TV met een kaartje pro

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
snarie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Vanaf 1 juli schakelt TELENET analoge TV uit in de rusthuizen. Alternatieven zijn een digibox, of een CI+ kaartje.
De aangeboden module is echter een CI+ PRO. Dit gaat blijkbaar samen met Telenet TV Business.
Zie https://www2.telenet.be/content/dam/www ... nl_v02.pdf

Weet iemand of deze 'PRO' versie nodig is, of dat het gewone kaartje, privé aangeboden voor 69 euro, evengoed werkt?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Volgens mij is er geen verschil tussen de pro en particuliere modules. Hangt waarschijnlijk gewoon puur af van het soort pakket dat je hebt. In principe mag je geen "particuliere producten" gebruiken indien je 5+ TV's hebt.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zie ook niet waarom je het zou doen.
Prijs van de Pro-module is iets lager: https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... digi-plus/
55€ + btw
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
snarie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Rusthuis vraagt 75 euro waarborg voor CI+ pro, en een éénmalige programmatie (zonder garantie) twv 50 euro exclusief BTW en vervoerskosten (externe firma)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Programmeer die zenders gewoon zelf volgens de instructies op de website van Telenet, moeilijk is dat niet. Vervolgens betaal je de waarborg voor het kaartje en zeg je dat de zenders al geprogrammeerd zijn en die externe firma dus niet hoeft langs te komen.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vermoedelijk besteden ze dat gewoon uit... het is dus alles of niets (en niet van X wel en Y niet).
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

snarie schreef:Vanaf 1 juli schakelt TELENET analoge TV uit in de rusthuizen. Alternatieven zijn een digibox, of een CI+ kaartje.
De aangeboden module is echter een CI+ PRO. Dit gaat blijkbaar samen met Telenet TV Business.
Zie https://www2.telenet.be/content/dam/www ... nl_v02.pdf

Weet iemand of deze 'PRO' versie nodig is, of dat het gewone kaartje, privé aangeboden voor 69 euro, evengoed werkt?
Hoe kom je erbij dat dit voor alle rusthuizen geldt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
snarie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Eigenlijk stopt Telenet met analoge tv voor alle business 5+ klanten, en daar vallen de rusthuizen onder. Hier in de buurt toch 2 rusthuizen waar de omschakeling gestart is. Eigenlijk wel een goede zaak, maar voor sommige rusthuis bewoners is het toch niet evident om met een digibox aan de slag te gaan. Dus is een CI+ kaartje wel een goed alternatief. Vandaar wel de vraag naar het verschil tussen een "privé" en "pro" kaartje
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Snarie, dus plaatst Telenet dan gewoon een filter die de analoge frequenties eruit haalt? Want als ik nu naast een rusthuis woon, kan ik wel nog analoge tv kijken, terwijl we hoogstwaarschijnlijk op dezelfde kabel zitten.

Ik vind het een vreemde zet van Telenet. Analoge tv is veel makkelijker, vooral voor die oudjes dan, en zij hebben vaak genoeg aan de kwaliteit en het aanbod.
Het signaal zit toch al op de kabel, dan snap ik niet dat Telenet de moeite doet om het daar net weg te halen… :???:

Ik snap wel dat ze uiteindelijk afwillen van analoge kabel-tv, maar dat ze dan eerst voor de categorie kiezen waar ook rusthuizen onder vallen… :-o

Veel oudjes zullen het moeilijker hebben met een digibox… Mijn grootmoeder is redelijk mee met den tijd, en zelf zij vindt het soms verwarrend dat ze 2 afstandsbedieningen heeft, en dat soms de tv aanstaat maar de digibox niet, of omgekeerd…
Hoe gaan mensen in een rusthuis dat dan doen… die hebben bijna niks anders dan een tv meer om zich bezig te houden, en hebben altijd dat principe van analoge antenne / kabel gekend. :?

