dat juist?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

CJLSmliWgAACb-6.jpg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
stefamol
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 sep 2016, 14:55
Bedankt: 2 keer

Eerst moeten alle nodes klaar zijn voor 1Gbps.
Daarna volgt voor iedereen tezamen de verhoging.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Daarna volgt voor iedereen tezamen de verhoging

Van het abonnementsgeld, voor alle duidelijkheid
stefamol
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 sep 2016, 14:55
Bedankt: 2 keer

lucdec schreef:
Daarna volgt voor iedereen tezamen de verhoging

Van het abonnementsgeld, voor alle duidelijkheid
Als je er zo over denkt,blijf je er beter weg.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Jongens toch...

1 vraag: "wat doen ze"

Niet hoeveel ze te duur zijn, hoe sterk je je uitgeperst voelt, ik kan zelf tarieven vergelijken.

Gewoon: wat doen ze, wat betekent dit?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ja, maar je geeft je eigen interpretatie al waardoor je overkomt als een verzuurd iemand die niet tevreden is met de dienstverlening. Dan valt er maar 1 ding te doen, je zegt je contract op en gaat bij een andere leverancier kijken of dat die diensten beter aansluiten bij je wensen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
stefamol
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 sep 2016, 14:55
Bedankt: 2 keer

Dat ze de Nodes aan het klaarstomen zijn voor 1Gbps.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... etwerf-in/
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

selder schreef:Ja, maar je geeft je eigen interpretatie al waardoor je overkomt als een verzuurd iemand die niet tevreden is met de dienstverlening. Dan valt er maar 1 ding te doen, je zegt je contract op en gaat bij een andere leverancier kijken of dat die diensten beter aansluiten bij je wensen.
Ik heb mijn eerste vraag nog eens gelezen, ik zie niet in hoe dat verzuurd kan overkomen.
Ik ben al jaren klant van telenet, ik weet dat ze niet de goedkoopste zijn, maar heb daar geen problemen mee. Ik ben tevreden over het product.

Nu zijn ze bezig met werken en ik wil gewoon weten wat dit inhoudt. Ik interpreteer hun uitleg op een bepaalde manier, en vraag hier of ik dat juist doe of niet. Mijn veronderstelling was dat ze capaciteit uitbreiden om ervoor te zorgen dat we hetzelfde gaan kunnen blijven doen met meer mensen dan nu.
Zorgen dat toenemende druk ontlast wordt zodat de kwaliteit van iets waar ik tevreden ben niet achteruit gaat.
Wat is daar zuur aan?

@stefamol, die pagina had ik ook gevonden, maar daar raakte ik dus niet veel verder mee. :wink:
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

stefamol schreef:Dat ze de Nodes aan het klaarstomen zijn voor 1Gbps.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... etwerf-in/
1GHz is niet hetzelfde als 1Gbps.

Ik zie die fout (hier) veel gemaakt worden... :-(

Dat zoiets op termijn mogelijk wordt ja, maar alsof dat direct aangeboden zal worden van zodra de bekabeling overal op 1GHz zit.

Ze rekenen alleen al 5 jaar uit voor de Grote netwerf (en dus om overal 1GHz over het net te kunnen sturen).

Ik voorspel veel teleurgestelde gebruikers. :D
stefamol
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 sep 2016, 14:55
Bedankt: 2 keer

Ik bedoel daarmee dat de snelheden verhoogt worden naar 1000/100Mbps.En dat kan al met de witte docsis 3.0 vandaag.
Vandaag is dit 240/30Mbps
Eerst komt er 400Mbps en zo geleidelijk in trappen hoger naar 1Gbps
Die teleurgestelde gebruikers zul je eerder bij de koper klanten vinden
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

einde van het jaar gingen ze toch 10Gbps/1Gbps hebben :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
stefamol
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 sep 2016, 14:55
Bedankt: 2 keer

Klopt niet proximusboyke.Waar heb je dat gelezen.
10/1Gbps kan wel over coax.
http://www.cablelabs.com/full-duplex-do ... t-service/

Glasvezel interesse in Nederland neemt zelfs af
http://www.telecompaper.com/nieuws/popu ... s--1160853
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Ik heb mijn eerste vraag nog eens gelezen, ik zie niet in hoe dat verzuurd kan overkomen.
Je laatste zin komt een beetje dubbel over maar hoeft inderdaad niet negatief te zijn... men wil er inderdaad voor zorgen dat alles bij hetzelfde blijft of nog beter (een performant netwerk) met een stijgende vraag van klanten (aantal, volume, diensten, ...).

