Weer een prijsverhoging in aantocht

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

daar heb je natuurlijk een punt! Betaal al jaren geen TV abo meer en betaal voor internet apart, net zoals voor telefonie trouwens. Niettemin is niemand van familie-of vriendenkring me hierin gevolgd :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

't Probleem is dat je gewoon heel weinig KAN doen...
Als je digitale TV wil (kinderen en vrouw), vaste telefonie en degelijk internet heb je niet echt keuze over.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Je KAN overschakelen naar Orange en je vaste telefonie via VoIP laten verlopen. Vandaag is de laatste dag dat je het Internet & TV pakket gedurende 6 maanden aan € 39 kan krijgen zonder dat je daar een Arend gsm-abonnement van € 39 bij hoeft te nemen (Dolfijn van € 15 is voldoende). Na die 6 maanden is het dan € 49 indien geen Arend. Dat is nog altijd véél minder dan Telenet Whop aan € 68,82 (indien je een Digicorder huurt) en je hebt dan 'onbeperkt' internet (750 GB in de piekuren, onbeperkt in de daluren) in plaats van een vaste limiet van 200 GB. VoIP telefonie kan voor een paar euro per maand...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

buthead schreef:Waar blijven die spelers zoals orange op de kabel nu die openstaat????
Die zal waarschijnlijk wel volgen hoor. Hun wholesaletarieven zijn gekoppeld aan de consumenten tarieven van telenet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

nickz schreef:Je KAN overschakelen naar Orange en je vaste telefonie via VoIP laten verlopen. Vandaag is de laatste dag dat je het Internet & TV pakket gedurende 6 maanden aan € 39 kan krijgen zonder dat je daar een Arend gsm-abonnement van € 39 bij hoeft te nemen (Dolfijn van € 15 is voldoende). Na die 6 maanden is het dan € 49 indien geen Arend. Dat is nog altijd véél minder dan Telenet Whop aan € 68,82 (indien je een Digicorder huurt) en je hebt dan 'onbeperkt' internet (750 GB in de piekuren, onbeperkt in de daluren) in plaats van een vaste limiet van 200 GB. VoIP telefonie kan voor een paar euro per maand...
Alles kan, maar of ik er gelukkiger van ga worden...
Vergelijken met acties doe ik niet. Een actie verloopt.
Ik wil geen gsm van orange, dus €54 vergelijken met €69. De laksheid die proximus aan de dag legt ivm laattijdige betalingen en het gemak van betalen via sms zonder gedoe en de 20 jaar dat ik nog nooit problemen gehad heb is me ook wat waard.
Tel hierbij voip, dat is ook niet gratis en is niet 'out-of-the-box', hardware zal ook niet gratis zijn zeker?
limiet interesseert me geen ***. We raken met moeite aan 40Gb, dus of die limiet nu 200 of 750 is, dat maakt niets uit.
Ik zou dus iets van een €10/maand kunnen besparen. FEEST! :roll:
Tel hierbij het ongemak van overstappen (lege digicorder, dag verlof voor telenet en/of orange) en het verlies van triing en er schiet nog een habbekrats over. Als er nog iets overschiet.
Ben ik blij met de tarieven? Absoluut niet, maar er is geen DEFTIG alternatief.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dag vandaag heb je serieus wat kapitaal nodig.

Misschien dat bvb bedrijven zoals google/.. dit wel kunnen maar willen is iets anders :P
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 17 keer

