Gratis analoge tv bij elk internet abonnement?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

De telemarketeer blijft er elk gesprek prat op gaan dat analoge tv gratis is wanneer je internet klant bent.
De uitleg :

"Dan gaat de filter eraf om het internet zijn vrijheid te geven en zo kan je ook terug alle analoge zenders bekijken."
Enkel free to air?
"Nee alle zenders die nog analoog beschikbaar zijn."
En dus zonder kabelabonnement te moeten betalen?
"Jawel mijnheer."

Kan iemand dat eens bevestigen?
Zijn er goeie apps om inkomende gesprekken op te nemen?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ExoduS
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jun 2010, 15:57

Klopt niet, de technieker zal een filter plaatsen die de frequentie van analoge tv blokkeerd
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Klopt, er komt een filter op, je kan wel discovery,vijft4 en kazoom ofzo nog zien omdat die buiten de filter vallen. Eigenlijk ideaal met stievie omdat daar geen discovery op is :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hoe komt het eigenlijk dat dat buiten de filter valt? Ligt dat buiten de frequentie ofzo?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

2be en vier zouden er ook op zitten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Lord Utopia schreef:Hoe komt het eigenlijk dat dat buiten de filter valt? Ligt dat buiten de frequentie ofzo?
Zo'n Telenet TOF filter is een "Bandpass Filter with Return Path" en laat de frequentiebanden 5 tot 65 MHz en 406 tot 446 MHz door. Dit zijn de frequenties die Telenet gebruikt voor data.

Maar zo'n filter kan een frequentieband zomaar niet "afkappen". De frequenties die "niet" doorgelaten worden, worden verzwakt, maar de frequenties, die het dichts bij deze databanden liggen, worden minder verzwakt.
  • Aan de onderkant dus frequenties dicht bij de 400 MHz (er zit bijvoorbeeld een mux op 394 met oa France 3 FTA)
    Aan de bovenkant de frequenties dicht bij de 446 MHz (vb mux op 474 MHz)
Vandaar dat er enkele analoge (en/of digitale) kanalen door de filter gaan (lees: minder verzwakt worden).
ExoduS schreef:Klopt niet, de technieker zal een filter plaatsen die de frequentie van analoge tv blokkeerd
kleine correctie: analoge en digitale tv blokkeert.
Heronic schreef:2be en vier zouden er ook op zitten.
Vier HD en vijf HD zitten op 490 MHz. Dat zal al nipt zijn (tenzij de filter 400 tot 500 MHz doorlaat ...)
bron: http://www.tv-digitaal.be/index.php?naa ... 0DTV%20Mux
Tim.Bracquez schreef:Klopt, er komt een filter op, je kan wel discovery,vijft4 en kazoom ofzo nog zien omdat die buiten de filter vallen. Eigenlijk ideaal met stievie omdat daar geen discovery op is :)
Discovery zou wel kunnen. Die zit (analoog) op H21 (= 463 MHz).
bron: http://zenders.be/
Heronic schreef:Zijn er goeie apps om inkomende gesprekken op te nemen?
@heronic
Jij hebt toch een FritzBox? Met één druk op de knop (Fritz!Fon) en het lopende gesprek wordt opgenomen (als voicemail). Zorg wel voor een USB stick als je opnames wil maken van lange gesprekken (vb helpdeks)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Philippe zijn uitleg klopt helemaal : bij enkel telefonie of enkel internet plaatsen ze een TOF : Telenet Only Filter (naam is nog van de tijd dat telefonie en internet van telenet was, en tv via de intercommunale).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Aha ik wist niet dat HD kanalen via analoog, zonder decoder te ontvangen waren.

Het opnemen zal helaas met de gsm moeten want daar bellen ze op.

Als ik voor 49€ Business Internet 120 neem dan heb ik een datavolume waar ik kan mee leven, porteer ik m'n nummer naar ovh.
En volgens haar kan ik zomaar even "gratis" naar analoge tv blijven kijken.
Als ze mij dat kan beloven wil ik dat best eens overwegen.
Dat zou ik dan toch graag eens op mp3 hebben.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Lord Utopia schreef:Hoe komt het eigenlijk dat dat buiten de filter valt? Ligt dat buiten de frequentie ofzo?
ouder type filter
noblemo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 9 keer

Heronic schreef: Zijn er goeie apps om inkomende gesprekken op te nemen?
Ik gebruik de app Automatic Call Recorder / Gespreksopname van Appliqato, die neemt dan alle in- en uitgaande gesprekken op.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