Eén van de methodes om dit te bekomen is door de capaciteit op de kabel te verhogen van 600 MHz naar 1 GHz.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Docsis gaat blijkbaar tot 8..12bits/s/Hz -> 1GHz is (theoretisch) 8..12 Gbit.
Ze schakelen sinds 3.1 blijkbaar eindelijk ook over naar OFDM. Binnenkort halen ze dezelfde spectrale efficientie als vdsl2 (350Mbit/s / 35MHz = 10 bits/s/Hz).
Met dat verschil dat telefoondraden antennes zijn en coax golfgeleiders. Dit gezegd zijnde vraag ik mij af hoelang dat een paar koperdraadjes nog kan meespelen. Binnen afzienbare termijn koopt proximus coax-bandbreedte is mijn voorspelling. Er is een verschil tussen 'altijd 10Gbit' en 'tot 100Mbit voor happy few'. Hetgeen dat ik meestal zie bij anderen is iets van 10-15 Mbit/s voor proximus.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

waren test in america sorry, maar toch hier zou het 1000/100 zijn

http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 45815.html

was ook om te lachen dat ik zei, :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

sirWard schreef:
stefamol schreef:...
...
Ik voorspel veel teleurgestelde gebruikers. :D
Goh ja, binnen 5 jaar is Proximus er waarschijnlijk nog altijd niet in geslaagd om ervoor te zorgen dat ik meer dan 4 mbit kan krijgen op die telefoondraad hier in de straat... :?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

brubbel schreef:Docsis gaat blijkbaar tot 8..12bits/s/Hz -> 1GHz is (theoretisch) 8..12 Gbit.
Ze schakelen sinds 3.1 blijkbaar eindelijk ook over naar OFDM. Binnenkort halen ze dezelfde spectrale efficientie als vdsl2 (350Mbit/s / 35MHz = 10 bits/s/Hz).
Die theoretische 8 a 12Gbit/s is niet fout, maar weet dat daar TV af moet (geen idee hoeveel zenders Telenet heeft aan hoeveel Mbps) maar dat zal ook al richting de 1Gbps aan het gaan zijn. Dus dan is er nog max 11Gbps over om te delen over hoeveel mensen in 1 node?
Dan heb ik toch liever DSL met g.vector (of later vplus en g.fast) met een ongelimiteerde 100Mbps (of later 200Mbps met vplus of gigabit met g.fast) zonder de noodzakelijke traffic shaping en mogelijke datalimieten die er op de kabel gehanteerd worden en mogelijke vertragingen die je op drukke momenten met de kabel kan hebben. (om nog maar te zwijgen over Telenet prijzen)
Met dat verschil dat telefoondraden antennes zijn en coax golfgeleiders. Dit gezegd zijnde vraag ik mij af hoelang dat een paar koperdraadjes nog kan meespelen.
Beiden zijn golfgeleiders (of antennes) alleen is een koperpaar een stuk minder goede golfgeleider dan de coax
Binnen afzienbare termijn koopt proximus coax-bandbreedte is mijn voorspelling.
Dat gaat nooit gebeuren. Tenzij om als Proximus redundantie (en dus betrouwbaarheid) te kunnen bieden aan bedrijven. Maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelde.
De rek in het koperpaar is er nog lang niet uit. De fiber komt steeds dichter bij je huis te liggen met VDSL eerst, straks 35b en daarna g.fast. Daarbij heeft de provider niet de kosten van FTTH en blijven de prijzen relatief betaalbaar terwijl de snelheden steeds stijgen.
Er is een verschil tussen 'altijd 10Gbit' en 'tot 100Mbit voor happy few'. Hetgeen dat ik meestal zie bij anderen is iets van 10-15 Mbit/s voor proximus.
Als je het dan toch zo stelt mag je wel het hele plaatje er bij schetsen. En daarbij zit op het koper meer dan 50% met meer dan 50Mbps (en dat cijfer is al van een tijd geleden). Daarbij zie je dus niet meestal 10 a 15Mbps (misschien via crappy wifi gemeten?). En altijd 10Gbit gaat ook nooit waar zijn bij de kabel want dat zal wel 10Mbps worden als je wat veel data verbruikt. En tegen de tijd dat Telenet 10Gbps levert, is tot 100Mbps met vectoring op koper ook al zo oud als inbellen.

