[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
Toon onderwerp - Vrij downloaden: de top 25 - Userbase
Forum

Vrij downloaden: de top 25

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.

Moderators: Moderators, Userbase Crew

Re: Vrij downloaden: de top 25

Berichtdoor alphalpha op 11 aug 2010, 17:02

Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.

Tja, we leven dan ook als normale mensen tijdens de daguren en niet tijdens de nachturen.
Telenet zou beter wat geld die wij teveel moeten betalen voor wat we krijgen, uitgeven om hun systeem te upgraden.
Misschien kunnen hun klanten dan ook tijdens de daguren genieten van dat zogenoemde Vrij Downloaden!
Ik ga nog wachten tot het einde van dit jaar, en als er ondertussen geen verandering in komt, zeg ik Bye,bye Telenet.

Prettige dag verder.
offlinealphalpha
Starter
Starter

0 3

Berichtdoor mailracer op 11 aug 2010, 17:25

Charlotte schreef:
mailracer schreef:even terug on topic . :nono:

Het klopt dat de start van de aanrekeningsperiode voor veel van deze mensen verschillend was. Dat betekent ook dat, toen we de momentopname maakten, de ene persoon meer tijd heeft gehad dan de andere om de weergegeven data te verbruiken. In principe maakt dit niet veel uit: je verbruik spreiden over meerdere dagen heeft geen nut zo lang je geen rekening houdt met de kalender van rustige (groene) en drukkere (rode) momenten.

Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.

Waarmee je dus wil zeggen dat iedereen omstreeks 2 uur vannacht tot omstreeks 10 uur mag doen en laten wat ze willen zonder dat die meter ook maar wat gaat bewegen ?
Afbeelding
offlinemailracer
Elite Poster
Elite Poster

51 6

Berichtdoor eternum op 11 aug 2010, 18:19

Het ziet ernaar uit dat er een "vrije" bovengrens bestaat.
Of is arbitrair meer van toepassing?
Afbeelding
offlineeternum
Elite Poster
Elite Poster

291 46

Berichtdoor cptKangaroo op 11 aug 2010, 19:52

Zonder dagelijks vast minimumvolume of voldoende minimumsnelheid, is dit systeem compleet unfair voor de gebruiker. Bij dure abonnementen met 'vrij downloaden' iemand op 512kbps zetten volgens regels en limieten die enkel Telenet kent, zijn geen eerlijke handelspraktijken.
offlinecptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

47 2

Berichtdoor ub4b op 11 aug 2010, 20:17

mailracer schreef:Waarmee je dus wil zeggen dat iedereen omstreeks 2 uur vannacht tot omstreeks 10 uur mag doen en laten wat ze willen zonder dat die meter ook maar wat gaat bewegen ?

ik download tss 00:00 en 05:30 en ik sta nu al op stand 9, reset was de 4e

ik zal dus naar de helpdesk mailen hoeveel mijn verbruik is, en het gemiddeld verbruik opvragen, om te kunnen inschatten hoeveel ik nog kan downloaden

want dat is onmogelijk met die vage meter in te schatten
offlineub4b
Pro Member
Pro Member

36 9

Berichtdoor Ryõsuke op 11 aug 2010, 20:46

Charlotte schreef:Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.

Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.
offlineRyõsuke
Starter
Starter

0 0

Berichtdoor mailracer op 11 aug 2010, 21:02

Ryõsuke schreef:
Charlotte schreef:Ik wil ook nog even meegeven: als je meter in het geel of in het rood komt te staan, dan komt dit omdat je voornamelijk tijdens de gele of rode periodes hebt gedownload. Als je je toekomstige downloads plant tijdens de groene periodes, dan zal je meter opnieuw zakken.

Bij mij toch niet. Mijn meter stijgt evenzeer, ookal plan ik mijn downloads in de groene zone. Vandaag ging hij zelfs van stand 5 naar stand 6 zonder iets te doen.

ALs iedereen in de groene zone's de lijn opentrekt, dan zal dit gauw een rode zone worden, Vandaar dat de meter ook zal stijgen. Je kan onmogelijk inschatten hoe verzadigd het netwerk is. De kalender zou eigenlijk elke week moeten aangepast worden. Dus is die kalender geen sikkepit waard.
Afbeelding
offlinemailracer
Elite Poster
Elite Poster

51 6

Berichtdoor Ryõsuke op 11 aug 2010, 21:42

mailracer schreef:
Ryõsuke schreef:

ALs iedereen in de groene zone's de lijn opentrekt, dan zal dit gauw een rode zone worden, Vandaar dat de meter ook zal stijgen. Je kan onmogelijk inschatten hoe verzadigd het netwerk is. De kalender zou eigenlijk elke week moeten aangepast worden. Dus is die kalender geen sikkepit waard.