cadsite schreef:
nickz schreef:Je KAN overschakelen naar Orange en je vaste telefonie via VoIP laten verlopen. Vandaag is de laatste dag dat je het Internet & TV pakket gedurende 6 maanden aan € 39 kan krijgen zonder dat je daar een Arend gsm-abonnement van € 39 bij hoeft te nemen (Dolfijn van € 15 is voldoende). Na die 6 maanden is het dan € 49 indien geen Arend. Dat is nog altijd véél minder dan Telenet Whop aan € 68,82 (indien je een Digicorder huurt) en je hebt dan 'onbeperkt' internet (750 GB in de piekuren, onbeperkt in de daluren) in plaats van een vaste limiet van 200 GB. VoIP telefonie kan voor een paar euro per maand...
Alles kan, maar of ik er gelukkiger van ga worden...
Vergelijken met acties doe ik niet. Een actie verloopt.
Ik wil geen gsm van orange, dus €54 vergelijken met €69. De laksheid die proximus aan de dag legt ivm laattijdige betalingen en het gemak van betalen via sms zonder gedoe en de 20 jaar dat ik nog nooit problemen gehad heb is me ook wat waard.
Tel hierbij voip, dat is ook niet gratis en is niet 'out-of-the-box', hardware zal ook niet gratis zijn zeker?
limiet interesseert me geen ***. We raken met moeite aan 40Gb, dus of die limiet nu 200 of 750 is, dat maakt niets uit.
Ik zou dus iets van een €10/maand kunnen besparen. FEEST! :roll:
Tel hierbij het ongemak van overstappen (lege digicorder, dag verlof voor telenet en/of orange) en het verlies van triing en er schiet nog een habbekrats over. Als er nog iets overschiet.
Ben ik blij met de tarieven? Absoluut niet, maar er is geen DEFTIG alternatief.
Met zo'n instelling komt er ook nooit een alternatief voor je (en kan Telenet de prijzen blijven verhogen). Denk je echt dat er ooit een andere aanbieder komt waar je de Digicorder van Telenet mee naar toe mag nemen en die ook Tring heeft?

In je eigen berekening praat je over 180 euro, eerste 6 maanden krijg je nog 60 euro korting dus 240 euro. En dan snap ik niet hoe je aan 54 euro komt (waarschijnlijk met een gsm abo dat je niet gebruikt? Postpaid mag ook dacht ik dan kom je op 50 euro per maand, met die korting 45 per maand gemiddeld)

Zelf koppel ik alles los, ik gebruik niet de Telenet mail, niet hun televisie en niet hun telefonie. Dan is het lekker makkelijk overstappen. Die all-in-ones zijn niet altijd goedkoper (ja wel als je alles bij Telenet afneemt) en vooral interessant voor hun omdat de drempel hoger wordt om over te stappen. Maar Orange doet dat ook (daarom moet je ook mobiel bij hun hebben).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik ga nu niet bepaald als een echte Don Quichotte veranderen en mezelf lastig maken in de hoop er iets schuift...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

buthead schreef:
Waar blijven die spelers zoals orange op de kabel nu die openstaat????
Die zijn op voorhand al de nek omgedraaid door het politiek gemanipuleerde BIPT die elke vorm van concurrentie al op voorhand monddood heeft gemaakt door de wholesale tarieven te koppelen aan de consumenten prijzen van Telenet. Hoe dom, achterlijk en idioot kan je zijn !!!!!!!!!!!!! Met uitzondering natuurlijk als je enkel maar ten dienste staat van de duopolisten. Hun beleid is absoluut niet ten dienste van de consument en burgers van dit land.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Los geeft veel meer vrijheid. Heb ik ook lang gedaan (ADSL2+ met jaarlijkse betaalcyclus cityline dommel en Digitv van telenet)

Met de instelling van sommige gaan we er inderdaad niet komen... 57€ (49+8 dus zonder promo) vergeleken met € 68,82 (200Gb) of €79.48
Voor die 120€/jaar / 240€/jaar (habbekrats) stappen wij niet over ze ... want we gaan triing missen. Ik denk dat een deftige voip oplossing veel goedkoper en flexibeler is dan triing (wat een belachelijke namen toch ook).

Zolang die mentaliteit blijft, gaan we naar de volgende verhoging in 2018 ... Voor jullie dan.. ik blijf wel mijn 39€ (of 41.x met OVH bij) betalen. Maar ik zal dan ook wel internet en tv hebben waarmee ge volgende de meerderheid in dit land, nix mee zijt
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Ik vind dit niet normaal. Zonder echte concurentie op de kabel heb je geen keus en is de prijs verhoging van Telenet te begrijpen.

