Telenet WIGO

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Die keuze is er bij andere formules.
Neem nu Elektriciteit de ene formule zal toch ook beter aanpassen bij uw behoeftes dan de andere.
Ik ken bijvoorbeeld veel mensen die niet houden van domiciliëring.
Dan moet ge ook geen formule gaan nemen waar domiciliëring verplicht is, ook al is deze goedkoper, of krijg je bij een gsmoperator gratis of zeer goedkoop een gsm.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

proximusboyke schreef: Neem nu Elektriciteit de ene formule zal toch ook beter aanpassen bij uw behoeftes dan de andere.
Het grote verschil is dat je bij Elektriciteit meer keuze hebt van leveranciers. Voor Internet en co ben je verplicht om klant te worden bij een heel select clubje van bedrijven. De Duopolisten Proximus en Telenet. En voor de avonturiers bij een doorverkoper van één van de duopolisten. Bij deze laatste krijg je hoe dan ook een uitgekleed product voorgeschoteld, waardoor je automatisch terugkomt op de duopolisten.

Dus de kritiek die in dit draadje op Telenet gegeven wordt is hierdoor heel relevant en terecht te noemen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

muziekbos dat is terug een andere zaak.
Ik heb het over het memmen van het al dan niet kunnen blokeren van die data.
Daar zijn leveranciers genoeg is gsmland.
Ik had het duidelijk over het feit als dat U niet aanstaat neem dan gewoon een andere formule die wel bij u past !!!!
Ik kan begrijpen dat mensen zich daaraan storen, net zoals er dingen zijn die mij storen aan andere providers, bv dat MV de mensen nog altijd uitmelken in data only 12€ 2gb, dat ze 20€ vragen voor 700mb in het buitenland. Klaag ik daarover, neen dat staat me nie aan dus zou ik dat nooit nemen.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 04 sep 2016, 11:36, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

@proximusboyke

Mij stoort het vooral dat ze reclame maken dat dit een familieproduct is, terwijl het niet kunnen instellen van een datastop het onmogelijk maakt om dit deftig te beheren. Ik vind het puur bedrog op dit vlak en ze gaven zelfs op Twitter het antwoord dat het technisch niet mogelijk is om zo'n datastop te programmeren, terwijl dit voor King & Kong wel kan. Pure zever!

Het zal gewoon duren tot er heel wat verhalen van zeer dure facturen verschijnen (en zo zijn er al een aantal verschenen).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Vaganzza dat kan best zijn, maar neem dan een anderen formule é.
Het is nu niet dagge niet kunt kiezen, dat dit de enige formule is.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 517
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer

@proximusboyke,

ge hebt u punt duidelijk gemaakt, ge werkt in de telecom en wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
Iedere mens met een beetje gezond boerenverstand ziet van kilometers ver dat de enige reden waarom TN geen optionele blokkering voorziet is dat het een melkkoe is voor hun, of je dat nu graag hebt of niet en ze weten verdorie maar al te goed waarmee ze bezig zijn.
Als ge dat niet inziet, man dan ben je ver weg...


