Telenet verhoogt snelheid fibernet XL naar 150.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Filmke downloaden?Nu nòg sneller!

Hallo, We hebben goed nieuws voor een trouwe Fibernet XL klant zoals jij. Want we maken het snelste internet nu nòg sneller, gratis en voor niks! Met je Fibernet XL kun je vanaf 24 juni tegen 150 Mbpsdownloaden in plaats van 120. Da's meer dan 20 procent sneller!*Met de komst van tablets, smartphones en apps gebruik je je Fibernet XL steeds intensiever. Met meerdere gebruikers tegelijkertijd bijvoorbeeld, of op meerdere toestellen. Door je downloadsnelheid te verhogen, kunnen we je het allerbeste internetcomfort blijven garanderen. Blijf rustig zitten!De verhoging van je downloadsnelheid gebeurt automatisch. Je hoeft er dus zelf niets voor te doen. Je uploadsnelheid blijft behouden en je kunt nog altijd vrij downloaden. Test het gewoon eens supersonisch snel uit.
 Vriendelijke groeten, Inge Smidts Marketingdirecteur  

*De vermelde snelheden zijn theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren. Telenet Netwerk Beheer is van toepassing. 

Bron email.
zouden beter de upload doen stijgen!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

hmm, wel mooi.

Enkel de upload mocht nu toch ook wel eens 10-20Mbit worden.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik vind het belachelijk worden, telkens weer die upload omhoog trekken en en upload links laten liggen. Ik heb helemaal geen nood aan een snelheidsverhoging die 6x hoger ligt dat mijn upload. Zeker in tijden van de cloud en als je dus al eens wat upload hebt, ben je nog beter af bij Belgacom dan Telenet.

Maar goed, ik zal daar misschien een andere kijk op hebben dan de gemiddelde Vlaming.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Zou de gemiddelde Vlaming het verschil tussen up- en download wel kennen?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Hoe hoog is de upload-consumptie bij 150 Mbps voor de TCP control packages eigenlijk?
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

is dat niet variabel naar de hand van de grote van de packets.
bij jumbo frames zal dat wel een aanzienlijk stuk kleiner zijn dan bij een bende variabele frames voor een stuk of 1000 irc sessies
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Een ISP biedt toch geen ondersteuning aan voor Jumbo frames? Laten we ons dus baseren op een MTU van 1500.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

zelfde M van MTU staat voor Maximum dus gaat niet echt op he.

Zou uitrekbaar moeten zijn, hoe groot is een ack packetje blablabla (het is te warm en al een jaar of 6 geleden dat ik die theorie heb moeten leren en ik denk dat je wat meer moet zijn dan een simpel informatica mannetje om dat later in u leven nog ooit te gebruiken)

ik denk dat het sneller is dat iemand gewoon eventjes een testje doet op een gigabit netwerkje en de download limiteerd tot 150Mbit om een getal er op te kunnen plakken dat waarschijnlijk niet zal kloppen als het over een ingewikkelder netwerk moet waar meer fout op kan lopen dan een klein lokaal netwerkje
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Op zich wel mooi, krijgen de mensen met een fibernetxl abonnement wat meer waar voor hun geld. Aan de andere kant zitten ze zo nog sneller tegen de maxima van hun abonnement (kleurboek) aan te lopen. De upload naar omhoog zou inderdaad leuk zijn!

Wat mij opvalt is dat ze zowel in de titel als in het artikel juist niet beginnen aan het promoten van illegaal downloaden. Zoveel manieren om legaal films te downloaden zijn er ook weer niet...
konda schreef:zelfde M van MTU staat voor Maximum dus gaat niet echt op he.

Zou uitrekbaar moeten zijn, hoe groot is een ack packetje blablabla (het is te warm en al een jaar of 6 geleden dat ik die theorie heb moeten leren en ik denk dat je wat meer moet zijn dan een simpel informatica mannetje om dat later in u leven nog ooit te gebruiken)

ik denk dat het sneller is dat iemand gewoon eventjes een testje doet op een gigabit netwerkje en de download limiteerd tot 150Mbit om een getal er op te kunnen plakken dat waarschijnlijk niet zal kloppen als het over een ingewikkelder netwerk moet waar meer fout op kan lopen dan een klein lokaal netwerkje
Gewoon routerboard er tussen gooien :-) Download eens een paar GB aan volledige snelheid en je ziet meteen wat je verstuurd aan upload.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Gewoon routerboard er tussen gooien :-) Download eens een paar GB aan volledige snelheid en je ziet meteen wat je verstuurd aan upload.
Ik denk dat de vraag eerder was wat je nodig hebt aan upstream snelheid zodat je download niet in de problemen komt (vanwege ontbrekende acks).
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Nog sneller, wanneer gaat die upload eens omhoog !!!


Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wel dat kan je toch prima zo meten?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

snelheid is hier reeds ingevoerd

Afbeelding
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Snel je handtekening vervangen dan! :D

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bonzaike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2010, 21:22
Bedankt: 2 keer

hier ook ingevoerd

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Wel dat kan je toch prima zo meten?
Niet echt... stel bij een 120/5 dat je maar aan 100 Mbits komt... is dit dan omdat de server niet kan volgen of wegens congestie ?

Al kan je dat laatste dat weer eventueel besluiten uit een upstream die dicht tegen de 5 Mbits zit.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Maar inderdaad, zo zitten er ook nog gaten in...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Inge Smidts, Marketingdirecteur Telenet schreef:Filmke downloaden?Nu nòg sneller!
Downloaden en telkens bijna één minuut wachten tot "da filmke" op m'n harde schijf staat? Zó ouderwets, ik stream al m'n filmkes realtime in 1080p HD-kwaliteit of 4K-kwaliteit. Jaja, je leest het goed; realtime streaming, wat kan mij die downloadsnelheid nu nog schelen, eerlijk gezegd is 30 Mbps méér dan voldoende en nog een pak goedkoper ook!
Inge Smidts, Marketingdirecteur Telenet schreef:Hallo, We hebben goed nieuws voor een trouwe Fibernet XL klant zoals jij. Want we maken het snelste internet nu nòg sneller, gratis en voor niks! Met je Fibernet XL kun je vanaf 24 juni tegen 150 Mbps downloaden in plaats van 120. Da's meer dan 20 procent sneller!*
Euh excuseer, het snelste internet vind ik bij EDPnet, want Internet Newer&Faster High Upload Profile biedt me 10 Mbps in plaats van 5 Mbps bij Telenet Fibernet XL. Da's meer dan 40 procent sneller!* En wie goed opgelet heeft in de wiskundeles weet zelfs dat dit dubbel zo snel is dan Telenet!
Inge Smidts, Marketingdirecteur Telenet schreef:Met de komst van tablets, smartphones en apps gebruik je je Fibernet XL steeds intensiever. Met meerdere gebruikers tegelijkertijd bijvoorbeeld, of op meerdere toestellen.
Inderdaad, ik gebruik steeds meer apps zoals SkyDrive, Google Drive en Dropbox om foto's en video's te uploaden naar de cloud. En muziek en films stream ik tegenwoordig rechtstreeks naar m'n tablet via Youtube, Spotify en Netflix. Gelukkig kan ik uploaden tegen 10 Mbps en beschik ik over onbeperkt datavolume om van het allerbeste internetcomfort te kunnen genieten.
Inge Smidts, Marketingdirecteur Telenet schreef:Door je downloadsnelheid te verhogen, kunnen we je het allerbeste internetcomfort blijven garanderen.
Inge, nu sla je er compleet naast hoor! Door de uploadsnelheid te verhogen en het irritante Telenet Netwerkbeheer af te schaffen zouden jullie mij het allerbeste internetcomfort kunnen aanbieden. De downloadsnelheid is helemaal niet de beperkende factor, die is reeds meer dan snel genoeg hoor. Wist je dat niet, Inge?
Inge Smidts, Marketingdirecteur Telenet schreef:Je uploadsnelheid blijft behouden en je kunt nog altijd vrij downloaden.
Oef, want ik had geruchten gehoord dat door de groei van cloud computing en het gebrek aan netwerkvernieuwingen de uploadcapaciteit compleet verzadigd is en de beschikbare bandbreedte per gebruiker steeds krapper wordt. Wat een opluchting dat de uploadsnelheid en de datalimiet niet verlaagd worden
Laatst gewijzigd door raf1 18 jun 2013, 13:26, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kom kom kom op downloadvlak is telenet aan 150mbit het snelste. Dat weet jij net zo goed als ik. Als je aan 10mbit wilt uploaden kan je ook naar telenet gaan (businessabo's) of inderdaad EDPnet. Echter heb je dan wel een download van 16mbit, tenzij ze een foutje maken zoals bij mij :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ja, maar als uwe auto het snelst naar links kan sturen en het traagst naar rechts, dan ben je daarom niet de snelste in bochten...