Voorbeeld Whoppa:
eind januari 2015 2,99 euro duurder
14/2/2016 1,99 euro duurder
Nu 1,55 euro duurder

Dus op 3 jaar 6,53 euro duurder.

Orange (vroege Mobistar) is een mogelijk uitwijkpad voor kabel, maar die verplichten je om ook mobiel af te nemen. Dus als je TV en internet via kabel wilt is er maar 1 aanbieder, Telenet.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Flup schreef:Los geeft veel meer vrijheid. Heb ik ook lang gedaan (ADSL2+ met jaarlijkse betaalcyclus cityline dommel en Digitv van telenet)

Met de instelling van sommige gaan we er inderdaad niet komen... 57€ (49+8 dus zonder promo) vergeleken met € 68,82 (200Gb) of €79.48
Voor die 120€/jaar / 240€/jaar (habbekrats) stappen wij niet over ze ... want we gaan triing missen. Ik denk dat een deftige voip oplossing veel goedkoper en flexibeler is dan triing (wat een belachelijke namen toch ook).

Zolang die mentaliteit blijft, gaan we naar de volgende verhoging in 2018 ... Voor jullie dan.. ik blijf wel mijn 39€ (of 41.x met OVH bij) betalen. Maar ik zal dan ook wel internet en tv hebben waarmee ge volgende de meerderheid in dit land, nix mee zijt
Wees blij grote smurf.
Koop aandelen van liberty global, dan verdien je aan sukkels als ik en wees zelf slim en gebruik andere oplossingen.

Of, je zou ook serieus kunnen vergelijken en zien dat het verschil helemaal geen €240 is. Hier lopen kleine kinderen, dus kanalen zijn belangrijk. Een babbelzieke madam, dus nu mag ze bellen rond haar oren zonder meerkost en alles werkt gewoon. Niks in te stellen, het werkt gewoon. Ik ben veel onderweg, dankzij mijn fonera en telenet abbo kan ik in zowat elke zaak op wifi, zonder gedoe. Ideaal tijdens mijn middagpauze.
Als ik weer in FR of NL ben kan ik bellen over wifi, zonder kosten,...
Is het nog altijd duurder? Ja, maar het werkt, en goed ook.
Moet de prijs lager? Uiteraard, maar ik ga de uil niet zijn dien de kinderziektes gaat oplossen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Goh, dat is goed voor jou he, ik ben pas overgestapt en als prijs de dealbraker is dan ben je wel blij met Orange als alternatief. Wil je veel toeters en bellen, blijf dan bij Telenet.

Trouwens, als je 10 euro de maand twee keer niks vindt, wil ik je gerust mijn rekeningnummer geven. Ik stel dan wel voor dat je 120 euro in één keer stort per jaar, kwestie dat je het niet kan vergeten. 120 euro klinkt plots wel een pak meer dan 10 euro natuurlijk.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ja daarom dat ik het jaarlijks zeg. Neem nu wigo 5GB aan 120€/maand =1440 € /jaar voor wat telecom..voor sommige is tax free day nog niet laat genoeg en die doen er graag nog een maand bij voor telenet. Maar mij niet gelaten hoor ;) Ik heb inderdaad aandelen gehad een drietal jaar. Dividenden waren genoeg om mijn digitv abbo te betalen (dommel+digitv telenet) . Heb ze daarna voor iets meer dan het dubbel terug verkocht. Te vroeg? misschien.. te weinig gekocht? Tjah rijk ben ik zeker niet van geworden :p
Of, je zou ook serieus kunnen vergelijken en zien dat het verschil helemaal geen €240 is. Hier lopen kleine kinderen, dus kanalen zijn belangrijk.
Zelf bij scarlet trio heb ik kzoom kadet disney channel nickelodinges en wa weet ik wat voor brol... en kinderen geraken ook groot zonder exclusieve telenet zenders ze (studio 100 tv). Die babelzieke vrouw zal ni eens doorhebben dat ze via voip telefoneert.... Die 240€ is zelfs veel te ruim, het kan veel goedkoper.. maar ik hou u zeker niet tegen om te betalen.
Het enige waar ik een probleem mee heb is mensen die nu kritiek hebben op deze prijsverhoging en toch nooit zullen overstappen op een alternatief.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Flup schreef: Voor die 120€/jaar / 240€/jaar (habbekrats) stappen wij niet over ze ...
Hierbij zal ik maar mijn rekening nummer door geven? gelieve er dan ook een doorlopende jaarlijkse opdracht van te maken. 120 euro is ok, maar als je toch 240 euro maar een habbekrats vindt ... laat je dan maar gaan ... BE1573xxxxxxxxxx ... Alvast merci voor de vrijgevigheid en gulheid ...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

