VPN opzetten met telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Da's een discussie voor een ander topic ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

spacekiek schreef:OK, de NAS staat in DMZ, eens curieus ...
@ Liber! : Ben begonnen met OpenVPN, maar die app op iOS is zo oubollig. Ik prefereer dan liever de build in VPN mogelijkheden van P2TP. (dus geen PPTP)
Ziet er inderdaad wat oudbollig op iOS maar het werkt gewoon goed. :-D
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

devilkin schreef:Hm, ergens dan toch een limit? Welk telenet abo heb je?
Ik trek hier over m'n vpn 13mbps (via fast.com test) - wel ook via company wifi, want ik heb hier borderline 3g waar ik zit :)
Een Whoppa, maar resultaten variëren sterk : Op Fast.com haal ik 14Mbps, op Speedtest (3 verschillende servers) rond de 2Mbps
Zonder VPN gaat 4G direct naar +35Mpbs
Kenniey schreef:Zeker dat de poorten UDP zijn? Probeer anders eens met protocol beide.
Yep, heb ze nu ook eens op "beide" gezet ... lijkt alsof de settings niet opgeladen worden :|
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

spacekiek schreef:Ik probeer hier ook een L2TP/IPSec verbinding op te zetten via m'n Synology, maar krijg de poorten niet open die hiervoor nodig zijn ?

Bv. poort 1701 met LAN IP van m'n Synology met UDP ... als ik check met http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/, dan blijft deze toe ?!
Ik denk dat L2TP poort 1701 TCP is.
Best inderdaad eens proberen met beide UDP/TCP

Jouw NAS in DMZ zetten zou ik niet doen. Jouw hele Synology staat dan open en bloot op Internet, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 9 keer

Ter info:
PPTP via Telenet (HGW) + Synology werkt hier met 1 regeltje in de IPv4 port forwarding van mijn.telenet.be zonder dat ik de Synology in DMZ moet zetten.
spacekiek schreef:Ik probeer hier ook een L2TP/IPSec verbinding op te zetten via m'n Synology, maar krijg de poorten niet open die hiervoor nodig zijn ?

Bv. poort 1701 met LAN IP van m'n Synology met UDP ... als ik check met http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/, dan blijft deze toe ?!
(500 en 4500 ook)

(Ik gebruik een HGW )
Kijk na (van thuis uit) of de Synology wel degelijk op deze poorten luistert.
philippe_d schreef: Jouw NAS in DMZ zetten zou ik niet doen. Jouw hele Synology staat dan open en bloot op Internet, toch?
Klopt. De web interface (poort 5000), SSH poort, ... zijn dan via 't internet benaderbaar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

AndrewBourgeois schreef:Ter info:
PPTP via Telenet (HGW) + Synology werkt hier met 1 regeltje in de IPv4 port forwarding van mijn.telenet.be zonder dat ik de Synology in DMZ moet zetten.
Misschien is het dan handig dat je dit zou vermelden ?
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 9 keer

Lokaal IP-adres: 192.168.0.171 (IP van mijn Synology)
Begin poort: 1723
Eind poort: 1724
Protocol: BEIDE
Status: Actief

Maar mijn opmerking was vooral om te bevestigen dat de port forwarding van Telenet nog steeds werkt en dat je geen host als DMZ moet instellen om traffiek door te laten. Dit is voor PPTP terwijl @spacekiek L2TP aan de praat probeert te krijgen.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

DMZ was gewoon maar een test om te zien of er niets anders scheelde ...
Heb problemen met port forwards op mijn telenet, die worden precies niet geactiveerd bij mij.
Zal straks eens naar de helpdesk bellen ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

spacekiek schreef:Heb problemen met port forwards op mijn telenet, die worden precies niet geactiveerd bij mij.
Dit is niet onmiddellijk... best wacht je dus even omdat er wat tijd kan over gaan.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Bon, eindelijk op 2de lijn binnen geraakt

Er is wel degelijk iets mis met mijn lijn, ze hebben 'n factory reset gedaan want hoewel ik maar 3 forwards zag op Mijn Telenet, zaten er wel bijna 20 in volgens hun systeem.

