Telenet WIGO

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
changnoy
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2016, 11:44

Ik blijf erbij,je moet de data kunnen bevriezen als de maximum bereikt is 2 ,5 of 10 gig.Ik weiger een abbo zonder dit zelf te kunnen instellen.Past telenet dit aan en ze kunnen mijn familie houden ,als er iets beter op de markt komt van de 2 andere grote spelers dan blijft alleen whoppa over.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ben hier enquête voor Orange aan het invullen....denk dat ze WIGO formule willen kopiëren. :-D

Ze vragen:
Voor 120€ per maand krijg je volgende diensten :

- Je kan ongelimiteerd bellen via gsm of vaste lijn naar nummers in België
- Je kan TV kijken, waar en wanneer je wil
- Je kan onbeperkt surfen tegen 200 Mbps
- Je krijgt een pot mobiele data van 5GB om te verdelen over je gezin. Je kiest zelf hoeveel elke gebruiker krijgt.
- In dit abonnement zijn maximaal 5 SIM-kaarten inbegrepen

In welke mate vind je deze aanbieding interessant?
zeer interessant
eerder interessant
eerder niet interessant
zeker niet interessant


Voor 140€ per maand krijg je volgende diensten :

alles idem met vorige +
- Je krijgt een pot mobiele data van 10GB om te verdelen over je gezin. Je kiest zelf hoeveel elke gebruiker krijgt.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Ook ingevuld ... het is gewoon een kopie van Wigo .... die bevraagd werd ...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

De vraag is natuurlijk als het juist dezelfde prijs is waarom zou je overschakelen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Om profijt te doen moet je altijd bulk kopen, maar wat als ik met 1 meloen/week voldoende heb? Ja, als ik 10 meloenen koop krijg je ze aan de helft vd prijs. Tja, dan worden ze toch slecht. Idem massa's onbeperkt bellen....terwijl wij hier allemaal voip'en/whatsappen. Ze zouden beter hun aanbod tv+internet+gsmabbo pack goedkoper maken, of zelf kiezen, meer data of meer belminuten.

Verstuurd vanaf mijn XT1572 met Tapatalk
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

In plaats van voor meloenen te kieze, kies druiven die zijn kleiner en krijg je er meer op.

Sorry k kon het niet laten, je hebt volkomen gelijk. Ze hangen u liefst een wortel voor je neus en hoe rapper je loopt hoe groter (en duurder)hij wordt

Sent from my D6000 using Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zijn ook al tweets verschenen dat Orange met een concurrentieel aanbod moet komen. Ze worden nu eigenlijk gepakt op het product waar ze zelf echt invloed hebben, met name het mobiele gedeelte.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Ik denk zolang mobistar geen play play more play sport kan gaan uitzenden dat het altijd een zorgenkind zal blijven.
Want 90% die nu play more heeft is niks met netflix dat is echt geen concurentie.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
DeeBee
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2012, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@koenraaddeconinck
Ik lees hier nummerherkenning 4,25 €, freetime 7,50€.
Samen bijna 12€ per maand. Daarnaast heb je een wifi abonnement.
Ik zou er toch een keertje over nadenken om bij de kleine provider Weepee een kijkje te nemen en uw nr.te porteren. Of indien je uw nr.wil behouden gewoon een nieuw extra vastnr.bij hen op te starten en dat te gebruiken.
Bij weepee is nr.herkenning gratis, de kost van een oproep kan je later spotgoedkoop maken ( niet gratis) door een goedkope telefoonprovider te kiezen via onderstaande tabel.
http://backsla.sh/betamax
Bij veel van deze providers krijg je bij aankoop van 12€ belkrediet 3 maanden gratis bellen met de vaste lijn. De tarieven om naar het buitenland te bellen zijn bij bep.providers spotgoedkoop. Ik gebruik momenteel internetcals. https://www.internetcalls.com/dashboard
Het kost een beetje moeite, maar wat mij betreft was de investering vlug terugverdiend.Daarbovenop heb je bij weepee zelf de mogelijkheid om alle inkomende en uitgaande calls via hun website op te volgen.
Ook even meegeven dat internetcalls enkel bedoeld IS om mee naarbuiten te bellen. Je kan via een App. Mobilevoip makkelijk via WiFi bellen. Is vergelijkbaar met de triiiing App.
En doe gerust een test en maak gratis een werkend testnr.bij weepee met, ik dacht 2€ belkrediet.
Ik kan me voorstellen dat mijn info wat rommelig overkomt maar
maar gewoon even wat zoeken en je komt er misschien wel uit. Succes ermee.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

