Verplichte omschakeling naar EuroDOCSIS 3.0?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Naar welke telenetwinkel bij jij daarvoor geweest?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Misschien een SmartSpot, er is er ene in Oostende.
Maar voor zover ik weet gebruikt Telenet bij het overschrijden van de limiet of bij het niet betalen van facturen een 'landing page' met meer details...
Dat ze moedwillig poort 80 blokkeren zou me echt verwonderen...
Maar voor zover ik weet gebruikt Telenet bij het overschrijden van de limiet of bij het niet betalen van facturen een 'landing page' met meer details...
Dat ze moedwillig poort 80 blokkeren zou me echt verwonderen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Hoe het nu tegenwoordig zit weet ik niet precies. Maar vroeger was het wel zo dat je bij meldingen en limiet issues op een landingpage terechtkwam. Je moest dan ok klikken of kiezen: verder op smalband of bijbetalen. Je kon nietmeer surfen tot als je een keuze had gemaakt( al was het maar da je koos voor verder op smalband).r2504 schreef: Afhankelijk van je instellingen kan je een melding krijgen... maar afsluiten doen ze die poort niet hoor.
of dat systeem nog in voege is weet ik niet echt...
Ik vind het ook een sterk verhaal, maar probeer toch ergens een logische verklaring te vinden.
Kwam de klant misschien om technische redenen niet op die landingpage?
-
- Starter
De telenet winkel was in Oostende, de service in de zaak was goed, het was de communicatie met Telenet zelf die mank liep.
En er was geen landingspage te zien, anders was het duidelijk geweest wat er fout ging.
En er was geen landingspage te zien, anders was het duidelijk geweest wat er fout ging.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Je hebt het heel waarschijnlijk verkeerd verstaan. Het heeft heel waarschijnlijk te maken met die 90% .
Je zegt het toch zelf : het is hun waarschuwing omdat je bijna aan 90% zat. Dat is bij iedereen zo, en dat kan je zelf instellen. Je kan die waarschuwing ook al eerder krijgen.
Je verwart het één en ander met elkaar. Volgens mij is er gewoon ergens een samenloop van ongelukkige omstandigheden.
Waarom zouden ze in godsnaam alleen poort 80 blokkeren? Dan blokkeren ze toch alles.
Denk je nu echt dat ze zich daarmee bezig houden?
Je zegt het toch zelf : het is hun waarschuwing omdat je bijna aan 90% zat. Dat is bij iedereen zo, en dat kan je zelf instellen. Je kan die waarschuwing ook al eerder krijgen.
Je verwart het één en ander met elkaar. Volgens mij is er gewoon ergens een samenloop van ongelukkige omstandigheden.
Waarom zouden ze in godsnaam alleen poort 80 blokkeren? Dan blokkeren ze toch alles.
Denk je nu echt dat ze zich daarmee bezig houden?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Twee dingen zijn er hoogstwaarschijnlijk gebeurd:
1) 90% datavolume overschreden waarbij Telenet via de DNS hijacking-techniek het surfverkeer omleidt naar een buggy landingpage. Als er dan iets misloopt zit al je http-verkeer geblokkeerd.
2) Toen men voor de eerste keer contact opnam met Telenet zal een bonusgeile verkoopshoer zonder kennis van datalimieten en de landingspage geconcludeerd hebben dat het om een defecte modem ging. Met eurotekens in de ogen kan zo iemand alleen op het knopje "upgrade naar Fibernet" geklikt hebben want aan het knopje "defecte modem" zit geen bonus verbonden.
Als de klant dan concludeert: "Telenet heeft mijn http-verkeer geblokkeerd en me proberen dwingen om Fibernet te nemen." dan vind ik dat een correcte analyse.
Je moet goed beseffen dat bugs een goudmijn zijn voor Telenet. De klant belt met een technisch probleem maar na het telefoongesprek heeft Telenet hem een duurder abonnement aangesmeerd. Bugs zijn zo winstgevend.
1) 90% datavolume overschreden waarbij Telenet via de DNS hijacking-techniek het surfverkeer omleidt naar een buggy landingpage. Als er dan iets misloopt zit al je http-verkeer geblokkeerd.
2) Toen men voor de eerste keer contact opnam met Telenet zal een bonusgeile verkoopshoer zonder kennis van datalimieten en de landingspage geconcludeerd hebben dat het om een defecte modem ging. Met eurotekens in de ogen kan zo iemand alleen op het knopje "upgrade naar Fibernet" geklikt hebben want aan het knopje "defecte modem" zit geen bonus verbonden.
