Netwerk door de knieen ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Thallyos
Member
Member
Bedankt: 1 keer

mailracer schreef:gisteren deed ik een speedtest met telenet en kwam uit op ongeveer 60 mbit, waar dit ongeveer 100 moet zijn. Maar wanneer ik mijn downloadmanager aan het werk zette, kwam ik mooi uit op 100 Mbit. Dus ik vermoed dat die speedtesten niet echt relevante info geven.
Bwa, mijn eerste indicatie is toch altijd mijn usenet die niet de volle snelheid haalt. Zo weet je al meteen dat er iets mis is. Zo ben ik vanmorgen eens een uurtje later opgestaan waardoor mijn downloads om 7u ipv 6u in gang gestoken werden. Ipv mijn volle snelheid (die ik om 6u altijd, maar dan ook altijd haal), had ik nu een dikke 2MB/s. Niet traag, maar wederom niet snel genoeg.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus

Afbeelding
TurboNet XL, tja daar valt niet veel van te merken ...
Is al de hele week bezig, maar bv om 02:00h heb ik gwn de volledige snelheid.

Afbeelding

Slechts de helft van de snelheid waar ik voor betaal krijgen is gewoon onacceptabel :bang:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Kvind het jammer dat er hier nooit een medewerker zit van telenet die deze problemen kan onderzoeken en doorgeven, zoals er hier ook mannen van belgacom zitten op UB die de klanten kunnen helpen.
ik heb er soms ook een beetje last van, weliswaar geen hele dag _ soms/hoogstens een uurtje in een dag ....
nu valt het nog mee

Afbeelding
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte. Dus wie zegt dat het daar niet aan ligt ?
Doe je een test via speedtest.net, dan kan je over heel de wereld zien dat elke verbinding niet de volle 100 percent aanbied.
Waarom gebruik je dit dan als referentie voor je klacht bij te staven ?

Wil je echt weten wat je snelheid is,dan schaf je je een fluke networkanalyzer aan en vraag je toelating aan telenet om dit na te meten.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus

Natuurlijk zijn er ook verliezen, maar zeggen dat dit niet duidelijk is ... Heb nog verschillende servers getest en allemaal rond de 14-16 Mbit. ~15 != ~30

Afbeelding
Bunga
Forumtroll
Forumtroll

Weinig problemen hier.
Bijlagen
ScreenShot100.jpg
(14.25 KiB) 1179 keer gedownload
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

mailracer schreef:iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte.
Maar blijkbaar delen ze geen bandbreedte met Belgacom en andere ISP's want die hebben dat probleem niet :??
Bunga
Forumtroll
Forumtroll

Pulse schreef:Natuurlijk zijn er ook verliezen, maar zeggen dat dit niet duidelijk is ... Heb nog verschillende servers getest en allemaal rond de 14-16 Mbit. ~15 != ~30
Hier in de streek nooit verliezen ,en er zijn hier verschillende Telenetters ,hier is het ook dicht bevolkt.Onder de 25Mbps met turboxl nog nooit geweest.
Ook s'avonds niet.En problemen heb ik niet.Telenet al jaren,kan geen betere provider hebben.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
mailracer schreef:iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte.
Maar blijkbaar delen ze geen bandbreedte met Belgacom en andere ISP's want die hebben dat probleem niet :??
Bij jouw misschien, maar globaal komt alles bij hetzelfde punt terecht, dus lijkt me het niet relevant dat je dit als argumet kunt gebruiken bij klachten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte. Dus wie zegt dat het daar niet aan ligt ?
Meestal ga ik pas naar de speedtest.net website als ik het gevoel heb (en dus duidelijk merk op andere websites dat die ook niet zo vlot werken) dat er iets niet in orde is. Het is dus raar dat m'n gevoel over andere websites steeds bevestigd wordt door de speedtest.net site.