DeeBee schreef:@koenraaddeconinck
Ik lees hier nummerherkenning 4,25 €, freetime 7,50€.
Samen bijna 12€ per maand. Daarnaast heb je een wifi abonnement.
Ik zou er toch een keertje over nadenken om bij de kleine provider Weepee een kijkje te nemen en uw nr.te porteren. Of indien je uw nr.wil behouden gewoon een nieuw extra vastnr.bij hen op te starten en dat te gebruiken.
Bij weepee is nr.herkenning gratis, de kost van een oproep kan je later spotgoedkoop maken ( niet gratis) door een goedkope telefoonprovider te kiezen via onderstaande tabel.
http://backsla.sh/betamax
Bij veel van deze providers krijg je bij aankoop van 12€ belkrediet 3 maanden gratis bellen met de vaste lijn. De tarieven om naar het buitenland te bellen zijn bij bep.providers spotgoedkoop. Ik gebruik momenteel internetcals. https://www.internetcalls.com/dashboard
Het kost een beetje moeite, maar wat mij betreft was de investering vlug terugverdiend.Daarbovenop heb je bij weepee zelf de mogelijkheid om alle inkomende en uitgaande calls via hun website op te volgen.
Ook even meegeven dat internetcalls enkel bedoeld IS om mee naarbuiten te bellen. Je kan via een App. Mobilevoip makkelijk via WiFi bellen. Is vergelijkbaar met de triiiing App.
En doe gerust een test en maak gratis een werkend testnr.bij weepee met, ik dacht 2€ belkrediet.
Ik kan me voorstellen dat mijn info wat rommelig overkomt maar
maar gewoon even wat zoeken en je komt er misschien wel uit. Succes ermee.
Zeer veel dank voor de tip maar bij 'WIGO' zijn nummerherkenning en 'freetime' niet meer van toepassing. Dus die 11,75€ vallen weg.
De standaard- en mobiele telefoon volumes en specificaties inbegrepen in 'WIGGO' voldoen voor ons ruimschoots. Zoals je aangeeft, beschikt TN ook over een triing app.
Verder ook zeer tevreden van TN hun internet en TV. Voordien waren we klant bij Proximus en hadden we onnoemelijk veel technische problemen.
Ben dus zinnens TN klant te blijven ...

Toch enorm veel appreciatie en dank voor de tip !
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

zie net dat business nu onbeperkt is met sterretje

https://www2.telenet.be/nl/business/meer/tarieven/wigo/

edit : is blijkbaar een grote fout, het is en blijft echt onbeperkt
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
sebastienbo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jun 2010, 13:32

1)
Wat mij stoort is dat bij de business abbonementen er geen freephone europe meer inzit...(trring is niet betrouwbaar genoeg om als alternatief te gebruiken naar klanten toe, want het is geen SIP protocol, daardoor is er ook geen QOS (prioriteit) voor de telefoon stream, daardoor kan het nogal fluctueren...trring is ook lastig omdat als mijn klant belt op mijn vaste lijn, dan moet ik telkens die nummers overtypen...en als ik hun opbel, dan zien ze mijn privé gsm nr...in de plaats van mijn vaste lijn...nee trrring is geen professionele oplossing (tenzij ze het ooit SIP maken)

2)
Ik heb ook mijn vraagtekens bij de prijs per MB als je buiten je bundel valt, die is namelijk mega hoog en er is geen mogelijkheid om data paketten aan te kopen zoals bij vast internet.
De prijs buiten je bundel komt neer op 0,06 euro per MB dus voor 1GB betaal je 62 euro !!!! dat is toch zot? :bang:

Bovendien zal zo goed als iedereen buiten zijn GSM bundel vallen, want het gemiddelde verbruik van een GSM data is net iets meer dan 1GB (wat WIGO nu net geeft...)
https://tweakers.net/nieuws/110993/prox ... ia-4g.html
En die mobiele data verbruik is net heel hard aan het groeien vanwege 4G

3)
Bij de WIGO business ben je verplicht om een digicorder en kabel abbonement te nemen.
Maar de FISCUS weigerd die kosten, dus, zal je die altijd privé moeten betalen (16 euro). Ik heb even gebeld voor te weten of ik het kan schrappen (wat is een bedrijf uiteindelijk met een kabelabbo? Maar als je dat doet, dan verlies je 24 euro combinatievoordeel...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

sebastienbo schreef:Bovendien zal zo goed als iedereen buiten zijn GSM bundel vallen, want het gemiddelde verbruik van een GSM data is net iets meer dan 1GB (wat WIGO nu net geeft...)
https://tweakers.net/nieuws/110993/prox ... ia-4g.html
Waar haal je dat je bij WIGO "maar" 1 GB per GSM hebt?

Als je het hebt over WIGO business, zoals uit je post blijkt, dan heb je:
  • - bij het kleinste abbo 4GB, te verdelen over 2 SIM kaarten, dus gemiddeld 2 GB per SIM!
    - bij het 10GB abbo, kan je de 10GB verdelen over (max) 5 SIM kaarten, maar je bent niet verplicht om 5 SIM's te nemen. Bij 2 SIM's heb je dus gemiddeld 5GB per SIM!
    - idem voor het 15 GB abbo
Bij een particulier abbo krijg je:
  • - 2GB voor 2 SIMs (bij het kleinste abbo).
    - als je dus niet toekomt met 1GB per SIM, kan je kiezen voor WIGO 5GB, dat kost 20€ meer voor 3GB extra (dus geen 62€ voor 1GB extra, maar 6.3€ per GB, toch? :-) ).
sebastienbo schreef:Bij de WIGO business ben je verplicht om een digicorder en kabel abbonement te nemen.
Maar de FISCUS weigerd die kosten, dus, zal je die altijd privé moeten betalen (16 euro). Ik heb even gebeld voor te weten of ik het kan schrappen (wat is een bedrijf uiteindelijk met een kabelabbo? Maar als je dat doet, dan verlies je 24 euro combinatievoordeel...
Als je kan aantonen dat een pack (met een "nutteloos" TV abonnement) goedkoper is dan een formule zonder kabel, en dat je de kabel niet gebruikt om TV te kijken, dan kan de fiscus deze factuur niet weigeren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sebastienbo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jun 2010, 13:32

Fallschirmjaeger schreef:Als ik het goed begrijp zitten er in dat €100 pack 2 gsm's die onbeperkt kunnen bellen?

Dan is dit toch echt wel een sterk aanbod, aangezien ik voor die gsm's alleen al €78 zou betalen bij Base.

Edit: met 5 simkaarten kom ik zelfs nog stukken goedkoper uit dan Base en daar zit er nog eens een compleet internet, tv en vaste lijn pakket bij. Zeer sterk aanbod van Telenet.
Let op, want bij base krijg je 5gb data, bij wigo 1gb!
De prijs per extra gb is 62 euro!
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nu vraag ik me af: Ik zit nu bij whoppa, heb optie freephoneBelgium voor 7 euro en play voor 10 euro. Betaal gemiddeld rond de 125 per maand.

1) Als ik Wigo zou nemen, dan vervalt die FreephoneBelgium, veronderstel ik, aangezien ik bij Wigo dus geen rekening meer moet houden met dal-en piekuren? Dus 7 euro minder?

2) Maar ik heb play, dus 10 euro extra per maand. Dus als ik Wigo5 zou nemen, zou me dat 130 euro per maand kosten.

