sedert kort zit ik met volgend eigenaardig probleem: een rechtstreekse UTP vertrekkend vanuit de HGW 3.0 verleent geen ip adres aan zowel een Belkin N1 router (zowel via WAN als via bridge functie) als aan de Dlink 10/100 switch, het standaard modelletje waar Telenet mee werkt.
Symptomen:
- de poort waar de CAT5e in de switch binnenkomt blijft een pinkende groene led geven.
- hetzelfde wat de Belkin router betreft, de modem lijkt geen ip adres uit te delen.
- diezelfde CAT5 rechtstreeks in de digicorder geeft wel een ip adres maar van het type 169.254.x.x (dus geen interactiviteit)
- steek ik hem in mijn Sony Blu-Ray dan is er wonderenswaardig geen probleem en kan ik surfen/youtuben/... maar in onze Samsung tv lukt het dan weer niet om een ip te krijgen en te connecteren naar buiten toe.
Bijkomende info:
- RJ-45 is zelf geknepen. Kabel wel uitgemeten en daar lijkt het probleem niet aan te liggen (Sony blu-ray raakt zonder problemen online). Het is wel de eerste kabel die ik zelf knijp dus ik kan mss iets over het hoofd gezien hebben...?
- Abo is een Telenet Whop met de nieuwste HGW.
Help

[Mod Edit] titel gewijzigd