Ze gaan het verder monitoren, fingers crossed :-)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Aha dus degelijk iets mis, weer stapje verder :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Eureka! :banana:

Het lag dus wel degelijk aan Telenet
Bijlagen
IMG_0451.jpg
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Is er een manier om de snelheid omhoog te krikken ?
Zit met een Whoppa thuis en het moet geen 20Mbit zijn, maar een goeie 5 zou toch nice zijn (nu net geen 2Mbps)

Of ligt dat aan de iPhone ? (Nog niet getest op m'n laptop)


Edit: Wat liggen experimenteren met MTU, snelheid is dan nóg lager. MTU = 1400 geeft 't beste resultaat momenteel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

VPN's betekend encryptie en dus rekenkracht... geen idee of je Synology hier een probleem mee heeft ?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:VPN's betekend encryptie en dus rekenkracht... geen idee of je Synology hier een probleem mee heeft ?
Zonet even geprobeerd met Win10 laptop ... deze haalt nog minder : +- 0.5 Mbit :lol:
Synology toont geen last qua CPU load ...
Moet dus iets anders zijn ?

PS: Als het niet lukt een VPN verbinding te maken met windows, moet je blijkbaar iets editen in uw registry:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=75269 (zie laatste post)
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Er zijn veel factoren wat de speed beïnvloedt van een VPN.
De encryptie is de grootste, L2TP gaat sowieso al niet veel sneller dan 5 mbit gaan.
SSTP en OpenVPN zijn veel sneller, uw wifi signaal zal er ook niet veel goeds aan doen.
Je bandwith tot aan de server heeft impact, je firewalls, encrypties, noem het maar op.

Als je daar op googled vind je antwoorden genoeg.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

weet iemand een NL handleiding staan om een OpenVPN op te zetten.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

spacekiek schreef:
r2504 schreef:VPN's betekend encryptie en dus rekenkracht... geen idee of je Synology hier een probleem mee heeft ?
Zonet even geprobeerd met Win10 laptop ... deze haalt nog minder : +- 0.5 Mbit :lol:
Synology toont geen last qua CPU load ...
Moet dus iets anders zijn ?

PS: Als het niet lukt een VPN verbinding te maken met windows, moet je blijkbaar iets editen in uw registry:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=75269 (zie laatste post)
Speed settings voor OpenVPN:

proto udp (UDP is sneller dan TCP, maar enkel als je via betrouwbare links werkt (netwerkkabel, Wi-Fi) en niet via cellular bv, technische uitleg zou teveel zijn hier)
dev tun (TUN is sneller dan TAP)
sndbuf 0 (laat OS buffering doen)
rcvbuf 0 (laat OS buffering doen)
cipher none (zet encryptie af)
auth none (zet packet authentication af)
fragment 0 (laat OS fragmentation doen)
mssfix 0 (laat OS fragmentation doen)

Maar voor de rest ga je eens moeten zien in Wireshark of dat er fragmentation optreedt, en zoja ga je MTU of MSS moeten tweaken.
r2504 schreef:VPN's betekend encryptie en dus rekenkracht... geen idee of je Synology hier een probleem mee heeft ?
VPN betekent niet automatisch encryptie. De "private" in de afkorting VPN heeft ook niets met encryptie te maken.

Iedereen lijkt steeds maar automatisch die link tussen VPN en encryptie te willen maken. En dat is gevaarlijk want die assumptie klopt zeker niet altijd.

Je kan evengoed een VPN verbinding opzetten zonder encryptie. Zeker als snelheid het belangrijkst is. Alhoewel je in dat geval nog beter naar andere tunneling protocols gaat kijken (GIF, GRE) die minder overhead hebben en door de kernel verwerkt worden dan bv OpenVPN die grotendeels in userland draait. Alhoewel GIF/GRE kunnen wel geen NAT travelsal doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CCatalyst schreef:Je kan evengoed een VPN verbinding opzetten zonder encryptie.
Ik wil de eerste nog tegenkomen die een VPN tunnel over internet gaat opzetten zonder encryptie :bang:

Voor sommige protocols is het mogelijk, voor andere is security gewoon een standaard onderdeel ervan (zonder kan dus gewoon niet).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
CCatalyst schreef:Je kan evengoed een VPN verbinding opzetten zonder encryptie.
Ik wil de eerste nog tegenkomen die een VPN tunnel over internet gaat opzetten zonder encryptie :bang:
Wel, dat zal ik dan zijn :bdaysmile: en ik begrijp echt niet waarom dat zo vreemd zou moeten zijn. Alles hangt toch af van de reden waarom je de VPN gebruikt?

Natuurlijk niet voor een verbinding thuis-bedrijf, maar wel bv voor thuis-VPS voor entertainment streaming. Op die link zit dan ook niets van data die versleuteld moet worden voor een of andere reden, of anders gezegd: ik snap echt niet waarom ik een episode van South Park versleuteld over het internet moet sturen (anderen vinden dit blijkbaar zeer nodig maar geven geen gegronde reden). Behalve dan het inloggen op de content service misschien, om dat je dan een paswoord uitwisselt, maar daarvoor zetten de apps zelf al een TLS verbinding op. En als je dan nog eens de VPN ook gaat versleutelen, dan versleutel je gewoon 2 keer zonder enige meerwaarde. Ik merk een heel duidelijk snelheidsverschil tussen encryptie en geen encryptie. Kan ook niet anders, tenzij je encryptie via HW offloading zou kunnen doen, maar zelfs dan nog.

