"Gratis" Overstap van Turbonet naar Fibernet XL

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Siegfried1966
Starter
Starter

Toen ik onlangs even naar mijn abonnement keek zag ik dat Turbonet niet meer terug te vinden was. Blijkbaar moet dat eruit, mij niet gelaten. Mijn maandelijkse kost voor Turbonet is €66.51 met een download van 30 Mpbs en upload van 1,5 Mpbs.

Mijn oog viel op Fibernet XL voor €69.95. 100 Mpbs download en 5 Mbps upload is die kleine meerprijs wel waard. Volgens TN was er geen meerprijs buiten die €3.41 per maand.

Echter, nu kreeg ik mijn eerste factuur met een bedrag van €97,43!

Hoe komen ze hieraan?

Even chronologisch:

1. Maandelijkse afrekening telkens op de 25 ste.
Product was Turbo pack met een vaste maandelijkse prijs van €66,51
Nieuw product Fibernet XL met een vaste maandelijkse prijse van €69,95
Dus een maandelijkse meerprijs van €3,44

2. Installateur kwam langs op 13 april. Uiteraard betaalde ik al tot de 25ste voor het Turbo Pack met de vorige factuur. Dus maakt Telenet een correctie voor voor de periode 13 april tot 24 voor het bedrag van - €18,4490. Dat is dus voor 12 dagen.

3. Dan rekenen ze Fibernet XL aan voor de periode 13 april tot de 24 ste. Een bedrag van 27,0774.
En natuurlijk rekenen ze Fibernet XL aan voor de komende perideo, dus 69,95.

4. Dan is hun redenering van ha! Het Turbo Pack is weg en rekenen we nu vrolijk €18,85 maandelijks aan voor de vaste lijn die ik uiterst zelden gebruik. Tot zover hun bewering dat er verder niks zou veranderen. Nu moet je weten dat ik die vaste lijn jaren terug wou opzeggen toen ik het Turbo pack nam. Volgens Telenet was dat niet nodig want de lijn was toch gratis en opzeggen zou geld kosten want moest met aangetekende zending.

5. Mijn nieuwe vaste kost (zonder kosten voor bellen) zou dus €69,95 + €18,85 = €88,8
Dat is een meerprijs van €22,29 ipv van de voorziene €3,44. En voor de eerste maand zelfs een meerprijs van €30,92 want ze slagen erin €8,63 aan te rekenen voor 12 dagen Fibernet ipv Turbo pack terwijl de maandelijkse kost met een meerprijs van €3,44 zit.

6. Modem. Toen ik 7 jaar geleden naar hier verhuisde vroeg ik aan TN wat ik moest doen met mijn modem. Gewoon laten hangen en we crediteren dat bedrag. Dat deden ze dan wel, maar, ik moest er wel nog eens achteraan. Nu weet ik niet meer of ik in 2005 nog een borg betaalde (weet iemand wanneer TN stopt met die borg?) maar op mijn factuur is er alvast niks van te merken.

Als iemand het anders ziet, dan hoor ik het graag.

De laatste keer dat ik contact had met Telenet was eind '10, of begin '11 toen ik een nieuwe SIM kaart kreeg die niet funtioneerde. Ik vroeg een nieuwe aan en wat bleek? Gelijk kreeg ik een ton sms berichten van lui die ik niet ken en ook telefoons. Tn had dus gewoon mijn nummer gegeven aan iemand anders. Daarbij kwamen al die kosten ook op mijn rekening. Volgens Tn was dat allemaal technisch niet mogelijk en insinueerden ze dat ik eigenlijk mijn rekening niet wou betalen. Nu moet je weten dat ik zeker in de laatste 5 jaar zelfs nog nooit 1 maal te laat was met betalen. Om een lang verhaal kort te maken: bloed, zweet en tranen om het recht te trekken. Vandaar dat mijn geduld op is (zeker ook als ik merk dat ik nu een beter product dan het Turbo pack kan krijgen voor €34 ipv de 66,51 die ik betaalde).

