Snelheidsverhoging Whoppa ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
bcool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

als fluo ook 200/10 kan aanbieden is er weinig extra voordeel voor de business fibernet xl

ik gebruik geen 4tb aan data per maand,
dus overstap naar fluo wordt dan misschien interessanter

maar zal wel even officiele communicatie afwachten
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hier upgrade van Business Internet 120 Plus.

Afbeelding
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Die wordt dus 200/10... Business Fibernet 80 dan 150/10? Ik had toch een hogere upload verwacht voor de 120...
Gebruikersavatar
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier Biz 80. Download is hoger maar upload is nog altijd 6Mbps

Afbeelding
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Moet de modem altijd herstart worden? Of gebeurd dit automatisch?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ja, het moet. Heb een test gedaan voordat ik de modem herstarte en het was 80Mbps down. Na herstart is het nu ~120Mbps down.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Business Internet 120 Plus hier ook naar 200/10, zonder herstarten modem.

Hoop dat men zich in de toekomst gaat concentreren op verhogen upload, die download snelheid is voor niets nodig.
heselmans
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2008, 09:59

Mijn Business 120 geeft nu 186,5/9,29
Thx Telenet.
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

Er toch nog eens aan gedacht om de snelheid opnieuw te meten, en hier ook 200/10 ondertussen met Fibernet XL.

Afbeelding

En volgens speedtest.upc.nl
speedtest.upc.nl schreef:Last Result:
Download Speed: 194669 kbps (24333.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 7689 kbps (961.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 12 ms
Jitter: 2 ms
7-6-2014 14:50:08


Da's best netjes :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://www.zdnet.be/article/156226/tele ... snelheden/

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

UPC (of is het de TN peering) lijkt wat problemen te hebben met z'n bandbreedte op dit moment...

Download Speed: 63687 kbps (7960.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 9742 kbps (1217.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 50 ms
Jitter: 4 ms

... vanuit Brussel gaat het beter...

Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Belgacom gaat serieus uit hun pijp mogen komen want het snelheidsverschil begint nu toch echt wel gigantisch te worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Snelheid is een verloren kaart voor BGC... tenzij met fiber zou gaan leveren (maar dat neemt jaren in beslag).

Het enige wat men nog kan is op volume (en da's niet voor iedereen even belangrijk)... want op prijs wil men duidelijk niet concurreren.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 118 keer

Dat verklaart natuurlijk meteen waarom ik dit weekend plots even zonder gateway zat & na herstart torrents kon binnentrekken aan >24 Megabyte/sec ...

Vanmorgen in de mailbox:

Beste mijnheer x,

We hebben fantastisch nieuws. Uw Business Fibernet XL wordt vanaf 16 juni nog straffer. U kunt sneller downloaden, maar ook uw uploadsnelheid krijgt een stevige boost. En dat kost u niks extra!

Meer power nodig? Wij leveren die.
Alles evolueert razendsnel - en uw onderneming moet mee. Veel toepassingen vergen meer bandbreedte en hogere snelheden. Denk maar aan online meetings, het uploaden van zware bestanden, back-ups in de cloud,...

Voor het internet van vandaag heeft u power nodig. En die levert Telenet uw onderneming met veel plezier.

En dan nu: de cijfers!


Vroeger --> Vanaf 16 juni 2014

Downloaden

150 Mbps --> 200 Mbps

Uploaden

8 Mbps --> 10 Mbps

Volume

4 TB --> 4 TB


U hoeft voor dat verbeterde surfcomfort helemaal niets te doen. Wij hebben de verbeteringen automatisch doorgevoerd.

Vriendelijke groeten,

Stijn Vander Plaetse
Marketingdirecteur KMO's
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

r2504 schreef:Snelheid is een verloren kaart voor BGC... tenzij met fiber zou gaan leveren (maar dat neemt jaren in beslag).

Het enige wat men nog kan is op volume (en da's niet voor iedereen even belangrijk)... want op prijs wil men duidelijk niet concurreren.
snelheid is ook niet voor iedereen belangrijk... Ik heb met mijn gezin van 4 jaren met een adsl lijntje gezeten. Nu vdsl... tis snel genoeg om alles te doen.
Kzou begot niet weten waarom ik zo van die superspeeds nodig heb. Ik gebruik mijn meeste volume aan streaming van filmpjes (youtube, bhaalu, ...). Als ik alleen snelheid nodig heb om eens een windows update te doen of openoffice te installeren, dan vind ik het de meerprijs zeker niet waard.