Als de klant dan concludeert: "Telenet heeft mijn http-verkeer geblokkeerd en me proberen dwingen om Fibernet te nemen." dan vind ik dat een correcte analyse.
Je moet goed beseffen dat bugs een goudmijn zijn voor Telenet. De klant belt met een technisch probleem maar na het telefoongesprek heeft Telenet hem een duurder abonnement aangesmeerd. Bugs zijn zo winstgevend.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waar haal je dan vandaan dat men DNS hijacking gebruiktraf1 schreef:1) 90% datavolume overschreden waarbij Telenet via de DNS hijacking-techniek het surfverkeer omleidt naar een buggy landingpage.

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Vroeger was ik ook Telenet-klant, ik heb toen zelf ondervonden dat requests naar Google ineens uitkwamen bij die Telenet-landingspage.
Test het zelf eens uit hé: http://www.thinkbroadband.com/download.html
Test het zelf eens uit hé: http://www.thinkbroadband.com/download.html

Het is gewoon al het verkeer op port 80 dat omgeleid wordt (andere porten werken dus wel), een heel simpele oplossing. Als je het data-verkeer wil blokkeren, zijn er veel meer technieken dan DNS hijacking. Je kan met de routes beginnen prutsen bv, of DPI (deep packet inspection) gebruiken. Of een transparante web-proxy gebruiken.r2504 schreef:Waar haal je dan vandaan dat men DNS hijacking gebruiktraf1 schreef:1) 90% datavolume overschreden waarbij Telenet via de DNS hijacking-techniek het surfverkeer omleidt naar een buggy landingpage.
A propos, ik werk aan dat soort code op mijn job (en nee, ik werk niet voor Telenet of Belgacom).
-
- Deel van't meubilair
Daarom is het geen DNS hijacking hé... je trekt voorbarige en foutieve conclusies !raf1 schreef:ineens uitkwamen bij die Telenet-landingspage.
-
- Deel van't meubilair
Lees de post eens van Bluezy... een mogelijke methode staat daarin (vermoedelijke een transparent proxy), maar het is zeker geen DNS hijacking (dan zou het namelijk met een alternatieve DNS of IP-adres gewoon werken, en je hebt ook nog eens DNS caching wat dergelijke techniek gewoon niet bruikbaar maakt voor dit).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Lang geleden toen de dieren nog konden spreken had ik ook nog Telenet en had ik die landingspagina ingesteld omdat ik dat wel een gemakkelijk idee vond, dan zijn huisgenoten ineens geïnformeerd. Na de eerste keer over de 90% te gaan heb ik die even snel weer uitgeschakeld want de server van de landingspagina marcheerde niet deftig, je kon ook niet in Mijn Telenet om het uit te schakelen en aangezien het al na 20h was, was de helpdesk ook onbereikbaar om hun te vragen het uit te schakelen met als gevolg dat het dan maar een TV-avondje werd 

-
- Starter
raf1 schreef:Twee dingen zijn er hoogstwaarschijnlijk gebeurd:
Toch iemand die mijn redenering volgt..

Het zal wel iets te maken hebben met die 90 %, maar dan zonder de landingspage. en zonder de mogelijkheid om verder te genieten van je 10% .
Duidelijk is dat de (moedwillige) uncompetentie bij telenet gecombineerd met de onwetende gebruikers inderdaad een extra duit in het laatjes van Telenet brengen.
Kan me moeilijk inbeelden dat een landingspage nu zo moeilijk moet zijn om 100% te laten werken in geval van problemen ..
Hun landingspage voor het aansmeren van een abonnement bij hun wifi hotspots werkt nochtans naar behoren ..

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Edelachtbare Dames en Heren,
Uw druk besproken "landingspagina" kan men, als gebruiker, tegenwoordig ook uitschakelen via "Mijn Telenet".
Met onderstaande instellingen zal men het toegewezen volume kunnen verbruiken om nadien zonder enige "landingspagina" verder te surfen aan verlaagde snelheid.
Onderstaand is afkomstig van een Telenet "Basic Internet" abonnement.

Your mileage may vary with different products.

Uw druk besproken "landingspagina" kan men, als gebruiker, tegenwoordig ook uitschakelen via "Mijn Telenet".
Met onderstaande instellingen zal men het toegewezen volume kunnen verbruiken om nadien zonder enige "landingspagina" verder te surfen aan verlaagde snelheid.
Onderstaand is afkomstig van een Telenet "Basic Internet" abonnement.

Your mileage may vary with different products.

-
- Deel van't meubilair
Inderdaad...