Weet er iemand of Telenet het verbreken van de verbintenis zou zien als contactbreuk? Het was enkel een upgrade van een bestaande verbinding.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=34121
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
Bedankt: 40 keer

Heb je als consument niet zoveel dagen de tijd om af te zien van je aankoop? 14 dagen ofzo?
Siegfried1966
Starter
Starter

Wel, die 14 dagen zijn voorbij. De vraag is: is een update van een product bij een bestaande installatie (7jaar hier, voordien ook bij TN) een vorm van contractbreuk. That is the question. Volgens mij niet, maar, hoe ziet TN dat?
Siegfried1966
Starter
Starter

Als dat wat mocht uitmaken: ik heb geen TV, dus geen digibox of zoiets. Enkel een modem.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Siegfried1966 schreef:4. Dan is hun redenering van ha! Het Turbo Pack is weg en rekenen we nu vrolijk €18,85 maandelijks aan voor de vaste lijn die ik uiterst zelden gebruik. Tot zover hun bewering dat er verder niks zou veranderen. Nu moet je weten dat ik die vaste lijn jaren terug wou opzeggen toen ik het Turbo pack nam. Volgens Telenet was dat niet nodig want de lijn was toch gratis en opzeggen zou geld kosten want moest met aangetekende zending.
De abonnementskost van uw vaste lijn (met behoud van uw nummer) kan je makkelijk reduceren tot € 1,18/maand: lees deze handleiding even door.
Dit werkt héél vlot zowel op een internetbreedbandverbinding via de kabel (Telenet) als een koperpaar (VDSL2). Je bent dus onafhankelijk van de gebruikte technologie, mocht je ooit van Internet Service Provider veranderen.
Bovendien krijg je er bij OVH nog een hoop extra functionaliteiten bij in vergelijking met wat Telenet aanbiedt en zijn jouw belkosten stukken lager: naar vast is inbegrepen in de prijs en naar mobiel is goedkoper (OVH) tot extreem veel goedkoper (bij internetcalls vanaf €0,023/min naar alle mobiele netwerken in België).
Siegfried1966
Starter
Starter

Bedankt voor de handleiding, maar die vaste lijn hoef ik niet eens meer. Er hangt zelfs geen toestel aan, dat zit de kast en is een model jaren '90 ding.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 4 keer

Siegfried1966 schreef:Nu weet ik niet meer of ik in 2005 nog een borg betaalde (weet iemand wanneer TN stopt met die borg?) maar op mijn factuur is er alvast niks van te merken.
De modemwaarborg werd in mei 2004 afgeschaft. Nieuwe internetklanten hebben in 2005 dus een activeringskost betaald of zijn kosteloos aangesloten.
Siegfried1966 schreef:Toen ik onlangs even naar mijn abonnement keek zag ik dat Turbonet niet meer terug te vinden was. Blijkbaar moet dat eruit, mij niet gelaten.
Er moet juist niets, jij hebt een contract van onbepaalde duur voor internet dus Telenet zal de Turbonet-specificaties blijven leveren zolang jij dat wil.
Siegfried1966 schreef:Weet er iemand of Telenet het verbreken van de verbintenis zou zien als contactbreuk? Het was enkel een upgrade van een bestaande verbinding.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... dat-abonne
Laatst gewijzigd door raf1 08 mei 2012, 09:54, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Siegfried1966 schreef:Bedankt voor de handleiding, maar die vaste lijn hoef ik niet eens meer. Er hangt zelfs geen toestel aan, dat zit de kast en is een model jaren '90 ding.
Dan zeg je deze toch gewoon op!
Dat lijkt me de gemakkelijkste (en allicht beste) oplossing voor jouw situatie.
Siegfried1966
Starter
Starter

Ik bel helemaal niet meer met TN op mijn kosten. Ik ben helemaal klaar met hun klantendienst. Ik heb geen zin om een uur aan de telefoon te hangen met mensen die weigeren hun naam te zeggen en achteraf van alles gaan ontkennen want je hebt geen bewijs. Ik stuurde al een paar mails en op de laatste geven ze zelfs geen antwoord meer.