Dus wat voor voordeel haal ik uit een overstap? Buiten de 5gig aan data?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

30 000 belminuten en de mogelijkheid om tot 5 simkaarten te nemen
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

telenet zegt ook niet dat iedereen profijt doet é !!!
nee 51% heeft voordeel van dit tariefplan, daarom blijft het huidig tariefplan whop en whoppa ook bestaan.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Voordelen:
- 24/7 gratis bellen en sms'en met max. 5 mobiele telefoons
- 5 GB mobiele data (te verdelen onder de simkaarten)
- gratis optie Toplijn voor je vaste lijn (nummerweergave, signaal 2de oproep, doorschakeling en voicemail) t.w.v. € 4,50 / maand

Nadeel: bellen naar andere Europese landen niet meer gratis via vaste lijn (wel nog via Triiing-app)

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
sebastienbo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jun 2010, 13:32

Een ander goei alternatief is de nieuwe scarlet abonementen (dan heb je het voordeel van op het proximus netwerk te zitten) :

https://tweakers.net/nieuws/113025/prox ... ement.html

Het voordeel is dat je bij scarlett geen roaming kosten meer hebt (ik denk dat orange(mobistar) dat nu ook doet)

Bij telenet is buitenlandse data tarief hetzelfde als hun binnelandse tarief : 62 euro per GB (0,06 euro per MB)
Laatst gewijzigd door sebastienbo 30 jun 2016, 13:51, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Klopt bij orange heb je "go europe" zit hier in bulgarije en dat is wel handig opzich
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Zijn er nog mensen die na overstap wigo (die iphone 24 maand hadden) verder de eu bundel blijven behouden, en ook de annytime telenet
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
izidoor
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jul 2016, 13:17
Bedankt: 1 keer

Alles wat je eerder had blijft behouden.
Wigo business mobiel (Base) zit inbegrepen in de formule.
sebastienbo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jun 2010, 13:32

izidoor er zijn nog geen buitenlandse pakketten voor WIGO, die zouden in het najaar waarschijnlijk komen (zo wel voor gsm als vaste telefonie), dat is de reden dat ik het najaar afwacht
izidoor
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jul 2016, 13:17
Bedankt: 1 keer

sebastienbo schreef:izidoor er zijn nog geen buitenlandse pakketten voor WIGO, die zouden in het najaar waarschijnlijk komen (zo wel voor gsm als vaste telefonie), dat is de reden dat ik het najaar afwacht
Welke paketten bedoel je?
Detpet
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2016, 11:40

Ik heb niet de volledige discussie gelezen, maar wou het volgende kwijt.
1ste factuur gekregen sinds overstap naar Wigo. 88€ meer door het het mobielinternet. Het zijn onze kinderen die de schuldige :-D zijn. Na bemiddeling met TN hebben ze 55€ er af gedaan omdat ik 1gb niet verdeeld had. En zo kom ik bij het 2de probleem. Hoe verdeel je 5gb over 4kaarten (2 volw + 2 kind) Ik kan toch niet 1 kind benadelen...
Ik wou het even kwijt.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hier hetzelfde probleem, enige jammere dat fb en co niet onbeperkt inbegrepen zijn zoals bij orange.
Scheelt ook een hoop data alweer

Tip: laat je kinderen waar het kan wifree gebruiken! Helpt ook ;)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

een hoger abonnement nemen is de oplossing.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik neem aan dat TN het niet nodig acht je een optie te geven om de data af te sluiten bij overschrijding van het pakket?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

