Weer een prijsverhoging in aantocht

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Probleem is ik wil dit, ik wil dat, ik wil... En veel mensen die surfen denken dat je sneller een pagina opent op een 200mbps lijn ipv 100mbps lijn... Dacht het niet.
En overige; velen kennen niet eens het verschil tussen wifi/ lan kabel ,dat is toch ook internet krijg je vaak te horen ....
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

1207 schreef:bij de groten, die duurder zijn, betaal je de service gewoon mee.
de kleintjes willen zo goedkoop mogelijk zijn, moeten aan belgacom betalen, dus kunnen enkel op service besparen. Dat doen ze ook want mijn goedkoopste alternatie op dei online site heeft iet eens een fysieke winkel.
Maar neen, wat ge wél meebetaalde bij Belgacom was het miljoeneninkomen van Didier Bellens. 100 percent van de meerkost van hun abo's ging daar naartoe. Allez, dat en het grotere personeelsbestand om de winkels draaiende te houden. Maar extra service? Nope.
gelijk bij den ikea :)
Niet onnozel doen, het is exact hetzelfde als bij elke provider: op eigen risico de meuk zelf plaatsen OF bijbetalen om hen het te laten doen. Er is dus geen verschil.
dus de vrt kijkt ge legaal en de rest illegaal/pikt ge gewoon?
tja, als ik dagelijks m'n pakje sigaretten steel dan zijn sigaretten ook ineens heel goedkoop geworden :)
Weeral nope; roteren van abo's bij Netflix en HBO (en binnenkort ook Amazon Prime voor TGT!!!): ~€10 per maand. Dat is al beter dan €25 per maand voor DigiTV bij Telenet waarbij ik maar naar 5% van hun rommel kijk.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

James. schreef:Maar neen, wat ge wél meebetaalde bij Belgacom was het miljoeneninkomen van Didier Bellens. 100 percent van de meerkost van hun abo's ging daar naartoe. Allez, dat en het grotere personeelsbestand om de winkels draaiende te houden. Maar extra service? Nope.
Sorry, maar dat is cafépraat. De grote operatoren sturen wel degelijk sneller een technieker en leveren betere service in geval van problemen.

Bijvoorbeeld: destijds werkte bij mijn ouders de ADSL-verbinding niet meer. De dienst storingen van Belgacom heeft toen zeer snel en zonder moeilijk te doen een technieker gestuurd, die uren bezig is geweest, zeker een drietal keer heen- en weer gereden is naar de telefooncentrale (zo'n 5 km enkele rit) om daar tests te doen, een nieuwe lijnkaart te steken, enz. en dan uiteindelijk tot de conclusie is gekomen dat hun eigen U.S. Robotics modem defect was (modems moest je in die tijd nog zelf kopen). Ze hebben toen een nieuwe modem gekocht en alles werkte weer, maar nooit hebben ze ook maar één euro moeten betalen voor de interventie van die technieker, terwijl het probleem nochtans aan hun eigen apparatuur lag. Dat zou bij die kleine operatoren niet waar zijn! Bovendien is het daar veel moeilijker en langzamer om een probleem dat bij Belgacom ligt opgelost te krijgen omdat alles via via moet gebeuren...
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Dus de betere service ligt aan het feit dat provider en netwerkbeheerder één en dezelfde partij zijn (en dat er dus belangenverstrengeling plaatsvindt in het nadeel van de kleinere providers), NIET omdat ze meer budget hebben voor support!

Waar is waar, eh. 8)
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:
riji schreef:Hoe zit het eigenlijk met het onderzoek van minister Peeters naar de abnormale prijsstijgingen in de sector?
Hoe kan het BIPT elke prijsverhoging steeds goedkeuren?
Denk je dat het BIPT iedere prijsverhoging moet goedkeuren?
Ik heb dit onthouden van een PX-medewerker.
Is dit niet zo?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

