Telenet WIGO

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

mijn buren hebben nu whoppa + 3x kingsuppersize .
Dus 77.93+20+18+18 = 133.93€
dus voor 6€ kunnen ze onbekend bellen en hebben ze 4gb data extra
Laatst gewijzigd door proximusboyke 11 jun 2016, 11:26, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Als je een veel te duur product vergelijkt met een iets minder veel te duur product, tja, dan kom je op een "besparing" uit.
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dus als ik het goed begrijp krijg je bij wigo 2gb (aangezien er maar 2 king abbo's thuis zijn) maar 200Gb downloadlimiet??? Terwijl ik nu Fiber 200 en dus in feite Fup heb??? Oude naam natuurlijk. Dus ik ga er serieus op achteruit qua abbo??
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Acemath, je hebt 3 WIGO formules. Met die van 100€ heb je gelijk. Met die van 120 en 140€ is het een heel ander verhaal.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Met alle respect, maar ik kan mij echt niet inbeelden dat mensen meer dan 100 euro uitgeven aan telecom. Dat lijkt in mijn beleving echt totaal van de pot gerukt. Zeker de dag van vandaag, waar alles de lucht in vliegt, waar de lonen tot stilstand zijn gekomen, waar iedereen steen en been klaagt dat het leven niet meer te betalen is, waar vakbonden wekenlang het land gijzelen en politieke stakingen uitlokken en dan hier lezen dat Telenet zomaar minimum 100 euro vraagt, dat er mensen zijn die binnen andere formules reeds bijna, evenveel of zelfs al meer uitgeven. Dan stel ik mij de vraag:
Is onbeperkt bellen echt zo nodig? Zijn 2GB tot 10GB voor een normale mens echt nodig? Zijn die vaste internet snelheden echt nodig? Het lijkt mij telkens te gaan om meer meer meer en duurder duurder duurder. Is het echt zo nodig om elke scheet door te bellen? Is het echt nodig om iedere seconde filmpjes te streamen? is er echt geen leven meer naast het digitaal gebeuren? We zijn echt niet goed bezig als we met dit verhaal verder meegaan. Over vijf jaar betalen we 300 euro per maand aan Telenet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

alles wat we nodig hebben hier voor minder dan 50,00 €/maand, omdat we maar met twee zijn. Een gezin met 2 kinderen bijvoorbeeld zal dan snel bij het dubbele hiervan uitkomen, vrees ik :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vaganzza schreef:@Acemath, je hebt 3 WIGO formules. Met die van 100€ heb je gelijk. Met die van 120 en 140€ is het een heel ander verhaal.
Maar ze verplichten me bij wijze van spreken een 3de simkaart aan te schaffen, om dezelfde Fup te hebben als nu?? Waarom zou ik in godsnaam een stap terug moeten zetten qua downloadlimiet. Wij gebruiken gemiddeld 400GB per maand. Als gezin van 4 personen. Hebben 4 TV's met 4x netflix die bijna constant aanstaat. Doe de rekening maar...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Acemath u moet niks.
Je kan gewoon blijven bij wat je bent.