cadsite schreef: Tel hierbij voip, dat is ook niet gratis en is niet 'out-of-the-box', hardware zal ook niet gratis zijn zeker?
VOIP van OVH werkt out-of-the-box...
Tenzij een stekker in het stopcontact steken niet gelijk staat aan out-of-the-box.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Muziekbos schreef:
Flup schreef: Voor die 120€/jaar / 240€/jaar (habbekrats) stappen wij niet over ze ...
Hierbij zal ik maar mijn rekening nummer door geven? gelieve er dan ook een doorlopende jaarlijkse opdracht van te maken. 120 euro is ok, maar als je toch 240 euro maar een habbekrats vindt ... laat je dan maar gaan ... BE1573xxxxxxxxxx ... Alvast merci voor de vrijgevigheid en gulheid ...
Welke diensten lever jij voor €240 per jaar?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Misschien een kleine vraag in de kantlijn, want ik kan het niet goed vinden op Telenet site. Wij hebben nu al een tijdje Whoppa en zijn daar tevreden van (behalve de prijs misschien ;-)). Ik heb even mijn verbruik bekeken en zou mogelijks kunnen overschakelen naar Whop. Wat mij echter niet duidelijk is met de "limiet" bij Whop. Kan je daar ook surfen aan "daltarief"? Of is die limiet van 200 een harde limiet van dal & piek?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik vind dat allemaal heel leuk hoor, zo rechtlijnig rekenen tot €240/jaar. Voor telecom is dat een fortuin voor jullie en voor anderen is €1.000 voor extra glans op een auto te verantwoorden. Of nog beter, knopjes op je stuur omdat de autoradio op de volle 30cm verder zit.
Rijden aan 130 ipv 100, dat geeft geen echte tijdswinst maar verbruikt massa's meer.
Roken, totaal nutteloos, maar kost fortuinen.
Hoe vaak zie je in die nieuwe verkavelingen niet dat er elke nacht verlichting in de tuin en de oversteek brandt. Voor mij onbegrijpelijk en nutteloos.
En ga zo maar door.

Los daarvan, we zijn klant geweest bij scarlet (Scarlet One). Nooit meer ga ik naar daar terug. Het geknoei dat ik daar meegemaakt heb! En als laatste druppel doodleuk uitgemaakt worden door de helpdesk voor leugenaar (er was zogezegd nooit een probleem gemeld) was er echt te veel aan.

voip? Wij hebben dat op het werk, dat werkt vrij goed, maar heeft hardware nodig, dat wordt blijkbaar ook vergeten? Nog een bakske kopen, nog stroomverbruik en nog iets om zelf in het oog te houden.

Hoor ik daar orange? Mobiel moet ik dat niet hebben, dus hun pakket is al heel wat minder interessant. Hebben ze al een alternatief voor yelo?
Homespot/hotspot is iets dat ik vaak gebruik, hoe via orange? Triing (belachelijke naam inderdaad) is voor mij zeer handig omdat ik geregeld in het buitenland ben en zo gratis kan bellen.