CI+ lijkt me dan ook de beste oplossing, dat is min of meer nog steeds dezelfde TV-ervaring als analoge tv, maar dan wel met een groter aanbod en hogere kwaliteit. :-)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

IYZY schreef:Snarie, dus plaatst Telenet dan gewoon een filter die de analoge frequenties eruit haalt?
Lol, bij de openstelling van de kabel heeft Telenet beweerd dat analoge tv niet afzonderlijk kan gefilterd worden. Vandaar dat Orange dus ook het analoge tv-signaal aanbiedt in hun tv-product.
Ik zou alle (familieleden van) oudjes in rusthuizen toch maar aanraden om geen zotte kosten te maken zolang het analoge tv-signaal in de praktijk blijft werken.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Bij een rusthuis in de buurt is de omschakeling gebeurd. "Iemand" heeft in alle kamers de TV laten scannen en ze hebben er nu een 75 tal digitale zenders en ook de analoge zijn nog beschikbaar. Een 30-tal bewoners hebben een niet compatibele TV (geen idee of het dan nog over CRT gaat of iets anders). Er werden geen (digi)boxen of kaartjes geïnstalleerd bij de bewoners, alle zenders zijn unencrypted te ontvangen in de kamers.
Geen idee wat het achterliggende systeem is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Normaal gezien zijn CRT's al een dik jaar verboden in rusthuizen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

het is nu nog even wachten vooraleer Telenet definitief stopt met analoge tv,ook bij particulieren.Ik denk dat ze eerst de rusthuizen nemen,ook al om ervaringen op te doen want er zijn nog een redelijk aantal part. gebruikers.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

raf1 schreef:Lol, bij de openstelling van de kabel heeft Telenet beweerd dat analoge tv niet afzonderlijk kan gefilterd worden. Vandaar dat Orange dus ook het analoge tv-signaal aanbiedt in hun tv-product.
Ze kunnen veel tegenwoordig, maar dit geloof ik wel...
Uiteindelijk is het gewoon nog steeds een coaxkabel. Of je nu Orange of Telenet betaalt: het is de kabel van Telenet die binnenkomt.
Ik denk niet dat ze het analoge signaal op de kabel gaan filteren, want dan zit heel de straat zonder analoge TV.
Ik denk dat ze gewoon echt de tijd gaan nemen om mensen daar naar toe te sturen, en om filtertjes te plaatsen.
Nog al jammer dat ze echt tijd en geld in personeel steken om dit af te sluiten bij de groep die het misschien nog wel het meest gebruikt...

EDIT: ik begrijp het wel, omdat analoge kanalen heel veel bandbreedte in beslag nemen...
Maar dan beginnen zo toch echt beter eerst met het afsluiten een andere doelgroep, in mijn ogen... :s
Blond doesn't mean stupid :roll:
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Triestig van Telenet om de rusthuisbewoners zo op kosten te jagen. Allemaal een extra Digibox of CI+module verkopen, terwijl die mensen daar geen nood aan hebben of het perfect ook kan werken zonder extra module mochten ze de signalen niet versleutelen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Wij zouden al tevreden zijn moesten we enkel een CI+ kaartje kopen.

Het rusthuis van mijn grootmoeder vraagt nu €20 extra per maand. Van waar komt dat verschil? Ik kan me moeilijk inbeelden dat het verschil tussen analoge en digitale tv zo groot is.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

In ons rusthuis (in het Brusselse) wou Voo ons dat ook lappen. We zijn dan maar overgestapt op satelliet. Ons jaarabonnement is een stuk lager, waardoor we op 1 jaar de kost van de satelliet installatie terugverdiend hebben.

Wij verhuren de tv aan een vaste kost per dag, vandaar.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Rusthuis in het Antwerpse: iedereen moest overschakelen op een tv met dvb-c maar verder geen eisen voor kaartje of digicorder. Rusthuis zelf heeft geïnvesteerd in een digitale centrale en zo is het digitale signaal overal te ontvangen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, da's Digiflex, vanaf 30 tv's.
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... digi-flex/
Met centrale decoder/centrale, geen Ci-modules.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

sanderd17 schreef:Wij zouden al tevreden zijn moesten we enkel een CI+ kaartje kopen.