Muziekbos 100€ is misschien veel maar vroeger was het ook zoveel geld.
Mijn eerste gsmabonnementen verkocht ik aan 2199 bef aansluitkosten 2199 bef per maand 18 bef piek 9 bef dal 9bef sms
skynet was rond de 1000 bef telefoonkosten telefoonabonnement kabelt tv was toch ook al gauw rond de 6000 bef per jaar. reken maar uit en index tzal veel goedkoper geworden zijn
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Muziekbos schreef:Met alle respect, maar ik kan mij echt niet inbeelden dat mensen meer dan 100 euro uitgeven aan telecom. Dat lijkt in mijn beleving echt totaal van de pot gerukt. Zeker de dag van vandaag, waar alles de lucht in vliegt, waar de lonen tot stilstand zijn gekomen, waar iedereen steen en been klaagt dat het leven niet meer te betalen is, waar vakbonden wekenlang het land gijzelen en politieke stakingen uitlokken en dan hier lezen dat Telenet zomaar minimum 100 euro vraagt, dat er mensen zijn die binnen andere formules reeds bijna, evenveel of zelfs al meer uitgeven. Dan stel ik mij de vraag:
Is onbeperkt bellen echt zo nodig? Zijn 2GB tot 10GB voor een normale mens echt nodig? Zijn die vaste internet snelheden echt nodig? Het lijkt mij telkens te gaan om meer meer meer en duurder duurder duurder. Is het echt zo nodig om elke scheet door te bellen? Is het echt nodig om iedere seconde filmpjes te streamen? is er echt geen leven meer naast het digitaal gebeuren? We zijn echt niet goed bezig als we met dit verhaal verder meegaan. Over vijf jaar betalen we 300 euro per maand aan Telenet.
inderdaad, waar is de tijd van de TV-taks ZW/W of kleur? K ben de laatste prijzen vergeten, een groot verschil met nu.
Of het 2-pktje van 1970, nu rijden we rond met 115pk of hoger en we rijden daarom niet sneller, we geraken wel sneller aan de toegelaten snelheid, elke seconde telt blijkbaar.
Dat blijkt nu vooruitgang, die wortel die voor je neus hangt, je moet meer betalen voor de communicatiepakket dus zal je een beetje rapper moeten lopen of werken om voldoende te kunnen ophoesten om het te kunnen betalen.
Dat zorgt ervoor dat er andere zijn die met die wortel voor hun neus ervoor zorgen dat het snelle internet er is, die hebben dan weer werk. enz..
Tot de bubbel uit elkaar spat zoals in 2008. Als je dan beseft dat er zijn die onze producten maken aan een loon van nog geen €/dag dan denk je inderdaad even na en ben je met iets minder tevreden. Om dan nog maar niet te spreken van diegene die een paar 100 miljoen verdienen per jaar of per week.
Maar wij zullen de wereld niet veranderen. het is en blijft een tredmolen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Acemath schreef:Maar ze verplichten me bij wijze van spreken een 3de simkaart aan te schaffen, om dezelfde Fup te hebben als nu?? Waarom zou ik in godsnaam een stap terug moeten zetten qua downloadlimiet.
Ik vind dit een rare redenering: "ze" verplichten u tot niets, ze geven jouw 3 opties.
Blijkbaar is "Wigo 5GB" de optie die aan jouw noden voldoet. Aan jou de keuze om te vergelijken, en dit aanbod aan te nemen of niet ...
  • - Als je er geen voordeel aan hebt, dan hoef je niet over te stappen.
    - Je bent niet verplicht om 5 sims te nemen, je kan de 5GB opgebruiken met jouw 2 sim's.
Het prijsverschil tussen Wigo 2 en Wigo 5 is niet alleen de mobiele data, maar ook "onbeperkt" vast i.p.v. een downloadlimiet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Nadat ik Telenet had gevraagd of onbeperkt bij WIGO ook echt onbeperkt is (wat zoals te verwachten FUP is), staat er nu opeens overal een * bij onbeperkt met daaronder een link naar een pagina met meer uitleg over FUP. Enkel bij de Business WIGO spreekt Telenet zich nogal tegen.
Onbeperkt Telenet.JPG
Onbeperkt surfen = vaste volumelimiet van 3TB???
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

bij wigo business is het een achteruitgang met 1tb.
Maar velen die nu fluo hebben zullen het waarschijnlijk niet kunnen nemen vanwege BTWnr
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

proximusboyke schreef:bij wigo business is het een achteruitgang met 1tb.
Maar velen die nu fluo hebben zullen het waarschijnlijk niet kunnen nemen vanwege BTWnr
Ik heb nog altijd business 150 zonder btw. Gewoon klote dat het niet meer kan. Allé ze gaan het niet komen afsluiten bij mij hoop ik :p.

