Telenet WIGO

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Telenet heeft vandaag hun nieuw aanbod gelanceerd: genaamd WIGO

LINKS:
Prive abbo: https://www2.telenet.be/nl/wigo/
Business: https://www2.telenet.be/nl/business/wigo/

Wigo lijkt een combinatie van whop/whoppa + king/kong

Er zijn 3 soorten voor elke met verschil op mobiele data voornamelijk ( 2(2GB) / 5(5GB) / 5(10GB) simkaarten


WIGO 2 GB WIGO 5 GB WIGO 10 GB


Een volle pot mobiele data om samen te verdelen.
2 GB te verdelen over max. 2 SIM-kaarten, met een minimum van 1 GB per SIM-kaart 5 GB te verdelen over max. 5 SIM-kaarten, met een minimum van 1 GB per SIM-kaart 10 GB te verdelen over max. 5 SIM-kaarten, met een minimum van 1 GB per SIM-kaart

Non-stop gratis bellen. Vast én mobiel.
Vaste telefonie
Nationale oproepen Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt
Internationale oproepen (per minuut) € 0,45/min € 0,45/min € 0,45/min

Mobiel bellen
Mobiel bellen 30.000 min 30.000 min 30.000 min
Sms sturen 30.000 sms 30.000 sms 30.000 sms
Sms ontvangen Nvt Nvt Nvt

Prijs van diensten buiten forfait
Bellen (per minuut) € 0,15/min € 0,15/min € 0,15/min
Sms'en (per bericht) € 0,07 € 0,07 € 0,07
Mms'en (per bericht) € 0,07 € 0,07 € 0,07
Data (per MB) € 0,06/MB € 0,06/MB € 0,06/MB

Roaming tarieven
Bellen naar het buitenland (per minuut) € 0,35/min € 0,35/min € 0,35/min
Gebeld worden in het buitenland (per minuut) € 0,06/min € 0,06/min € 0,06/min
Sms sturen in het buitenland (per bericht) € 0,40 € 0,40 € 0,40
Sms ontvangen in het buitenland (per bericht) € 0,02 € 0,02 € 0,02
Surfen in het buitenland (per MB) € 0,06/MB € 0,06/MB € 0,06/MB

Het strafste internet van Vlaanderen.
Downloadsnelheid 200 Mbps 200 Mbps 200 Mbps
Uploadsnelheid 20 Mbps 20 Mbps 20 Mbps
Downloadlimiet Tot 200 GB/m Onbeperkt Onbeperkt
10 mailboxen van 5 GB + 100 MB webruimte Ja Ja Ja

Tv-kijken waar en wanneer je maar wil.
Toegang mogelijk tot Play, Play More en Play Sports Ja Ja Ja
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

min 100€/maand

de waanzin voorbij...

En dan de doorsnee Vlaming maar zeuren dat elektriciteit duur is.... Spotgoedkoop is ie in vergelijking met deze gebakken lucht
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Klopt idd even beter overzichtje voor Prive abbo's

Afbeelding
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

lucdec schreef:min 100€/maand

de waanzin voorbij...

En dan de doorsnee Vlaming maar zeuren dat elektriciteit duur is.... Spotgoedkoop is ie in vergelijking met deze gebakken lucht
En dan heb je nog is internet met een prehistorische limiet :bang:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Telenet verwacht dat 51% van de Whop- en Whoppa-klanten voordeel kunnen doen met Wigo dankzij de sterke focus op gezinnen

De vraag is als ge de focus legt om gezitten ma pa en 3 kids of je voldoende hebt met 10gb
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Volgens Telenet klopt de €0,02 voor ontvangen smsen in het buitenland niet. Zal dus gratis zijn.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Zorba schreef:Volgens Telenet klopt de €0,02 voor ontvangen smsen in het buitenland niet. Zal dus gratis zijn.
Idem de 40c voor verzenden in het buitenland.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Het is wel belachelijk duur naar mijn mening... en wat een prachtige naamkeuze alweer
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

bussiness wigo

Onbeperkt surfen tegen 240 Mbps download en 30 Mbps upload.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Netserv schreef: En dan heb je nog is internet met een prehistorische limiet :bang:
Niet belachelijk doen he... Enkel de 2GB WIGO heeft een limiet van 200GB, wat ik nu ook weer niet prehistorisch zou noemen en zeker voor veel klanten genoeg is. De 5GB en 10GB varianten zijn gericht op gezinnen en daar zit je sowieso met onbeperkt, en ja, ik weet het, is eigenlijk 500GB in piek (binnenkort 750GB) maar maar zelfs als je daarover gaat is de 'beperking' toch nog vrij erm.. beperkt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zorba schreef:Volgens Telenet klopt de €0,02 voor ontvangen smsen in het buitenland niet. Zal dus gratis zijn.
Eigenlijk toch wel enorm amateuristisch voor een mastodont als Telenet dat ze de specs van een nieuw product, dat toch met veel tamtam gelanceerd wordt, niet eens direct juist krijgen.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

120 EURO ? En dan krijg je amper 5GB (+ internet en TV thuis). :bang: Een regelrechte schande! Als dit een antwoord is op een opkomende concurrentie van Orange dan vrees ik dat hun opzet mislukt is.