Trouwens stel dat het zo zou zijn... dan zou TN nog altijd netjes kunnen antwoorden dat hun test server (want het is eentje die bij hun staat) overbelast is op de uren dat ik de problemen raporteer... maar nee, ik krijg het typische domme mailtje over virussen en UTP kabels (ondanks 5 andere mails dat alles prima is met de hardware).
Bunga
Forumtroll
Forumtroll

Patje schreef:Kvind het jammer dat er hier nooit een medewerker zit van telenet die deze problemen kan onderzoeken en doorgeven, zoals er hier ook mannen van belgacom zitten op UB die de klanten kunnen helpen.
ik heb er soms ook een beetje last van, weliswaar geen hele dag _ soms/hoogstens een uurtje in een dag ....
nu valt het nog mee
Er zullen er wel tussen zitten,zoals Charlotte op Tik forum.
Die kan je beter bereiken via Twitter heb ik ergens gelezen
Daar antwoord ze sneller.
Op twitter heeft Telenet niet graag klachten.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
mailracer schreef:iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte. Dus wie zegt dat het daar niet aan ligt ?
Meestal ga ik pas naar de speedtest.net website als ik het gevoel heb (en dus duidelijk merk op andere websites dat die ook niet zo vlot werken) dat er iets niet in orde is. Het is dus raar dat m'n gevoel over andere websites steeds bevestigd wordt door de speedtest.net site.

Trouwens stel dat het zo zou zijn... dan zou TN nog altijd netjes kunnen antwoorden dat hun test server (want het is eentje die bij hun staat) overbelast is op de uren dat ik de problemen raporteer... maar nee, ik krijg het typische domme mailtje over virussen en UTP kabels (ondanks 5 andere mails dat alles prima is met de hardware).
Ik begrijp best je argument dat het gevoelsmatig eerst getest word,en daarna met een cijfer van speedtest. Maar deze gegevens zijn niet gegrond om klacht in te dienen. Ik herinner me nog de verhalen van het internet in het begin. Als amerika wakker was, dan konden we surfen naar het andere continent ook vergeten.
Ik wil daar dus mee zeggen dat je niet 100 percent weet hoe je datatrafiek loopt op dat moment, en het best wel eens kan zijn dat je de wereld rond word gerouteerd omdat het via de korste weg te druk is. Doe maar eens een tracert van een willekeurige website om verschillende tijdstippen, en je zal merken dat je niet altijd dezelfde weg volgt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

mailracer schreef:Maar deze gegevens zijn niet gegrond om klacht in te dienen.
Oh... nochtans vraagt TN net aan mij om ze te doen als bewijs ! Ze geven dan wel http://speedtest.telenet.be op, maar uiteindelijk is dat dezelfde server als http://speedtest.net
mailracer schreef:Ik wil daar dus mee zeggen dat je niet 100 percent weet hoe je datatrafiek loopt op dat moment, en het best wel eens kan zijn dat je de wereld rond word gerouteerd omdat het via de korste weg te druk is.
Dit is een server bij TN... trafiek verloopt dus 100% over het TN netwerk (het internet is trouwens niet zo dynamisch als jij denkt hoor !) Ik vind je antwoorden trouwens best wel grappig (hopelijk neem je het niet te persoonlijk op), het lijkt net de TN helpdesk die de strafste verhalen verzint om toch maar niet op zoek te moeten naar de echte oorzaak van het probleem... het is namelijk nooit hun schuld :roll:
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Klanten die vermoeden dat hun snelheid tijdens bepaalde tijdstippen niet optimaal is kunnen me een PB sturen met daarin hun klantennummer, IP adres, datum en tijdstip waarop het probleem zich voordeed / voordoet.

Ik zal dit hier dan laten onderzoeken.

mvg,

Charlotte
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Dit is een server bij TN... trafiek verloopt dus 100% over het TN netwerk (het internet is trouwens niet zo dynamisch als jij denkt hoor !) Ik vind je antwoorden trouwens best wel grappig (hopelijk neem je het niet te persoonlijk op), het lijkt net de TN helpdesk die de strafste verhalen verzint om toch maar niet op zoek te moeten naar de echte oorzaak van het probleem... het is namelijk nooit hun schuld :roll:
Het is in iedere geval niet mijn schuld. Maar vergelijk me alstublieft niet met de telenet helpdesk. :nono: .
Dynamisch is het internet wel. Eens je op level 3 verzeilt geraakt, kan het wel eens zijn dat je via new-york naar londen gaat.
Maar dat doet er eigenlijk niet meer toe, nu charlotte weer van zich laat horen. :beerchug:

ping speedtest.telenet.be

Pingen naar speedtest.telenet.be [195.130.144.20] met 32 bytes aan gegevens:

ping speedtest.net
Pingen naar speedtest.net [69.17.117.207] met 32 bytes aan gegevens:

Ik vermoed dat beide speedtest servers niet dezelfde zijn,

Overigens heeft de speedtest van telenet hetzelfde IP-adres als de telenet.be website.
CCfan
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Uiteraard zijn dit niet dezelfde servers, aangezien de server die jij pingt (speedtest.net) slechts de server is die de website host. Op de website kies je dan tussen servers (bv. een server in amsterdam of een in mechelen (bij de server van mechelen staat expliciet bij "hosted by telenet belgium")) waarna dan de speedtest met de gekozen server wordt uitgevoerd.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Ahja, foutje van me. En inderdaad hosted by telenet. :oops:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Als je een network trace doet zal je zien dat http://speedtest.telenet.be dezelfde testfile (die gehost is door TN) gebruikt als http://speedtest.net (als je Mechelen kiest tenminste).
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Afbeelding

triestig
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Via speedtest.net kan je je summary opvragen... ik zou zeggen bezorg hem aan Charlotte (zie hierboven).
slimmeke
Starter
Starter

Ik heb al verschillende keren contact genomen met telenet en telkens zeggen ze dat het probleem bij mijn config ligt wat ik sterk betwijfel want ik zit niet achter een firewall of wat dan ook, heb een splinternieuwe imac, geen switch ertussen ofzo en de snelheid werd gemeten zonder router ertussen, dus rechtreeks verbonden met telenet modem...Het tijdstip waarop ik de snelheid meet speelt ook geen enkele rol, overdag of 's nachts, d/l snelheid bedraagt max 11 Mbps en de upload ongeveer 1.15 Mbps wat zeker te weinig is voor een TurbonetXL abo !!
Iemand nog een tip ? Thanks.
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Ja, bestel een technieker. Via de helpdesk kunnen ze echt niet zien waar het probleem zit...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Misschien eens vragen met een andere PC voor een testje... dat het nooit boven 11 Mbps uitkomt is wel raar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Op 13 december heb ik de nodige data doorgegeven aan Charlotte... echter tot op heden geen antwoord :!:

En al evenmin zijn de problemen opgelost...

Afbeelding

... ondertussen dus al bijna 6 maanden dat TN zelfs geen snelheid kan leveren op zijn eigen netwerk.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Mij valt het op dat ik nu telkens savonds slechts 16-19mbit meer haal op speedtests :bang:
Ashmed
Forumtroll
Forumtroll

r2504 schreef:

... ondertussen dus al bijna 6 maanden dat TN zelfs geen snelheid kan leveren op zijn eigen netwerk.

Heb jij geduld zeg :oops:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gelukkig is het probleem niet constant... sommige dagen heb ik geen probleem en haal ik dik 28 Mbps, andere dagen is het minder maar afhankelijk van wat je precies aan het doen bent voel je het soms wat meer of minder. Ik ga er dus niet van dood, maar er zal een dag komen dat ik wel een beslissing neem.
Ashmed
Forumtroll
Forumtroll

Er zullen weinig providers zijn,die constant snelheden kunnen geven,die ze beloven.
Sommige hebben geluk,die vlak bij rop of centrale zitten,velen niet.Of mensen waar weinig telenetters zitten.
Waarom moeten mensen die maar 16 of 20Mbps halen zoveel betalen,als andere die wel 30Mbps halen?
Ze kunnen jou dan wel op 'n lager abo plaatsen,maar dan ben je wel voor 'n jaar genaaid.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

HIer is het ook sinds een tweetal weken een pak minder . Vroeger zonder problemen 28Mbps , vandaag krijg ik dit resultaat :
Afbeelding
Ik merk een daling op over gans de dag , als ik tijdens de nacht en beetje surf heb ik ook dezelfde snelheden .
Heb net een pb naar Charlotte gestuurd om dit eventjes na te kijken . Aan mijn huidige opstelling is niets veranderd .
Ashmed
Forumtroll
Forumtroll

Net getest voormiddag zit ik boven de 28.60
Bijlagen
ScreenShot042.jpg
(14.41 KiB) 506 keer gedownload
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3727 keer
Recent bedankt: 24 keer
Provider

Ashmed schreef:Ze kunnen jou dan wel op 'n lager abo plaatsen,maar dan ben je wel voor 'n jaar genaaid.
Niet bij alle ISP's.
- Bij Telenet is een up- of downgrade tussen abbo's geen nieuw contact, dus ook geen nieuwe contractduur van 12 maanden.
- Bij Belgacom is iedere wijziging op de lijn een nieuw contract, en een nieuwe periode van 12 maand.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ashmed
Forumtroll
Forumtroll

philippe_d Ik bedoelde ook Belgacom en niet Telenet .