Ik verbruik per maand makkelijk 400 - 500 GB. Je moet daar tegenwoordig niet zo zot meer voor doen. Ik heb net de community edition van visual studio geinstalleerd. Dat waren ook enkele tientallen gigs download.
Vorige week een deel van mijn dropbox gesynct, dat was 53 GB.
Netflix, streams nu via sporza, youtube, torrents ... .
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ik heb het over wigo business. Het is nog niet heel duidelijk of je daar een btwnr nodig zal hebben of niet.
De klantendienst weet het zelfs nog nie.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 517
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoi,

ik heb lang getwijfeld of ik zou overstappen van BC naar Tn, maar deze tarieven zijn er echt wel over.
Ik heb BC telefoon + internet en een gekochte TVdecoder , dit alles kost mij 56 euro.
Daarnaast heb ik TN distributie en een gekochte digicorder , kostprijs 18 euro.
Dan hebben de kids ieders een king van 15 euro (dewelke volgens mij ook overpriced is).
Totale kostprijs 104 euro, dit MET BC tv en TN TV .
Ik kan dus meer opnemen, ben vrij om op meerdere tv's te kijken ...bij BC heb ik echt onbeperkt internet, alleen het is pokketraag, een 22Mb lijn.
volgend jaar zijn er hier werken in de straat, dus ik hoop dat het dan beter wordt. Nu ja, Tn is hier ook maar max 60Mb
Als ik dan zou overschakelen ben ik nog een pak meer kwijt en zit ik met die klote FUP.
Zoals anderen hier schrijven, moest er nu een play of een of ander pakket nog mee inzitten , tot daartoe dan, maar nu...neen bedankt..
Dit zou ik hier nooit verkocht krijgen...

120 euro, dat is meer dan de energiekosten... :nono:

Tom
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

tom35 schreef:bij BC heb ik echt onbeperkt internet, alleen het is pokketraag, een 22Mb lijn.
Dus niet onbeperkt.
Er is altijd een beperkende factor.
Mantis
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Sylvester schreef:
tom35 schreef:bij BC heb ik echt onbeperkt internet, alleen het is pokketraag, een 22Mb lijn.
Dus niet onbeperkt.
Er is altijd een beperkende factor.
Da's nog steeds bijna 240Gb per dag of meer dan 7Tb per maand :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Maar wat is dat toch voor zever allemaal.
Staat er ergens dat telenet zegt dat voor iedereen goedkoop is ? NEE
bepaalde mensen hebben hun voordeel bepaalde andere helemaal niet, daarom blijft whop en whoppa bestaan.
Ook de tarieven van base gaan naar telenet komen voor res klanten, wees daar maar zeker van.
ieder perssoon heeft zijn behoeftes, en ze gaan niks op de markt zetten waar niemand iets aan heeft.
Het is nu toch wel duidelijk dat ze de klanten zowieso willen houden die nu al mobiel zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ze gaan (voorlopig)niets veranderen aan king en king supersize. Net zoals bij whoppa en wigo willen ze mensen pushen naar de duurdere abonnementen. Ik zie bijvoorbeeld wel kong dezelfde voorwaarden krijgen als base 39 met de prijs van kong of ten minste onbeperkt bellen, sms en 4 gb data net zoals bij de 45 euro abonnementen van Orange en Proximus.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Sylvester schreef:
tom35 schreef:bij BC heb ik echt onbeperkt internet, alleen het is pokketraag, een 22Mb lijn.
Dus niet onbeperkt.
Er is altijd een beperkende factor.
Wel onbeperkt daar dit enkel op het datavolume slaat.
Je kan onbeperkt data verstoken aan de maximum snelheid zonder op een limiet te botsen.

Nergens wordt beweerd dat 'onbeperkt' betekend dat je het hele internet kan downloaden :nono:

En laat het nu net telenet zijn die een beetje te creatief met het woord 'onbeperkt' omgaat:
telenet.be schreef:Onbeperkt surfen tegen 200 Mbps.
Dat is duidelijk een flagrante leugen aangezien er altijd een FUP is die je snelheid verlaagt.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Als Telenet deze omschrijving 'onbeperkt surfen tegen 200 Mbps' nog gebruikt, dan is het inderdaad fout omschreven.
Gebruiken ze dit nog? Ik kan dat niet terugvinden.