En als je die opname dan hebt en je neemt zo'n abonnement waarna blijkt dat het dus niet zo is dat je analoog kan kijken. Wat ga je dan doen ? Telenet aanklagen ?
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Aanklagen?
Dan kunnen ze op dag van installatie hun handeltje terug mee nemen en hoeven ze daar geen rekening voor te sturen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heronic schreef:De telemarketeer blijft er elk gesprek prat op gaan
Zolang hier geen melding van terug te vinden is op hun website zou ik dergelijke uitspraken met een stevig pak zout nemen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heronic schreef:Aha ik wist niet dat HD kanalen via analoog, zonder decoder te ontvangen waren.
HD kanalen zijn niet via analoog. Heb ik dat ergens beweerd??
Heronic schreef:Als ik voor 49€ Business Internet 120 neem dan heb ik een datavolume waar ik kan mee leven, porteer ik m'n nummer naar ovh. En volgens haar kan ik zomaar even "gratis" naar analoge tv blijven kijken.
Met de nadruk op "kan" (niet op "mag") en op "even" :)

Maar zoals reeds verschillende keren uitgelegd is dat niet correct.
  1. het heeft niets te maken met "analoog". Zolang Telenet geen filter plaats kan je TV kijken (analoog en digitaal), gezien er niets gefilterd wordt.
  2. als er een filter geplaatst wordt komen sommige zenders toch door (analoog, digitaal), afhankelijk van de frequentie.
  3. bij nieuwe installaties, waar een technieker aan te pas komt, zal de technieker een filter plaatsen indien je alleen internet neemt.
  4. bij bestaande installaties is de kans groot dat er (voorlopig) geen filter komt. De kost om zo'n filter te komen plaatsen (uren, admin, planning ...) zijn voor Telenet waarschijnlijk hoger dan het verlies aan "zwartkijkers".
Conclusie: de kans is dus groot dat je nog (een tijdje) TV kan kijken .. maar dat geeft je geen recht. De dag dat er toch een filter komt ben je TV kwijt.
Ga er dus niet van uit dat je voor 49€ recht hebt op Business Internet 120 + TV ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ok dat is heel duidelijk.
Ik had het ivm de hd kanalen vast verkeerd begrepen omdat je refereerde naar hd kanalen die er nipt zouden kunnen door komen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik dacht dat de recentere Telenet Only filters naast 5-65 Mhz ook alles boven de 400 MHz doorlaten. In bepaalde regio's (oa Limburg) zitten daar nog heel wat zenders in.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

silencer schreef:
Lord Utopia schreef:Hoe komt het eigenlijk dat dat buiten de filter valt? Ligt dat buiten de frequentie ofzo?
ouder type filter
Filter hier is nieuwer type en nog maar 3 maand actief, en toch enkele zenders dat er door komen of het signaal is hier gewoon sterk.

Zenders (analoog) dat hier werken :
- Ketnet
- Disney channel
- Vijf
- Nat Geo
- Discovery
- Enja een hele hoop digitale kanalen die ik niet kan zien zonder box / kaart welke volgens de TV er ook door komen. EPG er van werkt wel!

Toch wel mooie aanvulling voor stievie, kijken wel geen TV :-)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Wat die filter betreft, Telenet heeft hier eens een nieuwe kabel (appartementsblok) gelegd om eindelijk ook digitale tv te kunnen aanbieden aan de bewoners.
Ook al ben ik geen klant, ik liet hen wel binnen voor het (gratis) plaatsen van een nieuwe contactdoos. Op mijn buitenmuur zie ik duidelijk die stopfilter zitten.

In mijn geval werkt hij (helaas :-) uitstekend. Ik vind geen enkele zender op mijn TV, geen analoog, geen digitaal.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

SpecialK schreef:Ik dacht dat de recentere Telenet Only filters naast 5-65 Mhz ook alles boven de 400 MHz doorlaten. In bepaalde regio's (oa Limburg) zitten daar nog heel wat zenders in.
Ja, klopt, alles boven de 390 Mhz wordt doorgelaten, inclusief een paar analoge kanalen zoals :
Nick, Kazoom, National Geographic, BBC 1 en 2, Ketnet, Vijf, Vitaya, Disney, enz...
Eigenlijk bijna de helft van de beschikbare analoge kanalen.

Maar waarschijnlijk gaan de analoge kanalen toch niet lang meer op de kabel zitten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Volgens zenders.be zit er mijn regio maar één analoge zender > 390 MHz (Discovery Channel Vl. op 463.25 MHz
Alle andere zenders zitten tussen 133.25 MHz (2BE) en 280.25 MHz (Disney Channel Vl.)
Dus geen idee hoe je aan die lijst van analoge zenders geraakt ??

BBC1 en BBC2 zitten niet (meer) in het analoge aanbod?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

fredo66 schreef:Wat die filter betreft, Telenet heeft hier eens een nieuwe kabel (appartementsblok) gelegd om eindelijk ook digitale tv te kunnen aanbieden aan de bewoners.
Ook al ben ik geen klant, ik liet hen wel binnen voor het (gratis) plaatsen van een nieuwe contactdoos. Op mijn buitenmuur zie ik duidelijk die stopfilter zitten.

In mijn geval werkt hij (helaas :-) uitstekend. Ik vind geen enkele zender op mijn TV, geen analoog, geen digitaal.
Ik gok dat dat zelfs geen filter is gewoon een termineerstop, zie je vaker als je geen dienste heb, ene kant is dat een contact om netjes de coax af te sluiten, andere kant kunnen ze de dropkabel op zetten om niet te beschadigen, maar elektrisch is er dan niets verbonden.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Inderdaad, wie niets afneemt van Telenet die wordt gewoon met een tussenstukje in kunststof afgesloten van de kabel.

Om je aan te sluiten, moet telenet dan gewoon dat tussenstukje verwijderen en de kabel is weer verbonden.
Jack3770
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik zou precies toch niet puur daarvoor een contract afsluiten. Het afsluiten van de analoge kabel komt stilaan eraan.
Daarom hebben ze die opsplitsing op je factuur al een tijd geleden weggelaten. Zodat het niet zo opvalt dat ze daar vroeger een kost op plakten en mensen dus niet massaal een prijsverlaging gaan eisen.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

VRAAG: de goedkoopste oplossing om een minimumaantal televisiezenders te kunnen bekijken. We kijken eigenlijk weinig tv, alleen wat YouTube, maar stilaan zou het wel leuk kunnen zijn om een basisaanbod aan (vooral Belgische) zenders te kunnen bekijken, vooral dan voor onze kinderen, en op voorwaarde dat het niet te duur is. Ik heb vooral moeite met hoge abonnementskosten.

We hebben een nieuwbouw sinds 2010. Wat is de kans dat de truc van het topic ook bij ons zou kunnen werken: gewoon een coaxkabel in de NIU steken en dan maar proberen met een tv met DVB-C?

HUIDIGE INFRA: Telenet Basic (huidig maandelijks internetverbruik zo'n 50 GB), vaste telefonie bij OVH en Betamax-providers via Fritz!Box, 2 gsm's via Dommel. Zeer tevreden van deze huidige oplossing en voorlopig zeker geen hoger volume nodig!

UITWERKING:
Ik besef dat dit topic uit 2015 is...

Ik zit al een tijdje te zoeken (o.a. op UserBase) naar wat de goedkoopste oplossing kan zijn voor een minimumaantal televisiezenders, maar vind niet direct veel info.

Even dacht ik het hier gevonden te hebben via Test-Aankoop:
https://www.test-aankoop.be/hightech/tv ... -televisie

Maar een telefoontje later naar Telenet blijkt dat een analoog kabelabonnement 16 euro per maand kost, terwijl je via CI+ (bij Telenet "TV met een kaartje") een 75-tal digitale zenders hebt voor 0,90 euro extra per maand.

Maar ik vind 16 à 17 euro relatief (te) veel geld. Kan het goedkoper? En is deze oplossing enigszins "future-proof"?

Bedankt bij voorbaat voor jullie input.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Guy-pc

Stievie premium iets voor jullie?

Dat is 10 euro per maand en heb je toch basiszenders waaronder ook natgeo en discovery channel.
https://stievie.be/
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

guy-pc schreef:VRAAG: de goedkoopste oplossing om een minimumaantal televisiezenders te kunnen bekijken. We kijken eigenlijk weinig tv, alleen wat YouTube, maar stilaan zou het wel leuk kunnen zijn om een basisaanbod aan (vooral Belgische) zenders te kunnen bekijken, vooral dan voor onze kinderen, en op voorwaarde dat het niet te duur is. Ik heb vooral moeite met hoge abonnementskosten.

