Wanneer krijgt basic internet meer volume?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Als je kinderen groeien en hun broeken worden te klein, koop je grotere broeken. Zo simpel is het.
Idem voor internetabonnementen. (Als de grotere Telenet-broek te duur is, koop je een goedkopere VDSL2-broek.)
Idem voor internetabonnementen. (Als de grotere Telenet-broek te duur is, koop je een goedkopere VDSL2-broek.)
Laatst gewijzigd door raf1 02 jun 2014, 17:26, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 39 keer
Mijn broekenwinkel maakt geen onrealistische reclame voor broeken die niet passen, daar heb je maten voor.Als je kinderen groeien en hun broeken worden te klein, koop je grotere broeken. Zo simpel is.
Telenet probeert dat wel te doen :
Niet dus ... Niet plezant héWat is mogelijk met Whop?
Thuis Whop
Hopla, al je toestellen in huis tegelijk op 't internet, zonder snelheidsverlies.
Whop, da's overal in huis én op elk scherm tegen dezelfde topsnelheid surfen, gamen, tv-kijken en mailen zonder enig kwaliteits- of snelheidsverlies. Plezant hé.
Word je Whop, dan verhogen we de snelheid van je internet immers automatisch tot 60 Mbps.
Dat betekent onbezorgd kijken en surfen op elk scherm tegelijk, zonder het minste snelheidsverlies, zelfs als het hele gezin tegelijk online is. Zet de tv, computer, smartphone, tablet en gameconsole maar aan!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een gezin met 3 kinderen dat regelmatig vriendjes over de vloer krijgt (die je dan ook nog jou verbinding laat gebruiken) en tot 7 smartphones online lijkt me niet een "gemiddeld gezin". Zoals andere reeds schreven vind ik het ook droevig dat er blijkbaar wel centen zijn voor de Wii, PS3, 2 tablets, 2 laptops, 1 gaming en 1 TV PC, 5 (soms 7) Smartphones, iedere maand games... maar niet voor een duurder internet abbo ?ahrand schreef:Dus het gemiddelde abo van Telenet is niet voor een gezin met jeugd ?
Misschien is het tijd dat je eens gaat kiezen... leer je kinderen dat ze niet ALLES kunnen hebben of ze gaan nog veel teleurstellingen tegemoet in hun leven !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Er zijn toch enkele alternatieven voor Telenet (vooral voor Whop dan) maar zorg er altijd eerst voor dat je je goed informeerd i.v.m. VDSL,de bereikbaarheid,en de afstand tot de ROP-kast,en de event. snelheid die men kan halen.
Voor TV bestaat (soms)de mogelijkheid om voor een schotel van TV Vlaanderen te kiezen.
Hou er ook rekening mee dat bij iedere mogelijkheid een voor-en nadeel is.
Voor TV bestaat (soms)de mogelijkheid om voor een schotel van TV Vlaanderen te kiezen.
Hou er ook rekening mee dat bij iedere mogelijkheid een voor-en nadeel is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Dat is niet waar... Ik zit in basic omdat ik daar in geduwd wordt omdat ik weiger bij te betalen voor telefonie wat ik niet gebruik. Betaal jij graag voor dingen die je niet gebruikt? Niemand denk ik.Astralon schreef:@Slafes, iedereen vindt de dag van vandaag dat ze RECHT hebben op het duurste product maar dan wel aan de prijs van het goedkoopste product.
Dit economisch model hebben ze al eens geprobeerd in het voormalige oostblok en het was niet echt succesvol.
Het is de ziekte van deze tijd om alles te willen en er niets voor te willen betalen. Wel een smartphone willen maar niet willen betalen voor het verbruik.
Die redenering moet je eens doortrekken naar de aankoop van een auto, koelkast, enz...
Uw vergelijking met de aankoop van de wagen en koelkast etc gaat ook niet op, het is helemaal niet hetzelfde...
Ik vind ook niet dat ik recht heb op het duurste product, waar lees je dat?