En zoals het een feit is, dat je op koperpaar er aan bent op snelheid, is het ook een feit dat je er aan bent op volume met coax. Heel veel mensen surfen toch via wifi... waardoor er veel zijn, dat hun snelheid toch weer verliezen.
de koe zegt boe
Danvos
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2006, 16:07

Sedert 9 mei heb ik genoten van de verhoogde snelheid (haalde 154mbit/s ) na reset van mijn modem only sbv 6120.
Reeds herhaaldelijk werd ik gecontacteerd door Telenet om mijn modem te switchen, wat ik om praktische redenen steeds afgewimpeld heb en een nieuw model modem only wilde men niet komen plaatsen.
Gisteren kreeg ik een mailtje met de aankondiging van de nieuwe snelheden, maar met de vermelding erin dat ik er pas kon van genieten na het vervangen van de modem.Ik kon even een glimlach niet onderdrukken omdat ik reeds een maand aan de nieuwe snelheid surf, maar wat stelde ik vast bij een nieuwe snelheidstest dat ik terug op mijn oude 120mbit/s zat.
Uiteraard heb ik opnieuw een reset uitgevoerd van mijn modem only, maar deze keer blijft hij steevast steken op deze 120mbit/s.(En neen het ligt niet aan het drukke internetverkeer, ben speciaal deze morgen om 0600 Hr uit mijn bed gestapt om het nogmaals te testen)
Welke truc hebben ze nu weer toegepast om mensen op stang te jagen.
Sorry hoor, maar dit vind ik erover, het is een pure vorm van chantage. Zijn er nog gedupeerden in het bezit van deze modem only die tot nog toe ook genoten van de nieuwe snelheden na reset ?
Laatst gewijzigd door TiTanium 17 jun 2014, 10:04, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Rood voorbehouden aan UBcrew
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Danvos schreef:Reeds herhaaldelijk werd ik gecontacteerd door Telenet om mijn modem te switchen, wat ik om praktische redenen steeds afgewimpeld heb en een nieuw model modem only wilde men niet komen plaatsen.
Hier idem... maar heb terug netjes een modem-only gekregen (na zachtjes aandringen).

De technieker heb ik op de stoep al meteen laten terugkeren toen ik zag dat hij een HGW bij had... maar die is hij dus meteen gaan wisselen in z'n auto.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Danvos schreef:Sorry hoor, maar dit vind ik erover, het is een pure vorm van chantage. Zijn er nog gedupeerden in het bezit van deze modem only die tot nog toe ook genoten van de nieuwe snelheden na reset ?
Als je nog een modem only van het type sbv 6120 hebt hangen zal die inderdaad vervangen moeten worden.
Neem telefonisch contact op en vermeld expliciet dat je geen HGW wil. Er wordt zeker rekening mee gehouden.
Ook klanten die een sbv 6220 hebben met batterij krijgen bij vervanging een externe noodbatterij.

De modemswap is technisch vereist aangezien de nieuwe CBN modems meer DS kanalen hebben.
Deze zijn nodig om elke klant een hoge snelheid te kunnen blijven garanderen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier ook nog een SBV6X2X-modem.
Maar de upload is wel 10 Mbps.
De download kan ik op dit moment niet testen
Ik moet eerst 3 oude 100 Mbps-switchen en 1 router vervangen hiervoor.
Download van 100 Mbps is voor mij voldoende.
Volgens het contact wat ik gehad heb met de helpdesk is het blijkbaar nu ook niet zo dringend zoals ze laten uitschijnen.
Dus blijft die oude modem-only nog effe hangen.
En zal ook bij mij enkel door een nieuwe modem-only vervangen mogen worden.