Ik hou alles in 't oog als ik goedkoper kan, zo hebben we whop omdat dat ruim voldoende is en ook voor mobiel vergelijk ik vaak, maar je mag niet vergeten dat ieders situatie ander is. Voor mij is Wiggo niet interessant, voor anderen dan weer wel.
Ik ga nooit van mijn leven geld geven aan een luxe wagen, maar voor sommigen is dat blijkbaar wel te verantwoorden, dan is dat maar zo.
Er zijn ook mensen die bij electrabel zitten omdat dat het goedkoopst is, ik zal er nooit klant worden.
En zo heeft ieder zijn scheve kantjes.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

cadsite schreef:Ik vind dat allemaal heel leuk hoor, zo rechtlijnig rekenen tot €240/jaar. Voor telecom is dat een fortuin voor jullie en voor anderen is €1.000 voor extra glans op een auto te verantwoorden. Of nog beter, knopjes op je stuur omdat de autoradio op de volle 30cm verder zit.
Rijden aan 130 ipv 100, dat geeft geen echte tijdswinst maar verbruikt massa's meer.
Roken, totaal nutteloos, maar kost fortuinen.
Hoe vaak zie je in die nieuwe verkavelingen niet dat er elke nacht verlichting in de tuin en de oversteek brandt. Voor mij onbegrijpelijk en nutteloos.
En ga zo maar door.
'Een ander doet nóg zotter, dus ik mag het toch zeker ook?'
Los daarvan, we zijn klant geweest bij scarlet (Scarlet One). Nooit meer ga ik naar daar terug. Het geknoei dat ik daar meegemaakt heb! En als laatste druppel doodleuk uitgemaakt worden door de helpdesk voor leugenaar (er was zogezegd nooit een probleem gemeld) was er echt te veel aan.
'Anekdotisch 'bewijs' bij één der goedkopere providers wilt direct zeggen dat Telenet de énige provider is met voldoende kwalitatieve dienstverlening!'
voip? Wij hebben dat op het werk, dat werkt vrij goed, maar heeft hardware nodig, dat wordt blijkbaar ook vergeten? Nog een bakske kopen, nog stroomverbruik en nog iets om zelf in het oog te houden.
Een Fritz!Box kan fungeren als 'bakske', waardoor je dus niks extra moet kopen, plaatsen of laten verbruiken.
Hoor ik daar orange? Mobiel moet ik dat niet hebben, dus hun pakket is al heel wat minder interessant. Hebben ze al een alternatief voor yelo?
Homespot/hotspot is iets dat ik vaak gebruik, hoe via orange? Triing (belachelijke naam inderdaad) is voor mij zeer handig omdat ik geregeld in het buitenland ben en zo gratis kan bellen.
Moest ge nu al dienen 'effort' (op zijn frans uitgesproken) steken in constructief onderzoek ipv op voorhand uitleggen waarom het niet goed is, dan zoudt ge misschien toch uiteindelijk op iets goedkoper uitkomen! Wie weet, eh?
Ik ga nooit van mijn leven geld geven aan een luxe wagen, maar voor sommigen is dat blijkbaar wel te verantwoorden, dan is dat maar zo.
Het goedpraten van Telenet te hebben klinkt in mijn oren anders even absurd als iemand die een luxewagen goedpraat. Maar soit, dan ben ik maar, niet waar? 8)
Er zijn ook mensen die bij electrabel zitten omdat dat het goedkoopst is, ik zal er nooit klant worden.
En zo heeft ieder zijn scheve kantjes.
Tja, brood boven idealen zeker?
Laatst gewijzigd door James. 11 jan 2017, 09:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Gelukkig is een Fritzbox gratis.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Fallschirmjaeger schreef:Gelukkig is een Fritzbox gratis.
Volgens Collect & Go heb ik mijn Fritz!Box op marktplaats.nl gekocht aan (huidige prijs) 29,4kg jonagold of juist geen 12 dozen van een dozijn bio-eieren. Dat valt dus best mee. :twisted:

Edit: en trouwens, die kost hebt ge er al uit na elke maanden te zijn overgeschakeld van Telenet, me dunkt. Zó erg is het verschil!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, sommige ISP's waar je 2 jaar contract neemt. Vergeet niet dat voip, dec-t station, wifi ac-router in 1 box zit. En veel verbruikt dat bakske niet, zeker als je ziet wat hij allemaal doet. Tja, bij sommige is ff. nadenken al lastig hé. :-)
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Nee maar allez, cadsite heeft al gezegd dat hij vaak geniet van de 'perks' die hij krijgt bij Telenet, zoals Telenet Homespot en dergelijke. Ik kan best begrijpen dat hij die dingen niet kwijt wilt zolang hij die gebruikt en zou missen.

