Twee modems kan je niet krijgen (tenzij je 2 Internet abonnementen betaalt).
Je kan wel je huidige modem ruilen voor een wireless modem/router; dat kost 75 EUR "hardware swap" kosten.
Gaat allemaal , zal je enkel wel 75 € hardwarekosten opleveren + een extra installatie en een tweede abonnement voor je tweede modem/router/homespot dan
ook niet als je zelf de modem gaat halen ?
Tenslotte kan de klant er niks aan doen dat modem de diensten niet aankan waar hij gebruik wil van maken die in zijn abonnement zit.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
hij heeft namelijk in eerste instantie voor de modem only setup gekozen, waarmee homespot functionaliteit niet mogelijk is. Nu moet hij dus de hardware swap kosten betalen omdat hij nu wel een wireless modem wilt.
kijk , de klant vraagt nu zelf achter en routermodel , niet meer dan normaal dat er dan gerekend zou worden
en als ie zijn modem only niet wil opgeven moet dat routermodel een nieuwe ansluiting worden met gevolg dus ook bijkomende kosten in de vorm van extra abonnement
anders wil ik ook wel voor elke verdieping hier een modem of router , zou veel goekoper uitkomen dan als dat dan altijd maar gratis inbegrepen zou zijn
FlashBlue waar staat dat dat de klant modem only heeft gevraagd.
Mijn neef heeft nog een FN60 en ze hebben daar ook een only geplaatst.
Ik heb ook geen only gevraagd ze hebben een geplaatst omdat hun wifi modems geen vast ip adresaankan.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Laat ons de discussie over de 75 EUR hier a.u.b achterwege laten (of een aparte topic hiervoor openen). Of gaan we nu iedere post in het Telenet Forum aangrijpen / verzieken om terug over hetzelfde te gaan zagen ?
De TS heeft eigenlijk 2 vragen:
Kan hij naast zijn modem-only een tweede modem krijgen ?
Zal zijn VPN setup (anyconnect secure) werken als hij de wireless modem/router gebruikt?
Op de eerste vraag is het antwoord al gegeven:
- als hij 2 modems wil, zal hij 2 abonnementen moeten betalen. Installatie in principe gratis (gezien een nieuwe digitale dienst op een bestaand klantennummer)
- als hij zijn modem wil swappen, zal hij 75 EUR betalen, tenzij hij als loyale klant erkend wordt
Op de tweede vraag is het antwoord hoogstwaarschijnlijk "Ja". Telenet heeft een aantal aanpassingen gedaan in de wirless modem, zodat een aantal zaken die vroeger problemen gaven (VoIP, VPN) nu opgelost zijn.
De meeste routers die site-to-site VPN tunnels kunnen opzetten hebben ergens in hun configuratie een parameter die NAT-Traversal of NAT-T heet.
Die is speciaal voorzien om doorheen een bijkomende NAT router (zoals die nieuwe telenet router) toch een VPN op te kunnen zetten.
In mijn ervaring (met vooral Zyxell routers) werkt dat doorgaans wel maar niet zo stabiel als een modem-only configuratie. Ik ga toch zeker niet mijn modem-only opgeven voor die paar homespots waar je eventueel gebruik van zou kunnen maken.
TIP: Fibernet is nu 8 mailboxen... zoek een vriend met homespot, laat hem voor jouw een extra mailbox op zijn abo aanmaken.... en je hebt een userid/pwd voor je homespots