Dus, zoek ik het eventjes uit hoe het allemaal zit met opzeg, geef een laatste kans aan "Charlotte" en indien dat niet opschiet vliegen ze er gewoon uit.
raf1 schreef: De modemwaarborg werd in mei 2004 afgeschaft. Nieuwe internetklanten hebben in 2005 dus een activeringskost betaald of zijn kosteloos aangesloten.

Er moet juist niets, jij hebt een contract van onbepaalde duur voor internet dus Telenet zal de Turbonet-specificaties blijven leveren zolang jij dat wil.

http://klantenservice.telenet.be/conten ... dat-abonne
Ok, dan betaalde ik geen waarborg in 2005, staat ook niet op het formulier. Dus dat is opgelost. Echter, wat met die nieuwe 3.0 modem? Halen ze die op? Gewoon laten hangen? Toen ik de vorige keer verhuisde vertelden ze me van de modem gewoon te laten hangen.

Ja, van onbepaalde duur, maar, Turbonet was €66.51 per maand voor 30Mpbs/1.5Mbps, geen draadloos inbegrepen. Heel duur als ik nu zo eens een vergelijking maak...

OK, dus ik heb geen nieuw jaarcontract en kan de boel opzeggen mits een termijn van 30 dagen. Thx.
Laatst gewijzigd door a3ke 08 mei 2012, 20:52, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbelpost samengevoegd
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

je zal toch zowieso moeten bellen om opzegdocumenten aan te vragen.
zelfde procedure als ik beschreven heb .
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Siegfried1966
Starter
Starter

Ik heb het opzegdocument al online gevonden, dus, bellen hoeft niet.
Siegfried1966
Starter
Starter

En ziedaar, het antwoord van "Charlotte":

..."Ik heb je gegevens eens bekeken en kom tot de volgende conclusie:

Door het overschakelen naar FibernetXL is je Pack-korting vervallen. Dit omdat er geen combinatieaanbieding FibernetXL en vaste telefonie bestaat op dit ogenblik.

Hierdoor betaal je enerzijds je FibernetXL-abonnement aan 69,95 euro per maand en anderzijds 18,85 euro per maand voor je Freephone-lijn.

De correcties die gebeuren op je aanrekening van 25 april zijn dus, gezien bovenstaande uitleg, correct. "....

Geen woord over het niet antwoorden op mail van de TN "Klantendienst".

Geen woord over het feit dat men mij verklaarde dat, op het verschil Turbonet (€66.51) en Fibernet XL (€69,95), alles hetzelfde zou blijven.

Alles is juist en daar moet ik het mee doen.

Echt niet. Morgen zeg ik, via aangetekende zending op. Dit weekend leg ik klacht neer bij de ombudsman, eerst moet ik het één en ander uitvissen hoe die dienst werkt en/of het niet beter zou zijn via de vrederechter te gaan.

In mijn klacht zal ik alvast ook het TN systeem van "frustreren" aanklagen en het feit dat ze de klanten gebruiken als kredietinstelling.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Mail van de klantendienst is zeker niet Charlotte hier aanwezig hoor ;)

Je wil denk ik wel blijven bij Telenet heb ik de indruk , alleen is de vergeten kost van de telefoonlijn er teveel aan

PM Charlotte hier op forum eens en leg dit voor

Men doet tegenwoordig wel iets voor trouwe klanten hoor , zonder drastische maatregelen te moetne gaan nemen ...
The eternal and true pessimist :D
Siegfried1966
Starter
Starter

Jawel, is wel "Charlotte", zeker weten. Kreeg ik wel op een ander forum. En nee, ik ben er helemaal klaar mee. Na twee weken geen oplossing = opzeg + klacht naar ombudsman en indien daar geen bevredigende afloop, neem ik verder juridische stappen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 4 keer

Inderdaad, ander en beter. Ik heb dezelfde ervaring gehad met Telenet: op de klantendienst vertellen ze en masse leugens en zijn ze potdoof als ze een onterecht geïnd bedrag moeten terugbetalen. Als je de telecomsector een beetje kent, weet je dat het management dit zo bewust organiseert.
Want het gros van de Vlamingen aanvaardt gewoon dat er met "hunne Telenet" steeds problemen opduiken en laat zich daarna een duurdere oplossing aansmeren.

Onlangs liet de CEO van Telenet op de VFB Beleggershappening zelfs zeer duidelijk verstaan dat mondige klanten beter oprotten:
Duco Sickinghe schreef:Ik heb veel respect voor de medewerkers van onze callcenters. Zij krijgen veel onterechte kritiek. Soms eisen klanten het onmogelijke en soms zijn ze gewoon oneerlijk.
bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=DB3P37V9

Qua arrogantie kan die uitspraak wel tellen.
Siegfried1966
Starter
Starter

Raf, inderdaad, dat is het zo een beetje, samengevat.

Zo, klaar ermee, zowel per email als aangetekende zending.

Het vervolg kan je hier lezen...
Siegfried1966
Starter
Starter

Nieuwe ontwikkeling...

Blijkbaar hebben ze actie ondernomen na mijn aangetekende zending van opzeg.

Plots was het helemaal gedaan met internet en kwam ik enkel nog uit op de volgende pagina:
http://redirect.telenet.be/lngtlm/selfs ... ioned.html

Na een kwartier kon ik weer op het net en ging gelijk kijken naar "mijn internet". Resultaat? Ik zit niet langer op FibernNet XL, maar terug Turbonet. Gaan ze dan ook TurboNet ipv FiberNet XL aanrekenen voor mijn laatste 30 dagen?

Is bovenstaande de normale procedure die ze toepassen?
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Klant schakelt over naar een nieuwe pack en er is door een fout geen packkorting aan de klant gelinkt. Eens bellen met de klantendienst/facturatie en melden dat jouw factuur niet klopt (packkorting) en op je volgende factuur zal de teveel betaalde kost afgetrokken worden. (been there)

Je aangetekende zending(en) zullen meer gekost hebben dan een kwartiertje telefoneren naar de helpdesk. Een telefonisch gesprek is de meest efficiënte manier om te communiceren. Als ik jouw posts zo lees dan zie ik een hele hoop frustratie tegenover Telenet, en geloof mij, ik heb veel ervaring in dat vak (maar dan met Proximus).

Nuja bon, ik ga er niet veel woorden meer aan vuil maken, ik lees dat wel graag dit soort topics. :angel: Maar sta mij toe om je een tip te geven: maak het jezelf niet zo moeilijk.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

sirWard schreef:Klant schakelt over naar een nieuwe pack en er is door een fout geen packkorting aan de klant gelinkt.
De klant is niet naar een ander pack overgeschakeld. Een pack met enkel internet en telefoon bestaat niet eens meer bij TN. In de tijd van turbonet bestond dat nog wel. De klant heeft dus na een foute uitleg van TN gewoon los telefoon en internet besteld. Ik denk dat gewoon bellen in dit geval niet helpt, want het factuur klopte uiteindelijk wel.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik zie het nu inderdaad, mijn excuses voor de voorbarige conclusies, ik zit al een tijdje niet meer bij Telenet voor internet.

Wanneer je er niet meer aan uit komt dan is het misschien een idee om even alles op een mailtje naar [email protected] te zetten? Al zou ik wel proberen niet teveel parallelle lijnen in te schakelen dat de diensten elkaar niet in de weg lopen.
Siegfried1966
Starter
Starter

TN nam contact op met een redelijk voorstel. Ik wacht dus voorlopig af en zie of het allemaal volgens afspraak verloopt. Je zal het hier kunnen lezen.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

please do share

Als je A komt zeggen ;)
The eternal and true pessimist :D
Siegfried1966
Starter
Starter

Email van Staff, na een telefoongesprek:

Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.

