Sinds een kleine week, hebben verschillende Telenet gebruikers problemen met de routing naar Duitse servers,
ik heb telenet hierover gecontacteerd, maar heb er natuurlijk geen concreet antwoord kunnen krijgen.
Het betreft een game (wolfenstein) en als men connect naar duitse servers krijgt men om de 10-15 seconden een lagout van 1/2 seconden, toeval dacht ik, tot we merkten dat bijna alle Telenet gebruikers dezelfde problemen hadden. Terwijl de connectie naar eender welke server buiten Duitsland zonder problemen werkt.
Sinds ik nauwelijks tot geen kennis heb over networking, is er iets wat we er zelf aan kunnen doen, of moet het probleem verholpen worden via Telenet ?
Routing probleem
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Ik heb net getest vanop een telenet verbinding en ik merk niets verkeerd op, OK, wat veel hops, maar maximaal +/- 30ms
Zelf heb ik verscheidene servers in Duitsland staan en ook daar merk ik vanop mijn telenet connectie geen enkel probleem mee.
Grtz,
Sasuke
Zelf heb ik verscheidene servers in Duitsland staan en ook daar merk ik vanop mijn telenet connectie geen enkel probleem mee.
Grtz,
Sasuke
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Bij welke ISP staan die servers?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
De ene bij hetzner, de andere bij fastwebserver.de, en diegen waar ze geen issues mee hebben bij choopa.net
Nu, ik moet wel toegeven dat de pings/routing naar choopa.net wel degelijk beter is dan naar hetzner/fastwebserver. Dus je kan telenet wel verwijten dat ze slechte peerings naar Duitsland hebben, maar of ze daar iets gaan doen, dat betwijfel ik tenzeerste
Grtz,
Sasuke
Nu, ik moet wel toegeven dat de pings/routing naar choopa.net wel degelijk beter is dan naar hetzner/fastwebserver. Dus je kan telenet wel verwijten dat ze slechte peerings naar Duitsland hebben, maar of ze daar iets gaan doen, dat betwijfel ik tenzeerste

Grtz,
Sasuke
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Ik merk het hier zelf ook Sasuke, naar hetzner toe dan vooral. het is soms gewoon OK, en soms echt droevig.
op hetzelfde moment zijn connecties via edpnet wel gewoon OK, zonder speeddrops of packetloss.
Dit is ongeveer een maandje geleden begonnen, samen met de youtube problemen denk ik infeite... toeval ? of toch niet ...
op hetzelfde moment zijn connecties via edpnet wel gewoon OK, zonder speeddrops of packetloss.
Dit is ongeveer een maandje geleden begonnen, samen met de youtube problemen denk ik infeite... toeval ? of toch niet ...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Zeker als je telenet zn policy kent rond peering...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti