Basic Internet vs Fiber 100

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Drossie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 aug 2008, 22:34

Vandaag reclame in de bus gekregen voor Fiber 100 (een jaar lang 15€ korting).

Momenteel hebben we Basic internet. Qua volume is dat zeker voldoende voor ons.
Gaan wij qua surfsnelheid/Yelo verbetering merken als we overstappen naar Fiber 100?

Ik vermoed van niet. Puur downloaden doen we erg weinig.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Drossie schreef:Vandaag reclame in de bus gekregen voor Fiber 100 (een jaar lang 15€ korting).

Momenteel hebben we Basic internet. Qua volume is dat zeker voldoende voor ons.
Gaan wij qua surfsnelheid/Yelo verbetering merken als we overstappen naar Fiber 100?

Ik vermoed van niet. Puur downloaden doen we erg weinig.

AFBLIJVEN !!!!!!!!!! Ze willen in uw zakken zitten. Praktisch is er geen verschil.
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Qua snelheid merk je in mijn ogen weinig verschil (ligt eraan wat je doet natuurlijk).
En voor die 50GB extra weet ik niet of het de moeite is, nadien vervalt je promo natuurlijk en betaal je dus die €15 in elk geval extra, waardoor je dan €25/maand meer betaalt. Voor mij de extra prijs niet waard. Ik koop extra datapakketten als het nodig is (vorige maand €5 voor 25GB) en dan kom ik goedkoper uit.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zou er ook afblijven. Als gewone internetgebruiker maakt het niet veel uit of je 30 of 100 hebt. Voor bv HD streams heb je max 10 Mb/s nodig.
Je volume stijgt van 100 naar 150 wat gewoon belachelijk is voor de meerprijs dat je betaalt.
Dan ben je idd goedkoper als je is een volume pack bijkoopt.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Drossie schreef:Vandaag reclame in de bus gekregen voor Fiber 100 (een jaar lang 15€ korting).

Momenteel hebben we Basic internet. Qua volume is dat zeker voldoende voor ons.
Gaan wij qua surfsnelheid/Yelo verbetering merken als we overstappen naar Fiber 100?

Ik vermoed van niet. Puur downloaden doen we erg weinig.
Ik ben een maand geleden overgestapt naar Whop, komende van Basic internet.
Sinds maandag ben ik terug naar Basic overgestapt.

Niets dan ellende!!!
Ze beloven je sneller internet, wat in de praktijk niet/amper voelbaar is.
Internet viel sinds de overstap constant uit (onderbrekingen), momenten van 20 mbps download.
Technieker over de vloer gehad (gratis check up dankzij de Helemaal mee tournee), nieuwe modem/router gekregen wat het probleem zou oplossen, even nadien was het weer volledige ellende.
Lijkt erop of mijn lijn niet krachtig genoeg is.

Terug naar Basic internet gegaan en alles werkt weer prima

Gewoon blijven wat je bent :-D
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
kronosek
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2015, 09:13

Ik heb momenteel Basicnet en Digitale TV (huur digicorder) van Telenet.
Hiervoor betaal ik maandelijks €51,69.

Nu krijg ik een ’interessant’ aanbod, als ik overstap naar Fiber100 + Digitale TV.

Ik krijg namelijk een jaar €15 korting, op een pakket van €74,09 …

Dit terwijl een Whop bundel, waar ook nog eens telefonie in zit, €65,49 kost …
Ze stellen me dus een duurder pakket voor, waar minder in zit …

Akkoord, door de korting zou ik het eerste jaar €59,09 betalen, maar daarna wel €74,09 voor 2 producten ipv €65,49 voor 3 producten.

Ik vraag me af of er mensen zijn die hier effectief intrappen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Dat is zelfs geen pack, dat is gewoon de prijs van Fiber100 (49.39) + Digitale TV (24.70).
Net zoals bij basic. daar is het ook gewoon basic internet (26.99) + Digitale TV.

