Telenet HGW blokkeert werking DLNA server

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
mezzo
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2017, 23:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ik gebruik al vele jaren een DLNA server om media van mij pc naar mij tv te streamen. Dit werkte altijd perfect.
De server die ik gebruik is "Universal Media Server 6.6.0". De tv een Sony Bravia 37V5500. De verbinding is bekabeld.

Deze avond stelde ik vast dat de TV plots de server (pc) niet vindt. Omgekeerd vindt de pc de tv wel. De tv krijgt ook een ip-adres uit mijn range, dus de netwerkinstellingen zijn ok. De enige wijzigingen aan mijn systeem waren een java update en de creators update van windows 10.

Bij wijze van test sloot ik de tv rechtstreeks aan op de pc met utp en dan wordt de server wel gevonden. Met de HGW ertussen werkt het niet meer.

Een grote week geleden werkte het nog, nu niet meer. Een ongewenste bijwerking van de nieuwe firmware (Flow Tech)?

- De server van de digicorder (osmosys dms) wordt wel gevonden, maar daar ben ik niets mee.
- Modem herstarten via Mijn Telenet gaf geen oplossing.
- UPnP staat actief.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Zie ik iets over het hoofd dat dit probleem kan oplossen?

Dank voor uw hulp!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De HGW zijn 4 LAN poorten zijn gewoon verbonden via een interne switch... daar zit dus niets op van blokkering of filtering.

uPnP en dergelijke hebben betrekking op LAN-WAN verkeer... en heeft hier dus niets mee te maken.

Met andere woorden... de HGW heeft hier normaal gezien iets mee te maken.
mezzo
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2017, 23:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Een brakke interne switch dan? Feit is dat het rechtstreeks wel werkt.

Eens proberen of ik een andere meekrijg in een Telenet Center...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Een switch werkt of werkt niet normaal... maar zonder netwerk trace is dit moeilijk te troubleshooten.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Ik had soortgelijke problemen met mijn Samsung TV & media op mijn NAS (via DLNA).
Op de DLNA server van mijn NAS heb ik het SSDP broadcast interval van 900 seconden terug gebracht naar 300 en toen was alles terug in orde.

En als ik even terug denk aan de problemen dan klopt het ook wel dat we nooit problemen hadden als de TV al een tijdje (meer dan een kwartier dus) op stond voor iemand probeerde een filmpje te streamen. Alleen wanneer de TV specifiek werd op gezet om te gaan streamen liep het regelmatig fout.

Misschien eens zoeken of er ook op jouw media server één of ander (broadcast) interval ingesteld kan worden?
mezzo
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2017, 23:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Het probleem is opgelost! Het was een firewall probleem: javaw.exe stond uitgevinkt bij de toegestane apps in privénetwerk. Gevolg van de java update of per vergissing niet toegestaan?

Stond wel aan in openbaar netwerk, waarschijnlijk dat het daarom wel lukte in rechtstreekse verbinding.

Probleem zat inderdaad niet bij de HGW :oops: . Blij dat het opgelost raakte!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”