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Toch niet helemaal. Je moet een WIFI modem Docsis 3.0 hebben. Ook al betalen de klanten met een
niet Wifi model evenveel, zij kunnen geen gebruik maken van het draadloze netwerk.
Ik heb, om redenen dat de wifi modems van Telenet problemen geven met VPN en Voip, gekozen
voor een modem only. Gevolg, niet tegenstaande dezelfde faktuur, geen Homespot voor die gebruikers.
En dat is discriminatie.
niet Wifi model evenveel, zij kunnen geen gebruik maken van het draadloze netwerk.
Ik heb, om redenen dat de wifi modems van Telenet problemen geven met VPN en Voip, gekozen
voor een modem only. Gevolg, niet tegenstaande dezelfde faktuur, geen Homespot voor die gebruikers.
En dat is discriminatie.
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
- Bedankt: 44 keer
Je kunt je voor dacht ik 30 Euro een FON bakje aanschaffen en toegang krijgen tot de fon hotspots van Belgacom. Laatste keer dat ik keek waren er al veelmeer fonspots dan Telenet hotspots. Zelfs Telenet gaf dat toe.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is geen discriminatie.StefkeDB schreef:Toch niet helemaal. Je moet een WIFI modem Docsis 3.0 hebben. Ook al betalen de klanten met een
En dat is discriminatie.
De particuliere gebruikers met een modem only opstelling, hebben expliciet gevraagd om geen Wifi/modem combi te hebben. Professionele gebruikers kunnen sowieso geen gebruik maken van Homespot (wel van Hotspot).
-
- Deel van't meubilair
Het is maar hoe je het bekijkt hé... maar ja, de oudere klanten hebben zelfs helemaal geen Eurodocsis 3.0 modem en moeten betalen om dergelijk toestel te laten plaaten.Lord Utopia schreef:Dat is geen discriminatie.
Maar men heeft ook nooit laten weten dat dit de consequenties zouden zijn van een modem-only... TN had hier gerust een combi mogen plaatsen met op één poort ervan MAC passthrough (voor hun een extra homespot, voor mij geen dubbele NAT... win-win).Lord Utopia schreef:De particuliere gebruikers met een modem only opstelling, hebben expliciet gevraagd om geen Wifi/modem combi te hebben.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is enkel maar eerlijk: als je iets niet deelt, moet je ook niet verwachten dat je het mag gebruiken bij een ander.
Wi-Free is onderdeel van de Fibernet-productlijn. Klanten die van dat onderdeel willen gebruik maken, moeten overstappen op een ander product. Je gaat toch ook niet klagen dat je maar 4 mailboxen krijgt bij ExpressNet, maar dat je er 8 krijgt bij FiberNet?
Overstap van ExpressNet naar FiberNet is gratis, en maandelijks is er amper verschil op de factuur.
Wi-Free is onderdeel van de Fibernet-productlijn. Klanten die van dat onderdeel willen gebruik maken, moeten overstappen op een ander product. Je gaat toch ook niet klagen dat je maar 4 mailboxen krijgt bij ExpressNet, maar dat je er 8 krijgt bij FiberNet?
Overstap van ExpressNet naar FiberNet is gratis, en maandelijks is er amper verschil op de factuur.
-
- Deel van't meubilair
Dag zeg jij... maar dat staat volgens mij nergens op de Telenet pagina's ('t is trouwens Home-spot, niet Wi-Free... da's toegang op hun Hotspots) aangezien het product eigenlijk ook nog niet officieel beschikbaar is volgens mij.Lord Utopia schreef:Wi-Free is onderdeel van de Fibernet-productlijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
Gezien de nieuwe dual modem op mijn fibernet XL problemen geeft voor mijn routers , servers en camerabewaking modem omgewisseld voor een modem only....alles OK...
....maar.......nu krijg ik geen toegang tot de "homespot" omdat ik niet solidair ben.....van mij mogen ze gerust een extra modem komen plaatsen om bij mij thuis ook een homespot te voorzien maar ze moeten van mijn modem only en netwerk blijven...maar een extra modem plaatsen willen ze niet, ik heb nochtans al een 2de lijn omdat ik 5 digiboxen/corders heb !
Ik heb een iphone4s met een abonnement van 45 euro incl 500Mb internet, ik krijg hiervoor geen apparte login !
Telenet pleegt dus contractbreuk want er staat duidelijk in het contract: Gratis 2 jaar Wi-Free, inclusief de Telenet Hotspots en Homespots.