Van mensen die voor 30Mbps betalen,en maar 16 of 20Mbps halen.
Wat heb ik aan 4.5Mbps upload,als ik weinig of niets moet verzenden,aan downloadspeed maakt dit geen verschil tegenover 1.5Mbps.
Kijk maar naar de testen hier op het forum tussen VDSL2 en Turbo.Komen allebei rond de 28.50Mbps down.
Ik lig er niet van wakker dat sommige 5 of 10 Mbps upload hebben,wel goed voor beroepsdoeleinden die veel moeten verzenden.

Dan ben ik wel beter af met Telenet.Zeker weten.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

ik begin ook meer en meer last te hebben.
Vele malen 10 ipv 100 en soms niet genoeg om webradio galaxiefm.com te doen draaien.
Eerlijk gezegd vind ik dit voor een abo van 99€ heel triestig !!!!
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Ashmed
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke voor jou is dat toch geen probleem.
Je hebt twee verschillende providers.webradio galaxiefm.com kan je toch altijd beluisteren bij de andere.
Vraag anders of je die andere nog gratis maanden kan overgezet worden naar Turbo,inplaats van F100 waar je niet tevreden over bent.
Die 50 kost euro kan er nog wel af zeker,voor de nog resterende maanden.
Je zult die 50euro toch moeten betalen,na de gratis periode,indien je daarna overstapt naar lager abo.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dit is mijn snelheid voor vandaag :
Afbeelding
Ongeveer hetzelfde als gisteren . Heb een mailtje gestuurd met mijn gegevens naar Charlotte . Nu is het wachten op een antwoord .
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

euh ashmed volgens u ga ik dan vlugger gaan bij een turbo al bij een fn 100 welke larie is da !!
En zeker geen oplossing, ik ben tot 1 conclusie gekomen.
Ze moeten niet meer lachen met belgacom dat ze niet aanbieden wat ze beloven en blablabla
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ashmed schreef:proximusboyke voor jou is dat toch geen probleem.
Je hebt twee verschillende providers.webradio galaxiefm.com kan je toch altijd beluisteren bij de andere.
Vraag anders of je die andere nog gratis maanden kan overgezet worden naar Turbo,inplaats van F100 waar je niet tevreden over bent.
Die 50 kost euro kan er nog wel af zeker,voor de nog resterende maanden.
Je zult die 50euro toch moeten betalen,na de gratis periode,indien je daarna overstapt naar lager abo.
dat is nu een vreemd antwoord met alle respect .Je betaald voor een product en je krijgt niet wat beloofd is .Telenet moet gewoon leveren waarvoor mensen betalen.Ik heb fn 50 en mijn speed is ook niet wat het moet zijn.U kunt ook niet verwachten dat U dat haalt meneer was het antword van TN....Huilen
of lachen om dergelijke antwoorden,ik weet het niet precies maar een ding is zeker,Telenet maakt reklame voor het snelste internet,alleen leveren ze dat niet :nono:
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 16 keer
Provider
Te Koop forum

Ashmed, alias een hoop andere nicks is terug geband. Hij begrijpt de boodschap blijkbaar maar heel traag :-S.
Spick&Span
Forumtroll
Forumtroll

dasmewat schreef:[Telenet maakt reklame voor het snelste internet,alleen leveren ze dat niet :nono:
Wie is dan wel sneller.
Ik heb ook fibernet50

Last Result:
Download Speed: 48941 kbps (5917.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 2589 kbps (273.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
vrijdag 31 december 2010 12:50:18
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik haal ook af en toe de normale snelheid voor mijn fn 50 maar zo moet dat altijd zijn , toch ? Heel vaak is dat niet zo en daar moeten ze in Mechelen werk van maken
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”