Tom
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

tuurlijk is da zo tom, maar een telecombedrijf is ook geen liefdadigheidsinstelling é.
Bedoeling is winst te maken, en in ieder bedrijf is er wel iets waar ze veel winst op maken, anders moet ge er nie aan beginnen é.
Je mag eens zelf proberen een telecombedrijf op te starten en proberen een tevredenheid te halen van 100% DAT LUKT NIET.
Je mag niet door een rood rijden ook, is het de bestuurder die moet remmen of moet de regering een wet maken dat de autos automatisch moeten remmen.
Moeten electriciteitsbedrijven bij iedereen een begrenzer zetten dat je niet boven hetzelfde gaat als vorig jaar,
Moet de waterleiding het water begrenzen zodat je niet boven het verbruik gaat van het jaar voordien ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor mij is het gewoon simpel: als je iets als een familieproduct op de markt zet, zorg er dan ook voor dat je het kan beheren. Zonder datastop vind ik het zelfs zeer misleidende reclame. En begin weer niet te zeveren over andere formules, dat heb ik trouwens zelf gedaan (wrs totdat die datastop er effectief komt).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Groot gelijk, maar door er hier van te zagen gaat er niets veranderen.
Stalk telenet, dat zal meer effect hebben.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:tuurlijk is da zo tom, maar een telecombedrijf is ook geen liefdadigheidsinstelling é.
Bedoeling is winst te maken, en in ieder bedrijf is er wel iets waar ze veel winst op maken, anders moet ge er nie aan beginnen é.
Is dit zo of is het net genoeg winst zodat én het bedrijf en de klant tevreden is.
Of ben jij de bankeningesteldheid genegen alias 2008 elk jaar 15% méér winst dan het jaar ervoor
Je mag eens zelf proberen een telecombedrijf op te starten en proberen een tevredenheid te halen van 100% DAT LUKT NIET.
gelukkig, anders was er maar 1 bedrijf en misschien niet datgene waar je nu werkt
echter eentje dat niet naar zijn klanten luistert verliest er ook op termijn
Je mag niet door een rood rijden ook, is het de bestuurder die moet remmen of moet de regering een wet maken dat de autos automatisch moeten remmen.
Gezien dit geen BE bedrijf is weet jij evengoed als iedereen dat onze wetgever daar geen vat op heeft en hebben ze flitspalen voorzien
Moeten electriciteitsbedrijven bij iedereen een begrenzer zetten dat je niet boven hetzelfde gaat als vorig jaar,
Hier ga je volledig de mist in, misschien omdat je het in het verleden niet aan de lijve ondervonden hebt maar toen sloot men gewoon de stroom af, de budgetmeters zijn er juist gekomen op vraag van de wetgever nadat de DNB 6A zekeringen plaatste en het redelijk duur was die opnieuw te laten verwijderen én dit voor mensen die al weinig centen hebben
Moet de waterleiding het water begrenzen zodat je niet boven het verbruik gaat van het jaar voordien ?
Kijk je mag nog zoveel voorbeelden aanhalen als je wil, hou in het achterhoofd iemand heeft nooit gelijk, hij krijgt gelijk
Of misschien met andere woorden: klant is koning want hij betaalt het gelag en als hij dat niet meer wil gaat hij op een ander hoe goed het product of dienst ook is
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

cadsite schreef:Groot gelijk, maar door er hier van te zagen gaat er niets veranderen.
Stalk telenet, dat zal meer effect hebben.
Wees gerust, ik heb het Telenet ook al duidelijk (proberen) maken.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Off-Topic: da's zoals ik die regelmatig tegen Orange (via fb) zeg dat ze hun abboverplichting vr internet+tv moeten laten vallen met alle argumentatie erbij. Dan zeggen ze dat mijn plaat blijft hangen. :-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik wil Telenet hier ook niet verdedigen in verband met het ontbreken van een mogelijkheid voor een data stop.
Het enige dat we zeggen, is dat de klant dit op voorhand weet, en als dat een bezwaar is, dan kan je voor een andere formule (King, Kong) of een andere provider kiezen.
De info op de website is wel heel duidelijk vind ik, en je kan herinneringen instellen (ook op bedragen, vb bij extra kost van 50€ enz.).

Wat WIGO betreft zijn er verschillende zaken die ze zouden kunnen verbeteren om het klantvriendelijker te maken:
  • Het alloceren per 1MB is niet flexibel genoeg. Niet alle familieleden hebben hetzelfde volume nodig. De verdeling zou flexibeler moeten kunnen, vb:
    - WIGO 2: de ene kan genoeg hebben met 500 MB, de andere zou dan 1.5 GB kunnen verbruiken
    - WIGO 5: het voorbeeld van een gezin met 2 kids: de ouders elk 1GB, de kinderen elk 1.5GB
  • Het niet gealloceerd volume zou eerst moeten aangesproken kunnen worden door de gezinsleden die over hun limiet gaan, vb:
    - WIGO 5 (4 gezinsleden): elk krijgt 1GB, niet gealloceerd 1GB. Nu moet er betaald worden bij het overschrijden van de limiet, niettgenstaande er nog 1GB "te verdelen" is.
  • en last but not least: de mogelijkheid van blokkeren bij bereiken van de limiet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ook het niet kunnen bijkopen van volumeblokken vind ik niet goed.
Op dat vlakvind ik dna jim goed aan 0.005€/mb
Maar dat is dan ook persoonlijk
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Het enige dat we zeggen, is dat de klant dit op voorhand weet, en als dat een bezwaar is, dan kan je voor een andere formule (King, Kong) of een andere provider kiezen.
De info op de website is wel heel duidelijk vind ik, en je kan herinneringen instellen (ook op bedragen, vb bij extra kost van 50€ enz.).
Ik weet niet waar je op de website gemakkelijk ziet dat je geen datastop kan instellen, maar enkel herinneringen. Als ik gewoon via de WIGO site ga vanaf de homepagina, evenals doorklik over de tarieven, zie ik nergens iets staan over herinneringen of datastop.