P.S. Alweer een grote teleurstelling van nieuws van Telenet waarvan de meesten toch hoopten dat het eindelijk iets echt revolutionair ging zijn...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

hopeloze vooruitzichten... :/
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

proximusboyke schreef:bussiness wigo

Onbeperkt surfen tegen 240 Mbps download en 30 Mbps upload.
Is dit dan ook echt onbeperkt of ook FUP, maar dan met een hogere 'limiet' waarbij je opgemerkt wordt als grootgebruiker dan bij particulier?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

mmm vraag het mij ook af, want is ingfeite ne fluo plus en die was met 4tb
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Dit is de reactie van Telenet op facebook hierover:
Bij de residentiële pakketten zal dit net zoals bij Whoppa 750 GB inhouden van gebruik tijdens de piekuren, dit zal volledig aangepast zijn vanaf 20 juni. Voor WIGO business zijn er enkel limieten op het laagste pakket, namelijk datgene met 4GB mobiele data.
Dus ik neem aan dat dit betekent dat het echt onbeperkt is?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

lucdec schreef:min 100€/maand

de waanzin voorbij...

En dan de doorsnee Vlaming maar zeuren dat elektriciteit duur is.... Spotgoedkoop is ie in vergelijking met deze gebakken lucht
Ik denk dat door alles te bundelen de doorsnee Vlaming past echt duidelijk ziet hoeveel hij per maand aan telecom betaalt.
100€/maand, hallucinant gewoon.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Als ik het goed begrijp zitten er in dat €100 pack 2 gsm's die onbeperkt kunnen bellen?

Dan is dit toch echt wel een sterk aanbod, aangezien ik voor die gsm's alleen al €78 zou betalen bij Base.

Edit: met 5 simkaarten kom ik zelfs nog stukken goedkoper uit dan Base en daar zit er nog eens een compleet internet, tv en vaste lijn pakket bij. Zeer sterk aanbod van Telenet.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Fallschirmjaeger opletten é bij base is het 10gb per kaart hier is het 10gb te verdelen onder het aantal kaarten
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb zopas 'WIGO' eens bekeken. Bij deze mijn eerste conclusies / bedenkingen, mede gebaseerd op mijn huidige maandelijkse kostprijs:

Eerst en vooral: technisch is er m.i. geen verschil qua snelheid (mobiel) internet en het huidig standaard TV- aanbod, ook niet qua vaste telefonie. Wat TV- aanbod betreft, vind ik in de 'meer info rubriek' de laatste lijn met verwijzing naar Play en Play More zelfs enigszins misleidend. Er staat 'toegang tot beiden mogelijk' maar - tenzij mijn eerste blik echt tekort schiet - wordt nergens verwezen naar de kostprijs van beide formules. Moest ook 'Play' nog inbegrepen zijn, dan was er toch nog ergens een uitbreiding van het aanbod en zou ik niet aarzelen.
Dus voor betere tecnhische specs is 'WIGO' m.i. niet aan de orde.

Financieel dan?
Ons - m.i. modaal - gezin bestaat uit 2 kinderen (21 en 25j) elk met een King abo, mijn vrouw en ikzelf hebben de formule 'betaal wat je verbruikt'.
Verder hebben we een Whoppa abo met als extra's: 'Telenet PC- Security Pack à 5 euro, 'Ken-je-beller' à 4,25 euro en 'Freetime à 7,5 € met mogelijkheid tot gratis bellen in Europa, VS, Canada, Turkijk en Marokko). Bellen naar het buitenland doen we zeer zelden of occasioneel.
Maandelijkse kostenplaatje: gemiddeld tussen de 135 en 150 euro max., afhankelijk van het gsm- verbruik verbruik van mezelf en mijn vrouw en het beperkt extra gsm-verbruik van de kinderen.

Vegelijking met WIGO leert me: formule van 120€ (qua mobiel verbruik zeker voldoende voor alle gezinsleden) + PC Security à 5 euro + ken-je beller à 4,25 euro = 130 € / maand afgerond. Rekening houdend met de faciliteit om internationaal te bellen, wordt het prijsvoordeel - hetgeen natuurlijk te verwachten was - beperkt.