Het rusthuis van mijn grootmoeder vraagt nu €20 extra per maand. Van waar komt dat verschil? Ik kan me moeilijk inbeelden dat het verschil tussen analoge en digitale tv zo groot is.
Voor digi-plus aanbod (dit is het systeem waarbij de bewoners elk een digicorder of CI+ module hebben) staan de prijzen hier:
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... digi-plus/

Prijzen hangen af van het aantal aangesloten Tv's, maar schommelen tussen:
  • € 5.90 per toestel (1-4 toestellen = € 23.60)
    € 4.40 per toestel (90-99 toestellen = € 438.67)
    < 1.70 per toestel (> 500 toestellen = € 844)
Geen idee hoeveel TV's het rusthuis van jouw grootmoeder heeft, maar de prijs die ze aan Telenet betalen zal dus rond de €5.00 schommelen.
Een rusthuis dat €20 extra per maand aanrekent wil gewoon flink winst maken :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:Geen idee hoeveel TV's het rusthuis van jouw grootmoeder heeft, maar de prijs die ze aan Telenet betalen zal dus rond de €5.00 schommelen.
Hoezo? Jij hebt het contract tussen dat rusthuis en Telenet kunnen inkijken.
Installatie, onderhoud en apparatuur zijn vanzelfsprekend allemaal gratis. :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe_d schreef:Geen idee hoeveel TV's het rusthuis van jouw grootmoeder heeft, maar de prijs die ze aan Telenet betalen zal dus rond de €5.00 schommelen.
Dat is de prijs voor het CI+ kaartje... je vergeet het abonnementsgeld en de auteursrechten.

https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... digi-plus/ (zie tarieven)
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

De tv's zijn eigendom van het rusthuis (waarschijnlijk een soort leasing contact), alle tv's hebben dus ook een CI+ slot en dvb-c. Alles van abonnement tot tv zit tot nu gewoon in de dagprijs verrekend.

Nu krijgen we gewoon een brief dat we door de afschaffing van analoge tv bij telenet €20 extra moeten betalen per maand. Dit komt dus bovenop de oude kosten die ze al hadden: auteursrecht, intern beheer, analoog abo,...

Het rusthuis heeft een 90-tal kamers.

Ik weet natuurlijk niet wil contact het rusthuis heeft met telenet, of hoe alles intern werkt. Het enige dat ik kan zien is dat het signaal binnenkomt in de kamer via coax.

Maar een verhoging van €20 per maand lijkt me nu nog altijd als een maatregel om gewoon hun interne pot wat meer te vullen zonder opnieuw de dagprijs te verhogen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

En kun je eronderuit of ben je verplicht hun 'goedgekeurde' tv te gebruiken? Anders zou je naar dvb-t antenne kunnen. Bij mijn familie gelukkig wel vrije tv keuze.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

sanderd17 schreef:Maar een verhoging van €20 per maand lijkt me nu nog altijd als een maatregel om gewoon hun interne pot wat meer te vullen zonder opnieuw de dagprijs te verhogen.
Helemaal niet, als ze hun interne pot hadden willen vullen, hadden ze een goedkoop contract bij TV Vlaanderen B2B afgesloten en een schotelinstallatie op het dak gezet en verdienden ze met de abonnementsprijs van 20 euro/maand een aardige stuiver bij.

Bij Telenet kost het gewoon écht 20 euro/maand als je alle éénmalige kosten incalculeert van de voorgestelde oplossing met DTV Broadcast Center en onderhoudscontract.
Via google kan je de bedragen die Telenet vraagt terugvinden aangezien OCMW-rusthuizen hun verslagen openbaar dienen te maken:
https://www.google.be/search?q="broadcast center"+ocmw+euro
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

