Telenet rolt modems met snellere wifi uit (nieuwe modem)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

De technieker die bij mij geplaatst is, sprak van een nieuwe TN snelheidsverhoging in de loop van april - mei as volgende stap richting het 1Gb streefdoel op langere termijn.

Ik hoop dat ze tegen dan idd stabiele firmware hebben want anders wordt de discrepantie tussen aanbod en reële snelheid nog groter ...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Plaatst telenet tegenwoordig techniekers ipv routers? [FACE WITH TEARS OF JOY]

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vermoedelijk om die nieuwe modems constant te resetten :lol:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Timer op de voeding plaatsen zodat de modem elke nacht er even uitgaat :bdaysmile:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Even een update. Gisteren weer de modem moeten herstarten nadat mijn snelheid weer verlaagd was.
Na de reset terug 190 mb/s draadloos. Vanmorgen terug een test gedaan en snelheid gezakt naar ongeveer 68 mb/s .
Ik heb ondertussen contact opgenomen met de Telenet klantendienst, woensdagmorgen komt er een technieker langs.
Zoals door anderen op het forum aangegeven, indien je de modem een reset geeft is de snelheid optimaal. Na verloop van tijd zakt deze in elkaar als een pudding. De operator aan de andere kant van de lijn vroeg of ik reeds een ander draadloos kanaal had genomen maar dit heb ik reeds geprobeerd. (automatisch,1,6 en 11). Ik begin nu ook problemen te krijgen bij het streamen van mijn flex applicatie naar mijn Sony smart tv.
Zijn er ondertussen mensen die een oplossing gevonden hebben? Ik heb al gehoord om een draadloze router te plaatsen. Alle tips zijn welkom.
Nog even vermelden dat de draadloze snelheid op al mijn apparaten hetzelfde is en dat ik de test uitvoer op ongeveer 1 meter van de draadloze modem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:Zijn er ondertussen mensen die een oplossing gevonden hebben?
Dit lijkt mij duidelijk een firmware issue van de nieuwe witte modems... je ziet telkens dezelfde klachten.

Slaapt men bij TN of wil men dit niet zien... ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ik heb deze tread niet gevolgd, dus sorry als de vraag gesteld is.
Bij mijn schoonzus en haar man hebben ze zo een nieuwe modem gezet vorige woensdag.
Alles werkte perfect tot gisteren hun dochter niet meer op internet geraakte met haar iphone 5s
Haar vrijer geraakt er ook niet meer op iphone 6. Pa en ma met hun xperia geen probleem.
Ben gisteren eens gewoon gestopt om te kijken (geen tijd om te helpen) en mijn iphone 6s nopes mijn lumia 930 geen probleem.
Heeft iemand een oplossing ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat ding resetten, zo ongeveer dagelijks; of een permanentere oplossing: terug laten vervangen met een ouder model router.
Die nieuwe router is serieus buggy (hoewel Telenet nog altijd "van niks weet") en zou beter niet meer gedeployed worden tot ze een oplossing hebben.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Het is gewoon een schande dat ze dit niet uitvoeriger hebben getest alvorens deze modem in distributie te brengen.
Nu morgen komt er een Telenet technieker langs bij mij thuis om dit probleem te bekijken. Eergisteren heb ik de modem een reset gegeven, na de reset een mooie draadloze snelheid van 190 mb/s, vandaag heb ik op beide computers maar 70 mb/s.
Zou het eventueel helpen indien ik het draadloze gedeelte van dat ding zou uitschakelen en er terug een draadloze router plaats?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:Zou het eventueel helpen indien ik het draadloze gedeelte van dat ding zou uitschakelen en er terug een draadloze router plaats?
Als het probleem zich enkel voordoet bij draadloos... ja, dan is het een oplossing (al moet die van TN komen, niet van jou).

Als je wagen een probleem heeft verwacht je ook dat de garage het oplost... niet dat je een tweede wagen koopt.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

fieldoxide schreef: Ik heb al gehoord om een draadloze router te plaatsen. Alle tips zijn welkom.
Ik had al achter de oudere TN modem volgende router geplaatst met AC, beetje vooruitziend naar de toekomst. Het gaat om volgend typel een Asus RT-AC68U

Deze router heb ik ingesteld als AP en ik haal overal in huis (ook op de kamers van de kinderen) min 145 tot 150 Mpbs down. De router is opgesteld in de living en daar haal ik draadloos 192 Mbps (= zelfde snelheid als bekabeld). Technisch dus zeer, zeer degelijk apparaat dat qua design ook nog best meevalt.