Eigenlijk wel ja.. Al kan het dan al helemaal niet meer "Vrij Downloaden" genoemd worden. Die term valt nu zelfs amper te gebruiken. Alleen het feit dat bij mij de meter soms stijgt, daalt en weer stijgt zonder iets te doen (200MB op 24u ofzo) is al helemaal niet te verklaren :P
offlineRyõsuke
Starter
Starter

0 0

Berichtdoor samsung op 12 aug 2010, 04:41

Pure misleidende reclame voor hun vrij download abonnementen, zoals een user hier op de forum reeds gezegd heeft, klacht indienen bij de ombudsman van telecom want deze praktijken zijn schandalig, de afpersers
offlinesamsung
Member
Member

6 0

Berichtdoor Rikkyrocker op 12 aug 2010, 06:32

Het is puur bedrog,wat ze ons tonen met die stomme meter.Leven we hier terug in het stenen tijdperk?
Telenet moet eens uitleggen waarom je voor 1 Juli zaterdag en zondagmorgen tussen 07 en 10 uur kon downloaden ,terwijl het volume maar voor de helft werd aangerekend.Vanaf 1 Juli is dit ineens RODE periode.Hoe legt Telenet dit uit.
Charlotte kan jij eens vragen,hoe Telenet hier een antwoord op kan geven.We zijn benieuwd.
offlineRikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

0 1

Berichtdoor sheeva op 12 aug 2010, 08:41

Ryõsuke schreef:

hier ook niet, erger nog,

ik sta halfweg na 184.07 GB uitsluitend tussen 01.00 en 0.700 uur te downloaden...... met een fn 100 ...
offlinesheeva
Starter
Starter

0 0

Berichtdoor iceke op 12 aug 2010, 08:48

sheeva schreef:
Ryõsuke schreef:

hier ook niet, erger nog,

ik sta halfweg na 184.07 GB uitsluitend tussen 01.00 en 0.700 uur te downloaden...... met een fn 100 ...

En ? :bang:

Oranje

* Je verbruikt meer dan het gemiddelde
* Als je minder gaat downloaden, zal de Telemeter weer groen kleuren
* Als je evenveel blijft downloaden, zal de Telemeter oranje blijven
* Als je meer gaat downloaden, zal de Telemeter rood worden

Doe zo voort zou ik zeggen, ik zie het probleem niet
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

200 114

Berichtdoor Astralon op 12 aug 2010, 09:11

sheeva schreef:ik sta halfweg na 184.07 GB uitsluitend tussen 01.00 en 0.700 uur te downloaden...... met een fn 100 ...

Mijns inziens nog maar eens een bewijs dat de Telemeter niet werkt zoals het zou moeten en al zeker niet conform de uitleg van bijvoorbeeld Charlotte.

Telenet geeft de indruk dat je in de groene uren (bijna?) kan doen wat je wilt.
M.a.w. de traffiek in de groene uren zou gewoon niet verrekend mogen worden in de meter, of slechts heel miniem.
De traffiek die je dan in de gele en rode uren genereert zou dan weerspiegeld worden in de stand van de Telemeter en dan heb je er ook iets aan: als je dan de melding krijgt dat je traffiek boven het gemiddelde ligt dan weet je dat je iets moet doen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlineAstralon
Elite Poster
Elite Poster

53 4

Berichtdoor dendirk op 12 aug 2010, 09:23

Ik heb deze maand een Intense abo en een Turbonet in opzeg. Na +/- hetzelfde volume op Turbonet als vorige maand (200GB) nu terug op smalband. Sommigen dachten dat het gebruik van vorige maand (voor het eerst "vrij") het gemiddelde en dus de limiet zou optillen, voorlopig lijkt me dit toch ijdele hoop.
Het gebrek aan transparantie van Telenet over de volumes zegt genoeg.
offlinedendirk
Member
Member

4 2

Berichtdoor Ryõsuke op 12 aug 2010, 13:44

iceke schreef:En ? :bang:

Oranje

* Je verbruikt meer dan het gemiddelde
* Als je minder gaat downloaden, zal de Telemeter weer groen kleuren
* Als je evenveel blijft downloaden, zal de Telemeter oranje blijven
* Als je meer gaat downloaden, zal de Telemeter rood worden