Wat ik in dit ganse verhaal niet snap, is dat we die niet zelf mogen vervangen, zoals het ook al in het verleden gebeurd is.
Afspraak betekent dat ik verlof moet nemen.
De uitleg was toen dat de technieker ook de rest van de installatie nakijkt.
Yah, right, ik heb er ooit al bij iemand ene tegen gekomen, die echt niet de rest van de installatie nagekeken heeft !!!
Danvos
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2006, 16:07

@ mattionline
De modemswap is technisch vereist aangezien de nieuwe CBN modems meer DS kanalen hebben.
Deze zijn nodig om elke klant een hoge snelheid te kunnen blijven garanderen.

En nochtans heb ik me deze modem een maand lang aan de hogere snelheid kunnen werken, en ben niet alleen.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Dat ze deze nu plots vervangen ook als jij de snelheid haalt is toch niet abnormaal? Waarschijnlijk zitten ze niet aan de limiet, maar komt die gewoon in de buurt. Dan is het interessanter om nu te beginnen en ervoor te zorgen dat de mensen tegen de volgende verhoging een modem hebben die de snelheid kan leveren. Anders kom je situaties tegen waarbij ineens heel veel mensen een andere modem tegelijkertijd nodig hebben, tenzij ze de snelheidsverhoging gefaseerd zouden doen (en welke regio komt dan eerst aan bod?).

Gewoon een hoop miserie besparen en het nu doen.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Danvos schreef: En nochtans heb ik met deze modem een maand lang aan de hogere snelheid kunnen werken, en ben niet alleen.
Klopt, tijdens de testen kon je inderdaad genieten van de verhoogde snelheid.
Ondertussen heeft echter iedereen een officiële snelheidsverhoging gekregen.
Hierdoor vallen klanten zonder compatibele modem terug op hun originele snelheid.
Als er een nieuwe wordt geplaatst ga je terug de snelheid van bij de testen halen.
Ragdd
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2014, 15:55
Bedankt: 1 keer

Deze middag om 13.15 gebeld naar Telenet helpdesk (kalme periode volgens Telenet voor hun helpdesk).
Al onze medewerkers zijn bezet en wachttijd kan oplopen tot 2 minuten.
Na 10 minuten een wijf aan de telefoon en van Limburg (had weer de hoofdprijs geschoten).

Uitgelegd dat ik Telenet Fibernet XL abonnement heb en dat download snelheid gisteren automatisch naar boven is gegaan naar maximum 200 Mbit.
En dat ik met mijn oude Motorola modem niet deze snelheid kan halen, dat ik maximum rond de 117 MBit zit van download.
en dat ik voor gisteren al 2 weken rond de 170 Mbit zat.
Hardware zit ik snor met Intel PCI-E netwerkkaart, 3Com gigabitswitches, Netgear R7000 router en overal CAT6 kwaliteits-kabel.
En dit werkte wel op 170 Mbit wanneer Telenet hun snelheid officieus had verhoogd.

Klantennummer gegeven en support juffrouw ging eens opzoeken welk abonnement ik heb van Telenet en wat de maximum snelheden ervan zijn.
Juffrouw, ik kom juist van te zeggen Telenet Fibernet XL abonnement en normaal maximum 200 Mbit

Na 5 minuten was mevrouw terug aan de lijn en zei dat mijn oude Motorola SBV6120E een van Docsis 3.0 nieuwe type was en die snelheden moest kunnen halen.
Uitgelegd dat hele tijd geleden ik een brief had ontvangen van Telenet om mijn modem om te ruilen en dat ik dit nooit heb gedaan wegen tijdgebrek.
Dit omdat mijn huidige modem maximaal 4 data streams aan kan en nieuwe modem kan 8 data streams aan.
En dat ik op Userbase forum mensen zien met zelfde problemen en allemaal zelfde type Motorola modem.
Enkel klanten met Whoppa abonnement kunnen gratis hun modem vervangen omdat zij anders niet hun snelheid halen.
Mevrouw, ik heb een Fibernet XL abonnement die snelste downloadsnelheid heeft, als het bij Whoppa de modem te traag is dan zal bij mij zeker het geval zijn?
Terug van neen en wanneer heb u een upgrade gedaan van uw abonnement?
Mevrouw sinds gisteren is bijna iedere Telenet abonnement is up en download snelheid vermeerderd, is geen upgrade van mij uit.
Mens viel uit de lucht over snelheids-verhoging bij Telenet.
Het probleem kan niet aan de modem liggen. Mijn vraag aan de support expert aan wat ligt het dan?