Waarom kunnen alternatieve providers wel wat Telenet niet kan?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Goh, zo uitzonderlijk is een dergelijk samengesteld gezin ook niet hoor. 7 Smartphones lijkt me enkel het geval te zijn indien TS + vrouw + zoon + 2 dochters + vriendjes van 2 dochters tegelijk thuis zijn. En ik denk dat we stilaan mogen denken dat elk kind met een smartphone geboren word... Qua laptops en computers verschiet ik er ook niet van : in de huidige schoolcultuur moet je je huiswerk immers afleveren via sites als smartschool. Dus eigenlijk mag je al stellen dat elk "middelbaar school kind" zijn eigen laptop of pc heeft. Tablets worden langs alle kanten naar je hoofd geslingerd, soms zelfs for free (over de kwaliteit spreek ik mij niet uit). En games kosten (bvb via Steam) ook niet de wereld meer. Echter is €75 voor een whoppa (afgerond, i know, tis iets minder) niet bepaald weinig...r2504 schreef:Een gezin met 3 kinderen dat regelmatig vriendjes over de vloer krijgt (die je dan ook nog jou verbinding laat gebruiken) en tot 7 smartphones online lijkt me niet een "gemiddeld gezin". Zoals andere reeds schreven vind ik het ook droevig dat er blijkbaar wel centen zijn voor de Wii, PS3, 2 tablets, 2 laptops, 1 gaming en 1 TV PC, 5 (soms 7) Smartphones, iedere maand games... maar niet voor een duurder internet abbo ?ahrand schreef:Dus het gemiddelde abo van Telenet is niet voor een gezin met jeugd ?
Misschien is het tijd dat je eens gaat kiezen... leer je kinderen dat ze niet ALLES kunnen hebben of ze gaan nog veel teleurstellingen tegemoet in hun leven !
Het enige wat ik de TS kan aanraden is wat reeds is gezegd : doe een profielcheck op je adres en kijk uit naar een VDSL2 operator. Het zal trager gaan, maar het is wel onbeperkt internet tegen een goedkopere prijs. Aan jou de keus dus.
PS : Als je persé snel internet wilt, neem dan een Scarlet Trio voor 39 euro en als extra lijn een Belgacom Start voor 25 euro. Betaal je 64 euro (dus iets meer als met whop) en kan je perfect met bvb een routerboard gaan loadbalancen. Ver gezocht, akkoord, maar als snelheid belangrijk is, is dit misschien een optie...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Was hier nog even over aan het nadenken en wou mijn laatste post nog wijzigen... Krisken is me eigenlijk voor. Het gezin dat Ahrand voorstelde is niet zo abnormaal, en dan spreken we vaak nog niet over de nieuw samengestelde gezinnen waar ze dikwijls met 4 of meer zijn. Dan telt elke euro die je kan uitsparen op iets wel natuurlijk. Voor zo'n gezinnen is snelheid ondergeschikt op volume en is Telenet gewoon niet de juiste provider maar helaas gaat het niet altijd anders.
Tot voor kort kwam ik trouwens perfect toe met die 100GB, zelfs om aangekochte games te downloaden maar wou van de week eens Wolfenstein: The New Order downloaden via Steam en zag daar een game staan van 43 GB groot! Slik! Zelfs de update voor een beta spel dat ik test was 9 gig groot in totaal, en trust me, ik ben verre van een heavy gamer.
Tot voor kort kwam ik trouwens perfect toe met die 100GB, zelfs om aangekochte games te downloaden maar wou van de week eens Wolfenstein: The New Order downloaden via Steam en zag daar een game staan van 43 GB groot! Slik! Zelfs de update voor een beta spel dat ik test was 9 gig groot in totaal, en trust me, ik ben verre van een heavy gamer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Onmiddellijk aangifte doen bij de politieSlafes schreef:Dat is niet waar... Ik zit in basic omdat ik daar in geduwd wordt

Ik heb recht op 2TB per maand en verbruik vaak nog geen 100GB. Wordt mooi als ik dat ook mag terugvragen.Slafes schreef:Betaal jij graag voor dingen die je niet gebruikt? Niemand denk ik.