Ik heb het nooit gehad dus voor mij is het makkelijk om te zeggen dat ik het niet nodig vind. Ik heb LTE op mijn smartfoon via het Base-netwerk, dat is voor mij voldoende qua mobiele data. Als ik dan eens bij mensen thuis zit, dan is het een kwestie van op de WPS-knop op de router te rammen, of effe het wachtwoord te vragen. Akkoord, meer moeite dan wat hij moet doen, maar minder duur dan wat hij moet betalen. =)
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Voor mij is overschakelen ook geen optie. Bij telenet heb ik business 200 met modem only.
Ik heb gewoon niks maar dan ook niks gezever met internet. Nog nooit de helpdesk moeten bellen voor een probleem.
Zou ik graag minder betalen ? Uiteraard maar dan wil ik wel zekerheid over de stabiliteit die ik nu heb.
Een optie die ik nog wel heb is overgaan naar basic en dan indien nodig een volume pack bijkopen.
Maar ik zit nu aan 400 - 600GB gemiddeld dus dan ga ik wel moeten snijden in mijn downloads en daar rekening mee houden.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Yarisken schreef:Voor mij is overschakelen ook geen optie. Bij telenet heb ik business 200 met modem only. [...]
Allez, met internet-only is het toch juist simpeler om over te schakelen? Met wat geluk krijg je bij EDPnet 100/20 aan €35 per maand! Even stabiel (mag ik toch hopen, maar normaal zeker wel), nog altijd snel en veel goedkoper. En leuker: géén limiet, enkel een FUP waarbij je makkelijk in de terabytes per maand kan gaan zonder dat er iemand zeurt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

James. schreef:Met wat geluk krijg je bij...
En daar begint het... met wat geluk :roll:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

satsurfer schreef:Tja, bij sommige is ff. nadenken al lastig hé. :-)
Ik denk genoeg, geen probleem.

Ik kijk regelmatig na of ik goedkoper gas kan kopen, gas is gas, maar ook hier kijk ik niet naar elke leverancier, service en ethiek zijn me ook iets waard.
't Is echt niet dat ik te dom/lui/onnozel ben om alle opties te bekijken, maar momenteel, dus voor 't moment, heb ik (nog?) niet de goesting om over te stappen. Neem het van mij aan, ik lees (onder andere hier) voldoende mee om te weten wat er gebeurt en aangeboden wordt, dus 't is echt niet dat ik uit onwetendheid en zonder na te denken ergens klant ben en/of blijf, maar de meerprijs die er inderdaad nog is, is tot hiertoe te aanvaarden als je met een open geest vergelijkt met de rest en onze verwachtingen in rekening neemt.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Mjah, alle prijzen terzijde,

ik heb keuze tussen 16/4 Mbps voor 35/maand, of 200/25 voor 62/maand

16/4 is voor mij toch wel de helft van wat ik echt denk nodig te hebben. Dat is de jammerlijke realiteit van VDSL. En ja, dat is de kost van niet in een centrumstad te wonen.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
James. schreef:Met wat geluk krijg je bij...
En daar begint het... met wat geluk :roll:
Klopt, op het werk hebben we vdsl met 100/20 ( of 30 ) en collega van mij woont hier 2 km verder en die heeft 30/10 ofzo als max via vdsl.
Op zich heb ik met 30/10 ook wel voldoende maar ik denk dat alles van internet via de telefoon hopeloos gaat achterlopen de komende jaren.
Proximus is met fiber bezig maar dat kan nog jaaren duren voor we dit gaan hebben.

Hieronder een bericht vanop tweakers:

"
Ik ga ze binnenkort zien en ben er zeer blij mee. Als inwonder van Sint-Lambrechts-Woluwe had ik Telenet. Mijn gemeente heeft toen beslist om haar kabelnetwerk te verkopen aan de hoogste bieder. Op zich goed nieuws, want ik moest twee maal voor kabel betalen, 1 keer analoog aan mijn gemeente en 1 keer aan Telenet om hun decoder te mogen gebruiken.