Ook als je een VPN enkel gebruikt om te surfen snap ik niet goed waarom je per se encryptie moet toepassen. Als je naar je bank surft heb je toch al TLS van bij je thuis tot bij de bank. En als je onder een gewone HTTP verbinding zit, heb je maar encryptie tot aan je VPN server, daarna is alles ook gewoon weer zichtbaar voor iedereen.

Maar soit, m'n punt was en blijft dat de assumptie "VPN is encryptie" niet zonder meer klopt.
r2504 schreef: Voor sommige protocols is het mogelijk, voor andere is security gewoon een standaard onderdeel ervan (zonder kan dus gewoon niet).
Encryptie en security (aka beveiliging) zijn wel 2 verschillende begrippen. Ken je een voorbeeld van een tunneling protocol dat niet werkt zonder encryptie? Afaik is de opzet veelal 2-lagig: ene laag is tunneling protocol, en dan daarbovenop is er een tweede laag (optioneel) encryptieprotocol.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Zonet kwam er een update binnen van DSM : "6.0.2-8451 Update 1", waarbij ik ook verplicht was om VPN server te updaten

=> Baf 11Mbps vandaag op m'n VPN via 4G !! :eek:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CCatalyst schreef:Alles hangt toch af van de reden waarom je de VPN gebruikt?
Inderdaad, maar ga je constant nadenken over welke data er over je VPN gaat en/of er een potentieel risico is (al ben ik akkoord dat privacy soms zeer vaak overroepen is) ?
CCatalyst schreef:maar wel bv voor thuis-VPS voor entertainment streaming.
Zoals ik al zei... weet jij constant wat er over je VPN gaat of niet ?

Ik open ook wel eens documenten en andere dingen die bij mij thuis op m'n server staan (al betwijfel ik of veel mensen hier interesse in gaan hebben)... moet ik dan twee VPN's gaan configureren ?
CCatalyst schreef:Maar soit, m'n punt was en blijft dat de assumptie "VPN is encryptie" niet zonder meer klopt.
Inderdaad, het zijn twee aparte dingen maar meestal gaan ze hand in hand.
CCatalyst schreef:Ken je een voorbeeld van een tunneling protocol dat niet werkt zonder encryptie?
Ik heb alvast geen idee of het mogelijk is bij SSTP.
sam_vde
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 maa 2017, 15:58
Bedankt: 1 keer

devilkin schreef:Ook met OpenVPN beetje opletten, en correcte ciphers gebruiken: https://community.openvpn.net/openvpn/wiki/SWEET32

(ikzelf gebruik StrongSwan IPSEC met IKEv2 op Telenet, works like a charm)
Zou je in 3 lijnen even willen samenvatten hoe je de Telenet router hebt ingesteld? Port forward of DMZ? Ik lees toch veel tegenstrijdige berichten of dit nu al dan niet mogelijk is met de Telenet modem :-)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

sam_vde schreef:
devilkin schreef:Ook met OpenVPN beetje opletten, en correcte ciphers gebruiken: https://community.openvpn.net/openvpn/wiki/SWEET32

(ikzelf gebruik StrongSwan IPSEC met IKEv2 op Telenet, works like a charm)
Zou je in 3 lijnen even willen samenvatten hoe je de Telenet router hebt ingesteld? Port forward of DMZ? Ik lees toch veel tegenstrijdige berichten of dit nu al dan niet mogelijk is met de Telenet modem :-)
Ik heb geen telenet router, modem only met daarachter m'n eigen router.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Hi

Ik heb thuis een paar VPN connecties opgezet om wat onderhoud te doen op Synology NAS'en van vrienden en familie.
Vandaag kan ik er ineens niet meer op ... is er iets gewijzigd bij SYNOLOGY ?
Via iPhone op mijn thuisnetwerk (wel via WiFi uiteraard) geen enkel probleem. Direct binnen.