Het is exact hetzelfde. Probeer maar eens te klagen bij Ferrari dat ze geen auto hebben die maar 6l/100km verbruikt.Slafes schreef:Uw vergelijking met de aankoop van de wagen en koelkast etc gaat ook niet op, het is helemaal niet hetzelfde...
De concurrentie heeft wel dat soort auto's.
Zoals al 5000 keer gezegd. De productspecificaties en prijzen worden door Telenet bepaald. Niet tevreden: andere provider of verhuizen.Slafes schreef:Waarom kunnen alternatieve providers wel wat Telenet niet kan?
-
- Deel van't meubilair
Nonsens, je zit in Basic omdat JIJ dat gekozen hebt... trouwens je kan perfect Internet 120 nemen als je geen telefonie wil.Slafes schreef:Ik zit in basic omdat ik daar in geduwd wordt omdat ik weiger bij te betalen voor telefonie wat ik niet gebruik.
Het is niet omdat ze bestaan dat ze "gemiddeld" zijn.krisken schreef:Goh, zo uitzonderlijk is een dergelijk samengesteld gezin ook niet hoor.
Het is TN z'n schuld niet dat je zoveel kinderen hebt... kinderen opvoeden kost nu éénmaal centen !Slafes schreef:gezinnen waar ze dikwijls met 4 of meer zijn. Dan telt elke euro die je kan uitsparen op iets wel natuurlijk.
Dan moet je een product zoeken waar volume geen probleem is... en als VDSL2 geen optie is dan zou ik blij zijn dat TN een aanbod voor je heeft !Slafes schreef:Voor zo'n gezinnen is snelheid ondergeschikt op volume en is Telenet gewoon niet de juiste provider maar helaas gaat het niet altijd anders.
- krisken
- userbase crew
r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Gemiddeld brits gezin (http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relati ... ruit.dhtml):
- bestaat uit twee kinderen
- staat op weekdagen op om 6.45u
- staat in het weekend op om 7.44u
- kinderen gaan slapen om 20.10u
- volwassenen gaan slapen om 22.23u
- kijkt per dag 5 uur en een kwart naar televisie
- kijkt vooral naar kinderprogramma's
- maakt vijf keer per dag ruzie, waarvan twee over tv en afstandsbediening
- geeft 81,92 pond per week uit aan eten
- eet vijf keer per week samen
- eet twee keer per maand een afhaalmaaltijd
- brengt elke dag 2 uur en 55 minuten quality time door
- plant elke maand een uitje
- sport twee keer per maand
- gaat één keer per maand naar de cinema
- gaat twee keer per maand op bezoek bij vrienden
- gaat één keer per maand samen fietsen
- heeft drie auto's, waarvan één blauwe Ford
- heeft drie mobiele telefoons
- heeft drie laptops, computers of tabletten
- heeft een inkomen van 39.223 pond
Gemiddeld brits gezin (http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relati ... ruit.dhtml):
- bestaat uit twee kinderen
- staat op weekdagen op om 6.45u
- staat in het weekend op om 7.44u
- kinderen gaan slapen om 20.10u
- volwassenen gaan slapen om 22.23u
- kijkt per dag 5 uur en een kwart naar televisie
- kijkt vooral naar kinderprogramma's
- maakt vijf keer per dag ruzie, waarvan twee over tv en afstandsbediening
- geeft 81,92 pond per week uit aan eten
- eet vijf keer per week samen
- eet twee keer per maand een afhaalmaaltijd
- brengt elke dag 2 uur en 55 minuten quality time door
- plant elke maand een uitje
- sport twee keer per maand
- gaat één keer per maand naar de cinema
- gaat twee keer per maand op bezoek bij vrienden
- gaat één keer per maand samen fietsen
- heeft drie auto's, waarvan één blauwe Ford
- heeft drie mobiele telefoons
- heeft drie laptops, computers of tabletten
- heeft een inkomen van 39.223 pond
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
Ze kiezen hoor, maak je geen zorgen,r2504 schreef:Een gezin met 3 kinderen dat regelmatig vriendjes over de vloer krijgt (die je dan ook nog jou verbinding laat gebruiken) en tot 7 smartphones online lijkt me niet een "gemiddeld gezin". Zoals andere reeds schreven vind ik het ook droevig dat er blijkbaar wel centen zijn voor de Wii, PS3, 2 tablets, 2 laptops, 1 gaming en 1 TV PC, 5 (soms 7) Smartphones, iedere maand games... maar niet voor een duurder internet abbo ?ahrand schreef:Dus het gemiddelde abo van Telenet is niet voor een gezin met jeugd ?