Ik ben met de nieuwe TN modems ook al geconfronteerd geweest met het fenomeen dat hier beschreven is maar ik vermoed dat sommige apparaten de router met de sterkste verbinding kiezen (dus meestal de ASUS).

Uiteraard is het niet koosjer dat men apparaten moet aanschaffen om niet koosjere firmware van de neuwste TN modem te omzeilen maar in afwachting van degelijke fimware is dit een oplossing en afhankelijk van de locatie en constructie van sommige huizen is zelfs een 2° AC compatibele access point nooit een 'waste of money' of toch ... ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Misschien moet iemand eens TN Twitteren dat ze een firmware probleem hebben en wakker moeten worden.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Zou tof zijn als iemand dit kon doen want ikzelf heb geen twitter. Is er iemand anders op userbase die twitter heeft?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

koenraaddeconinck schreef:
fieldoxide schreef: Ik heb al gehoord om een draadloze router te plaatsen. Alle tips zijn welkom.
Ik had al achter de oudere TN modem volgende router geplaatst met AC, beetje vooruitziend naar de toekomst. Het gaat om volgend typel een Asus RT-AC68U

Deze router heb ik ingesteld als AP en ik haal overal in huis (ook op de kamers van de kinderen) min 145 tot 150 Mpbs down. De router is opgesteld in de living en daar haal ik draadloos 192 Mbps (= zelfde snelheid als bekabeld). Technisch dus zeer, zeer degelijk apparaat dat qua design ook nog best meevalt.

Ik ben met de nieuwe TN modems ook al geconfronteerd geweest met het fenomeen dat hier beschreven is maar ik vermoed dat sommige apparaten de router met de sterkste verbinding kiezen (dus meestal de ASUS).

Uiteraard is het niet koosjer dat men apparaten moet aanschaffen om niet koosjere firmware van de neuwste TN modem te omzeilen maar in afwachting van degelijke fimware is dit een oplossing en afhankelijk van de locatie en constructie van sommige huizen is zelfs een 2° AC compatibele access point nooit een 'waste of money' of toch ... ?
Dien je dan het draadloze gedeelte van de Telenet modem uit te schakelen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:Dien je dan het draadloze gedeelte van de Telenet modem uit te schakelen?
Ja, want anders kan je PC nog steeds connecteren met de TN modem (welke hetzelfde SSID heeft).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ok. Morgen maar even het bezoek van de technieker afwachten. Indien hij geen oplossing heeft vrees ik dat ik maar een nieuwe router ga aanschaffen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:Indien hij geen oplossing heeft
Een nieuwe firmware gaat hij zeker niet hebben... de vraag is dus of ALLE witte modems het hebben of toch niet ?

Een TN oplossing is het terug plaatsen van je zwarte modem...
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Misschien is het een bepaalde batch van witte modems? Ik kan jullie in ieder geval al zeggen dat dit reeds mijn derde model is.
Ben al drie keer naar het Telenetcenter in Leuven gegaan.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

fieldoxide schreef:Ok. Morgen maar even het bezoek van de technieker afwachten. Indien hij geen oplossing heeft vrees ik dat ik maar een nieuwe router ga aanschaffen.
Een schakelklok instellen om 3 uur 's nachts lijkt mij een goedkopere (tijdelijke) oplossing, het probleem is dat je niet weet wanneer dit zal gefixt worden. Ik vind het eigenlijk vreemd dat dit probleem überhaupt aanwezig is. Die hgw's zijn sinds vorige zomer in testfase als ik het goed voor heb, dus er is al tijd genoeg geweest om zo'n bugs te vermijden.

Ik heb een nieuwe Telenet-installatie sinds een paar weken. Op die HGW's zijn 3 statusleds (Wi-Fi, traffic, telefoon), die verschillende kleuren kunnen hebben, maar volgens de technieker weet niemand binnen Telenet wat die kleuren betekenen. Bij sommige mensen kleuren die led's rood zonder duidelijke oorzaak, bij een modem-swap terug groen, beetje vreemd allemaal. Ik vrees dat de voorraad zwarte hgw's ondertussen uitgeput zal zijn.