Anderzijds is de formule van Telenet even beperkt/onbeperkt als een andere.

Internet tegen 22 Mbps = 240 GB per dag = 7 TB per maand

Internet van Telenet tegen 200 Mbps : laten we het als constante grootverbruiker beschouwen, met een gemiddelde snelheid van 150 Mbps in daluren en 10 Mbps in piekuren. Dat maakt ongeveer 850 GB per dag of 25 TB per maand.

Constant tegen 22 Mbps met als resultaat 7 TB per maand, of afwisselend tot 200 Mbps of 10 Mbps met als resultaat 25 TB per maand.
Ik wil maar zeggen dat er altijd een limiet is. Je stoot dus wél tegen een limiet. Je kan bij beiden continu data 'verstoken', bij de één stoot je continu tegen de limiet van 22 Mbps, bij de ander wisselend tussen 200 en 10 Mbps.
Alleen moet je uitkijken waarvoor je het internet gaat gebruiken, en dan kijken wel type internet het meest geschikt is voor jouw internet gebruik.

Het enige dat de providers moeten gaan doen, is duidelijker zijn in 'onbeperkt', en liefst deze omschrijving niet meer gebruiken. Alles heeft zijn grenzen.
Ik vind dat men die omschrijving 'onbeperkt' moet weglaten, en alleen vermelden of men continu internet heeft of niet, met als voetnoot een korte omschrijving van de beperkende factor, dus de snelheid.

Maar misschien iets te ver off-topic....
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ja, dat gebruiken ze op de WIGO pagina hier: https://www2.telenet.be/nl/wigo/
Ergens in het midden, het blauwe balkje met 'Het strafste internet van Vlaanderen' uitklappen.

De 2 grote spelers gaan inderdaad te vrij en te vaag om met het woord 'onbeperkt'.
Maar een abonnement met onbeperkt datavolume wil zeggen dat je niet stopt of gecapped word na een bepaalde hoeveelheid data verbruikt te hebben. Niet dat er geen grens is door de relatie met snelheid en dus ook niet dat je per definitie meer of minder kan verbruiken dan een ander abonnement met andere specificaties.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ja, dat gebruiken ze op de WIGO pagina hier: https://www2.telenet.be/nl/wigo/
Ergens in het midden, het blauwe balkje met 'Het strafste internet van Vlaanderen' uitklappen.
Inderdaad, daar staat het.
Dat is dus totaal fout. Zoals al eerder aangegeven is GEEN ENKELE formule of provider onbeperkt, en zeker niet tegen 200 Mbps.
Maar een abonnement met onbeperkt datavolume wil zeggen dat je niet stopt of gecapped word na een bepaalde hoeveelheid data verbruikt te hebben.
Geheel mis. Heeft al iemand nagedacht over de betekenis van het woord 'onbeperkt' ??? Onbeperkt wil NIET zeggen dat je niet stopt of gecapped wordt, dat is een misverstand. ONBEPERKT datavolume bestaat niet ! Het is altijd BEPERKT. Daarom dat ik pleit voor het stopzetten van de term 'onbeperkt'. Onbeperkt is vergelijkbaar met 'oneindig', en dat bestaat alleen wiskundig.
Eventueel kunnen ze de term 'onbeperkt' wel vervangen door 'continu internet beschikbaar'. Dat zou al iets juister zijn.

Nogmaals, vertel me eens wat het verschil is :
De één capt u constant tegen 22 Mbps zonder over een bepaalde hoeveelheid te gaan (wss beperkt door afstand tot ROP), de ander afwisselend tussen 200 en 10 Mbps. En laten we eerlijk zijn : 22 is niet ver af van 10 (of andersom).
Zoals ik al zei : ieder voor zich moet uitmaken wat voor hem het beste is. Maar overal is het gecapped.