Het enige voordeel dat ik voor mezelf zie, zijn de meer comfortabele mobiele diensten voor mezelf en en mijn vrouw, nu beiden gelimiteerd door een 'betaal-wat-je-verbruikt-formule'.

Mijn persoonlijk besluit !: eigenlijk weinig of niets nieuws onder de zon. Ik kan me wel voorstellen dat, afhankelijk van de gezinssamenstelling en gebruiksnoden of -gewoonten voor andere TN- klanten de zaken anders liggen. Finaal veeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig om van een echte voltreffer te spreken. Nogmaals, moest 'Play' inbegrepen zijn dan liggen de kaarten enigszins anders.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

koenraaddeconinck schreef:Ik heb zopas 'WIGO' eens bekeken. Bij deze mijn eerste conclusies / bedenkingen, mede gebaseerd op mijn huidige maandelijkse kostprijs:

Vegelijking met WIGO leert me: formule van 120€ (qua mobiel verbruik zeker voldoende voor alle gezinsleden) + PC Security à 5 euro + ken-je beller à 4,25 euro = 130 € / maand afgerond. Rekening houdend met de faciliteit om internationaal te bellen, wordt het prijsvoordeel - hetgeen natuurlijk te verwachten was - beperkt.

]
Vergelijking klopt niet helemaal: ken-je-beller is voortaan gratis inbegrepen in WIGO dus kom je uit op 125€ per maand en je hebt geen rekening meer te houden met het verbruik. Nog steeds niet echt spectaculair te noemen, maar je spaart toch maandelijks 10€ tot 25€ en dat lijkt me toch wel een paar muisklikken waard om over te stappen.

Zelf zit ik er toch ook héél sterk over na te denken om mijn Whoppa + 4 X Mobile Vikings in te ruilen en mijn besparing is eigenlijk nog iets minder...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

wel bij mij ook.

Bij telenet met 3 kaarten 10gb data+ orange = 341.25€
Bij telenet fluo tv playmore play sport + 3 nrs overzetten naar orange met 44gb data in totaal = 344.85
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Tomby schreef:
Netserv schreef: En dan heb je nog is internet met een prehistorische limiet :bang:
Niet belachelijk doen he... Enkel de 2GB WIGO heeft een limiet van 200GB, wat ik nu ook weer niet prehistorisch zou noemen en zeker voor veel klanten genoeg is. De 5GB en 10GB varianten zijn gericht op gezinnen en daar zit je sowieso met onbeperkt, en ja, ik weet het, is eigenlijk 500GB in piek (binnenkort 750GB) maar maar zelfs als je daarover gaat is de 'beperking' toch nog vrij erm.. beperkt.
200GB is 25.3 minuten Netflix 4k per dag zonder dat je iets anders doet. Zelfs zonder 4k is dat 2u en 9min 1080p streaming per dag (Netflix/YT/Twitch/...) Verdeel dat over een aantal kinderen in een gezin en er schiet niet veel over. Dat is voor iets dat op families gericht is niet veel.
Dus pushen ze (jonge) families naar Whoppa niveau of 120 euro per maand WIGO, wat ridicuul veel geld is voor telecom. Je moet al serieus moeite doen om ergens anders in europa een quadruple play abo te vinden dat voor 120 euro minder geeft dan telenet.

Natuurlijk is 200GB voor een hoop klanten weer meer als genoeg. Denk aan wat oudere/gepensioneerde mensen die nooit aan meer dan 1GB per maand raken.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Denk dat we met z'n allen in hetzelfde schuitje zitten ! Dat we niet gingen besparen, hoeft ons niet te verwonderen maar ik denk dat toevoeging van een formule zoals 'Play' toch al zou getuigen van enige commerciële geste.

Meer en meer begin ik met de vraag te worstelen of de bereidheid van de TN klant om massaal over te stappen naar 'WIGO' groot zal zijn wegens qua technische specs en multimedia-aanbod geen verschil.

Als ik het zou doen, zou het vnl. omwille van het 'mobiel voordeel' zijn voor mezelf en mijn echtgenote. Nog eens 2 extra 'Kings' zou ons 30 euro extra kosten. Als je het anderzijds zo dan weer bekijkt, kun je natuurlijk wel van enige drukking van de kost spreken (alhoewel we met 'betaal wat je verbruikt') ook niets te kort hadden).