Na veel discuteren gaat ze een technieker sturen om te kijken waar probleem licht dat ik niet rond de 200 Mbit download zit.
En als het niet aan Telenet ligt moet ik verplaatsing en werkuren betalen van de technieker.
Ook 5 maal gevraagd modem only (CV6181E) en geen homegateway rommel.

Wil al mijn geld op gokken dat technieker met zo'n homegateway in zijn pollen zal staan donderdag morgen.
Jezus, blijkbaar worden helpdesks uitbesteed aan beschutte werkplaatsen.
En waren kennis is al ook uitgesloten, gelukkig wist dame aan de lijn dat Telenet een internetprovider is en geen firma die vb. broodroosters verkoopt.
Altijd Russische roulette als je naar een helpdesk belt, kans dat je iemand hebt met kennis van zaken is miniem.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan zou ik gewoon neerleggen en terug bellen.
Heb dit gisteren voor iemand gebeld die in een rolstoel zit (ook een limburgse dame aan de lijn).
Heb gewoon gezegd laat maar mevrouw u snapt het probleem niet teruggebeld en de persoon heeft me piekfijn geholpen.
Paar minuten laten mail in de mailbox dat we een nieuwe modem konden halen in telenetcenter (konden kiezen zelf halen of vrijdag gratis een technieker)
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Danvos
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2006, 16:07

@ proximusboyke

Nieuwe ONLY modem ?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tegen mij zeggen ze nu opnieuw dat er een technieker voor moet langskomen en dat dit zelfs betalend is.
Dan blijft de huidige gewoon hangen.
Punt aan de lijn.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

de CV6181E meegekregen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ragdd schreef: Na 5 minuten was mevrouw terug aan de lijn en zei dat mijn oude Motorola SBV6120E een van Docsis 3.0 nieuwe type was en die snelheden moest kunnen halen.
Die zouden inderdaad momenteel niet vervangen moeten worden. Deze zijn compatibel.
Bij het gebruik van 4 channels tot boven de 200 Mbps Down en 100 Mbps Up.
Dus snap ik dat allemaal niet goed ...
Naar de toekomst toe zou dit wel nog kunnen als de snelheid verder opgetrokken wordt.
Want dan loop je inderdaad vast met deze modem.
Maar als ik eerlijk mag zijn, kunnen ze beter verder werk maken van de upload dan van de download.
En dan kan de modem nog lang dienen :banana:
Ragdd
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2014, 15:55
Bedankt: 1 keer

Welke standaard gebruikt Telelenet?
Docsis of Eurodocsis?
Ik vermoed Docsis want met onofficiële snelheidsverhoging zat ik aan die 171 Mbit.

Uit specs van mijn oude Motorola SBV6120E

Maximum Theoretical Data Rate**
DOCSIS 171.537 Mbps (4 channels) / 42.884 (single channel) @ 256 QAM at 5.36 Msym/s
EuroDOCSIS 222.464 Mbps (4 channels) / 55.616 (single channel) @ 256 QAM at 6.952 Msys/s

Had liever stekker uit modem getrokken en gebeld naar Telenet helpdesk.
Modem kapot is conclusie van Telenet support lijn en hop een nieuwe modernere modem en de kous was af.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

svermassen schreef:Die zouden inderdaad momenteel niet vervangen moeten worden. Deze zijn compatibel.
Nochtans is die bij mij ook vervangen door een nieuwe (modem only).
svermassen schreef:Bij het gebruik van 4 channels tot boven de 200 Mbps Down en 100 Mbps Up.
Ik ken de technische details van EuroDocsis 3.0 niet meteen... maar de nieuwe modem heeft 8 channels... de vraag is dus of de oude steeds dezelfde 4 kanalen gebruiken, of ze dit dynamisch kunnen instellen voor dergelijke modems voor een correcte spreiding.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ragdd schreef:Welke standaard gebruikt Telelenet?
Docsis of Eurodocsis?
Volgens mijn.telenet zou dit Eurodocsis zijn
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Kan iemand aub eens het 'modem only ' modeltype posten dewelke compatibel is met de nieuwe whoppa formule?
Alvast bedankt. :-)
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

fieldoxide schreef:Kan iemand aub eens het 'modem only ' modeltype posten dewelke compatibel is met de nieuwe whoppa formule?
Alvast bedankt. :-)
CV6181E is de EMTA modem only