ze kiezen de bovenstaande electronica als cadeautjes voor hun verjaardagen, kerstmis, sinterklaas (ja ik weet, het is dringend tijd om daarmee te stoppen als ze tiener zijn

Laatst gewijzigd door ahrand 02 jun 2014, 12:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
De kinderen zijn mijn 'schuld', dat klopt, het is wel Telenet's schuld dat ze laten uitschijnen dat we met een gemiddeld abonnement met heel het gezin 'plezant' op het internet kunnen zitten, want dat blijkt in de praktijk niet waar te zijn.r2504 schreef:Het is TN z'n schuld niet dat je zoveel kinderen hebt... kinderen opvoeden kost nu éénmaal centen !
-
- Pro Member
Nu je het zegt, mijn zoon zegt dikwijls ook iets over 'Steam', dat zal dan ook zoiets zijn.Slafes schreef:Tot voor kort kwam ik trouwens perfect toe met die 100GB, zelfs om aangekochte games te downloaden maar wou van de week eens Wolfenstein: The New Order downloaden via Steam en zag daar een game staan van 43 GB groot! Slik! Zelfs de update voor een beta spel dat ik test was 9 gig groot in totaal, en trust me, ik ben verre van een heavy gamer.
- krisken
- userbase crew
Ahrand : bekijk aub eens de tweede paragraaf : http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 97#p550490
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Er zijn genoeg oudere mensen die geen kinderen hebben (Basic), gezinnen zonder of met slechts één a twee kinderen (Whop) en de grotere gezinnen vanaf 2 of meer kinderen (Whoppa). Ik hoop dat je niet gaat beweren dat het voorbeeld gezin hierboven van 3 kinderen met vriendjes erbij een "gemiddeld" gezin is ?krisken schreef:r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Wat betekend dat een Whoppa (wat naast internet ook nog telefonie en TV bevat) slechts 1% betekend van hun inkomen.krisken schreef:Gemiddeld brits gezin - heeft een inkomen van 39.223 pond
Plezant heeft ook z'n grenzen...ahrand schreef:het is wel Telenet's schuld dat ze laten uitschijnen dat we met een gemiddeld abonnement met heel het gezin 'plezant' op het internet kunnen zitten, want dat blijkt in de praktijk niet waar te zijn.
Net zoals electriciteit, verwarming, water, ... ook niet meteen "tastbaar" maar ook daar betaal je wat je verbruikt en beseffen je kinderen hopelijk ook dat bv. de verwarming op 23 graden zetten ipv 21 graden een serieus verschil is in jou portomonee op het einde van het jaar.ahrand schreef:maar een Telenet abo kan ik niet als (tastbaar) cadeau geven.
- krisken
- userbase crew
Ik denk met de opkomst van samengestelde gezinnen dat dit gezin er niet zover af ligt. Het is natuurlijk giswerk nu, maar ik vermoed dat de vriendjes van de dochters eigenlijk er niet zoveel aan toe doen op dit moment als we spreken over dataverkeer. Die verbinden eens hun smartphone met de wifi om zo occassioneel te surfen vermoedelijk. Dus qua dataverkeer is dit nihil lijkt me? Dat is wat vergelijkbaar met mensen die op bezoek komen bij mij en even mijn wifi gebruiken. We spreken dan hooguit over 100MB/maand (als het zoveel is)... Is dan ook voornamelijk om foto's van de kinderen/kleinkinderen/reizen te tonen op hun laptop/tablet.r2504 schreef:Er zijn genoeg oudere mensen die geen kinderen hebben (Basic), gezinnen zonder of met slechts één a twee kinderen (Whop) en de grotere gezinnen vanaf 2 of meer kinderen (Whoppa). Ik hoop dat je niet gaat beweren dat het voorbeeld gezin hierboven van 3 kinderen met vriendjes erbij een "gemiddeld" gezin is ?krisken schreef:r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Uiteraard - en daar heb je gelijk in - zijn er ook alleenstaande mensen of gezinnen zonder kinderen welke ook tegen een betaalbaar bedrag internet/tv/telefoon moeten hebben.
Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag : hoe zie jij een gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Geen idee... ik ben geen demograaf... maar ik wil je eigen quote hierbij herhalen...krisken schreef:Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag : hoe zie jij een gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Ik blijf trouwens de titel van dit topic fout vinden... Basic heeft voldoende volume denk ik... en ik ben ook akkoord dat het gemiddelde misschien voor een bepaalde groep te laag ligt maar ergens zal je altijd tegen de grens aanlopen met wat dan een top product is. Concreet, als Whop morgen 150 of 200 GB heeft zal dit voor sommige nog steeds te weinig zijn.Uiteraard - en daar heb je gelijk in - zijn er ook alleenstaande mensen of gezinnen zonder kinderen welke ook tegen een betaalbaar bedrag internet/tv/telefoon moeten hebben.
Ergens moet je dus toegeven dat je misschien beter een Whoppa neemt en die meerkost gewoon betalen (of gewoon VDSL2, maar dan niet zeuren dat het te traag is). Is het je dat niet waard dan denk ik dat je je kinderen beter wat echt sociaal contact laat maken... eens laat buiten komen om een balletje te stampen, te fietsen, zwemmen (wat evenveel kost bij ons in de gemeente als een Whoppa als die 3 kinderen dat 1x per week doen !), ...
-
- Pro Member
Over die grenzen gaat deze topic dan ook, daar stoot ik nu tegenaan, maar bij Telenet is het gemiddelde abo (en dus voor het gemiddelde gezin) niet genoeg.r2504 schreef:Plezant heeft ook z'n grenzen...
Of mag ik , omdat ik kinderen heb en ze wat electronica als cadeau geef, me niet meer als gemiddeld gezin beschouwen ?
Besefte jij dat op je 12j ?r2504 schreef:Net zoals electriciteit, verwarming, water, ... ook niet meteen "tastbaar" maar ook daar betaal je wat je verbruikt en beseffen je kinderen hopelijk ook dat bv. de verwarming op 23 graden zetten ipv 21 graden een serieus verschil is in jou portomonee op het einde van het jaar.
En als jij 'snachts het licht van de WC vergat uit te doen, kreeg jullie gehele gezin dan de laatste dagen van de (verbruiks)maand maar 15W, wachtende tot de (verbruiks)maand over was ?
Laatst gewijzigd door ahrand 02 jun 2014, 14:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Net door de vele fysieke contacten (chiro, boogschut, zangkoor, etc, etc, teveel om op te noemen ...) zetten ze dat online door.r2504 schreef:Is het je dat niet waard dan denk ik dat je je kinderen beter wat echt sociaal contact laat maken... eens laat buiten komen om een balletje te stampen, te fietsen, zwemmen (wat evenveel kost bij ons in de gemeente als een Whoppa als die 3 kinderen dat 1x per week doen !), ...
Ik snap niet goed wat je punt is ?
-
- Deel van't meubilair
Zolang jij alles zal doen om ze nog meer volume te geven zullen ze dat nooit snappen.ahrand schreef:Besefte jij dat op je 12j ?
Laat ze gewoon ondervinden dat het stopt... ze zullen wel leren er anders mee om te gaan (zo ging dat destijds met ons zakgeld ook).