James. schreef:Maar extra service? Nope.
Niet onnozel doen, het is exact hetzelfde als bij elke provider: op eigen risico de meuk zelf plaatsen OF bijbetalen om hen het te laten doen. Er is dus geen verschil.
't Zou leuk zijn, gewoon eens ter info, na te kijken hoeveel probleemstellingen er hier per operator aan bod komen en dat te vergelijken met het aantal klanten bij desbetreffende operator er zijn.
Gewoon ne keer droge info.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tja, als je bij een kleine provider zit, en er is een ingewikkeld probleem aan je lijn, riskeer je inderdaad dat het een ping-pong spelletje wordt van je provider die de schuld en verantwoordelijkheid bij proximus legt, en proximus die de bal terugkaatst naar de kleine provider; repeat ad nauseam.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Bij mij komt die die lijntest op 4 Mbps! Zelfs niet genoeg voor TV... :lol:
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Normaal is dit niet logisch aangezien ze dan ook hun eigen klanten "pesten" die gebruik maken van die lijn.

vb: de lijn in je straat, enkele mensen hebben geen internet door een onderbreking van een ondergelopen straatkast of kapotte apparatuur in zo een kast en volgens BIPT hoort dit zo snel mogelijk hersteld te worden.

Uiteraard heb je geen SLA ( service level agreement ) zoals business abbo's of bedrijven.


Hier lijntest +/- 91mbps ( lijnen van proxi ) maar toch TN(tenzij orange dit ene gaat ondersteunen) en wegens infrastructuur binnenshuis )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

James. schreef: Maar neen, wat ge wél meebetaalde bij Belgacom was het miljoeneninkomen van Didier Bellens. 100 percent van de meerkost van hun abo's ging daar naartoe. Allez, dat en het grotere personeelsbestand om de winkels draaiende te houden. Maar extra service? Nope.
gij verstaat iets anders onder extra service
uiteraard krijgt ge geen gratis hoertje van Belgacom :)
Niet onnozel doen, het is exact hetzelfde als bij elke provider: op eigen risico de meuk zelf plaatsen OF bijbetalen om hen het te laten doen. Er is dus geen verschil.
hier werd alles geïnstalleerd zonder dat ik extra moest bijbetalen, dat zit dus als service in de prijs, net als de winkel, het personeel ...
Weeral nope; roteren van abo's
dus ge pleit hier heel den tijd voor gierig is plezierig maar nu beweert ge dat ge netjes braaf abonnementjes betaald? HBO kunt ge in principe enkel via telenet zien. elke andere manier is per definitie illegaal
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

1207 schreef:dus ge pleit hier heel den tijd voor gierig is plezierig maar nu beweert ge dat ge netjes braaf abonnementjes betaald? HBO kunt ge in principe enkel via telenet zien. elke andere manier is per definitie illegaal
Goh ja, prullen met VPN's vind ik niet illegaal, maar de aanbieders natuurlijk wel, dus goed. :angel: Geen idee of het nog zou pakken trouwens, ze zijn er allemaal op verstrengd.

HBO is geleden van GoT seizoen 6, sindsdien hou ik mij braafjes aan de policy (en heb ik geen HBO meer gebruikt).

Er is trouwens een groot verschil tussen niet te veel willen betalen en alles gratis willen krijgen.

Over die gratis installatie en andere service: natuurlijk is dat gratis als je bekijkt hoeveel je extra betaalt per jaar! Als je uitrekent wat je bespaart met alternatieve providers heb je een groot budget om te spenderen aan 'service'. Is die gratis service 'par default' of is dat zo nu en dan stunten met aanbiedingen? Ik merk dat Telenet om de vijf botten wel een gratis installatie aanbiedt en korting tijdens de eerste zo veel maanden, maar om je daaraan te laten vangen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ga ik 100% mee akkoord. Als er ergens ter wereld op een "legale" manier een aanbod is en je slaagt erin daarvan gebruik te maken, ben je legaal bezig, ook al heb je met vpns en andere truuken bepaalde gegevens moeten obfusceren.
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

James. schreef:Goh ja, prullen met VPN's vind ik niet illegaal
Yelo kan je ook 'niet' zien op het netwerk van proximus, echter als je subnet 213.224.150.0/24 over een telenet vpn route werkt het ook gewoon vanaf proximus.
De stream loopt dan niet eens over de vpn, juist de login-transactie moet via tn gebeuren. In mijn ogen doe je dan niets verkeerd, het feit zelfs dat yelo-streams tegenwoordig gewoon publiek op internet geroute worden laat mij zelfs denken dat dit een feature is 8) .
Ik snap eigenlijk ook niet waarom zoveel providers/aanbieders moeilijk doen, het is duidelijk wat de consument wil hebben en wat de consument ervoor over heeft.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ITnetadmin schreef:Ga ik 100% mee akkoord. Als er ergens ter wereld op een "legale" manier een aanbod is en je slaagt erin daarvan gebruik te maken, ben je legaal bezig, ook al heb je met vpns en andere truuken bepaalde gegevens moeten obfusceren.
ik ga ook akkoord dat er een hele grijze zone is waar ge ni weet oe het nu zit.

maar iemand die enerzijds consequent gierig is plezierig propageert die haalt hbo series gewoon via torrents binnen, die gaat niet braaf betalen als 'm moet of allerlei van constructies opzetten :)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Vandaag ook een mail gekregen, moet 1,55€ extra betalen.
Ik stoor mij er wel aan dat ze in die mail nog een gele smiley met knipoog zetten :-x
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

en toch blijf ik erbij, de dag dat ze moigen werken zoals in nederland en frankrijk zullen de mensen heel veel meer klagen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

België is zeer dichtbevolkt dus niet echt, waar mensen zijn zullen er faciliteiten zijn.
Juist boer en buiten zullen misschien minder snel meeprofiteren hiervan, maar dag van vandaag kunnen ze ook al abbo's tot 200mbps afnemen meer dan voldoende toch?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:en toch blijf ik erbij, de dag dat ze moigen werken zoals in nederland en frankrijk zullen de mensen heel veel meer klagen.
Tja, zoals eerder geschreven woon ik op 2.7 km van het centrum van een stad (en ik ben heus niet het enige huis dat hier staat maar een ganse wijk) waar Proximus FTTH heeft liggen... maar hier geraak ik amper aan 16 Mbps downloa en nog erger amper 2 Mbps upload.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

De kabel gaat van 16.30 naar 16.90... Dat is 3.55% omhoog, heeft niks met indexering te maken in mijn ogen. Ben aan het twijfelen om het telenet CI+ er uit te gooien. 2é decoder van Px is 11.9€ goedkoper!
(5€ per maand voor de decoder).
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Neem onbeperkt internet abbo + htpc en zo stream je velen kanalen al gratis dag van vandaag :)

Uiteraard kabel tv hebben is wel handiger :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Tegenover de mensen die hier trouwens maar blijven zeuren dat de enige deftige provider in vlaanderen Telenet is, zou ik eigenlijk eens een statistiekje willen (laten) zien.
Een statistiek van hoeveel mensen hier op de DSL fora een linestat laten zien/checken en dit dan onderverdelen in de snelheden (met/zonder vectoring).

Er zullen inderdaad nog mensen zijn die buiten de boot vallen en op 16Mbit of lager zitten. Als je in zone 3 zit met vectoring kan je toch nog altijd tot 50/6 raken.
Als je deze topic een beetje leest krijg je bijna het idee dat iedereen te ver van een ROP of centrale woont :roll: .

Zelf heb ik ook jarenlang op 30/2 "vast"gezeten. Maar geen haar die eraan dacht van naar TN over te schakelen. Nudat (eindelijk) vectoring hier in de ROP aangezet is eind vorig jaar kan ik ook gewoon van 100/20 genieten. Het zijn dus niet alleen meer de "lucky few", de groep mensen die 50Mbit of meer download halen is serieus gestegen.

Nu zijn er wel andere aspecten waarvoor je beter inderdaad Telenet (of Orange) zou nemen, maar het beeld dat jullie proberen schapen dat niemand een deftige lijn zal krijgen... nee.
Ter verduidelijking, het is niet omdat jij een mindere lijn zou krijgen, dat ineens heel de provider kut is.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Ik ben begin 2015 overgestapt van Telenet naar Proximus omdat ik het kotsbeu was dat de prijs steeds omhoog ging en ik vond het echt te duur worden, zelfs wist ik dat ik bij proximus maar 20 Mbps kreeg heeft dat mij niet gestopt, maar het was ook iets goedkoper. (voor een gezin met 4)
Na een paar maand is proximus dan soepeler beginnen omgaan met hun profielen en ben ik omhoog gegaan in stapjes van 20 naar 50 Mbps ergens in april 2015, dan heb ik 1 jaar die snelheid blijven behouden en is er vectoring gekomen in juli 2016, sinds augustus zit ik zelfs op 100 Mbps in zone 2 (op 460m) ! :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waauw 100Mbps en zelfs iets goedkoper. Superdeal lijkt me.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