sanderd17 schreef:Maar een verhoging van €20 per maand lijkt me nu nog altijd als een maatregel om gewoon hun interne pot wat meer te vullen zonder opnieuw de dagprijs te verhogen.
Lijkt mij ook. In het rusthuis hier in de buurt betalen de bewoners €10/maand voor digitale TV (geen decoders/digi- of andere boxen) met eigen TV. De omschakeling analoog > digitaal werd een klein jaar geleden gedaan en een "tech" (klusjesman?) heeft alle TVs komen instellen zonder extra kost.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

raf1 schreef:Hoezo? Jij hebt het contract tussen dat rusthuis en Telenet kunnen inkijken.
Installatie, onderhoud en apparatuur zijn vanzelfsprekend allemaal gratis. :bang:
Natuurlijk niet.
Bij Digi Plus is er geen installatie door Telenet, dus geen installatie en onderhoud. Ik neem aan dat er in het betreffende rusthuis al coax aanwezig was op de kamers (gezien ze al "analoge" Tv hadden).
Installatie gebeurt door de klant (de eigen technische dienst van het rusthuis of hun "klusjesman") :wink:
r2504 schreef:
philippe_d schreef:Geen idee hoeveel TV's het rusthuis van jouw grootmoeder heeft, maar de prijs die ze aan Telenet betalen zal dus rond de €5.00 schommelen.
Dat is de prijs voor het CI+ kaartje... je vergeet het abonnementsgeld en de auteursrechten.
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... digi-plus/ (zie tarieven)
Nee hoor, als je deze link opent zie je:
  • - kost voor de CI+ module: tussen €55 (1-9 toestellen) en €45 (> 30 toestellen) per module. Dat zij de éénmalige kosten.
    - tussen €4-6 per toestel. Dat is het maandelijks bedrag voor het abonnementsgeld en de auteursrechten
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het is totaal onrealistisch om te denken dat in een rusthuis met 90 kamers alle tv-toestellen compatibel zijn met de CI+ modules van Telenet.
CI+ is, zoals je wel weet, geen gewone standaard CI-module waarbij de compatibiliteit vele malen groter is.
Een klusjesman die 90 tv's gaat herprogrammeren is ook totaal onrealistisch, misschien is de helft compatibel, de andere helft niet en dan begint de miserie.
Een rusthuis wil natuurlijk een oplossing die altijd en voor iedere bewoner werkt en dan vraagt men natuurlijk advies bij Telenet en komt men uiteindelijk uit bij bedragen van 19,64 €/maand waarbij een CI+ compatibel tv-toestel wordt verhuurd. Het bedrag gaat voor alle duidelijkheid niet naar het rusthuis, maar naar een exclusieve Telenet-partner of stroman die aanbevolen wordt door Telenet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het is inderdaad zo dat de meeste rusthuizen zelf voorzien in een toestel (en de huur ervan is natuurlijk niet gratis)... en dat je dus als bewoner niet meer je eigen toestel mag meebrengen.
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Wel, zoals eerder gezegd waren de tv's overal al dezelfde (hoogst waarschijnlijk gehuurd of geleased), en zat die kost samen met de abonnementskosten in de dagprijs.

Door de overstap naar digitaal vragen ze nu €20 extra, zonder de dagprijs te verlagen.

Met wat ik kan lezen lijkt €20 in totaal een aanvaardbaar bedrag voor iemand die geen onderzoek doet naar alternatieven, maar aangezien het om een meerprijs gaat (zonder meerwaarde voor de meeste bewoners), lijkt me dit nog altijd te hoog.

En nee, we mogen niet kiezen, het enige wat we mogen kiezen is tv of geen tv.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sanderd17 schreef:Door de overstap naar digitaal vragen ze nu €20 extra
Dan zou ik toch eens informeren waar die 20 euro EXTRA vandaan komt... al ga je daar waarschijnlijk geen antwoord op krijgen.

Alles blijft namelijk hetzelfde... met uitzondering van een éénmalige hardware kost voor de CI+ (of boxen).

Tenzij ze natuurlijk voor een "broadcast center" oplossing gaan (inclusief eigen kanalen, camera's, ...) en de kost hiervan afschrijven op hun bewoners.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”