We hebben een nieuwbouw sinds 2010. Wat is de kans dat de truc van het topic ook bij ons zou kunnen werken: gewoon een coaxkabel in de NIU steken en dan maar proberen met een tv met DVB-C?

HUIDIGE INFRA: Telenet Basic (huidig maandelijks internetverbruik zo'n 50 GB), vaste telefonie bij OVH en Betamax-providers via Fritz!Box, 2 gsm's via Dommel. Zeer tevreden van deze huidige oplossing en voorlopig zeker geen hoger volume nodig!

UITWERKING:
Ik besef dat dit topic uit 2015 is...

Ik zit al een tijdje te zoeken (o.a. op UserBase) naar wat de goedkoopste oplossing kan zijn voor een minimumaantal televisiezenders, maar vind niet direct veel info.

Even dacht ik het hier gevonden te hebben via Test-Aankoop:
https://www.test-aankoop.be/hightech/tv ... -televisie

Maar een telefoontje later naar Telenet blijkt dat een analoog kabelabonnement 16 euro per maand kost, terwijl je via CI+ (bij Telenet "TV met een kaartje") een 75-tal digitale zenders hebt voor 0,90 euro extra per maand.

Maar ik vind 16 à 17 euro relatief (te) veel geld. Kan het goedkoper? En is deze oplossing enigszins "future-proof"?

Bedankt bij voorbaat voor jullie input.
Kabelabo is 16,9. CI+ heeft geen maandelijkse kost, maar eenmalige kost van 69 euro + 50 euro activatiekost.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

guy-pc schreef:Wat is de kans dat de truc van het topic ook bij ons zou kunnen werken: gewoon een coaxkabel in de NIU steken en dan maar proberen met een tv met DVB-C?
Toch even de puntjes op de i zetten.
Deze topic beschrijft geen "truucje om gratis TV te kijken". De topic beschrijft alleen dat:
  • er bij "internet-only" klanten normaal een filter gestoken wordt, die de frequenties van de televisiezenders eruit filtert (verzwakt).
  • er sommige zenders niet gefiltert worden.
  • in sommige gevallen Telenet niet onmiddelijk een filter steekt.
Om een basisaanbod aan (vooral Belgische) zenders te kunnen bekijken moet je hiervoor betalen, en dat kost bij Telenet €16.90 per maand (exclusief decoder)
guy-pc schreef:Maar een telefoontje later naar Telenet blijkt dat een analoog kabelabonnement 16 euro per maand kost, terwijl je via CI+ (bij Telenet "TV met een kaartje") een 75-tal digitale zenders hebt voor 0,90 euro extra per maand.
Er bestaat bij Telenet geen verschil tussen analoog en digitaal. Televisie kost €16.90 per maand, of je nu naar de analoge zenders wil kijken, of naar de digitale via DVB-C maakt toch niets uit?
guy-pc schreef:Maar ik vind 16 à 17 euro relatief (te) veel geld. Kan het goedkoper? En is deze oplossing enigszins "future-proof"?
Het goedkoopste op de markt voor een Belgisch basisaanbod is waarschijnlijk "Antenne TV" van TV Vlaanderen?
Kostprijs: €9.95 per maand
Eenmalige kost:
  • - Indien je TV een DVB-T tuner heeft: 39€ voor een CI+ module met kaartje
    - Indien niet heb je een externe decoder nodig (99€ voor de decoder + CI+ module)
guy-pc schreef:Zeer tevreden van deze huidige oplossing en voorlopig zeker geen hoger volume nodig!
Telenet Basic (50/5) heeft een volume limiet van 150GB. Als je maar 50GB nodig hebt, dan ben je nog een tijdje gerust!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Welke zenders wil je juist?
Misschien is de free stievie al genoeg. Chromecast en klaar.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Steven7 schreef:Kabelabo is 16,9. CI+ heeft geen maandelijkse kost, maar eenmalige kost van 69 euro + 50 euro activatiekost.
Dus kost het 16,90 euro per maand, wat ik relatief (te) veel vind.
philippe_d schreef:Toch even de puntjes op de i zetten.
Deze topic beschrijft geen "truucje om gratis TV te kijken". De topic beschrijft alleen dat:

er bij "internet-only" klanten normaal een filter gestoken wordt, die de frequenties van de televisiezenders eruit filtert (verzwakt).
er sommige zenders niet gefiltert worden.
in sommige gevallen Telenet niet onmiddelijk een filter steekt.