Ik vraag een apparte login en paswoord gezien dit een afzonderlijk contract is maar krijg het niet !!!!!
Telenet, er zijn 3 opties:
1. U zet mijn homespot toegang aan (ik kan er niet an doen dat uw hardware niet voldoet voor mijn toepassingen..
2. U bezorgt me een werkende login en paswoord
3. U plaatst gratis een extra dual modem met Homespot aan en zorgt op deze manier dat ik ook toegang krijg !
Zit er op de Homespot en of Hotspot nu een beperking van 2 Gb ?
Zo ja, welk is dan de zin van Yelo ????
Charlotte , u doet asap het nodige ?
....maar.......nu krijg ik geen toegang tot de "homespot" omdat ik niet solidair ben.....van mij mogen ze gerust een extra modem komen plaatsen om bij mij thuis ook een homespot te voorzien maar ze moeten van mijn modem only en netwerk blijven...maar een extra modem plaatsen willen ze niet, ik heb nochtans al een 2de lijn omdat ik 5 digiboxen/corders heb !
Ik heb een iphone4s met een abonnement van 45 euro incl 500Mb internet, ik krijg hiervoor geen apparte login !
Telenet pleegt dus contractbreuk want er staat duidelijk in het contract: Gratis 2 jaar Wi-Free, inclusief de Telenet Hotspots en Homespots.
Ik vraag een apparte login en paswoord gezien dit een afzonderlijk contract is maar krijg het niet !!!!!
Telenet, er zijn 3 opties:
1. U zet mijn homespot toegang aan (ik kan er niet an doen dat uw hardware niet voldoet voor mijn toepassingen..
2. U bezorgt me een werkende login en paswoord
3. U plaatst gratis een extra dual modem met Homespot aan en zorgt op deze manier dat ik ook toegang krijg !
Zit er op de Homespot en of Hotspot nu een beperking van 2 Gb ?
Zo ja, welk is dan de zin van Yelo ????
Charlotte , u doet asap het nodige ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Denk je nu echt veel te bereiken met het toontje die jij aanslaat ?
Er is ook nog een andere optie:
4. U verlaat Telenet (als je denkt dat het op een ander beter is).
Er is ook nog een andere optie:
4. U verlaat Telenet (als je denkt dat het op een ander beter is).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Deel van't meubilair
Vermoedelijk niet, al is je mond opendoen (tegen de juiste persoon, op de juiste toon) soms wel de enige oplossing.philippe_d schreef:Denk je nu echt veel te bereiken met het toontje die jij aanslaat ?
In ieder geval, het neemt niet weg dat hij gelijkt heeft... het is de modem-only bezitters niet hun schuld dat TN niet in staat is "echte internet toegang" te leveren op hun combi modem/routers. Ik kan dus enkel de stelling bijtreden dat TN hierin een oplossing moet zoeken... en als men dat één jaar geleden had gedaan had men vandaag niet met een aantal ontevreden klanten gezeten !
-
- Elite Poster
ik heb reeds op een beleefde manier gedurende 1 week lang naar de diverse telenetdiensten gebeld en gemaild etc...
klantendienst, technische dienst internet, telenet mobile....
ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd en krijg veel incompetente mensen aan de lijn die niet veel kennen van deze materie....
....nieuwe software op de modem only zou het moeten doen, zonder wifi hardware, tja....of ik moet maar een dual modem komen ophalen...
..vergeten dat ik externe ip-adressen nodig heb voor mijn camerabewaking en de draaiende servers.....
een professioneel abonnement staat voor 1 enkel statisch ip-adres, ik heb minstens 5 externe ip-adressen nodig, ben dus niks met een professioneel abonnement, ben overigens partikulier....
....de nieuwe software update voor de modem-only bevat een "bug" waardoor je internetverninding, telefoni incluis er om de haverklap uitvliegt, ben daar 3 weken zoet mee geweest......
In de telenetshop kan men mij ook niet helpen, Wie wel ??
...het is dan niet verwonderlijk dat ik op de top van mijn tenen begin te lopen.....moet ik er nu nog een belgacom abonnement bijnemen om te kunnen gbruik maken van hun Fon-spot ?
betaal al genoeg aan Telenet 150 euro/maand, mag er toch iets voor terugkrijgen veronderstel ik ????
klantendienst, technische dienst internet, telenet mobile....
ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd en krijg veel incompetente mensen aan de lijn die niet veel kennen van deze materie....
....nieuwe software op de modem only zou het moeten doen, zonder wifi hardware, tja....of ik moet maar een dual modem komen ophalen...
..vergeten dat ik externe ip-adressen nodig heb voor mijn camerabewaking en de draaiende servers.....
een professioneel abonnement staat voor 1 enkel statisch ip-adres, ik heb minstens 5 externe ip-adressen nodig, ben dus niks met een professioneel abonnement, ben overigens partikulier....
....de nieuwe software update voor de modem-only bevat een "bug" waardoor je internetverninding, telefoni incluis er om de haverklap uitvliegt, ben daar 3 weken zoet mee geweest......
In de telenetshop kan men mij ook niet helpen, Wie wel ??
...het is dan niet verwonderlijk dat ik op de top van mijn tenen begin te lopen.....moet ik er nu nog een belgacom abonnement bijnemen om te kunnen gbruik maken van hun Fon-spot ?
betaal al genoeg aan Telenet 150 euro/maand, mag er toch iets voor terugkrijgen veronderstel ik ????
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Moderator
Of je koopt je een Fon, éénmalig een klein bedrag, en je kan wereldwijd op alle Fonspots, en in België op één van de 500.000 Belgacom fons ?laroyj schreef:moet ik er nu nog een belgacom abonnement bijnemen om te kunnen gbruik maken van hun Fon-spot ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Als TN nu gewoon eens een MAC passthrough zou voorzien op die combi modems, is iedereen tevreden en hebben we geen geklooi meer van de juiste modems te voorzien, etc, etc. Iedereen tevreden, toch?
-
- Deel van't meubilair
Of TN nu de NAT op hun router doet, of ik doe die zelf op mijn router maakt geen enkel verschil uit wat betreft het aantal IP adressen in gebruik (het heeft er ook totaal niets mee te maken).a3ke schreef:Jij gaat ervanuit dat de ISP's publieke IP's gaan blijven uitdelen aan iedereen ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
@laroyj: Mooie spelling 
Waar staat dat in je contract van je iPhone dat je ook toegang krijgt tot de HomeSpots? Tenzij dat er echt in staat denk ik niet dat ze je een login voor de homespots verschuldigd zijn.

Waar staat dat in je contract van je iPhone dat je ook toegang krijgt tot de HomeSpots? Tenzij dat er echt in staat denk ik niet dat ze je een login voor de homespots verschuldigd zijn.
-
- Moderator
Niet helemaal akkoord.r2504 schreef: Of TN nu de NAT op hun router doet, of ik doe die zelf op mijn router maakt geen enkel verschil uit wat betreft het aantal IP adressen in gebruik (het heeft er ook totaal niets mee te maken).
Ik ben zelf ook een grote voorstander van een MAC pass-trough mogelijkheid (tot bijvoorbeeld één bijkomend MAC adres), en heb dit al enkele keren aangekaart bij Telenet.
Maar je kan niet ontkennen dat een Mac-passtrough mogelijkheid het aantal nodige publieke IP adressen zal verhogen:
- - je modem/router die zal een publiek IP krijgen.
- en de achterliggende eigen router, via de Mac-passtrough, zal ook een publiek IP krijgen.
Niet noodzakelijk waar. Als jij zelf NAT doet, heb je nog steeds een publiek ipaddress nodig. Als je ISP NAT doet (CGNAT), dan zijn er veel minder publieke ipadressen nodig (ze kunnen hetzelfde meer dan eens uitdelen), of zelfs geen enkel (ze kunnen private ipadressen uit RFC1918 gebruiken). Ze kunnen zelfs alle klanten *hetzelfde* ipaddress geven indien nodig (L2-aware NAT). Kortom: als zij NAT doen, kunnen ze met minder ipadressen toekomen dan de normale situatie. Ik dacht wel dat Telenet of Belgacom het niet zo gebruiken.r2504 schreef:Of TN nu de NAT op hun router doet, of ik doe die zelf op mijn router maakt geen enkel verschil uit wat betreft het aantal IP adressen in gebruik (het heeft er ook totaal niets mee te maken).a3ke schreef:Jij gaat ervanuit dat de ISP's publieke IP's gaan blijven uitdelen aan iedereen ?
In Amerika is er al een ISP die meer klanten heeft dan ze zelf ipaddressen hebben (dat zijn dus vele tientallen miljoenen klanten), en ze kunnen er geen meer aanvragen. Idem in China. Zij *moeten* dus NAT gebruiken, en niet alle klanten kunnen een publiek routable adres krijgen. Een neveneffect is ook dat je thuis niet noodzakelijk een eigen NAT-device moet hebben (dubbele NAT is ook niet ideaal), en dat zulke klanten dus goedkopere hardware kunnen krijgen. Wordt ondermeer gebruikt voor goedkope abonnementen of TV-only subscriptions en zo.