Internet is 2 richtingsverkeer...
de koe zegt boe
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vind het een beetje een lege doos. 120 Mbps was al heel erg snel, het verhogen naar 150 Mbps is zinloos. Uw filmpje dat tegen 120 Mbps in 2 min gedownload wordt, nu na 2 min 15 seconden... Moet je nog eens zorgen dat uw server waarvan je downloadt 120 Mbps aanbiedt, of 70 Mb, of 40 Mb, ...

Mijns inziens zouden ze er beter aan gedaan hebben de upload te verhogen. Maja, elk netwerk heeft zijn eigenschappen waarschijnlijk?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Nagel op de kop, Lord.

Ik vind de verhoging van 120 naar 150 zo zinloos als er met geen vinger aan die uploadsnelheid wordt geraakt. Zeker in tijden van de cloud; het heeft weinig zin als je alles direct binnen hebt als je enkele uren zoet bent met het uploaden van vakantiefoto's (of dagen) bij het uploaden van een back-up. Want dan kan tegenwoordig ook allemaal voor weinig tot geen geld.

Ik zie heel wat mensen die gebruik maken van enkele gratis GB data bij hun anti-virus hier of SkyDrive/Google drive ginds. Ik gebruik zelf een oplossing waarmee ik GRATIS! geencrypteerde backups kan oversluizen naar een kennis om zo een off-site back-up te bezitten. Dat heeft mij initieel een week gekost(!) met het duurste particuliere abonnement terwijl dat bij via VDSL2 minstens 20% sneller zou gaan.

Het verschil tussen 120Mbps en 150Mbps is zo verwaarloosbaar dat ik het écht jammer vind dat er niks gedaan wordt aan die minieme uploadsnelheid. Een verdubbeling naar 10Mbps had hier wel op zijn plaats geweest. Dat is immers wél merkbaar én bruikbaar. :bang:
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Jullie vergeten dat een hogere downloadsnelheid wel een enorm voordeel heeft bij het consumeren van meerdere webservices tegelijk.
Voor een gezin of een kot met 6 personen kan die 150 vs 120 'snel' een verschil maken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

tripkip schreef:Jullie vergeten dat een hogere downloadsnelheid wel een enorm voordeel heeft bij het consumeren van meerdere webservices tegelijk.
Noem mij dan eens een "webservice" op die meer dan 5 Mbits nodig heeft (met uitzondering van puur downloaden).

Concreet mag je gezin dan nu bestaan uit 30 ipv. 24 mensen... beetje absurd argument lijkt me.

Trouwens als je met meerdere mensen gebruik maakt van je verbinding dan zal het eerder een volume probleem zijn dan een snelheidsprobleem.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

En die stelling gaat eveneens op voor de upload. Probeer als gezin maar eens filmpje op YouTube te uploaden als papa de back-up heeft lopen, zoonlief zit te gamen en mama foto's wil laten afdrukken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Lord Utopia schreef:Vind het een beetje een lege doos. 120 Mbps was al heel erg snel, het verhogen naar 150 Mbps is zinloos.
Ik denk dat Telenet dat ook beseft, en daarom is deze verhoging niet met grote poespas aangekondigd, maar met een eenvoudige communicatie naar hun Fibernet XL klanten.

Voor de gebruikers maakt dat inderdaad bitter weinig verschil (en voor hen die hun intern netwerk nog niet op gigabit hebben omgezet hebben maakt het géén enkel verschil), maar het zal wel een marketing waarde hebben, om de slogan van "het snelste netwerk" kracht bij te zetten.
Op die manier hebben ze al direct een voetje voor tegen dat vectoring op VDSL2 aankomt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
chabi2010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 jan 2011, 01:56
Bedankt: 1 keer

wat kan er met fibernet gebeuren?
fibernet blijft tot 60mbs of?
ik ben klant van telenet. ik heb fibernetshake met 60mbs.
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Had liever echt unlimited gehad indeplaats van dit beetje meer ....