GuntherDW schreef:...
Nu zijn er wel andere aspecten waarvoor je beter inderdaad Telenet (of Orange) zou nemen, maar het beeld dat jullie proberen schapen dat niemand een deftige lijn zal krijgen... nee.
...
Voor welke andere aspecten zou men beter Telenet (of Orange) nemen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

lacer
- mensen die nog op adsl zitten
- mensen die groot gezin hebben en iedereen een tv op slaapkamer willen
- mensen die maar 20 - 30 kunnen halen die graag snel blijven downloaden als moeder de vrouw thuis een hd kijkt en falumie vtm hd aan het opnemen is of andere programmas die hd zijn
- en een bekende die ik de laatste tijd veel hoor mensen die een decoder willen met een hdd schijf in.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

proximusboyke schreef: - mensen die groot gezin hebben en iedereen een tv op slaapkamer willen
- mensen die maar 20 - 30 kunnen halen die graag snel blijven downloaden als moeder de vrouw thuis een hd kijkt en falumie vtm hd aan het opnemen is of andere programmas die hd zijn
Daarvoor moet je niet alles bij telenet hebben, je kan ook en combinatie VDSL-telenet of VDSL-satteliet nemen bijvoorbeeld.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

stap gewoon over naar Orange en pak een abbo bij hun, komt goedkoper uit + geen prijsverhoging in 2017 is er beloofd.

Natuurlijk zijn er sommigen die orange te min vinden -> stop met klagen en betaal dan meer.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Zo doen wij het hier inderdaad eigenlijk. Telenet DigiTV is nooit weggegaan omdat er hier thuis nog wel genoeg TV gekeken wordt.
Telefonie hebben we een half jaar geleden gewoon buiten gesmeten want die telefoon hadden we al in jaren niet meer aangeraakt eigenlijk.

Dus is het inderdaad enkel nog VDSL (van dommel) en DigiTV van telenet.
Als ik hier thuis TV over DSL zou willen introduceren moet ik ofwel een 2de abbo bij scarlet of bij proximus aangaan. Waarbij dat bij Telenet niet hoeft.
Al ligt dat wel grotendeels aan het distributiemedium :P.

Ik persoonlijk kijk niet echt TV, en zou eerder een netflix of plex oplossing neerzetten, maar dat krijg ik hier niet echt verkocht atm.

@buthead ja hoor, toon maar weer exact wat we bedoelen. "Enkel coax is goed, DSL is rommel!", right? :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

in vele gevallen is dsl geen rommel.
Maar zeggen dat iedereen bij telenet dommekloten zijn vind ik er gewoon over.
Ik persoonlijk zou veel te veel play more en play sport (voor mijn neef) missen.
Er zijn nog andere reden ook.
Vind je het te duur ga gewoon naar iets anders.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:in vele gevallen is dsl geen rommel.
Maar zeggen dat iedereen bij telenet dommekloten zijn vind ik er gewoon over.
Ik krijg in deze thread van sommigen hier toch het totaal tegenovergestelde beeld/gevoel. Daarom dat ik (en anderen) terecht op onze achterste poten gaan staan.

Ik zeg niet dat je nooit voor TN moet gaan, dat heb ik ook proberen duidelijk maken, alleen wordt in deze thread een nogal vertekend beeld gecreërd denk ik. Van beide kanten uit.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

GuntherDW schreef: Ik zeg niet dat je nooit voor TN moet gaan, dat heb ik ook proberen duidelijk maken, alleen wordt in deze thread een nogal vertekend beeld gecreërd denk ik. Van beide kanten uit.
het is gewoon pest (px) of cholera (telenet)
kies zelf wat ge wilt, ik heb de pest
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

De auteursrechten voor TV stijgen van 4.05 naar 4.45€ mer maand. Dit is bijna 10% erbij.
Wordt dit dan ook integraal doorgestort naar ...?
Is dit transparant en kan dit gecontroleerd worden? Staat dit in hun jaarverslagen of is dit gewoon een item op hun rekening om regelmating te kunnen verhogen?
Loopt dit in gelijke trend met de concurentie?
rinus45
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2017, 11:52