-
- Elite Poster
@samuel...mooie spelling, tja met mijn dikke vingers op mn iphone..
Weet niet of het Homespot of Hotspot gegeven op mijn contract staat....maar het staat in elk geval ondubbelzinnig op de Telenet website:
surf naar http://telenet.be/2875/nl/thuis/interne ... net/wifree en het staat er duidelijk te lezen !
...en bij mobiel internet heb je geen thuismodem, dus Telenet moet zich niet verbergen achter een link naar de extra voorwaarden waarbij staat dat je de juiste modem thuis moet hebben....
Walk&Talk iPhone 45= 2 jaar gratis Wi-Free !
Eerlijkheidshalve vermeld ik er wel bij dat er op sommige webpagina's enkel sprake is van HotSpots maar de direct bereikbare webpages hebben het steeds over Hotspots en Homespots.
De Telenet website is op zijn minst misleidend en misleidende reklame of info is in dit land nog steeds Wettelijk strafbaar !
Dit komt van de Wi-Free link:
Wat is Wi-Free?
Bij Telenet vinden we dat je overal gratis draadloos moet
kunnen surfen. Daarom is er nu Wi-Free: een netwerk van
meer dan 1.200 Telenet-hotspots, verspreid over heel België
en Luxemburg maar ook honderdduizenden Telenet-homespots. Elke dag komen hier 10.000 nieuwe locaties bij. Aan het eind van de zomer zullen er meer dan 550.000 nieuwe Wi-Free-locaties beschikbaar zijn, bovenop 1.200 publieke Telenet-hotspots.
Wi-Free is gratis*. Surfen via Wi-Free is inbegrepen in alle internet-abonnementen van Telenet.
Wi-Free is er voor het hele gezin. Eén internetabonnement volstaat om alle gezinsleden toegang te geven tot Wi-Free.
Wi-Free is makkelijk. Is er een Telenet-hotspot of -homespot in de buurt? Meld je aan met je laptop, tablet, smartphone, ... en je bent vertrokken!
DUIDELIJK TOCH ????

Weet niet of het Homespot of Hotspot gegeven op mijn contract staat....maar het staat in elk geval ondubbelzinnig op de Telenet website:
surf naar http://telenet.be/2875/nl/thuis/interne ... net/wifree en het staat er duidelijk te lezen !
...en bij mobiel internet heb je geen thuismodem, dus Telenet moet zich niet verbergen achter een link naar de extra voorwaarden waarbij staat dat je de juiste modem thuis moet hebben....
Walk&Talk iPhone 45= 2 jaar gratis Wi-Free !
Eerlijkheidshalve vermeld ik er wel bij dat er op sommige webpagina's enkel sprake is van HotSpots maar de direct bereikbare webpages hebben het steeds over Hotspots en Homespots.
De Telenet website is op zijn minst misleidend en misleidende reklame of info is in dit land nog steeds Wettelijk strafbaar !
Dit komt van de Wi-Free link:
Wat is Wi-Free?
Bij Telenet vinden we dat je overal gratis draadloos moet
kunnen surfen. Daarom is er nu Wi-Free: een netwerk van
meer dan 1.200 Telenet-hotspots, verspreid over heel België
en Luxemburg maar ook honderdduizenden Telenet-homespots. Elke dag komen hier 10.000 nieuwe locaties bij. Aan het eind van de zomer zullen er meer dan 550.000 nieuwe Wi-Free-locaties beschikbaar zijn, bovenop 1.200 publieke Telenet-hotspots.
Wi-Free is gratis*. Surfen via Wi-Free is inbegrepen in alle internet-abonnementen van Telenet.
Wi-Free is er voor het hele gezin. Eén internetabonnement volstaat om alle gezinsleden toegang te geven tot Wi-Free.
Wi-Free is makkelijk. Is er een Telenet-hotspot of -homespot in de buurt? Meld je aan met je laptop, tablet, smartphone, ... en je bent vertrokken!
DUIDELIJK TOCH ????
radiometeor.be
radiometeor.be
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
De walk & talk iphone is enkel voor de Hotspots en telt niet voor de Home-spot.