Om een basisaanbod aan (vooral Belgische) zenders te kunnen bekijken moet je hiervoor betalen, en dat kost bij Telenet €16.90 per maand (exclusief decoder)
Zo had ik het ook begrepen, Philippe, maar ik had er maar gewoon de term "truc" op geplakt. Maar mijn vraag blijft: Wat is de kans dat "DIT" :-) ook bij ons zou kunnen werken: gewoon een coaxkabel in de NIU steken en dan maar proberen met een tv met DVB-C?

Ik ga alleszins ook eens kijken bij TV Vlaanderen voor Antenne TV.
ddd schreef:Welke zenders wil je juist?
Misschien is de free stievie al genoeg. Chromecast en klaar.
Alleen VRT ontbreekt hier nog.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

guy-pc schreef:Dus kost het 16,90 euro per maand, wat ik relatief (te) veel vind.
Tja, dan moet je je tevreden stellen met een beperkt aanbod en heel wat beperkingen/gepruts.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

VRTNU en Stievie Free. Niks gepruts, en helemaal gratis :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wat mij betreft is dat gepruts... ik wil m'n TV kunnen opzetten en kijken in HD.

Als jij graag in flut kwaliteit kijkt op een tablet... maar ik niet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

dat is dan jouw mening... en erg kleinerend ook weer trouwens!
Een beetje respect voor andere meningen misstaat niet op een forum als dit...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Wat mij betreft is dat gepruts...
Ik begrijp waar je naartoe wil, maar zo heeft ieder zijn voorkeuren. Perfect te bekijken op een groot computerscherm! Voor mij geen enkel probleem!
wied schreef:VRTNU en Stievie Free. Niks gepruts, en helemaal gratis :-D
Dit wordt mijn oplossing: hartelijk bedankt allemaal om mij, zoals gewoonlijk, weer goed verder te helpen!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

guy-pc schreef:Zo had ik het ook begrepen, Philippe, maar ik had er maar gewoon de term "truc" op geplakt. Maar mijn vraag blijft: Wat is de kans dat "DIT" :-) ook bij ons zou kunnen werken: gewoon een coaxkabel in de NIU steken en dan maar proberen met een tv met DVB-C?
Ik heb geen glazen bol :wink:
De kans is 50/50 dat het werkt, maar voor hoe lang kan je niet voorspellen.
En tegen de regels ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:dat is dan jouw mening... en erg kleinerend ook weer trouwens!
Dat is inderdaad mijn mening... staat er toch ook duidelijk bij ?

Waarom trouwens kleinerend... kwaliteit van VRTNU is gewoon flut kwaliteit, dat zijn nu éénmaal keiharde feiten. Beetje hyporcriet trouwens van langs de ene kant te zeuren waarom dingen niet allemaal in HD zijn en de gebruikte bitrates, en dan te kiezen voor een platform als VRTNU en Stievie (wat trouwens platformen zijn die in eerste instantie gericht zijn op mobiel/tablet gebruik).
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

VRTnu en Stievie free geprust? Een heel eenvoudige kleine stille pc met ubuntu of iets gelijkaardigs op de ssd. Groot pc scherm/TV/Beamer eraan. Op het bureaublad een snelkoppeling naar pagina VRTnu en Stievie. Automatisch aanmelden instellen. Zoveel omslachtiger dan werken met decoders en zo is dat toch niet? Beeldkwaliteit is meer dan aanvaardbaar. Je kan live en uitgesteld kijken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kamiel schreef:VRTnu en Stievie free geprust? Een heel eenvoudige kleine stille pc met ubuntu of iets gelijkaardigs op de ssd. Op het bureaublad een snelkoppeling naar pagina VRTnu en Stievie.
Nogmaals, dit is een persoonlijke opinie... maar voor de meeste mensen is dit "gepruts". Men wil gewoon z'n TV opzetten, kijken en zappen met de normale remote (en ja ook daar zijn weer oplossingen voor). Over verschillende opnames maken en het zenderaanbod spreek ik dan nog niet eens.
kamiel schreef:Beeldkwaliteit is meer dan aanvaardbaar.
Standaard SD kwaliteit... ieder z'n ding maar ik heb geen groot scherm om dan terug naar een resolutie te gaan kijken die men 50 jaar geleden ook al had.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

onbekend met het feit dat elke upscaling chip een HD beeld te zien geeft!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

En dan spreek jij over kleineren (in zou in eerste plaats stoppen met dergelijke comments te posten dan).

Hier ga ik dus echt niet meer op antwoorden :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”