Maar we wijken af...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Je neemt het woord 'onbeperkt' te letterlijk, je moet het in zijn context zien: er word geen kunstmatige grens opgelegd die je weerhoud om, wat volume betreft, het maximum haalbare uit je abonnement te halen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Inderdaad, het is eerder zoals 'unmetered' als je een server huurt ergens, waarbij je een maximale snelheid krijgt en er niet gekeken wordt naar hoeveel data je gebruikt per maand. Maar toegegeven, Telenet is wel meester in het misbruiken van dat woord, want er zijn nog steeds mensen die verschieten dat ze FUP hebben en niet 'onbeperkt' zoals in Nederland wel het geval is. Zo zet Telenet steeds sterretjes bij hun 'onbeperkt' met uitzonderingen, sinds kort ook bij WIGO zoals ik enkele posts terug heb gepost (stond er eerst niet op hun website). Maar ja, volgens hen is dit wel onbeperkt, want ze sluiten je inderdaad niet af van het internet ...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Je neemt het woord 'onbeperkt' te letterlijk, je moet het in zijn context zien: er word geen kunstmatige grens opgelegd die je weerhoud om, wat volume betreft, het maximum haalbare uit je abonnement te halen.
Nee hoor, ik neem het niet letterlijk. Ik lees Nederlands. Onbeperkt is onbeperkt. De rest is onzin. Internet is nooit onbeperkt geweest, en zal het nooit zijn.
En willen we het dan toch in zijn context zien, dan geldt mijn uitleg van hierboven terug. Er wordt bij beiden een kunstmatige grens opgelegd, met het verschil dat je bij het koperpaar nog eens extra beperkt kan worden door de lengte tot bij de ROP. Je kan bij beiden het maximum eruit halen. Cijfers staan hierboven, en daaruit kan je kiezen wat voor jou het beste is.

Even anders stellen zodat het duidelijk wordt : stel dat je een 2 Mbps lijntje hebt in plaats van 22 Mbps. Is dit dan ook 'onbeperkt'? Als je het in zijn context ziet, is het inderdaad onbeperkt en kan je er het maximum uithalen.

Maar van zodra je het woord 'maximum' gebruikt, heb je een sowieso 'beperking', of het nu 2, 22, of 200 Mbps is. Of wie gaat er een lijn trekken waar het 'onbeperkte' begint?

Telenet is inderdaad meester in het uitbuiten van het woord 'onbeperkt', en dat is hier niet op zijn plaats
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heeft het hier echt zin om terug de zoveelste discussie aan te gaan over de definitie van het woord "onbeperkt"?
Ik denk dat intussen iedereen weet wat in deze context bedoeld wordt met "onbeperkt" ...

Kunnen we terug naar het onderwerp "Telenet WIGO" ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

volgens mij is duidelijk wigo richt zich tot de gezinnen.
Vanaf whopaa + 3 kung supersize of
wohoppa + kong

alles wat je meer hebt bij telenet doe je in princiepe profijt, en daarmee bedoel ik mensen die nu alles bij telenet hebben.
zonder de discussie te willen openen of er goedkopere oplossingen bestaan.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

tom35 schreef:ik heb lang getwijfeld of ik zou overstappen van BC naar Tn, maar deze tarieven zijn er echt wel over.
Ik heb BC telefoon + internet en een gekochte TVdecoder , dit alles kost mij 56 euro.
Daarnaast heb ik TN distributie en een gekochte digicorder , kostprijs 18 euro.
Dan hebben de kids ieders een king van 15 euro (dewelke volgens mij ook overpriced is).
Totale kostprijs 104 euro, dit MET BC tv en TN TV .
Ik kan dus meer opnemen, ben vrij om op meerdere tv's te kijken ...bij BC heb ik echt onbeperkt internet, alleen het is pokketraag, een 22Mb lijn.
120 euro, dat is meer dan de energiekosten... :nono:
Tom, is Orange TV+internet (49 €) geen oplossing? + enkele CI+ modules van Telenet. ook op meerdere tv's kijken :wink:
+ Orange IOM voor de kids (15 €, waarvan je -theoretisch- alles kan ca$hen)
een OVH voiplijntje (1X voip telefoon of fritzbox router kopen)
Doe je ook serieuze besparing. En heb je 95 Mbit Download en 6 upload
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

idee van satsurfer is beslist het overwegen waard! Kost voor PX en TN wordt vervangen door Orange (49 + 8 € min. abo), eventueel aan te vullen met
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... -app.dhtml
Wie weet komt VRT ook nog met een gelijkaardig aanbod! En vermits er veel gratis ter beschikking staat moet er mogelijk nog weinig opgenomen worden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

vraagsteller kan mss. een dolfijn 12 of 15 nemen.