Snap er niks van, alles is hetzelfde

Het is een L2TP verbinding met pre-shared key en dan login/pass van Synology

Register is ook aangepast met AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule op 2

Heb VPN's al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nada.
VPN IP kan hij direct vinden, dan begint hij met login en dan krijg ik " a connection to the remote computer could not be established .... )

:|
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Vandaag heb ik mijn vpn ook niet kunnen gebruiken. Ik heb nog niet kunnen achterhalen waar het probleem zit. Ik gebruik de vpn plus app op een synology router
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Moet toch ergens aan m'n PC liggen ... want via de Surface lukt het dan wel.

zucht no clue :evil:

Straks nog wat verder zoeken/ploeteren. 8)

[update]

Oplossing gevonden: Naar device manager - Network adapters - Uninstall WAN miniport (L2TP)
En dan Action - scan for new hardware , dan komt deze er weer in en dan werkt m'n VPN weer

:banana:
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

het is mij ergens niet gegund met die VPN :evil:

Op de desktop PC lukt het me nu prima, maar op een nieuwe laptop krijg ik het weer niet aan de praat

Nochthans weet ik hoe het moet :

"AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule" toevoegen in register, value 2

Ik vul compleet dezelfde gegevens in voor de VPN connectie ... maar hij wil gewoon niet connecten. Hij connecteert met IP XXXXX, maar geraakt precies niet verder dan dat

Firewall ook eens afgezet, maar no effect.

Ik zit op hetzelfde netwerk, dus dat kan het ook niet zijn

argh !
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag had ik eens ingelogd via mijn iPhone hotspot ... en L2TP VPN connectie lukt direct ?! :eek:
Nochthans via mijn vaste PC lukt het wel, maar via de nieuwe surface noppes (draad of wifi)
Als ik connectie leg naar de VPN server bij m'n ouders, dan moet ik toch niets open zetten qua poorten, toch ? (bij hun uiteraard wel)

Enfin, getting close, I can feel it :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

spacekiek schreef:Als ik connectie leg naar de VPN server bij m'n ouders, dan moet ik toch niets open zetten qua poorten, toch ?
Nee, want alles staat outgoing standaard open (met enkele uitzondering die je ook niet kan openzetten).
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Even inpikken op dit topic...

We denken eraan een vpn abonnement te nemen (zitten eveneens bij Telenet) en op internet zien we allerlei aanbiedingen passeren, met sommige als 4 euro per maand voor twee jaar etc.

Vraagje dat ik nergens op de website van zo'n vpn-provider vind, betaal je dit volledige bedrag dan vooruit of wordt dat maandelijks (zoals een domicilëring) van je rekening gehaald?

Tweede vraag. Vermits je met email moet registreren en wellicht met credit card betalen - in hoeverre ben je dan anoniem? Ze slaan je gegevens op en dan weet de provider wie je bent. Zo blijf je (ook al is het niet dé reden om het te nemen) ten allen tijde traceerbaar?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

phil48 schreef:Even inpikken op dit topic...

We denken eraan een vpn abonnement te nemen (zitten eveneens bij Telenet) en op internet zien we allerlei aanbiedingen passeren, met sommige als 4 euro per maand voor twee jaar etc.

Vraagje dat ik nergens op de website van zo'n vpn-provider vind, betaal je dit volledige bedrag dan vooruit of wordt dat maandelijks (zoals een domicilëring) van je rekening gehaald?

Tweede vraag. Vermits je met email moet registreren en wellicht met credit card betalen - in hoeverre ben je dan anoniem? Ze slaan je gegevens op en dan weet de provider wie je bent. Zo blijf je (ook al is het niet dé reden om het te nemen) ten allen tijde traceerbaar?
Wat is voor u de reden dan dat u een VPN verbinding wilt ?
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Ken schreef:
Wat is voor u de reden dan dat u een VPN verbinding wilt ?
Op de eerste plaats om naar BBC Iplayer te kijken, alsook de commerciële broertjes ITV player en All 4. En een paar dingen van Nederland, net zoals zij kunnen inloggen/kijken naar VRT nu. Dus vooral voor tv kijken via pc en laptops.

Verder ook een stukje Kodi kijken en (als het lukt) de VS versie van Netflix.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een 2-jaarlijks abonnement bij NordVPN genomen, ook met oa de reden om Netflix-USA te kunnen gebruiken. Het abo was een tijdelijke promotie, op voorhand te betalen, via kredietkaart. Ik dacht dat het een blackfriday of cybermonday deal was.

NordVPN maakt zijn belofte waar, en ik heb nog geen problemen ondervonden met Netflix.

NordVPN heeft zowel een android, als chrome-client wat voor mij de doorslag gaf. Zowel op mijn chromebook als op de tablet, of gsm, is de verbinding met NordVPN poepsimpel.

Ik heb mijn vrouw en kinderen zelfs al zover gekregen dat ze het 'sleuteltje' moeten gebruiken als ze ergens op een open wifi hotspot zitten. Doordat het slechts twee handelingen nodig heeft, app openen en op 'Quickconnect' duwen, maken ze er geen problemen over.

Maar dit is eigenlijk volledig off-topic (non-Telenet)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”