Kan je het voor 1 jaar nemen, en dan weer downgraden?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

voor 7.40€ extra kan je altijd eens proberen, is het uw ding niet dan kan je toch ten alle tijde downgraden.
Waarschijnlijk zal je ook een nieuwe modem krijgen met wifi erop.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

ddd schreef:
Kan je het voor 1 jaar nemen, en dan weer downgraden?

Bij Telenet kan je toch gratis, zonder kosten 1 keer per dag je abo wijzigen.... Correct me if I am wrong
kronosek
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2015, 09:13

Het is inderdaad geen pack dat ze voorstellen, maar 2 losse producten.
Het is net dat wat me stoort.

Hadden ze een Whop aangeboden, met een tijdelijke korting of zo, was ik er waarschijnlijk op ingegegaan.
Ik overweeg al langer een landlijn, en ik flirt altijd met de smallband grens.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Hoe heb je dit aanbod eigenlijk gehad?
Gewoon reclamefolder in de bus, of brief op naam? Of zat het bij je factuur?

Ik heb wel interesse..
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

kronosek schreef:Hadden ze een Whop aangeboden, met een tijdelijke korting of zo, was ik er waarschijnlijk op ingegegaan.
Ik overweeg al langer een landlijn, en ik flirt altijd met de smallband grens.
Die tijdelijke korting was er in augustus op whop en whoppa.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Kan je via mijn Telenet eigenlijk wel de overstap maken van Whop of Whoppa naar Basic? Ik heb het net even bekeken, en eens je Whop bent en je klik op abo wijzigen kan je enkel naar Whopa... Dus voor de modale man lijkt het alsof je niet kan downgraden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dit zijn upsellingtechnieken, maar je kan steeds downgraden als je ingelogd bent en op volgende link klikt: https://shop.telenet.be/shop/nl/index/a ... de/int_170
kronosek
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2015, 09:13

ddd schreef:Hoe heb je dit aanbod eigenlijk gehad?
Gewoon reclamefolder in de bus, of brief op naam? Of zat het bij je factuur?

Ik heb wel interesse..
Zo'n kaartje op naam.

Iemand schrijft hier nog van zo'n aanbod in augustus voor whop, maar daar heb ik geen persoonlijk schrijven voor ontvangen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Is het mogelijk een scan of foto hier te posten?
Dan bel ik ook is naar Telenet..

thanks
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Gisteren niemand "Voor hetzelfde geld" gezien?

Daar ging Thomas (één van de presentators) zijn FiberAbbo (200Mbps) via de klantendienst aan Telenet eens onder de loep nemen.
Hij vroeg als hij kon downgraden naar een lager abbo, omdat hij enkel surfte, emails las en af en toe YT filmpjes keek.
Die madam van de klantendienst: "maar meneer, met 30 Mbps kom je totaal niet toe voor YT filmpjes te zien. Dat is veel te weinig. En als je wil overstappen naar Scarlet kan ik u zeggen dat 99% van de mensen die dat doen, na 1 week al terug naar ons komen". :bang: :bang: :bang:

Die kunnen ze toch een bonus geven daar bij telenet :!: :idea: :bang: zoiets onbeschaamd durven zeggen?

Daarna vond ik het goed wat die man van Clickx of Data News erop zei: Surf je wireless? Ja? Dan heb je al voldoende met MAX een 50Mbps abbo, omdat je wireless dan aan de limieten zit. En dit klopt dus ook.

Ikzelf heb een vaste pc aangesloten op de LAN, de rest allemaal via WIFI. Het merendeel zit ik op WIFI met de gsm, maar die kunnen dus maar tot 50Mbps aan. Als ik download is het wel op de vaste, maar eigenlijk is dit ook al veel minder dan vroeger.

Hetgeen waar ze wel niet over spraken in het programma is dat meestal bij een "trager" abbo, je ook minder volume krijgt. Dat kan dan weer wel belangrijk zijn.