Er komt eind deze maand ook app van Orange uit om remote te kijken. :-D

Soit, gaat hier eigenlijk niet over Orange, maar over Telenet WIGO. Interessant voor de belverslaafden of mensen die het professioneel kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

en mensen die nu een paar king in huis hebben of een kong
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
changnoy
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2016, 11:44

Was ik eerder deze week aan het bekijken of wigo iets voor ons gezin zou zijn heb ik alle regeltjes die tot nu toe bekend zijn is nagelezen op de telenet website.
Wat lees ik tot mijn verbazing,

kan je geen verbruikslimiet (meer) instellen

en enkele regels daarvoor

krijg je van ons standaard 3 gratisverbruiksherinneringenvia sms:
als 90% van het inbegrepenverbruik van je mobiele data op is.
als het inbegrepenverbruik van je mobiele data op is.
bij € 50 extra verbruik.

dit wil ik dus zelf kunnen beheren,als de data op is van wigo wil ik daar zelf een maximum extra op kunnen zetten.Even een hypothetisch voorbeeld.

mama en papa gaan 2 weken naar buitenland,zoon van 12 jaar gaat 2 weken naar oma.
mama en papa nemen in het buitenland een sim om daar goedkoop online te kunnen en zoon zet mobiele data op gsm aan want er is geen wifi bij oma.Zoon krijgt wel sms dat volume op is maar negeert die.
De eerste rekening die thuis komt zal animatie geven. Ik weet dat het misschien ver gezocht is maar zoals het nu op king en kong geregeld is,dat werkt perfect-->geen verassingen
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

philippe_d schreef:
Acemath schreef:Maar ze verplichten me bij wijze van spreken een 3de simkaart aan te schaffen, om dezelfde Fup te hebben als nu?? Waarom zou ik in godsnaam een stap terug moeten zetten qua downloadlimiet.
Ik vind dit een rare redenering: "ze" verplichten u tot niets, ze geven jouw 3 opties.
Blijkbaar is "Wigo 5GB" de optie die aan jouw noden voldoet. Aan jou de keuze om te vergelijken, en dit aanbod aan te nemen of niet ...
  • - Als je er geen voordeel aan hebt, dan hoef je niet over te stappen.
    - Je bent niet verplicht om 5 sims te nemen, je kan de 5GB opgebruiken met jouw 2 sim's.
Het prijsverschil tussen Wigo 2 en Wigo 5 is niet alleen de mobiele data, maar ook "onbeperkt" vast i.p.v. een downloadlimiet.
Voordeel doe ik er sowieso mee, al is het met die 30K belminuten en smsjes. Maar niemand blijkt te weten of ik die Wigo5 effectief kan delen over de 2sims, of dat ik effectief 5 sims nodig heb? Ook klantendienst niet.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Inderdaad.
Ik heb het voor onszelf ook berekend. Het enige verschil is dat we 1 factuur zouden krijgen in plaats van 3.
Inderdaad met play of play more erbij zouden ze 2 mobiele abonnementen van proximus afsnoepen en er bij krijgen.
Nu blijft alles bij het oude.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Acemath schreef: Voordeel doe ik er sowieso mee, al is het met die 30K belminuten en smsjes. Maar niemand blijkt te weten of ik die Wigo5 effectief kan delen over de 2sims, of dat ik effectief 5 sims nodig heb? Ook klantendienst niet.
Natuurlijk kan je dat, dat is precies de bedoeling en het vernieuwende aan de Wigo formule.