Om een home-spot te gebruiken heb je zelf een wireless modem nodig waarop je de de home-spot kunt aanzetten, dus zo geen modem thuis kan je geen gebruiken maken vd home-spot. Dus zij die gekozen hebben voor een modem-only hebben pech, geen home-spot voor hen.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-voor-wie
http://klantenservice.telenet.be/conten ... t-homespot
Om een home-spot te gebruiken heb je zelf een wireless modem nodig waarop je de de home-spot kunt aanzetten, dus zo geen modem thuis kan je geen gebruiken maken vd home-spot. Dus zij die gekozen hebben voor een modem-only hebben pech, geen home-spot voor hen.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-voor-wie
http://klantenservice.telenet.be/conten ... t-homespot
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
@Patje.....
Je hebt mijn bericht niet aandachtig genoeg gelezen....
Wanneer je de mogelijke abonnementen Walk en Talk bekijkt staat er op: 2 jaar gratis Wi-Free en wanneer je dan doorklikt naar Wi-Free staat er op de website: Hotspots EN Homespots........
De Telenet website is idd heel verwarrend maar een gsm abonnement kan afgesloten worden zonder vast internet, en deze klanten krijgen een email met login voor Wi-Free.
Juridisch klopt dit plaatje niet en gezien de klantendienst, technische dienst en Supervisie hun fout niet willen erkennen wil ik dit uit principe in orde krijgen.
Er zal bij de overheid worden aangedrongen dit asap te regelen!
Homespot valt of staat door de gebruikers ervan en je kan op dit moment als mobiele Telenet internetklant juridisch eisen dat je zowel toegang krijgt tot de Hotspot alsook de Homespot!
De opzet is dat wanneer jij als vaste internetklant thuis de Homespot activeerd , jij daar elders in Vlaanderen en Brussel ook gebruik kan van maken, enkel als Fibernetklant met de juiste modem. Echter modem only users zoals ikzelf betalen evenveel voor hun abonnement en kunnen er geen gebruik van maken!
In mijn geval buiten mijn wil om ben ik verplicht geweest een modem only te nemen omdat ik externe ip-adressen nodig heb voor mijn camera's en servers.
Als gewone internet klant heb ik hier dus geen recht op, alhoewel dit ook nog gedeeltelijk betwistbaar is omdat ik er niet kan aan doen dat de Dual-modem met Wifi van telenet een aantal technische beperkingen heeft, en dus geen volwaardige modemrouter oplossing is!
Ik heb echter naast mijn vast abonnement (al dan niet Shake) nog een bijkomend mobiel Walk en Talk abonnement incl 500Mb internet, en op basis van de aktievoorwaarden van dit contract met gratis Wi-Free en de uiteenzetting wat Wi-Free is op de Telenet website is Telenet gehouden mij zowel de Hotspot als Homespot toegang te verlenen, anders is dit contractbreuk !
Let op, je krijgt maximaal 2 Giga per maand, maar is beter dan niks !
Groot verschil met "Fon" is dat je bij "Fon" zoveel data kan downloaden of je abonnement toelaat, Via de FON-BELGACOM op een dual-account onafhankelijk van je eigen formule, via een zelf aangekochte Fon gaat get wel zelf van je datalimiet af en wordt je eigem modem/router dubbel belast....
Ik woon niet in het centrum van de stad en mijn naaste buren hebben ook Fon, veel externe trafiek zal er wel niet zijn......
Mijn pleidooi gaat over het principe en de rechten van de Telenet Mobile klanten!
Je hebt mijn bericht niet aandachtig genoeg gelezen....
Wanneer je de mogelijke abonnementen Walk en Talk bekijkt staat er op: 2 jaar gratis Wi-Free en wanneer je dan doorklikt naar Wi-Free staat er op de website: Hotspots EN Homespots........
De Telenet website is idd heel verwarrend maar een gsm abonnement kan afgesloten worden zonder vast internet, en deze klanten krijgen een email met login voor Wi-Free.
Juridisch klopt dit plaatje niet en gezien de klantendienst, technische dienst en Supervisie hun fout niet willen erkennen wil ik dit uit principe in orde krijgen.
Er zal bij de overheid worden aangedrongen dit asap te regelen!
Homespot valt of staat door de gebruikers ervan en je kan op dit moment als mobiele Telenet internetklant juridisch eisen dat je zowel toegang krijgt tot de Hotspot alsook de Homespot!
De opzet is dat wanneer jij als vaste internetklant thuis de Homespot activeerd , jij daar elders in Vlaanderen en Brussel ook gebruik kan van maken, enkel als Fibernetklant met de juiste modem. Echter modem only users zoals ikzelf betalen evenveel voor hun abonnement en kunnen er geen gebruik van maken!
In mijn geval buiten mijn wil om ben ik verplicht geweest een modem only te nemen omdat ik externe ip-adressen nodig heb voor mijn camera's en servers.