Kabel zit eerder met capaciteitsproblemen, zie naar de TN (en Orange) limieten. Terwijl het koperpaar eerder last heeft van een minder concurentiele, maar nog steeds degelijke snelheid. Want met koper aan 50Mbps is er weinig dat je niet kan doen omdat je internetverbinding te traag is (en dat je wel zou kunnen doen met een 100 a 240Mbps kablel verbinding).
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Proximus zou maar al te graag ook via Coax internet aanbieden, maar uiteraard enkel in zones waar ze geen 50 à 100Mbit kunnen aanbieden omdat de investering te hoog zou zijn.
Dan verkoopt Proximus gewoon wholesale bij Telenet abonnementen op plaatsen waar Proximus niets kan aanbieden, net zoals Telenet nu ook al VDSL abonnementen aanbiedt waar er géén kabel zit.
stefamol
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 sep 2016, 14:55
Bedankt: 2 keer

De limietten die Orange en Telenet toepassen Fub mag je met 'n korrel zout nemen.
Waarom passen ze in Nederland (ziggo)helemaal geen limietten toe over coax.Tussen 24 en 12 uur is het echt onbeperkt bij Orange en Telenet met fup.
Bij de lagere formules brengen extra volume blokken dan weer meer inkomsten met zich mee.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

AndRo555 schreef:
Met dat verschil dat telefoondraden antennes zijn en coax golfgeleiders. Dit gezegd zijnde vraag ik mij af hoelang dat een paar koperdraadjes nog kan meespelen.
Beiden zijn golfgeleiders (of antennes) alleen is een koperpaar een stuk minder goede golfgeleider dan de coax
Op dit punt kan ik het helaas niet met u eens zijn.

Het propagatiemodel in beide gevallen is fundamenteel verschillend: daar waar bij telefoondraad het signaal door de geleiders zelf wordt gedragen, zal bij coax het signaal zich in de isolator tussen de buitenste en de binnenste geleider voortplanten (tenzij dat de coax slecht getermineerd is, maar dan heb je gewoon 2 draden met een slechte cosinus-phi).
Inherent zullen bij een telefoondraad de verliezen door de eindige weerstand van de omgeving en ongewenste straling veel groter zijn, terwijl bij coax dit enkel afhangt van het skin-effect in de geleiders en de dielectrische verliezen in de isolator.

Conclusie: op technisch vlak is coax oneindig veel beter dan een koperpaar om signalen over langere afstanden te versturen, maar een koperdraad die al in de grond steekt is op economisch vlak goud waard.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bij ons hebben ze een bakske aan het gevelkaske gehangen. Wat dit juist is, geen idee.
Indien interesse kan een foto volgen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

brubbel schreef: zal bij coax het signaal zich in de isolator tussen de buitenste en de binnenste geleider voortplanten
Wablieft? :roll:

Stom van Px om hun signalen op dat koper te steken i.p.v op de isolatie :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

cadsite schreef:Bij ons hebben ze een bakske aan het gevelkaske gehangen. Wat dit juist is, geen idee.
Indien interesse kan een foto volgen.
Ik zou zeggen, laat die foto eens zien.
on4bam schreef:
brubbel schreef: zal bij coax het signaal zich in de isolator tussen de buitenste en de binnenste geleider voortplanten
Wablieft? :roll:

Stom van Px om hun signalen op dat koper te steken i.p.v op de isolatie :angel:
Het klopt wel hoor. Je kan niet 'kiezen' waar je het signaal plaatst,
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Sylvester schreef:Het klopt wel hoor. Je kan niet 'kiezen' waar je het signaal plaatst,
Dan moet je eens opzoeken wat "isolatie" wil zeggen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mag ik die netwerf werken vergelijken met wat ITers ook wel ns doen op interne netwerken, namelijk switches stuk voor stuk vervangen door betere modellen (nu is in de kleinere sector de layer 3 switch in opgang, 10 jaar geleden was dat de managed switch), bekabeling vernieuwen en ontdubbelen, etc etc...
Die aanpassingen gebeuren stuk voor stuk maar het netwerk is pas volledig geupgrade en operationeel nadat alle onderdelen aangepakt zijn.
Dus onder die analogie ga je niks merken van de upgradewerken in je straat, tot telenet beslist om de nieuwe mogelijkheden ook te benutten.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