In globo laat het pakket maar een zeer, zeer lauwe indruk na (om bijna niet te spreken over een koude douche).
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

boulder schreef:
lucdec schreef:min 100€/maand

de waanzin voorbij...

En dan de doorsnee Vlaming maar zeuren dat elektriciteit duur is.... Spotgoedkoop is ie in vergelijking met deze gebakken lucht
Ik denk dat door alles te bundelen de doorsnee Vlaming past echt duidelijk ziet hoeveel hij per maand aan telecom betaalt.
100€/maand, hallucinant gewoon.
Voor mensen met pubers kan dit wel interessant zijn. Maar idd, als je ziet wat het allemaal kost tegenwoordig :-).
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Juist niet... Die zijn absoluut niks met ongelimiteerd bellen (en zelfs SMS). Die gebruiken ook veel data, en data is net hetgene dat hier te weinig is bij het aanbod. Die zijn net goedkoper af om Whoppa te nemen + MV.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

My_download schreef:Vergelijking klopt niet helemaal: ken-je-beller is voortaan gratis inbegrepen in WIGO dus kom je uit op 125€ per maand en je hebt geen rekening meer te houden met het verbruik.
Ken je laatste beller (1919) is gratis, ken je beller blijft betalend volgens mij.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Voor de idioten die geen benul hebben van hun reëel jaarlijks telecomverbruik is dit dé formule bij uitstek. Begin die 30 000 belminuten/maand maar op te doen en post hier een screenshot als bewijs.

Voor de rest: http://www.bestetarief.be/
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

My_download schreef: Vergelijking klopt niet helemaal: ken-je-beller is voortaan gratis inbegrepen in WIGO dus kom je uit op 125€ per maand en je hebt geen rekening meer te houden met het verbruik. Nog steeds niet echt spectaculair te noemen, maar je spaart toch maandelijks 10€ tot 25€ en dat lijkt me toch wel een paar muisklikken waard om over te stappen.
Zelf zit ik er toch ook héél sterk over na te denken om mijn Whoppa + 4 X Mobile Vikings in te ruilen en mijn besparing is eigenlijk nog iets minder...
Zeer veel dank voor deze correctie. Nochtans staat dit niet vermeld in hun prijstabellen of heb ik het verkeerd voor ?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

nickz schreef: Sms sturen in het buitenland (per bericht) € 0,40
Sms ontvangen in het buitenland (per bericht) € 0,02


:eek:

Is dit wel legaal? € 0,40 om een sms te versturen vanuit het buitenland en zelfs moeten betalen om een sms te ontvangen (wat je niet kan verhinderen tenzij je je toestel uitschakelt)?? Dit is de eerste keer dat ik zoiets belachelijks hoor en dat in een tijd dat men roamingkosten zoveel mogelijk wil verminderen of zelfs afschaffen! Zijn ze daar in Mechelen nu helemaal het noorden kwijt??
Dat is een gewoonte in de US, daar betaal je inderdaad ook om SMSjes te ontvangen.
Zou dit een "geprobeerd maar teruggefloten" kunnen zijn van onze amerikaanse CEO Porter?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat Orange hier niet op zal reageren?? Zij zouden ook gemakkelijk zo'n aanbod kunnen aanbieden (op dat vaste telefonie gedeelte na). Zij vragen nu 39€ voor TV + internet icm onbeperkte bellen abo's. Orange zou dus voor ongeveer 100€ de WIGO van 10GB kunnen aanbieden, als ik dat in verhouding bekijk met hun huidig aanbod en Whop/whoppa.

Op zich vind ik het wel een goed aanbod van Telenet. Die onbeperkt bellen abo's icm redelijk flexibele mobielie date en het vaste pakket zijn wel een serieuze doorbraak voor de markt.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb het aanbod van telenet eens vergeleken met dat van proximus.
Internet maxi - TV - vaste lijn en 2 x Easy +45 (onbeperkt bellen smsen en 4 GB)
Dat zou mij bij proximus 144.95 euro kosten.

Als je natuurlijk onbeperkt kunt bellen met je gsm heb je eigenlijk geen vaste lijn meer nodig.
Dan zou ik 135.95 euro betalen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goed dat er vergeleken wordt maar m.i. is het evenwel niet evident Telenet en Proximus te vergelijken.