Maar kort door de band: als je een 30Mbps verbinding hebt, kan je alles doen qua streaming etc. Als je ééntje van 50Mpbs kan vastkrijgen voor ongeveer dezelfde prijs maar met meer download volume, dan is dat mooi meegenomen als je veel streamt etc..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dafke schreef:Daarna vond ik het goed wat die man van Clickx of Data News erop zei: Surf je wireless? Ja? Dan heb je al voldoende met MAX een 50Mbps abbo, omdat je wireless dan aan de limieten zit. En dit klopt dus ook.
Die heeft vermoedelijk ook nog nooit van wireless-N gehoord dan :roll:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Die heeft vermoedelijk ook nog nooit van wireless-N gehoord dan :roll:
Jan met de pet wss ook niet. Veel wireless apparaten houden het nog bij 56Mbs (sterk signaal). Als je de vragen hier en op andere fora ziet zijn er inderdaad veel mensen die niet eens weten welke snelheid ze effectief halen met hun WiFi en powerplugs.

Het ging hem in de reportage natuurlijk over de flagrante leugens die de TN medewerkster zei. 30Mbs te weinig voor YT?

Te veel mensen hebben een abo dat ver boven hun noden ligt en daar kan altijd op bespaard worden maar om dat op een goede manier uit te leggen zal er meer nodig zijn dan een programma met korte reportages (attentionspan van 5 minuten mag niet overschreden worden zeker?).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Wat ze als afsluiter vertelden ben je nog vergeten te vermelden. Thomas zei dat je in principe maar 5 Mbps nodig hebt om comfortabel te kunnen surfen en mailen.

Ik heb ook serieuze ogen getrokken toen die helpdeskmedewerkster haar verhaaltje deed. Die mogen ze voor mijn part ipv een bonus gewoon op straat zetten want dat is een klantendienst onwaardig.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Héél straf vond ik dan wel de woordvoerder van Telenet, die de vragen vooraf had gekregen.

Over het aantal terugkeerders die waren overgestapt naar Scarlet kon hij niet veel zeggen want hij had de cijfers zogezegd niet....

Hij had de vragen vooraf gekregen dus wilde hij de cijfers niet zeggen uiteraard.

Hij kon alleen ootmoedig toegeven dat 90% terugkeerders nà 1 week wel erg onwaarschijnlijk zou zijn, maar ja hij had de cijfers niet dus...



Die 5 Mbps van als voldoende dat is toch ook wel sterk overdreven. Bijvoorbeeld bij mijn ouders hadden is het surfen toch sterk verbeterd sedert ze op een BB3 met vectoring gekregen hebben en nu stabiel een 30Mbps hebben. Voordien haalde een speedtest tussen 5 en 10.
Ook als er dan enkele mails met foto's binnenkomen loopt dat toch wat vlotter.

Maar 100/200Mbps tja, is dat nuttig voor de huidige doorsnee gebruiker??? Neen, geen enkele site kan die snelheid aanleveren, dus die 200Mbps is nutteloos.
Wél nuttig is de hogere upload van 12Mbps bij de fiber200. Maar ja moet je daarvoor zoveel extra (20€ tov fiber100) bijbetalen???

Jammer dat er geen concurrentie is qua upload tussen de 2 polisten...
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Slafes schreef:Ik heb ook serieuze ogen getrokken toen die helpdeskmedewerkster haar verhaaltje deed. Die mogen ze voor mijn part ipv een bonus gewoon op straat zetten want dat is een klantendienst onwaardig.
Je denkt toch niet dat die medewerkster dit uit haar duim heeft gezogen? Dat staat gewoon op haar scherm als argument om de klant te overtuigen....
Ze zal dus een bonus krijgen vanwege het goed uitvoeren van haar opdracht.
Alle gesprekken worden immers opgenomen om de klant beter te dienen !! :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dafke schreef:Daar ging Thomas (één van de presentators) zijn FiberAbbo (200Mbps) via de klantendienst aan Telenet eens onder de loep nemen.
Het grootste probleem is dat dergelijke presentators niet in staat zijn weerwoord te bieden aan het betreffende bedrijf.