@Ragdd
Normaal gesproken is dit een update van jouw installatie. De kosten hiervan worden dan ook gedragen door Telenet.
De dame in kwestie is wel fout geweest door een technicus te sturen, een installateur had dit ook gekunnen.
Moest die technicus toch met een HGW afkomen kan je hem altijd terugsturen voor een EMTA.
Laatst gewijzigd door mattionline 18 jun 2014, 10:44, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb hier de CH6643E hangen, dit is wel de 'all in' . Is dit het laatste type, compatibel met de nieuwe whoppa snelheden?
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

fieldoxide schreef:Ik heb hier de CH6643E hangen, dit is wel de 'all in' . Is dit het laatste type, compatibel met de nieuwe whoppa snelheden?
Alle HGW modems van het type SVG6540E, CH6541E en CH6643E zijn compatibel.
Bij de EMTA modems is enkel de CV6181E geschikt. Alle andere modems vallen terug op lagere snelheden.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ook een SBV6120E en die is toch compatible volgende de tweet die ik terug gekregen heb.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Ik ken de technische details van EuroDocsis 3.0 niet meteen...
Allez? Als er 10 Whoppa-klanten op één node allemaal tegelijkertijd zware downloads tegen 160 Mbps binnentrekken, dan heb je theoretisch gezien 32 channel bonding nodig.
In de praktijk 160 Mbps per Whoppa-klant beloven met 4 channel bonding lijkt me net iets te veel overboeking...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het is niet omdat je 4 channels "bond" dat er maar 4 channels zijn, laat staan welke dat zijn (al dan niet dezelfde als je buur).
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze zijn met mij voeten aan het rammelen.
De SBV6120E is dus in de testperiode compatibel en nadien niet meer ???
Ik snap het echt niet meer ...

UPDATE
Effe gebeld.
Ze hebben toch een opdracht gemaakt om een nieuwe modem te gaan AFHALEN.
En datgene dat ik dus had, modem-only.
Ben eens benieuwd naar de facturatie achteraf ...
Ragdd
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2014, 15:55
Bedankt: 1 keer

Om 7.45 SMS van Telenet dat technieker onderweg is naar me.
Om 8.15 uur aan de deur.
Deed mijn verhaal dat sinds de snelheidsverhoging van paar dagen geleden ik niet aan maximale snelheid zat maar +/- 108 Mbit en upload +/- 6 Mbit.
Zou rond de 200 Mbit moeten zitten met Fibernet XL abonnement.
En dat ik fora zag dat mensen met zelfde Motorola modem, zelfde probleem hebben.
En dat ik vermoed dat dit is omdat oude modem maar 4 kanalen kan gebruiken i.p.v. 8 van nieuwere modems.
Vroeg om modem te wisselen, maar geen homegateway, maar modem only.
Zei dat bij modem only je paar nadelen hebt, geen homespot (heb eigen 802.11ac WIFI router) en geen DLNA met digicorder.
Zei dat dit allemaal geen kwaad kon, liever modem only voor mij want zit met beter draadloos en betere router (Netgear Nighthawk).
Dan Motorola SBV6120E omgeruild naar CBN (eigenlijk ook Motorola) CV6181E.
Modem laten registreren en updaten en speedtest gedaan en 2 GB zitten downloaden van Usenet en zat nu aan 197 Mbit.
Technieker was duidelijk iemand die zijn job kende en wist waarover hij sprak en niet een halve garen zoals vorige technieker die als een klein kind zat te kijken hoe lichtjes op router en switches aan het pinken waren. Was gelijk eerste Kerstmis voor hem met al die flikkerende lichtjes.
En beste is dat ik niets moet betalen in tegenstelling wat Telenet helpdesk support wijf zei aan telefoon.
Raar mevrouw dat probleem opgelost is met een modem swap, nochtans zei uw raad van wijzen dat mijn oude modem het probleem niet was.
Super blij dat probleem opgelost is en snel.

Bedankt iedereen voor jullie input.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”