Ik heb het eigenlijk alleen nog maar op de social media gelezen. Ze moeten het dus vrij snel zichtbaar maken op de website. Zoals het nu is, blijf ik het woord bedrog herhalen in functie van gezinnen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bedrog gaat te ver vind ik persoonlijk, als je het zo'n belangrijke functie vindt dan vraag je hier toch naar alvorens het contract aan te gaan.
Los daarvan vind ik het belachelijk dat ze dat niet aanbieden. Hoeveel € gaan ze winnen door die paar gezinnen die zwaar over de schreef gaan?
Trek daar de tijd vanaf dat ze gaan moeten rekenen doordat de helpdesk uren geklaag gaat krijgen en het feit dat klanten gaan lopen omdat ze in hun gat gebeten zijn.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Scarlet maakt ook ik koeien van letters op fb reclame met het goedkoopste supersnel internet. Er staat in eerste opzicht ook niet bij dat er een limiet is van 300 gb en dat er plaatsen zijn waar ge geen 100 haalt qua snelheid
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nu niet dat het hier over Scarlet gaat, maar toch ff hun website vergelijken.

1. Ivm snelheid: daar staat op de trio webpagina duidelijk een grote knop bij om je lijn te testen.
2. Ivm 300GB: als je vanaf diezelfde trio pagina op "info en voorwaarden klik" dan zie je snel dat die 300GB-regel van kracht is. Uiteindelijk is in België nergens "onbeperkt" echt onbeperkt (op die business formules van TN na)

Bij TN WIGO pagina's zie ik nergens iets ivm herinneringen en dat datastop niet mogelijk is, trouwens ik zie dat ook niet direct bij de King & Kong pagina's.

Zo zie je dat een website zoals die van Scarlet veel meer info geeft over het complete product op 2 muisklikken dan TN in 10 muisklikken!

Het straffe is: als TN zo'n optie van datastop zou toevoegen, ze veel meer (tevreden) klanten zouden binnenhalen voor WIGO (en dus alles bij TN hebben). Nu is het maar een kwestie van tijd eer ze er gigantisch negatieve reacties gaan krijgen met torenhoge facturen. Achter deze WIGO zit een korte termijn visie ipv iets duurzaam en positief.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vaganzza schreef:Ik weet niet waar je op de website gemakkelijk ziet dat je geen datastop kan instellen, maar enkel herinneringen.
Heb ik vorige week als eens gepost: Hoe mobiel verbruik onder controle houden?:
Opgelet: heb je een WIGO? Dan kan je alleen een herinnering en geen limiet instellen.

Je krijgt van ons standaard een gratis verbruiksherinnering via sms…
  • als 90% van het inbegrepen verbruik van je abonnement op is.
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement op is (aparte herinneringen voor belminuten, sms'en en data).
  • bij € 50 extra verbruik.
Je kan daarnaast nog andere herinneringen kiezen:
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement bijna op is (75% bereikt).
  • bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.
  • als het inbegrepen verbruik van je optie op is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zei wel "gemakkelijk", onder klantenservice noem ik dat al ver weg gestoken. Uiteraard zullen ze vrijwel alles op de website staan hebben, maar hier is er geen enkele link naar deze pagina vanaf de productpagina's.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Dat slaat, naar mijn mening, niet enkel op dit onderdeeltje.
Ik vind de hele telenet site zeer onhandig om extra info te vinden. Volgens mij is dit zelfs vrij doelbewust, zeker als je ziet dat proximus er zelfs in slaagt om NOG vager te zijn in de communicatie.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vind het een schande dat de blokkeringsoptie niet aangeboden wordt.
Dit zou verboden moeten worden tenzij aan de volgende voorwaarden voldaan is:
1) De kostprijs data buiten pakket equivalent is aan de kostprijs data binnen pakket.
2) De meters / apps die het verbruik meten op 5 min na accuraat zijn en de smsjes ook binnen de 5 min verstuurd worden.

Dit heeft niks te maken met "winst maken"; dit is "winst maken op de kap van de misrekenende consument", en dat is immoreel.
Bedrog vind ik een goeie woordkeuze. Ze hopen nl dat je over de limiet gaat, en dan wordt data extra duur aangerekend.
Extra omdat overgebleven GBs in het pakket die niet geassigned zijn niet eerst gebruikt worden.

Ik snap echt niet hoe dit verdedigd kan worden.
Vergelijken met electriciteit is een appelen-peren discussie die geen enkele steek houdt.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

je kan niet volledig vergelijken. Maar soit, in het buitenland kan dit perfect. KPN ....