Ik heb hem ook al enkele keren (misschien soms onnodig) uit het stopcontact gehaald. Ik kom van een 3 Mbps ADSL-lijntje op hetzelfde adres en dat voelde soms vlotter aan dan mijn 200 Mbps-verbinding nu bij het openen van apps zoals HLN en Het Nieuwsblad op m'n smartphone, gisteren kon ik helemaal geen verbinding maken ermee. Signaalkwaliteit is echter wel zeer goed. Door een geisoleerd plafond blijf ik zelfs op m'n smartphone netjes 192 Mbps halen.
Laatst gewijzigd door Amazor 03 mei 2016, 18:41, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik denk dat ik volgende draadloze router ga aanschaffen.
http://www.linksys.com/nl/p/P-EA7500/
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Van kwaad naar erger. Net een nieuwe test uitgevoerd. Zowel op de iMac als macbook pro. Afbeelding
Dit is toch niet normaal meer!!! Het is nu twee dagen geleden dat ik de modem een reset heb gegeven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:Ik denk dat ik volgende draadloze router ga aanschaffen.
http://www.linksys.com/nl/p/P-EA7500/
Geen idee of het een goed toestel is of niet... maar waarom inderdaad niet gewoon tijdelijk een schakelklokje er tussen ?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

lacer schreef:Timer op de voeding plaatsen zodat de modem elke nacht er even uitgaat :bdaysmile:
Hmm, bijna twee weken geleden stelde ik dat reeds voor :angel:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Even een update. Technieker van Telenet net langsgeweest. Het is een gekend probleem bij Telenet.
De technieker had ook zo een modem en hetzelfde probleem. Er is blijkbaar iets mis met de firmware versie van de modem, de laatste blijkt niet stabiel te zijn. Mijn probleem is doorgegeven aan het swat team. Ze gaan vanmiddag mijn modem flashen met de oudere firmware en zien of het probleem opgelost is. Ik was langs eigenlijk wel een beetje opgelucht dat Telenet het probleem toegeeft. De technieker heeft eveneens 1 test uitgevoerd via UTP en daar was de snelheid maar 5,65 mbps!!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Telenet gebruikt z'n betalende klanten blijkbaar als bètatesters van nieuwe hardware. En de klanten hebben het zelfs niet door. Geniaal. :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Telenet gebruikt z'n betalende klanten blijkbaar als bètatesters van nieuwe hardware.
Ja, want ieder ander product dat op de markt komt is perfect ?

Wat wil je nu met dergelijke uitspraken bereiken... je troll gehalte wat verhogen ?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

fieldoxide schreef:Dien je dan het draadloze gedeelte van de Telenet modem uit te schakelen?
Bij mij is het draadloze gedeelte van de TN modem niet uitgeschakeld. Sommige apparaten kiezen blijkbaar automatisch het sterkste netwerk.
Wil je zekerheid dat apparaten met de 2° router connecteren (in mijn geval 'Asus), dan schakel je uiteraard best 'draadloos' uit op de TN- modem.

Verder gewoon ter info:

Ik werk wel op de 5 Ghz band. Technisch ben ik voldoende onderlegd om te suggereren / besluiten dat firmware problemen, specifiek de 2.4 Ghz band impacteren ... ??? Ongetwijfeld, zie je hetzelfde fenomeen op de 5 Ghz band ?