Nadien gaat men "experts" raadplegen maar echte toegevoegde waarde zou pas zijn als hij de klantendienst onmiddellijk zou kunnen counteren met feiten over waarom x-Mbits wel voldoende is en Y-Mbits niet noodzakelijk is.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

fvhbrugge schreef:Héél straf vond ik dan wel de woordvoerder van Telenet, die de vragen vooraf had gekregen.

Over het aantal terugkeerders die waren overgestapt naar Scarlet kon hij niet veel zeggen want hij had de cijfers zogezegd niet....

Hij had de vragen vooraf gekregen dus wilde hij de cijfers niet zeggen uiteraard.

Hij kon alleen ootmoedig toegeven dat 90% terugkeerders nà 1 week wel erg onwaarschijnlijk zou zijn, maar ja hij had de cijfers niet dus...



Die 5 Mbps van als voldoende dat is toch ook wel sterk overdreven. Bijvoorbeeld bij mijn ouders hadden is het surfen toch sterk verbeterd sedert ze op een BB3 met vectoring gekregen hebben en nu stabiel een 30Mbps hebben. Voordien haalde een speedtest tussen 5 en 10.
Ook als er dan enkele mails met foto's binnenkomen loopt dat toch wat vlotter.

Maar 100/200Mbps tja, is dat nuttig voor de huidige doorsnee gebruiker??? Neen, geen enkele site kan die snelheid aanleveren, dus die 200Mbps is nutteloos.
Wél nuttig is de hogere upload van 12Mbps bij de fiber200. Maar ja moet je daarvoor zoveel extra (20€ tov fiber100) bijbetalen???

Jammer dat er geen concurrentie is qua upload tussen de 2 polisten...
Scarlet heeft het ook gehoord ;-)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

fvhbrugge schreef:Je denkt toch niet dat die medewerkster dit uit haar duim heeft gezogen? Dat staat gewoon op haar scherm als argument om de klant te overtuigen....
Ze zal dus een bonus krijgen vanwege het goed uitvoeren van haar opdracht.
Alle gesprekken worden immers opgenomen om de klant beter te dienen !! :bang:
Dat geloof je toch zelf niet hoop ik? Ik heb alvast toch nooit zo'n ronduit debiel antwoord gekregen. Vermits de woordvoerder van Telenet het niet herhaalde neem ik liever de gok dat de dame van de klantendienst maar wat uit haar nek sloeg. :)

Ik werk ook op een type helpdesk en er zijn inderdaad collega's die de waarheid wat (veel) in hun voordeel omdraaien, maar dat hangt dan wel af van de persoon en niet van de instelling. Eerder van luiheid.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

r2504 schreef:
Dafke schreef:Daarna vond ik het goed wat die man van Clickx of Data News erop zei: Surf je wireless? Ja? Dan heb je al voldoende met MAX een 50Mbps abbo, omdat je wireless dan aan de limieten zit. En dit klopt dus ook.
Die heeft vermoedelijk ook nog nooit van wireless-N gehoord dan :roll:
En Wireless AC, maar hoe vaak gebruik je daarbij de werkelijke bandbreedte? ;) Om nog maar te zwijgen van alle externe invloeden die de snelheid omlaag halen.
Ik denk dat 50Mbps voor de meeste huishoudens mooi is, rekening houdende dat de meeste slechts een Bbox of Telenet router hebben.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik zal het bewuste filmpje hier ook maar posten.

http://www.een.be/programmas/voor-hetze ... comfactuur
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

MClaeys schreef:[..]
En Wireless AC, maar hoe vaak gebruik je daarbij de werkelijke bandbreedte? ;) Om nog maar te zwijgen van alle externe invloeden die de snelheid omlaag halen.
Ik denk dat 50Mbps voor de meeste huishoudens mooi is, rekening houdende dat de meeste slechts een Bbox of Telenet router hebben.
Ik gebruik een AC bridge (tussen 2 AC routers) en haal daar toch een connectiespeed van 1 Gbit en de 150 Mbps van telenet komt fullspeed door. Dus dat haal ik wel realistisch.