Het is terug in "Belgistan" en bij de duopolisten dat het veel te moeilijk is. Ah ja hé .... de Formule 1 (miljardendeals) van Liberty Global zijne baas moet betaald worden op de kosten van (o.a.) de Vlamingen ....
Als de bundel op is en een klant is in het buitenland, zet KPN de dataverbinding dicht en krijgen klanten de mogelijkheid om data bij te kopen in een bundel. In Nederland verlaagt KPN de snelheid.
https://tweakers.net/nieuws/115319/kpn- ... enten.html
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 9 keer



De reacties op deze video passen wel in dit topic vind ik.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Onbegrijpelijk toch. Elke maand opnieuw in koeien van letters een verwijzing naar http://www.bestetarief.be/ op hun Telenet-aanrekening en toch kiezen ze voor Wigo om nadien op Facebook te kunnen zeuren en klagen.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

ITnetadmin schreef: Vergelijken met electriciteit is een appelen-peren discussie die geen enkele steek houdt.
Tenzij je een electriciteitsleverancier zou vinden die met een formule komt van 200kWh voor een bepaald bedrag, daarna betaal je extra per kWh.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als die extra KWh ook nog ns meer dan 10x kost dan wat de KWh in het pakket kost, toch :-)
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Gisteren een gepersonaliseerde reclamefolder van Telenet Wigo ontvangen.
Daarin staat o.a. surf naar telenet.be/ontdekjewigo en jouw persoonlijke code ........ invoeren.
Wij zorgen voor de rest.
Goed om te weten: momenteel heb je thuis nog een gekochte digibox of digicorder.
Kies je voor Wigo, dan mag je GRATIS een HD digicorder afhalen in een telenet winkelpunt.

Is dit geen bedrieglijke reclame? Zit de huurprijs van een digicorder sowieso niet inbegrepen in je wigo pakket?
Dus gratis? Of krijg je een extra digicorder aangeboden bijv voor een tweede tv?

Kan iemand meer duidelijkheid geven?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gezien de huur van de digicorder inbegrepen is in het Wigo pakket, en ze géén vermindering geven in het geval van een gekochte digicorder, is het dus normaal dat je een digicorder "gratis" mag afhalen (maar die huur je dus).

"Gratis" slaat dus op afhalen, niet op de digicorder :-D
Inderdaad misleidend ...

Wij Whop/Whoppa wordt de huurprijs van de digicorder in mindering gebracht indien je een gekochte digicorder (of CI+ kaartje) gebruikt, en je dus geen digicorder wilt huren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Ik weet niet of het een fout is op de site maar wigo bus 15 kost nu geen 155.5+BTW maar 140+btw
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

proximusboyke schreef:Ik weet niet of het een fout is op de site maar wigo bus 15 kost nu geen 155.5+BTW maar 140+btw
140 ex btw exclusief digitale tv;
155,5 ex btw inclusief digitale tv


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

wigo bus kan je nu travel toevoegen voor 20€
800 minuten mobiel bellen naar/in Europa
800 sms'en naar/in Europa
2 GB mobiele data in Europa
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik zie op TV dat er veel reklame gemaakt word door Telenet,over het WIGO produkt.
Men zegt er duidelijk ook bij,dat men kan gaan,en blijven gaan.Ik kan dus goed begrijpen dat mensen niet tevreden zijn als ze achteraf een koude douche krijgen kwa rekening.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ja die discussie is hier al aan bod gekomen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ondertussen zijn er aan 99 000 klanten overgezet.

bron: https://tweakers.net/nieuws/117219/tele ... obiel.html
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

boulder schreef:
lucdec schreef:min 100€/maand

de waanzin voorbij...

En dan de doorsnee Vlaming maar zeuren dat elektriciteit duur is.... Spotgoedkoop is ie in vergelijking met deze gebakken lucht
Ik denk dat door alles te bundelen de doorsnee Vlaming past echt duidelijk ziet hoeveel hij per maand aan telecom betaalt.
100€/maand, hallucinant gewoon.
Ik denk dat ook. Ik betaal nu iets van €130 per maand Telenet Whoppa. Mijn vrouw en ik hebben samen een 20-tal € per maand voor onze gsm. Helaas surfen we zo'n 350 GB per maand, dus de 2 GB versie is geen optie. Maar de 5 GB versie zou ons een besparing van €30 per maand opleveren, mits we de tweede lijn laten vallen, iets dat we zullen doen door de onbeperkte gsm gesprekken.

Ik vraag me enkel af of je het ook zonder digicorder kan doen, want sinds we Netflix hebben gebruiken we door niet meer.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb in het begin gevraagd of je zelf een digicorder mag gebruiken (dus zij moeten dan de huur debiteren, maar dat kon blijkbaar niet, enkel bij whop/whoppa)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

infeite kunnen ze wel.
Aangezien ze met de solden de digicorder gratis gaven voor 12 maand.
Of ze het willen, is een andere vraag . :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

tuurlijk kunnen ze dat, maar brengt veel beter op hé, huur inclusief.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”