Van het Facebooken gaan ze heus niet aan je limiet komen hoor !ahrand schreef:Net door de vele fysieke contacten (chiro, boogschut, zangkoor, etc, etc, teveel om op te noemen ...) zetten ze dat online door.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
@ ahrand : Je hebt verschillende mogelijkheden.
1. Andere technologie van internet, lees VDSL
2. Duurder abonnement van telenet
3. Hetzelfde behouden, maar extra data laten aanrekenen
4. Andere personen niet tot je netwerk toelaten
5. Wachten tot telenet een verhoging invoert en alles gewoon toelaten.
6. Je kinderen leren wat dataverbruik is en ze keuzes laten maken wat downloaden betreft.
7. ..............
Of een combinatie van voorgaande punten.
6. Je kinderen leren wat dataverbruik is en ze keuzes laten maken wat downloaden betreft.
7. ..............
Of een combinatie van voorgaande punten.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ga er maar vanuit dat Telenet (en bij uitbreiding andere providers) perfect weten wat een gemiddeld verbruik is.krisken schreef:Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag : hoe zie jij een gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Als Telenet merkt dat steeds meer mensen tegen de grenzen van de abonnementslimiet aanlopen dan zal Telenet hun abonnementen wel aanpassen want anders gaan ze klanten verliezen.
- krisken
- userbase crew
Klanten verliezen of ... klanten die zagen hierover een (betalende) upgrade geven.
Uiteraard weet Telenet goed genoeg wat het gemiddelde verbruik is.
Uiteraard weet Telenet goed genoeg wat het gemiddelde verbruik is.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Telenet weet dat... maar weten hun klanten dat ?Astralon schreef:Ga er maar vanuit dat Telenet (en bij uitbreiding andere providers) perfect weten wat een gemiddeld verbruik is.
Blijkbaar zitten er daar nog altijd een hoop die voor de prijs van een kindermenu verwachten hun buik vol te eten !
- krisken
- userbase crew
Ik denk hem meer dat het probleem zit in het feit dat er geen "tussenabonnement" is. Je hebt Basic Internet met 100GB en je hebt Internet 120 met "vrij downloaden". Die internet 60 blijft dezelfde limiet aanhouden, maar de snelheid is iets groter.
Dat is alsof kiezen tussen het kindermenu en een 8-gangen menu. 't Is t ene of het andere.
Maar goed, ik denk dat we de TS inmiddels al tig keer hebben gezegd dat hij beter uitkijkt naar de concurrentie. De bal ligt dus in zijn kamp.
Dat is alsof kiezen tussen het kindermenu en een 8-gangen menu. 't Is t ene of het andere.
Maar goed, ik denk dat we de TS inmiddels al tig keer hebben gezegd dat hij beter uitkijkt naar de concurrentie. De bal ligt dus in zijn kamp.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik volg dit topic al even. Het finale punt van het verhaal is inderdaad dat de TS moet kijken naar alternatieven. Echter daar wringt bij mij het schoentje. Ik verhuis binnen een maand of twee, en heb reeds grondig onderzoek gedaan naar de mogelijkheden daar. Ik moet echter tot de zure conclusie komen dat VDSL2 zo goed als onmogelijk is en ik dus aangewezen ben op een (voor mij) zeer duur telenet abonnement voor tv/internet. Ik vind dit écht zuur..
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 15 keer
Niet verhuizen ?Fliz schreef:Ik volg dit topic al even. Het finale punt van het verhaal is inderdaad dat de TS moet kijken naar alternatieven. Echter daar wringt bij mij het schoentje. Ik verhuis binnen een maand of twee, en heb reeds grondig onderzoek gedaan naar de mogelijkheden daar. Ik moet echter tot de zure conclusie komen dat VDSL2 zo goed als onmogelijk is en ik dus aangewezen ben op een (voor mij) zeer duur telenet abonnement voor tv/internet. Ik vind dit écht zuur..
- krisken
- userbase crew
Een zeer droge reactie, akkoord. Maar hoe droog en onzinnig deze voor jou mag zijn : hij heeft gelijk. Er zijn niet veel andere redenen dan of VDSL2 of kabel. En als het ene er niet is (of amper) dan moet je naar het tweede gaan.