Helaas werd het bod gewonnen door Numericable en kon Telenet inpakken. Numericable had 18 miljoen geboden en Telenet 14 miljoen voor een klantenbestand van ongeveer 10.000 mensen in mijn gemeente. Deze cijfers werden bekend gemaakt door de gemeente op een infovergadering. Leuk detail, sociale tarieven werden door Numericable niet meer aangeboden en de tarieven waar ook lichtjes hoger voor alle andere paketten.

De omschakeling zou voor mij gebeuren op 24 januari 2016 en de installateur zou langskomen op 17 februari. Eerst zouden ze mij contacteren om een afspraak te maken, maar ze hadden een probleem met de mensen die een contract in het Nederlands hadden. Uiteindelijk ben ik het materiaal zelf gaan ophalen en heb de omschakeling zelf gedaan

Ik durf wel eens een potje World of Tanks te spelen. Ineens was 1 van de 2 servers min of meer onspeelbaar geworden. De andere server viel mee, maar was toch al 10ms slechter dan de andere servers bij Telenet. De TV decoder is huilen met de pet op. EPG kan je ongeveer 24u op voorhand gebruiken in het beste geval, maar vaak is die niet beschikbaar of staat ie op verschillende uren naargelang de zender. Op 8 jaar Telenet kon ik de downtime op 1 hand tellen, iets wat hier minder het geval was.

Twee maanden na de omschakeling werd Numericable opgekocht door SFR. De tarieven op hun site gingen naar beneden, maar onze speciale voorwaarden die we voor 1 jaar kregen bij de omschakeling naar Numericable werden behouden. Nederdland 3 was ik trouwens ineens kwijt en daarvoor moest ik gaan bijbetalen.

Nu heeft Telenet 400 miljoen geboden om SFR op te kopen en ik hoop dat de overheid geen bezwaar heeft. Ze hebben ook Base opgekocht en dus gaan de prijzen waarschijnlijk voor iedereen de lucht in. Dus bedankt Vlaanderen dat jullie allemaal wat meer gaan betalen om mij te verlossen van SFR.

We moeten er geen doekjes om winden. Op de kabel heb je 1 operator en liever een goede die wat duurder is dan hetgeen ik nu heb.
"
Laatst gewijzigd door Yarisken 11 jan 2017, 10:11, in totaal 1 gewijzigd.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

ditCh schreef:Wat mij echter niet duidelijk is met de "limiet" bij Whop. Kan je daar ook surfen aan "daltarief"? Of is die limiet van 200 een harde limiet van dal & piek?
Limiet bij Whop (en fiber 100) is 200GB per maand. Tijdens de daluren tellen de GB's maar voor de helft.
Belangrijke sidenote:
Daluren bij abo's met vast volume zijn van 0u00 tot 10u00.
Daluren bij abo's met FUP van 750GB piekvolume zijn van 0u00 tot 12u00.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zit zelf ook nog wat de kat uit de boom te kijken. Geen koper in huis, dus selectie is beperkt. (zal later wel eens verholpen worden)

Whoppa + korting via 't werk is een paar EUR duurder dan internet only + voip, voor televisie heb ik nog geen deftig alternatief. (even zitten checken via streams over kodi, maar dat krijg ik niet verkocht thuis). Eventueel zou je kunnen kijken naar een CI+ kaartje, maar dat kabel abonnement valt tegen.

Orange is echt no-go wegens brak ontvangst thuis. Dus ja... momenteel blijven we nog even zitten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
davido
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jan 2015, 13:30
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

momenteel is Telenet volgens mij nog altijd de enige provider die kwaliteit kan leveren
ik heb een tijd geleden proximus gehad: veel problemen
nu heb ik orange: ook heel wat problemen
vrijdag komen ze terug telenet installeren.
prijsverhogingen zijn niet Ok, maar zijn voor mij nog altijd beter dan betalen voor iets dat maar voor 70-90% werkt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

maandag radar bekeken december 2015 hadden ze reportage gemaak over de trieste service en vooral de lage snelheden. Wel 65% was maandag nog steeds niet opgelost, er zat daar zelfs iemand bij die al 4 maand geen internet had. Dan zeg ik khebbet liever zoals hier.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Sylvester schreef:We zitten hier te zeuren over een paar euro verhoging.
Als ik nu met mijn winkelkar in 'den Aldi' buiten rijd , ben ik meer dan een paar euro extra kwijt ten opzicht van een half jaar geleden.
Dat stijgt daar ook elke week zienderogen.
Jij hebt goed praten met je facturen van infrax ,telenet, die zijn een stuk minder dan die van ons :beerchug:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik ben wel eens benieuwd wat Orange gaat doen,in ieder gval word hun produkt nu wel iets intresanter,ook met dat irritant (verplicht)GSM abo. van 8€.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

cadsite schreef: Of, je zou ook serieus kunnen vergelijken en zien dat het verschil helemaal geen €240 is. Hier lopen kleine kinderen, dus kanalen zijn belangrijk. Een babbelzieke madam, dus nu mag ze bellen rond haar oren zonder meerkost en alles werkt gewoon. Niks in te stellen, het werkt gewoon. Ik ben veel onderweg, dankzij mijn fonera en telenet abbo kan ik in zowat elke zaak op wifi, zonder gedoe. Ideaal tijdens mijn middagpauze.
Ik heb scarlet trio...
ik heb fonera... (plug&play?) waarmee ik op alle fonspots kan wereldwijd
ik heb ook kinders... die ook om middernacht naar "kinderzenders" kunnen kijken...
voor 39 euro de maand...geen prijsverhogingen (wat is dat?)... kan ik ook dingen opnemen...uitgesteld kijken....
als ik het goed voorheb is scarlet mobile zelfs interessant in het buitenland ? momenteel nog mobile vikings voor de 4gbyte... vikingtalk nog niet geprobeerd eigenlijk.... je kunt ook via whatsapp bellen?
voor 1,2 euro heb ik idd "ovh" erbij... voor 80 euro(waarborg) krijg je alle apparatuur ingesteld toegestuurd... papiertje ondertekend met een telefoonnr dat ik ooit via belgacom->telenet->ovh heb gedaan... ik heb ook al eens de apparatuur teruggestuurd en 80euro belkrediet bijgekregen (toenmalige waarde! niet huidige restwaarde!)... probeer dat maar eens met je digibox als er een nieuwe versie uitkomt ...
enige nadeel geen winkel onder de kerktoren maar ik kom daar nooit...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

skynetbbshet is niet omdat jij tevreden bent van scarlet dat iedereen tevreden is.
Ik moet dat in elkgeval nooit meer hebben, de snelheden waren zo wispelturig.
Natuurlijk zullen er heel wat tevreden klanten zijn.
Maar die heeft telenet blijkbaar ook, anders zouden ze zoveel klanten niet hebben en zouden er al heel wat weg.
Natuurlijk als ert iets nieuws is gaan er zijn die het proberen, maar persoonlijk ken ik al 14 ensen die binnen de 12 maand terug bij telenet zijn.
Is telenet volmaakt ; zeker niet, maar ik noem het het minst slechte wat er hier op de belgische markt is.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Laat vallen...

Als je bij telenet bent ben je:
-Dom
-onnozel
-blind
-lui
nog iets?

Want je kan goedkoper en de alternatieven zijn goed. :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik ga Telenet een voorstel doen... ofwel verhogen ze m'n prijs niet en blijf ik Whoppa, ofwel downgrade ik naar een Whop (op zich kan ik daar wel mee leven).

Resultaat voor TN is dus 18.6 euro (1.55 * 12) prijsverhoging inslikken, ofwel 125.4 (10.45 * 12) euro aan inkomsten minder.

Het zal hun ARPU alvast geen goed doen (-15% !) als meer mensen zo denken :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”