Een ander raar fenomeen bij mij: bij een eerste speedtest (via TN speedtest of speedtest.net) haal ik bij een eerste testing vaak dramatisch lage resultaten. Bij een 2° testing en verder, altijd normale waarden ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:De technieker heeft eveneens 1 test uitgevoerd via UTP en daar was de snelheid maar 5,65 mbps!!
Dan is het dus niet louter een probleem van het wireless gedeelte... en heeft het dus ook geen zin een eigen AP erachter te plaatsen (want dat zou ook maar die 5.65 Mbps doorkrijgen dan).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hoe weet ik trouwens of mijn iMac connecteert met met het 5 ghz netwerk? Want ik zie dat niet staan tussen mijn netwerken op de iMac?
Moet ik dat ergens activeren in 'mijn Telenet'?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je kan 2.4 en 5 GHz netwerken configureren via Mijn Telenet (en ze ook een andere SSID geven eventueel).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik zie ze beiden toch staan in mijn Telenet maar kan 5 ghz niet selecteren op mijn iMac. Misschien kiest de modem zelf het beste netwerk uit?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Als ik via mijn telenet ga kijken dan zie ik de optie BEVEILIGINGSCONFIGURATIE (VOOR HEEL JE WIFI-NETWERK: 2.4 GHZ EN 5 GHZ) geactiveerd staan.
Dus blijkbaar 1 netwerknaam voor beide draadloze netwerken. Is dit correct?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fieldoxide schreef:Ik zie ze beiden toch staan in mijn Telenet maar kan 5 ghz niet selecteren op mijn iMac. Misschien kiest de modem zelf het beste netwerk uit?
Als ze beide dezelfde SSID hebben dan kan je natuurlijk niet zien welke het is (al laten sommige clients dat wel zien).

Je iMac heeft toch een 5 GHz kaartje ?

Eén netwerknaam is prima... je client kiest dan wel de beste.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ok, bedankt voor de informatie.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Ja, want ieder ander product dat op de markt komt is perfect ?
Neen, maar de manier waarop een fabrieksfout bij een ander product wordt verholpen is 1000 keer klantvriendelijker.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Neen, maar de manier waarop een fabrieksfout bij een ander product wordt verholpen is 1000 keer klantvriendelijker.
Het verhelpen zal perfect gebruiksvriendelijk zijn... zodra er een nieuwe firmware is krijg jij die gepushed zonder dat je het zelfs weet.

Waar je kan over discussiëren is hoe snel/traag TN begrepen heeft dat er een probleem is en bij z'n leverancier (ze schrijven heus niet zelf firmware voor die dinge) pushed voor een oplossing.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Even een update. Een half uurtje geleden is mijn modem 'zelfstandig' beginnen te resetten. Na ongeveer een kwartiertje kwam de modem terug on line.
Ik vermoed dus dat ze de firmware gepushed hebben. Tot hier toe lijkt alles terug ok te zijn. Maar hout vasthouden uiteraard. Wel de computer moet herstarten.
Hieronder een speedtest vanop mijn iMac, draadloos.
Afbeelding
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ben benieuwd hou ons op de hoogte :D
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

r2504 schreef:Ja, want ieder ander product dat op de markt komt is perfect ?
Bij andere producten kun je op zijn minst zelf voor een oplossing zorgen in het slechtste geval, bij ISP's als telenet hang je volledig af van hen.
Vergeet niet dat de kerntaak van telenet ISP en kabel TV is en niet hardware leverancier of softwareschrijver. Als je hun toestel in huis hebt is 90% van hun missie al geslaagd. Dat het toestel niet goed werkt is niet echt prioritair, toch niet voor particulieren.

Indien er een bug in de nieuwe firmware van mijn routers zit is dat geen ramp, dan flash ik gewoon de laatst werkende firmware opnieuw en binnen een uur ben ik van het probleem af.

Mensen, bevrijd uzelf voor eens en altijd van die HGW miserie en vraag een modem-only waar je je eigen hardware achter zet!
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
fieldoxide schreef:Ik zie ze beiden toch staan in mijn Telenet maar kan 5 ghz niet selecteren op mijn iMac. Misschien kiest de modem zelf het beste netwerk uit?
Als ze beide dezelfde SSID hebben dan kan je natuurlijk niet zien welke het is (al laten sommige clients dat wel zien).

Je iMac heeft toch een 5 GHz kaartje ?

Eén netwerknaam is prima... je client kiest dan wel de beste.
Maar je client (uw MAC laptop of PC) moet wel over een 5 GHZ netwerkkaart beschikken. Vind je in de handleiding daarover niets terug of op de site van 'Apple' ? Als je de netwerkingstellingen configureert moet je naast 'n' ook nog andere mogelijkheden zien staan, nl 'a'. Dit wijst op 5 Ghz compatibiliteit. Of in geval van twijfel, gewoon eens de verkoper contacteren ?

Laat ons hopen dat je de getoonde waarden in vorige post blijft behouden. Dan zou ik voorlopig niets wijzigen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”