Als gewone internet klant heb ik hier dus geen recht op, alhoewel dit ook nog gedeeltelijk betwistbaar is omdat ik er niet kan aan doen dat de Dual-modem met Wifi van telenet een aantal technische beperkingen heeft, en dus geen volwaardige modemrouter oplossing is!
Ik heb echter naast mijn vast abonnement (al dan niet Shake) nog een bijkomend mobiel Walk en Talk abonnement incl 500Mb internet, en op basis van de aktievoorwaarden van dit contract met gratis Wi-Free en de uiteenzetting wat Wi-Free is op de Telenet website is Telenet gehouden mij zowel de Hotspot als Homespot toegang te verlenen, anders is dit contractbreuk !
Let op, je krijgt maximaal 2 Giga per maand, maar is beter dan niks !
Groot verschil met "Fon" is dat je bij "Fon" zoveel data kan downloaden of je abonnement toelaat, Via de FON-BELGACOM op een dual-account onafhankelijk van je eigen formule, via een zelf aangekochte Fon gaat get wel zelf van je datalimiet af en wordt je eigem modem/router dubbel belast....
Ik woon niet in het centrum van de stad en mijn naaste buren hebben ook Fon, veel externe trafiek zal er wel niet zijn......
Mijn pleidooi gaat over het principe en de rechten van de Telenet Mobile klanten!
radiometeor.be
radiometeor.be
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Walk &talk iphone is enkel voor de hotspots, er wordt niet gesproken van home-spot!
Wi-Free is gratis* surfen op de 1200 Telenet-hotspots.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... mij-gratis
Dat is voor mensen die nog geen telenet internet hebben... Dus jij gaat geen login meer krijgen omdat je reeds internet klant bent! Zij die de login krijgen hebben thuis geen internet en kunnen daarmee op de hotspots toegang krijgen... aangezien deze mensen thuis geen internet hebben en dus ook geen wireless modem kunnen die ook niet op de home-spot!
Home-spot is wel een onderdeel van wifi-free maar je moet dan wel aan de vereisten voldoen voor de home-spot en daaraan voldoe je niet als walk & talk iphone abonee.
Buiten wil om of niet voor een modem-only moeten kiezen doet hier niets terzake.
De vereiste voor home-spot is een wireless modem en die heb je niet...
Wi-Free is gratis* surfen op de 1200 Telenet-hotspots.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... mij-gratis
Dat is voor mensen die nog geen telenet internet hebben... Dus jij gaat geen login meer krijgen omdat je reeds internet klant bent! Zij die de login krijgen hebben thuis geen internet en kunnen daarmee op de hotspots toegang krijgen... aangezien deze mensen thuis geen internet hebben en dus ook geen wireless modem kunnen die ook niet op de home-spot!
Code: Selecteer alles
Heb je een Walk & Talk iPhone abonnement en ben je geen Telenet internet klant?
Telenet hotspot is inbegrepen voor 2 jaar. Je ontvangt per e-mail je gebruikersnaam en wachtwoord binnen 72 uur na activatie van je abonnement.
Buiten wil om of niet voor een modem-only moeten kiezen doet hier niets terzake.
De vereiste voor home-spot is een wireless modem en die heb je niet...
Laatst gewijzigd door Patje 13 apr 2012, 00:27, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

-
- Moderator
Ik begrijp je frustratie, en ben akkoord dat Telenet verwarring schept met de Wi-Free benaming.laroyj schreef:Ik heb echter naast mijn vast abonnement (al dan niet Shake) nog een bijkomend mobiel Walk en Talk abonnement incl 500Mb internet, en op basis van de aktievoorwaarden van dit contract met gratis Wi-Free en de uiteenzetting wat Wi-Free is op de Telenet website is Telenet gehouden mij zowel de Hotspot als Homespot toegang te verlenen, anders is dit contractbreuk !
Maar op de site staat er wel heel duidelijk wat ze met Wee-Free bedoelen als het over de Walk en Talk formules gaat.
Over welke technische beperkingen heb je het ?laroyj schreef:Als gewone internet klant heb ik hier dus geen recht op, alhoewel dit ook nog gedeeltelijk betwistbaar is omdat ik er niet kan aan doen dat de Dual-modem met Wifi van telenet een aantal technische beperkingen heeft, en dus geen volwaardige modemrouter oplossing is
Naar ik vernomen heb heeft Telenet een aantal wijzigingen aangebracht, waardoor de meeste klachten over de wireless router (zoals VoiP en VPN problemen) nu opgelost schijnen te zijn.