Afbeelding

Afbeelding

Er is toch nergens sprake van een minimum aantal simkaarten? Wel tot maximum 5 SIM kaarten.
Bij Wigo 5 met 2 SIM kaarten krijgt iedere SIM minimum 1 gigabyte, de resterende 3 gigabyte kan verdeeld worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Antwoord van TN over het gebruiken van eigen aangekochte digicorder in WIGO (dus geen huurgeld betalen) "Hey *****, mijn collega's lieten me weten dat je een aangekochte Digicorder niet kan opnemen in je WIGO. De huur van deze zit er standaard in. S*****"

Verstuurd vanaf mijn XT1572 met Tapatalk
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er wordt in dit topic terecht veel gediscussieerd over de kostprijs van dit nieuwe pack maar nogmaals, volgens mij is dit alles een zeer individuele zaak afhankelijk van:

- de verwachtingen / eisen die iedereen heeft of stelt op het vlak van telecom (als je tevreden bent met internetsnelheden à rato van 20 à 30 Mbps down of zelfs minder en 4à5 Mbps up in combinatie met een vaste telefoon lijn én geen behoefte hebt aan TV, dan hoef je uiteraard per definitie niet voor WIGO en überhaupt zelfs niet voor TN te kiezen)

- het budget dat men 'tout court' aan telecom wenst te besteden: sommige userbase leden vinden het blijkbaar verspilling om meer dan 100 €/maand aan telecom te besteden en ik respecteer deze visie ten volle maar ook hier weer geldt: "iedereen zijn eigen norm, interesse, enz." Misschien vinden deze mensen het dan weer wel OK om ettelijke duizenden of 10duizenden euro's te besteden aan andere dingen die voor mij en/of anderen dan weer minder of niets betekenen (cfr. mijn vorig voorbeeld over de wagens van ettelijke 10duizenden euro's die voor mij ook maar een hoop ijzer op 4 rubberen banden zijn). Alle begrip ook voor mensen voor wie dit alles een te zware hap uit het budget is uiteraard.

- de vergelijking van de huidige telecom- uitgaven met het WIGO- aanbod en nanvenante conclusies te trekken

én doorheen dit alles de minimale wensen qua kwaliteit die men beoogt niet uit het oog te verliezen.

Er wordt toch wel vrij duidelijk beschreven wat men voor welke prijs kan verwachten ifv. WIGO en in geval van twijfel kan men zeker op dit forum verduidelijking krijgen ...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik neem aan dat velen verwachtten dat telenet, gekend om zijn veel te hoge prijzen, wigo zou gebruiken om nog grotere combi kortingen door te voeren voor zij die momenteel geen gsm abbo hebben.
Blijkt dat (vooral) alleen zij die whoppa + een paar kongs hebben hier goed aan doen.

Tja, het blijft telenet he. De amerikaanse cultuur van business (al effe overgewaaid intussen) is allang niet meer "kosten + winstmarge = prijs" maar "we rekenen zoveel als de klant bereid is te betalen, ook al maken we ook monsterwinsten met lagere prijzen".
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

changnoy schreef:mama en papa gaan 2 weken naar buitenland,zoon van 12 jaar gaat 2 weken naar oma.
mama en papa nemen in het buitenland een sim om daar goedkoop online te kunnen en zoon zet mobiele data op gsm aan want er is geen wifi bij oma.Zoon krijgt wel sms dat volume op is maar negeert die.
De eerste rekening die thuis komt zal animatie geven. Ik weet dat het misschien ver gezocht is maar zoals het nu op king en kong geregeld is,dat werkt perfect-->geen verassingen
In dit geval heb je 3 sim kaarten: mama, papa, zoon
Als beheerder van dit familie abonnement bepaal je zelf hoeveel Data (min 1GB) zoonlief krijgt, zodat zoon met zijn SIM kaart niet het ganse familie volume (5GB of 10 GB) erdoor kan draaien.
Als de zoon voor het einde van de maand extra volume nodig heeft, en er is nog reserve (papa en mama hebben minder verbruikt), kan jij volume toevoegen aan zijn limiet.
Dus géén rekening met verassingen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”