Doe zo voort zou ik zeggen, ik zie het probleem niet

Ik zie toch wel degelijk een probleem. De Telemeter werkt niet zoals hij zou moeten werken. Ze komen hier vertellen dat het verbruik in de groene periodes niet (of slechts heel miniem) meetelt. Toch gaan veel mensen van stand 1 naar stand 7-9 na een nachtje downloaden in die groene periodes. Dus als je in het oranje staat en je blijft downloaden (ookal is het in de groene periodes) dan sta je voor zover ik hier al heb gelezen de dag daarna toch nog op smallband. Bij mij gaat hij soms gewoon een stand hoger ookal verbruik ik praktisch niks, de dag daarna zakt hij dan weer 1 stand ofzo. Zo blijf je natuurlijk int oranje staan hé :P Op de website van Telenet staat ook dat zelfs als je in de rode periodes download je aanzienlijk meer kan verbruiken dan vroeger met de vaste limieten. Ik vraag mij dus nog altijd af of die Telemeter zo erg streekgebonden is? Tis niet dat ik hier in de big city ofzo woon :lol:
offlineRyõsuke
Starter
Starter

0 0

Berichtdoor giallorossi90 op 12 aug 2010, 15:18

Ryõsuke schreef:Ik vraag mij dus nog altijd af of die Telemeter zo erg streekgebonden is? Tis niet dat ik hier in de big city ofzo woon :lol:

Is al vaak bevestigd ondertussen dat woonplaats er niets mee te maken heeft.
offlinegiallorossi90
Member
Member

1 3

Berichtdoor Disme op 13 aug 2010, 10:18

Sinds 12/08:
- Download tijdens de gele/rode uren: +- 2GB
- Upload tijdens de gele/rode uren: +- 4 GB

- Download tijdens de groene uren: 193,5 GB
- Upload tijdens de groene uren: +- 4GB

Meter VOLLEDIG in het ROOD ... JPG 9

Dus de verklaring dat je in de groene uren doet wat je wil is van de pot gerukt en manifest onwaar.
Ofwel is een verbruik van 6 GB op grosso modo 36 uren aanleiding om de meter uiterst rood te laten uitslaan. :bang:
offlineDisme
Starter Plus
Starter Plus

0 0

Berichtdoor ub4b op 13 aug 2010, 10:42

Disme schreef:

Sinds 12/08:
- Download tijdens de gele/rode uren: +- 2GB
- Upload tijdens de gele/rode uren: +- 4 GB

- Download tijdens de groene uren: 193,5 GB
- Upload tijdens de groene uren: +- 4GB

Meter VOLLEDIG in het ROOD ... JPG 9

Dus de verklaring dat je in de groene uren doet wat je wil is van de pot gerukt en manifest onwaar.
Ofwel is een verbruik van 6 GB op grosso modo 36 uren aanleiding om de meter uiterst rood te laten uitslaan. :bang:

klacht neerleggen bij ombudsdienst wegens gebrek aan transparantie van de fup abonnementen en de onmogelijkheid voor de gebruikers om hun meetbare en objectieve statistieken op te vragen die telenet over jouw product bijhoudt

best wel eerst even schriftelijk de helpdesk vragen volgende cijfers mede te deel:

- jouw verbruik sinds begin aanrekeningsperiode
- gemiddeld verbruik andere users zelfde product sinds begin aanrekeningsperiode

en vermelden dat je wil nagaan of telenet zich aan de voorwaarden houdt, en dat je geen standaard mail met de uitleg over FUP wil ontvangen, maar de cijfers

aangezien Telenet deze cijfers gebruikt om je al dan niet op smallband/verlaagde snelheid te zetten, heb je hier contractueel recht op
offlineub4b
Pro Member
Pro Member

36 9

Berichtdoor Rikkyrocker op 13 aug 2010, 18:45

Voor klachten IVM Telenet

Vlaamse ombudsman

Gratis nummer 0800 240 50

http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/index.html

Hoe meer klachten zij ontvangen,hoe sneller er een oplossing komt.
offlineRikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

0 1

Berichtdoor conehead op 13 aug 2010, 21:02

Man man,

ik ben bij dommel maar indien ik bij telenet zou zitten zou ik me om die hun meter niet druk maken ...

of die nu groen, oranje of rood is ...

Jullie betalen al genoeg
offlineconehead
Premium Member
Premium Member

9 3

VorigeVolgende

Keer terug naar Telenet (Chello, UPC)