Dus, veel kan ik niet zeggen. Maar, ik moet het eerst allemaal zien, dan geloven. Ik heb het nu wel allemaal 'op papier'.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Modbreak:
FullQuote
Siegfried1966 schreef:Email van Staff, na een telefoongesprek:

Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.

Dus, veel kan ik niet zeggen. Maar, ik moet het eerst allemaal zien, dan geloven. Ik heb het nu wel allemaal 'op papier'.
Hahaha,
Nu voel je je belangrijk en blijf je zeker.
Wat een geniepige marketingspelletjes toch allemaal. Moet fortuinen kosten...
Laatst gewijzigd door TiTanium 12 mei 2012, 20:37, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Indien je wil antwoorden op de laatste post dient u deze niet volledig over te nemen.
Siegfried1966
Starter
Starter

Wel Luc, het is bij mij een kwestie van kosten en baten en hetzelfde voor hen.

Voor mij is het nu wel een uitgemaakte zaak dat ik gesprekken in de toekomst zal opnemen en zo kan ik ze meteen confronteren met hun eigen woorden. Vroeger was dat illegaal, maar blijkbaar niet meer. Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik het best een gesprek via GSM kan opnemen. Tips, al dan niet via PM, welkom!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Siegfried1966 schreef:Vroeger was dat illegaal, maar blijkbaar niet meer.
Je mag dit steeds als je de andere partij hier op voorhand van op de hoogte brengt... stiekem is het nog steeds verboden !

Ik begrijp trouwens best dat je geen details geeft over de deal aangezien dit een persoonlijke oplossing is en dus zeker geen algemene regel.
Siegfried1966
Starter
Starter

Het zou, ook 'stiekem', gewoon legaal zijn. Onderstaande gaat wel over een gewoon gesprek en geen telefoongesprek en momenteel heb ik geen idee of dat wat uitmaakt.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=LV2UKON1
Waarom heeft uw cliënt zijn vertrouwelijk gesprek met de kardinaal op band opgenomen?

'Hij is nu 42 en werd misbruikt van zijn vijfde tot zijn achttiende. Hij heeft jarenlang meegemaakt dat zijn oom als priester en bisschop een gerespecteerd man was, die overal met alle egards werd behandeld.'

'Dat stoorde mijn cliënt, omdat hij wist dat dit een vals beeld was. Hij heeft vroeger nooit gehoor gevonden toen hij zijn oom vroeg ontslag te nemen.'

'Mijn cliënt wist maar al te goed dat het in zaken van seksueel misbruik vaak woord tegen woord is. Daarom heeft hij het gesprek opgenomen én om aan zijn familie te kunnen laten horen wat de waarheid is. Het was oorspronkelijk helemaal niet zijn bedoeling om het aan de krant te geven.'

'Overigens is wat onze cliënt deed, perfect legaal. Hij mag van de wet een opname nemen van een gesprek waar hij zelf aan deelneemt zonder dat de andere deelnemers dat weten. Die opname is ook perfect bruikbaar in een gerechtelijke procedure.'
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Siegfried1966 schreef:'Overigens is wat onze cliënt deed, perfect legaal. Hij mag van de wet een opname nemen van een gesprek waar hij zelf aan deelneemt zonder dat de andere deelnemers dat weten. Die opname is ook perfect bruikbaar in een gerechtelijke procedure.'
Da's nieuw voor me... al is het tegen m'n ethiek, maar goed om te weten.
Siegfried1966
Starter
Starter

Je zou verwachten dat alles in orde komt via de Staff, maar dat is niet het geval. Ik had 1 klanternummer, nu heb ik er twee. Wat ze moesten crediteren staat nog altijd open. Van de compensatie merk ik niks want ik krijg gewoon facturen plus extra kosten.

Vandaag mailde ik de Staff want ondertussen is het gedaan met mijn mobile en kan ik ook de andere diensten maar beperkt meer gebruiken. Ik veronderstel dat het administratief misgelopen is. Je zal hier het vervolg lezen...
Siegfried1966
Starter
Starter

De fout ligt bij 'veranderingen die hebben plaatsgevonden". Men zou het rechtzetten. Wait and see...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”