Overigens : waarom denk je dat VDSL2 onmogelijk is? Kwestie van meer info te hebben...
Overigens : waarom denk je dat VDSL2 onmogelijk is? Kwestie van meer info te hebben...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Gecontroleerd met Edpnet. Zit op 1280 meter van dichtstbijzijnde "kastje", max profiel zou zelfs repair profiel zijn en digitale TV zou onwerkbaar zijn.
Edit: Ik vind het trouwens compleet absurd dat iemand niet zou verhuizen of een grote stap in zijn/haar leven niet zou zetten omdat er geen optimale internetverbinding is.
Maar ja, daarvoor zit ik op het verkeerde forum denk ik 
Edit: Ik vind het trouwens compleet absurd dat iemand niet zou verhuizen of een grote stap in zijn/haar leven niet zou zetten omdat er geen optimale internetverbinding is.

- krisken
- userbase crew
Ik denk dat je dan inderdaad op een verkeerd forum zit. Ikzelf zit ook te kijken naar een grotere woonst dan nu, en controleer weldegelijk eerst de lijnsnelheid 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Eigenlijk mag je blij zijn dat TN jou iets kan bieden... anders moet je gaan klagen in het BGC forum dat de ROP's te ver staan. En wat de prijs en het volume betreft... misschien liggen die niet ideaal... maar ze zijn dan ook voor iedereen bruikbaar en niet de groep die het geluk heeft dichtbij een ROP te wonen.Fliz schreef:Ik moet echter tot de zure conclusie komen dat VDSL2 zo goed als onmogelijk is en ik dus aangewezen ben op een (voor mij) zeer duur telenet abonnement voor tv/internet. Ik vind dit écht zuur..
Ik zit trouwens nog verder van een ROP... ik ken je verhaal dus maar al te goed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
100gb per maand zou toch voor de meeste mensen voldoende moeten zijn, als ik zie hoeveel toestellen er bij mij aanhangen, met hoeveel we geconnecteerd zijn soms..en er is ook regelmatig een filmpje die we streamen via iptv of xbmc , youtube, gamen etc...MAAR er wordt NIET gedownload! gemiddeld 100-150 gb en ik heb Whoppa...
Of je moet dmv nanobridges bij iemand anders een punt tot punt verbinding gaan opzetten, maar kost ook weer geld...
Nog een mogelijkheid is internet per sateliet, dat kan waarschijnlijk aan je nieuwe woonst, maar kost natuurlijk ook weer iets !
Snap eigenlijk die hele discutie niet voor een paar euro's waarschijnlijk worden op een andere manier veel meer geld uitgegeven, bespaar het daar, drink een pint of cocktail minder tijdens het weekend en je zit aan de zelfde uitgavestaat....
Of je moet dmv nanobridges bij iemand anders een punt tot punt verbinding gaan opzetten, maar kost ook weer geld...
Nog een mogelijkheid is internet per sateliet, dat kan waarschijnlijk aan je nieuwe woonst, maar kost natuurlijk ook weer iets !
Snap eigenlijk die hele discutie niet voor een paar euro's waarschijnlijk worden op een andere manier veel meer geld uitgegeven, bespaar het daar, drink een pint of cocktail minder tijdens het weekend en je zit aan de zelfde uitgavestaat....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Een gemiddeld gezin in België bevat 2.4 personen (er zijn 11 miljoen inwoners, en 4.6 miljoen adressen)krisken schreef:r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?

Als je dus een gezin hebt met 5 personen (3 kinderen), dan heb je dubbel zoveel internet nodig dan een gemiddeld gezin.
Als deze personen dan allemaal internet gebruikers zijn (grote kinderen), dan is je verbruik waarschijnlijk het drie- of vier-voudige van het "gemiddeld" verbruik.
Dan heb je inderdaad het hoogste internet abbo nodig, toch? Of eentje met onbeperkt volume ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
En had de rest van jou gezin er dan ook last dat enkel jou spaargeld op was ?r2504 schreef:Zolang jij alles zal doen om ze nog meer volume te geven zullen ze dat nooit snappen.