Alleen al als ik kijk naar de down- en uploadsnelheid van internet, is de discussie voor mij al gedaan. En als je dan nog het ongeluk hebt om te ver van een PX ROP te wonen, dan wordt het helemaal huilen met de pet op (alhoewel je hetzelfde betaalt als diegene met een ROP aan de voordeur die wel maximale snelheden heeft). Hier alleen al wringt voor mij een schoentje maar met deze discussie dreigen we offtopic te geraken ...
dave_k
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2016, 15:22
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ondertussen heeft Telenet accuratere info op z'n webpagina geplaatst. De opgegeven tarieven voor extra verbruik en roaming zijn identiek aan die van king/kong en Whop/whoppa.
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/wigo/
Als je naar de pdf file doorklikt kan je ook zien dat de optie toplijn (ken je beller, gesprek met 3, etc...) inbegrepen is in de prijs, of zo lijkt het toch.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Lijkt wel een beetje zoals in Amerika.
1 'pot' met internetvolume dat gedeeld wordt met heel het gezin + onbeperkt sms'en en bellen (hier 30K minuten en sms'en, maar niemand sms't meer dan dat, en niemand belt 20 dagen (500 uur) aan een stuk per maand).

De prijs is ook heel Amerikaans... Verschrikkelijk duur, gewoon. Voor in België dan nog.
Whoppa is nog geen 80 euro (zonder huur decoder) + enkele King-abonnementen, of, zoals bij ons, Orange IOM (4GB/15 euro).

Het is natuurlijk wel gemakkelijk, en voor een groot gezin uiteindelijk misschien toch net voordeliger, maar voor de meesten waarschijnlijk niet.
Blond doesn't mean stupid :roll:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Inderdaad, ken-je-beller en nog enkele opties inbegrepen in vaste telefonie.

Zou voor mij alles samen toch op een besparing komen van min. 10€/maand. Naar het buitenland bel ik nooit voor dergelijke bedragen.

Ik zet alvast de stap zeker.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Telenet heeft inderdaad betere snelheden, maar hoeveel mensen hebben die echt nodig?
Bij ons (4 personen - Internet Comfort met 50/10 lijn) komt de download volgens Fritzbox (info via push-info) nooit boven 20 Mbps. Tel daar nog 2 HD-TV's bij en dat zit je nog niet aan 40 Mbps.
Upload (6 Mbps) mag wel beter, maar zolang mijn online back-ups binnen een redelijke tijd afgehandeld worden, zie ik daar ook geen reden om mijn abonnement te upgraden.

Telenet weet heel goed hoe ze hun prijszetting moeten doen hoor, ze hebben genoeg big data om zich op te baseren. Het blijft een kleine, verwaarloosbare groep, die op de hoogte is van zaken zoals OVH-voip, betamax, MV met cashback, ...
En zelfs met die zaken is ons telecom-budget toch ook 60 à 65 EUR / maand.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Er is een verschil tussen nodig en leuk, uiteindelijk kan je met 10Mbps per persoon alles doen wat je wenst en met 20Mbps kan je 4k streamen, meer heb je dus niet 'nodig'. Enkel ga je wel verschil merken met 200Mbps in piek belastingen, denk aan het eerste stukje initieel bufferen van streaming video. Dat gaat rapper gaan. Maar ook dingen zoals webpagina's met veel media (foto's). Een webpagina van een MB of 5 is er sneller door met 200Mbps dan met 10Mbps zolang de server mee kan.

Als je goedkoop wilt dan neem je geen telenet, tenzij internet basic (als DSL geen alternatief is). Iedereen weet hier wel dat je bij andere beter af bent. Afaik is scarlet hun tripple play nog altijd het goedkoopste (39 euro) voor tripple play.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

johcla schreef:Telenet heeft inderdaad betere snelheden, maar hoeveel mensen hebben die echt nodig?
Bij ons (4 personen - Internet Comfort met 50/10 lijn) komt de download volgens Fritzbox (info via push-info) nooit boven 20 Mbps. Tel daar nog 2 HD-TV's bij en dat zit je nog niet aan 40 Mbps.
Upload (6 Mbps) mag wel beter, maar zolang mijn online back-ups binnen een redelijke tijd afgehandeld worden, zie ik daar ook geen reden om mijn abonnement te upgraden.

Telenet weet heel goed hoe ze hun prijszetting moeten doen hoor, ze hebben genoeg big data om zich op te baseren. Het blijft een kleine, verwaarloosbare groep, die op de hoogte is van zaken zoals OVH-voip, betamax, MV met cashback, ...
En zelfs met die zaken is ons telecom-budget toch ook 60 à 65 EUR / maand.
Idd, ik heb enkel business 150 + king voor vrouw + netflix. Samen is dat 82 euro.
Zou zalig zijn mocht orange / mobistar een internet only aanbieden voor 35 euro.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Als mobistar slim is gaan ze de panter 25 ook onbeperkt doen en zijn ze terug 1€ goedkoper dan de wigo 100€ en heb je 2gb data meer.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”