johan.devos schreef:De auteursrechten voor TV stijgen van 4.05 naar 4.45€ mer maand. Dit is bijna 10% erbij.
Wordt dit dan ook integraal doorgestort naar ...?
Is dit transparant en kan dit gecontroleerd worden? Staat dit in hun jaarverslagen of is dit gewoon een item op hun rekening om regelmating te kunnen verhogen?
Auteursrechten,HDtv,telefonie en internet staat duidelijk apart vermeld op je maandelijks factuur.
Hun boekhouding (eindafrekening)zal wel moeten kloppen.Kan je bij andere providers dan wel controleren of ze de auteursrechten doorstorten?
Sabam zal dit wel controleren en zeker niet onder ons neus duwen.
http://openspeedtest.com/results/6975227
Vanaf de eerste dag volle profiel snelheid
Geen DLM vectoring gedoe via internet over coax.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

buthead schreef:Neem onbeperkt internet abbo + htpc en zo stream je velen kanalen al gratis dag van vandaag :)

Uiteraard kabel tv hebben is wel handiger :)
Ik kijk zo. Echt heel goedkoop kan je het niet noemen. Ik heb business 200 en dat is al 60 euro.
Dan nog aankoop htpc ( heb nuc dus kost wel met alles 350 euro ). Dan nog iptv is 120 euro per jaar. Ook nog netflix.
Ik zit toch maandelijks tussen de 400 - 600GB waarvan ook backups naar de cloud.

Je kan het ook doen met bv basic internet aan 28 euro, een htpc van 40 - 50 euro ( zie china ) en alles bekijken via de browser en/of kodi.

Als er ooit iemand een killer app maakt in bv kodi, zeker nu vrt ook gaat streamen, dan denk ik dat er meer mensen hun abonnement gaan buitensmijten.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Tja, Retrospect ( Eén, Canvas, Vtm, Rtbf, ...) en DeRedactie zijn nu niet echt killerapps voor Kodi te noemen, maar goed bekijkbaar. Als het alleen van mijzelf zou afhangen gaat Telenet Digi TV hier buiten :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vandaag ook de brief gehad, 1 euro ex btw erbij:

https://www2.telenet.be/nl/business/nieuweprijzen/

Officiële drogreden: er komt steeds meer data dus moeten we de prijzen aanpassen. Krijg ik nu 3,06 TB ipv 3TB?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

ik heb enkel tv abonnement, geeft dit ook meer data verbruik ? HD zenders zeker, de ene komt erbij, de ander verdwijnt :bang:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
rinus45
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2017, 11:52

lacer schreef:ik heb enkel tv abonnement, geeft dit ook meer data verbruik ? HD zenders zeker, de ene komt erbij, de ander verdwijnt :bang:
Ik heb die brief ook ontvangen,en er staat duidelijk bij.Goed om te weten,
Wenst u naar aanleiding van deze prijswijziging uw Telenet-diensten op te zeggen?Dit betreuren we natuurlijk.Maar u kan ze steeds kosteloos opzeggen via onze klantendienst:telefonisch,per brief of via onze webside.
Aan u de keuze.
http://openspeedtest.com/results/6975227
Vanaf de eerste dag volle profiel snelheid
Geen DLM vectoring gedoe via internet over coax.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

proximusboyke schreef: Vind je het te duur ga gewoon naar iets anders.
Of gewoon simpelweg opzeggen en geen tv meer kijken en voorlopig vervangen door op een ander te gaan Netflix.
Of gewoon simpelweg opzeggen en geen vaste telefonie meer afnemen en op een ander gaan via OVH
Of gewoon simpelweg content zijn met basic internet en het betreuren dat het koper hier niet aanwezig is (hier kan ik jammer genoeg niet op een ander gaan :bang: )

Hé hé ik ga nogal vreemd de dag van vandaag ... naast de pot pissen of met een (meerdere) ander(e) de lakens delen :beerchug: :angel:
rinus45
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2017, 11:52

Muziekbos schreef:
proximusboyke schreef: Vind je het te duur ga gewoon naar iets anders.
Of gewoon simpelweg content zijn met basic internet en het betreuren dat het koper hier niet aanwezig is (hier kan ik jammer genoeg niet op een ander gaan :bang: ):
Dat er geen koper ligt,heeft Telenet niets mee te maken :roll:Zo ver afgelegen zul jij ook niet wonen,anders lag er waarschijnlijk ook geen coax.
http://openspeedtest.com/results/6975227
Vanaf de eerste dag volle profiel snelheid
Geen DLM vectoring gedoe via internet over coax.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”