Telenet wireless modem/router en eigen routers

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
pcfreak49
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb vraagje als je een wireless/router van telenet neemt, kun je daar andere routers mee verbinden en kun je deze bereiken van uit de wan verbinding ?

Dit is voor mijn studies

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

pcfreak49 schreef:kun je daar andere routers mee verbinden
Aan iedere router kun je een andere hangen... de vraag is welk nut het heeft in dit geval.
pcfreak49 schreef:en kun je deze bereiken van uit de wan verbinding ?
Je kan port forwarding instellen op de TN router... hangt ervan af wat je verstaat onder "bereiken".
pcfreak49 schreef:Dit is voor mijn studies
Lijken mij bizarre vragen, ik kan me echt niet inbeelden dat zoiets enig nut heeft... wat onderzoek je dan ?
rpr
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Je hebt veel meer mogelijkheden met de gewone modem ipv de wireless modem.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Fout je hebt veel meer mogelijkheden met de wireless modem dan met de gewone modem. De gewone modem is immers gewoon een modem en niets meer. :wink:

Tegenwoordig kan je gerust een eigen routeer achter de wireless modem van Telenet plaatsen. Plaats je eigen router in de DMZ van de wireless modem van Telenet en je bent vertrokken. Tenzij je elvendertig servers hebt staan thuis. Het is nog steeds een grote misvatting dat met een wireless modem zaken zoals VOIP onmogelijk zijn, Telenet heeft namelijk aanpassingen doorgevoerd, een tijd terug, die zo'n zaken gewoon mogelijk maken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik hoop dat we hier weer geen welles/nietes discussie gaan starten over modem-only of niet... daar is reeds een héél groot topic over te vinden. Laten we ons concentreren op de vragen van de TS (voor zover hij die niet kan vinden in het andere topic).
pcfreak49
Member
Member

Dat is geen bizarre vraagje het is voor een site to site VPN IPSec gre tunnel op te zetten ?

sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Voor zover ik verstaan heb van Telenet werken de VPN-oplossingen nu wél met een wireless modem. Woensdag komen ze hier zo'n EuroDOCSIS 3.0 wireless modem installeren, helaas zonder internet. Anders had ik het je met zekerheid kunnen zeggen.

Ik zie nog steeds mensen schuwen om die wireless modem terwijl dat helemaal niet meer nodig is... Maar dat valt eveneens te lezen in bovengenoemd topic.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Als je daar echt zó zeker van bent, dan kan je allicht ook een oplossing aandragen in dit bericht.
Het bericht handelt ook over een modem/router combinatie ...
IP is not ICMP pingable. Please make sure ICMP is not blocked.
Even Appeldoorn bellen!? :wink:
pcfreak49
Member
Member

Om een VPN tunnel op te zetten heb je de public ip addressen nodig van de routers ?

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

eternum schreef:Als je daar echt zó zeker van bent, dan kan je allicht ook een oplossing aandragen in dit bericht.
Zoals je in het bericht kan lezen heb ik de test gedaan en kan ik zijn probleem niet bevestigen (TN blocked geen ICMP verkeer dus).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Zoals je in het bericht kan lezen, dient er ook nog na gegaan te worden hoe de TN modem/router combi zich gedraagt t.o.v. "IP protocol 41".
Afin, zullen we daar maar doorgaan betreffende de tunnel naar HE? :wink:
pcfreak49
Member
Member

Zou heel Graag mijn routers van Cisco blijven gebruiken voor site to site VPN tunnel gre in combinatie met de wireless modem voor de home spot zodat iemand die ook telenet direct op het net kan is dit mogelijke ?

Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”