Vdsl2 is geen optie hier aangezien ik dan maar 16,5 haal ....
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

meon schreef:Hoe hoog is de upload-consumptie bij 150 Mbps voor de TCP control packages eigenlijk?
Usenet download aan pro rata 140~145Mbps is de upload +/- 3Mbps.
Bijlagen
rsz_tnnewspeed.jpg
(9.19 KiB) 1852 keer gedownload
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nutteloos. Graag de upload naar boven en fatsoenlijk naar boven !!!
Dan gaan die online backups ten minste wat vooruit !!!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 49 keer

Hier is de download ook al naar de 150mbit omgezet ondertussen maar ook ik vind het nutteloos deze verhoging.
Ik zou liever een uploadsnelheidsverhoging zien naar 10mbit of 15mbit.
Eigenlijk minstens 15mbit om zo een 1/10 verhouding te houden wat toch wel het minste is dat ze kunnen doen.
Downloaden tegen volle snelheid heb ik altijd nutteloos gevonden en ik heb altijd gevraagd voor een hogere upload maar net zoals altijd luistert telenet niet naar zijn klanten.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Martijnvdc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:16
Bedankt: 2 keer

Waarom verhogen ze de upload snelheid eigenlijk niet? Is dit een technisch probleem? Of omdat "downloadsnelheid" beter verkoopt?
billgoldberg
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mei 2013, 22:47

Verhoog je upload en ik stap direct over. Wou overlaatst wat HD gaming materiaal op youtube zetten, heb het maar snel gecancelled als ik zag hoe lang dat zou duren, huilen met de pet op.

Hoeveel ik van die download snelheid echt zou halen weet ik niet daar ik nu slecht 39Mpbs haal met een zogezegde 60Mbps download en slechts 3.3Mbps up!

Aan die FuP mogen ze ook eens iets doen: "Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 175,36 GB en 550,67 GB als grootverbruiker opgemerkt worden".

Maar die twitch.tv stream op 720p zetten in plaats van 1080p zeker. Man man man, afzetters.
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

Mai, die verhouding tussen down/up is toch enorm scheef. 5Mbit begint het waarschijnlijk toch wel wat te pushen om zulke download snelheid te halen.

Hier is het ook al actief.
Afbeelding
davidm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2013, 11:09
Bedankt: 2 keer

Maakt een downloadsnelheid van meer dan +/- 20 Mbps eigenlijk nog verschil voor iemand die hoofzakelijk niet-multimedia toepassingen gebruikt?
Ik bedoel, de meeste http servers zijn toch gecaped op een paar megabit per tcp stream, of niet?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Voor andere Telenet klanten wil men voorlopig niets kwijt ....

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 978511.htm
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Ik ben paar maanden terug van Telenet 60/4 naar snow 20/2 -> 30/2 gegaan. Voor de newsgroups downloads zie je het verschil natuurlijk wel, maar voor gewoon telewerken, internetten en zelf youtuben merk ik totaal geen verschil. Enkel de upload merk ik wel bij het fotos uploaden, maar das een extra koffietje doen, dan is het ook gedaan... ( en natuurlijk elke maand zo'n 40 euro besparen tikt ook wel aan )
dotslasher
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

hier nog altijd hetzelfde als voorheen:

Last Result:
Download Speed: 121564 kbps (15195.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4483 kbps (560.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 12 ms
16-7-2013 10:25:51

Ze zijn de modem ook al een tijdje terug komen vervangen.
Waardes zijn al sinds introductie van 120mbit niet aangepast. Zou dit de max van mijn lijn kunnen zijn?

Niet dat ik klaag, maar dan kan ik evengoed die whoppa brol pakken en betaal ik minder. wel 1mbit minder upload en minder 'vrij' volume.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

dotslasher schreef:Waardes zijn al sinds introductie van 120mbit niet aangepast. Zou dit de max van mijn lijn kunnen zijn?
Heb je de modem al eens even zonder stroom gezet ?

Is het trouwens een combi modem/router van TN, of heb je een modem-only en eigen router (of ander materiaal) ?
dotslasher schreef:Niet dat ik klaag, maar dan kan ik evengoed die whoppa brol pakken en betaal ik minder. wel 1mbit minder upload en minder 'vrij' volume.
Tja, daar moet je zelf over beslissen... wil je daar maandelijks zoveel extra voor betalen of niet.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

bambipower schreef:ja, maar als uwe auto het snelst naar links kan sturen en het traagst naar rechts, dan ben je daarom niet de snelste in bochten...
Het is nu nog duidelijker dat Telenet een amerikaans bedrijf is geworden he: bij nascar moet je immers enkel naar links kunnen draaien. In hun gedachtengang zijn ze dus wel het snelst, ook in de bocht. :roll:

Ze hebben nog steeds niet door dat europeanen intelligentere zaken bekijken zoals F1, Rally,.....en nascar een domme sport vinden :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”