dat hoeft ook niet.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Detpet schreef:Hoe verdeel je 5gb over 4kaarten (2 volw + 2 kind) Ik kan toch niet 1 kind benadelen...
Je neemt zelf 2 GB :lol:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Daar is hij niet veel mee geholpen als hij zelf toekomt met 1 GB, maar zijn kinderen hun limiet hadden overschreden. Het is gewoon belachelijk dat die data enkel per GB kan worden verdeeld (dus niet bv. 1,5 GB per kind) en dat er fors moet worden bijbetaald als één van de gebruikers zijn limiet overschrijdt, terwijl de 5 GB in totaal nog lang niet is opgebruikt. Telenet probeert WIGO voor te stellen als een voordeelpakket, maar eigenlijk hopen ze gewoon dat één of meerdere gebruikers hun datalimiet overschrijden (anders zouden ze op z'n minst een optie kunnen bieden om mobiel internet te blokkeren bij overschrijding van de limiet). Of die strategie op lange termijn succesvol zal zijn betwijfel ik sterk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Detpet schreef:Hoe verdeel je 5gb over 4kaarten (2 volw + 2 kind) Ik kan toch niet 1 kind benadelen...
Ik wou het even kwijt.
De 2 volwassenen elk 1GB, de kinderen elk 1.5 GB?
Uit jouw post blijkt dat de volwassenen toekomen met elk 1GB (want de overschrijding was de kinderen hun schuld, schreef je) :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:De 2 volwassenen elk 1GB, de kinderen elk 1.5 GB?
Uit jouw post blijkt dat de volwassenen toekomen met elk 1GB (want de overschrijding was de kinderen hun schuld, schreef je) :-D
Dit kan dus niet, en is ook iets dat we hier al direct op het forum ontdekt hebben toen Wigo announced was. Je moet de data per GB alloceren, en dat is dus gewoon belachelijk zoals nickz hierboven ook illustreert.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Maar telenet zegt zelf dat 48% van de mensen profijt doen met wigo, dus waar is het probleem.
Alq je bij base proximus orange of nog andere een pakket besteld met 300 min en je belt 500 min, dan kan je bijbetalen ( ze gaan ook niet zeggen ge moeet de extra 200 min niet betalen ) oftewel neemde een hoger abo.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Telenet zegt zoveel en ja indd voor mss 10-15% zal dit goedkoper zijn.

TIP: Neem voor je kinderen prepaid kaart van 15eu heb je 4GB data.

Het probleem ligt hem gewoon de concurrentie kijkt naar de concurrentie.
Kijk bvb neem een gsm abbo 15eu ( elke provider geeft 1Gb data...)

Zelfde met Proximus vs Telenet
Telenet 200/20mbps
proxi met hun fiber project 220/20

Sorry voor beetje off-topic*
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Uiteraard is dat geldklopperij; data niet kunnen blokkeren maar wel fors bijrekenen als ie op is, is schandalig. Dubbel zo als er nog ongebruikte GB in het pakket zitten; want die GB verdeling trekt ook op niks.

Dat 48% tevreden is, betekent dus eigenlijk dat 52% ontevreden is. Schoon resultaat.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Na heel wat twijfel, toch maar niet voor WIGO gegaan. Wel de knoop doorgehakt om naar Orange abo te gaan, net omwille van het blokkeren van de data als bundel op is. Als TN een succes wil maken van WIGO, dan zit er maar 1 ding op en dat is die limiet instelbaar maken!
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ITnetadmin bij mijn weten kan je bij base en orange je aabo ook niet blokeren.
Tot voor kort ook niet bij proximus.
Is toch zeker zo bij de belminuten als die op zijn bel je gewoon door aan een veel duurder tarief.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik moet ook geen wigo, veel te veel in 1 pakket wat het lastig maakt om achteraf een product uit te trekken om bij de concurrentie te gaan.

Maar de reden die je hier aanhaalt is geen echte reden.
Een beetje een smartphone kan zelf het data verkeer stoppen bij een zelf ingestelde limiet.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:ITnetadmin bij mijn weten kan je bij base en orange je aabo ook niet blokeren.
Tot voor kort ook niet bij proximus.
Is toch zeker zo bij de belminuten als die op zijn bel je gewoon door aan een veel duurder tarief.
Belminuten wordt niet geblokkeerd bij Orange, maar data wel:
Orange helpt je om je budget beter onder controle te houden! Als je je surfvolume van 500 MB overschrijdt, krijg je een bericht met de melding dat je geen toegang meer krijgt tot mobiel internet. Je kan dan wel nog herlaadbeurten aankopen via je gsm om te kunnen blijven surfen.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... en/dolfijn


Data heb je nu éénmaal minder in de hand (zeker met kinderen) dan bellen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”