afspraak laten doorgaan of niet ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag naar Telenet gebeld met het probleem dat mijn uploadsnelheid niet hoger was dan 1 Mbit/sec.

Nu ik heb een afspraak gekregen, maar het probleem is ondertussen in orde gekomen van zichzelf.

Ik heb wel bewijzen afgeprint met de meting resultaten, heb het ook getest op allebei de computers en dat gaf allebei het zelfde (slechte uploadsnelheid)


Na een uurtje of zo, dan was de uploadsnelheid en mijn speedtest metingen terug in orde.

Wat zou ik doen, de afspraak laten doorgaan met het risico dat ik een kost krijg afgerekend, terwijl ik wel bewijsmateriaal heb.

Of laten annuleren maar met het probleem dat zich wel trg kan voordoen.

PS: Afspraak is voor volgende week.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15090
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider
Te Koop forum

Annuleren ze gaan je doen betalen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 46 keer

ik zou toch ook annuleren. Mocht het probleem zich nog eens voordoen, kan je altijd nog opnieuw een afspraak maken
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Het is wel zo dat ik het 2 dagen geleden, ook al had.

En vandaag opnieuw..
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik zou op eerste zicht zeggen annuleren..

Beschrijf eens kort uw configuratie? (Modem, per draad al dan niet met switch/router, via wifi, 2.4Ghz of 5Ghz band, ...)
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Vanuit Combo Wifi/router modem:

MODEM - UTP KABEL - COMPUTER
UTP KABEL - COMPUTER
UTP KABEL - HD DECODER
UTP KABEL - Gigabit Switch

Gigabit Switch - UTP KABEL - PS3
UTP KABEL - Samsung Smart LED TV




Wifi staat uitgeschakeld op de modem.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ziet er een goed georganiseerde connectie uit.

Is de speedtest over Wifi en welke site/server gebruik je?
Is het een Whopp abonnement?
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

wifi staat uit, ik gebruik niks van wifi.


heb een whoppa abbonement.

Speedtest meting had ik gedaan bij die van Telenet zelf en speedtest.net.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ah ok dus ook geen wifi op de switch.
En er is zeker geen ander (upload)verkeer van op andere pc, tv of ps3?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

nee heb alle processen liggen controleren op mijn computers, het is volgens mij puur Telenet.


Wifi op switch neen.


Ik zie wel ...
thx.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Soete01 schreef:Het is wel zo dat ik het 2 dagen geleden, ook al had.
Dergelijke problemen moet je minstens een week opvolgen... doe de test verschillende keren per dag (als het kan 's morgens, 's middags en 's avonds) en noteer al je waarden. Op basis daarvan kan je eventueel een technieker vragen... en dan kan die ook zien wanneer de problemen zich voordoen, en gaat hij normaal ook geen probleem maken als het op dat moment wel prima is (tenzij je dus maar één of twee metingen hebt).
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

zou het ook niet kunnen dat de lokale node verzadigd geraakt door te veel traffic (bvb torrents) ? Dan zou Telenet dat toch zelf moeten zien in hun logs ?

Waarom is je upload snelheid eigenlijk zo kritisch als ik vragen mag ?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik dacht eerlijk gezegd aan een trafficshaping die door periode van grotere upload tijdelijk upload afknijpt.

Waarom upload? Al is het maar om het principe en er is al zo'n scheeftrekking van de verhouding, als je meer moet halen volgens abonnement maar af en toe is dat niet het geval dan is er in mijn ogen niks mis met zoeken naar mogelijke reden...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

solid-killer schreef:Dan zou Telenet dat toch zelf moeten zien in hun logs ?
Er is een verschil tussen KUNNEN zien en MOETEN zien.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18392
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3727 keer
Recent bedankt: 24 keer
Provider

iRockabizzydilly schreef:Ik dacht eerlijk gezegd aan een trafficshaping die door periode van grotere upload tijdelijk upload afknijpt.
Zo werkt Telenet niet. Er zijn 2 systemen:
  1. het "vrij dwonloaden", waarbij grootverbruikers tijdens bepaalde periodes in de rode uren hun downloadsnelheid zien verminderen (in stappen, van 3 Mbps tot minimaal 1 Mbps). Dit geldt voor alle soort internet trafiek, en is niet regio gebonden.
  2. het "netwerk beheer", waarbij in geval van zeer hoog gelijktijdig P2P-gebruik in de regio, de bandbreedte gelijkmatig verdeeld wordt over alle actieve P2P-gebruikers in deze regio (80% van de beschikbare bandbreedte gereserveerd voor alle verkeer, en 20% voor P2P/filesharing). Dit is dus wel regio (node) gebonden.
bron: http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Soete01 schreef:nee heb alle processen liggen controleren op mijn computers, het is volgens mij puur Telenet.

Wifi op switch neen.

Ik zie wel ...
thx.
Misschien ligt het wel aan de NIU, eigenlijk zou telenet dit moeten kunnen zien.
solid-killer schreef: Waarom is je upload snelheid eigenlijk zo kritisch als ik vragen mag ?
Kritisch ? als zijn abo 4 of 5 Mbps upload is en hij haalt maar 1 Mbps dan is er duidelijk iets aan de hand .... heeft niets met kritisch te maken, toch?!
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”