Limiteren tot 5 Ghz en in een WiFi range steken waar nog niemand anders op zit is wel efficient om storing te vermijden.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Maar het aantal doorsnee huishoudens met dergelijke setup is erg beperkt. Hoeveel hebben er bvb geen bbox 2 nog staan ook al kunnen ze inmiddels de 3 krijgen en daar mogelijk hogere snelheden mee halen? Dan zit je al op b/g. Dus ja het kan, maar je zal het nog niet veel tegen komen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Of dan heb je die AC router en dan blijkt dat de laptop AC module met de beste wil van de wereld niet blijft werken. :)

Feit is dat een modaal gezin al blij is met zijn HGW en draadloos surft en zich eigenlijk niets aan trekt van wat de werkelijke snelheden zijn, als ze maar kunnen uitpakken dat ze Whoppa zijn. Of ze weten het soms niet eens wat ze hebben.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Telenet liegt inderdaad over Basic Internet: verkopers, techniekers, klantendienst laten allemaal uitschijnen dat dit een basisabonnement is voor minimaal gebruik. Ze insinueren ook dat het WiFi signaal zal verbeteren bij een duurder abonnement.
Ik ben een echte techneut en ik kan met Basic Internet (30/3 en 150GB) perfect uit de voeten, zelfs 4K streamen via Netflix.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Voor één persoon die occasioneel wat streamed zal dit inderdaad volstaan.

Voor een gezin met enkele kinderen die constant op YouTube zitten ga je echter niet ver lopen... maar ik had verwacht dat een echte techneut wel kon rekenen :wink:
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik zou nochtans de klanten die een Whop of Whoppa hebben maar makkelijk toekomen met een Basic de kost niet willen geven. Heb een familielid twee maanden geleden omgezet van Whop naar Basic internet + tv en VOIP van OVH. Jaarlijkse besparing van zo'n 180 euro. Haar internetverbruik bedroeg 30 GB/maand. Nog geen klachten gehoord.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Wij komen met twee daar ook ruimschoots mee toe, madam kijkt redelijk wat Netflix, in normale kwaliteit welteverstaan, geen HD ofzo.
Ik download regelmatig spellen via steam en wij komen zo goed als nooit aan onze limiet.
Onze teller werd vandaag gereset. De vorige maand hadden we een verbruik van 99 GB, de maand ervoor 95.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

gemiddeld verbruik hier sinds zomer 2014 ca 50 tot 70 GB/maand ondanks netflix, VRTNu, stievie, google play film...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Kun je dat via mijn telenet aanvragen (overstap van basic naar Fiber 100 ?)
Ik ben IT'r maar zelfs ik kan dat niet gauw terugvinden.
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Niet via mijn telenet, maar gewoon via de homepage bestellen terwijl je ingelogd bent denk ik. (alsof je een nieuwe dienst wilt bestellen)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Over basic naar whop geen idee maar ik ben van 100 naar 200mbps gegaan en dat merkte ik wel.
Tttsss
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 17 keer

wied schreef:gemiddeld verbruik hier sinds zomer 2014 ca 50 tot 70 GB/maand ondanks netflix, VRTNu, stievie, google play film...
Ik zit toch wel tegen de 150 GB met twee personen, dat is maar 5 GB per dag. Netflix valt mee, NLZiet gebruikt wat meer data, en YouTube heel veel. Downloaden die ik niet veel.

Fiber100 is een onzin upgrade, data bijkopen is goedkoper. Ik overweeg wel Fiber200 na mijn verhuizing (en ben ook nieuwsgierig met welke Internet onlys Orange gaat komen)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”