on4bam schreef:
Sylvester schreef:Het klopt wel hoor. Je kan niet 'kiezen' waar je het signaal plaatst,
Dan moet je eens opzoeken wat "isolatie" wil zeggen.
De verwoording is een beetje ongelukkig, maar hij heeft volledig gelijk. De EM golf in een coax propageert tussen de buitenste en de binnenste geleider, en loopt daarbij fysisch dus "door" de isolator. Je moet een coax zien als een buisje waarin een EM golf gevangen zit (wave-guide), niet zomaar een draad waar stroom door loopt. Op lage frequenties is het een gewone draad, maar op hoge frequenties wordt de binnenste geleider een transmissielijn en het geheel een wave-guide. De volledige uitleg zou hier wat teveel zijn, genoeg lectuur te vinden op het internet.

Deze figuur illustreert het concept, op de plaats waar de golf loopt zit dus isolatie.
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

daarom dat ze voor het voeden van antennes op zendmasten coax feeder gebruiken waarvan de kern gesteund wordt door steunpunten (in spiraalvorm) om zo weinig mogelijk isolatie (verlies) te hebben tussen binnen en buitengeleider.
En voor nog hogere microwave golflengtes worden er golfgeleiders gebruikt, eigenlijk een buis (geen binnengeleider).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

on4bam schreef:
Sylvester schreef:Het klopt wel hoor. Je kan niet 'kiezen' waar je het signaal plaatst,
Dan moet je eens opzoeken wat "isolatie" wil zeggen.
mijn voorgangers hebben geantwoord...
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

jackho schreef:daarom dat ze voor het voeden van antennes op zendmasten coax feeder gebruiken waarvan de kern gesteund wordt door steunpunten (in spiraalvorm) om zo weinig mogelijk isolatie (verlies) te hebben tussen binnen en buitengeleider.
Klopt, de isolator, een diëlektricum, heeft een verliesfactor die groter is dan die van lucht, dus voor grote vermogens is een holle geleider interessanter. Maar die zijn niet zo plooibaar als een gewone coax :-)
Het energieverlies wordt onder andere veroorzaakt door het 'geinduceerde dipool moment' van het materiaal, zie het als kleine elektrische ladingen die heen en weer bewegen in het EM veld, en door 'wrijving' warmteverlies veroorzaken. Trouwens daar is het principe van de microgolf oven op gebaseerd dacht ik, maar dan met water als medium?

PS: Heb vroeger nog 'gespeeld' met I/Q demodulators op 16GHz waarvan de fasedraaiing (delay) van 90' getuned werd door de coax te plooien tot de suppressie van de negative frequentieband optimaal was :-) Meer loodgieterij maar werkt wel.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Hier de foto
Afbeelding
Het linkse bakje hing er al, het rechts hebben ze er bij gehangen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het linkse is gewoon de tap... wat ook in iedere paddestoel steekt.

Geen idee wat het rechtse is... heb je geen goede zoom op je fototoestel om te kijken wat er op het label staat ?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dat is het inderdaad... de persoon zal wel een goed signaal hebben dan :-)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Dit topic is beetje het vervolg van deze uit 2014:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... rf#p563670
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

hier terug uitgesteld. Al voor de 10e of 11e keer.
zouden ze nie beter zeggen het zal van start gaan tussen 2020 en 2320 :banana:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

proximusboyke schreef:hier terug uitgesteld. Al voor de 10e of 11e keer.
zouden ze nie beter zeggen het zal van start gaan tussen 2020 en 2320 :banana:
Het zal misschien voor het jaar 4000 zijn. :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Verleden week passeerde ik in Herenthout en daar was men volop bezig.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

r254 zeker dat het de grote werf was ?
Misschien waren ze nog bezig aan hun van van 2000 :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:r254 zeker dat het de grote werf was ?
Misschien waren ze nog bezig aan hun van van 2000 :-D
Ze waren in verschillende straten de nieuwe paddestoelen aan het plaatsen en in de kasten bezig... leek me wel degelijk de Grote Netwerf.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”