Laat ze gewoon ondervinden dat het stopt... ze zullen wel leren er anders mee om te gaan (zo ging dat destijds met ons zakgeld ook).
Heb ik ook niet gezegd. Jij insinueert dat mijn kinderen te weinige echte sociale contacten hebben omdat ze teveel op het internet zitten, ik zeg dat dat juist oorzaak en gevolg omdraait, hoe meer contacten ze IRL maken, hoe meer ze er online gaan onderhouden. En daar Facebooken ze heus niet alleen mee, dat zijn enkel de ouders die dat doen.r2504 schreef:Van het Facebooken gaan ze heus niet aan je limiet komen hoor !
-
- Pro Member
Je berekent het aantal potentiële aansluitadressen, dat ligt inderdaad ver van het een gemiddelde gezin dat internet heeft waar ik het over heb.philippe_d schreef:Een gemiddeld gezin in België bevat 2.4 personen (er zijn 11 miljoen inwoners, en 4.6 miljoen adressen).
Als je dus een gezin hebt met 5 personen (3 kinderen), dan heb je dubbel zoveel internet nodig dan een gemiddeld gezin.
Als deze personen dan allemaal internet gebruikers zijn (grote kinderen), dan is je verbruik waarschijnlijk het drie- of vier-voudige van het "gemiddeld" verbruik.
Dan heb je inderdaad het hoogste internet abbo nodig, toch? Of eentje met onbeperkt volume ...
-
- Pro Member
Wacht, eerst zeg je dat 100GB voldoende moet zijn voor nagenoeg iedereen om vervolgens te bewijzen dat je zelfs zonder downloaden al elke maand vlot boven de 100GB zit ?laroyj schreef:100gb per maand zou toch voor de meeste mensen voldoende moeten zijn, als ik zie hoeveel toestellen er bij mij aanhangen, met hoeveel we geconnecteerd zijn soms..en er is ook regelmatig een filmpje die we streamen via iptv of xbmc , youtube, gamen etc...MAAR er wordt NIET gedownload! gemiddeld 100-150 gb en ik heb Whoppa...
Meer dan 10 euro per maand vind ik toch wel wat meer dan een "paar euro's"
-
- Pro Member
Aha, dus Telenet/de telecom firma's hebben het bij het rechte eind en het is de klant die altijd fout is ?r2504 schreef:Telenet weet dat... maar weten hun klanten dat ?
Blijkbaar zitten er daar nog altijd een hoop die voor de prijs van een kindermenu verwachten hun buik vol te eten !
Propere redenering ! Echt klantgericht denken ...
Waarom bestaan er dan nog Telecom ombudsdiensten/helpdesken/dit soort fora ?
-
- Pro Member
1. Ik kijk VDSL nog eens na, maar zoals gezegd, mijn vorige belevenissen met Belgacom waren zwaar teleurstellendmailracer schreef:@ ahrand : Je hebt verschillende mogelijkheden.
2. Probeer ik te vermijden daar ik denk dat het 'gemiddelde' abo van Telenet genoeg moet zijn voor het gemiddelde gezin van België, zo laten ze het tenminste toch uitschijnen
3. zie 2.
4. Zijn trekken mijn internet echt niet leeg, ze hangen er enkel af en toe hun Smartphone maar eens aan
5. Voila, daar zijn we, ik probeer bewustzijn te creëren bij Telenet/Userbase dat hun gemiddeld abo hun gemiddelde klant niet (meer) dekt en dat dat alleen maar erger gaat worden.
6. Deed ik, het blijven kinderen, zoiets komt wel met de leeftijd
- krisken
- userbase crew
Waar haal jij deze cijfers vandaan? Want bedrijven hebben ook een adresphilippe_d schreef:Een gemiddeld gezin in België bevat 2.4 personen (er zijn 11 miljoen inwoners, en 4.6 miljoen adressen)krisken schreef:r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?.

Telefonie = EDPnet + OVH