Problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Welk zijn de problemen die surfADSL heeft op dit moment ?
Enkel de mail kan nog geraadpleegd worden.
Voor de rest niets meer ???!!!

Zouden ergens Juridische problemen zijn met Scarlet.

Weet iemand hier iets meer van ?
Brujo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2005, 10:10

Tja, ik kan alleen maar beamen dat er "ergens" problemen "moeten" zijn. Ik wacht al één maand op mijn SurfADSL++ abonnement, terwijl het ADSL-signaal al 20 dagen al op mijn lijn zou staan... 4 keer gebeld en 4 keer beloofd dat het eraan komt, maar nog steeds geen modem, geen bevestiging - noch telefonisch, per email of snail mail, geen streamer, niks... (smells like Scarlet One :? )

Meer dan een maand moeten wachten op zo'n bestelling... ik vind dit niet commercieel verantwoord; hier is immers geen sprake meer van "redelijke termijnen".
svermassen schreef:Welk zijn de problemen die surfADSL heeft op dit moment ?
Enkel de mail kan nog geraadpleegd worden.
Voor de rest niets meer ???!!!

Zouden ergens Juridische problemen zijn met Scarlet.

Weet iemand hier iets meer van ?
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent

je moet ook je factuur nu betalen op een andere rekning denk ik.
zoals in de mail staat.

dus er zullen idd wel probemen zijn.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik wacht hier nu al sinds 16/09 op mijn aansluiting en nog steeds niks, telkens ik vraag hoever het met mijn aanvraag staat antwoord mijn dezelfde dag nog dat ze nog steeds op belgacom wachten., als ik dan zeg dat ze de aanvraag mogen anuleren reageerd men gewoo niet :? .
johnny2020
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2002, 10:44

Er zijn idd juridische problemen met Scarlet.
Surfadsl wordt waarschijlijk overgenomen, meer nieuws volgende week.
Door welke provider willen ze nog niet zeggen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

|T-J| schreef:je moet ook je factuur nu betalen op een andere rekning denk ik.
zoals in de mail staat.

dus er zullen idd wel probemen zijn.
De facturatie is uitbesteed aan een bedrijf in Luxemburg.
Gr, Astralon
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Om een betere dienst te verlenen en het het kader van upgrade van onze infrastructuur hebben we een nieuw uniek helpdesk nummer ingesteld

081 22 81 04

De betalingen ADSL zullen allen voor 24/10 ingevoerd zijn
De facturen ( ADSL) voor October zullen op 21/10 worden doorgestuurd. Wij verontschuldigen ons voor de vertraging gelegen aan installatie van nieuwe software.
Van hun website genomen.
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens de laatste berichten zou Surfadsl de activiteiten staken en heeft EDPNET het klantenbestand overgenomen. Er is nog geen officiële mededeling vanwege surfadsl, maar hun klanten hebben in hun postbus een bericht ontvangen van edpnet

voor diegenen die de franse taal machtig zijn:
Bonjour,

Nous ne reprenons pas officiellement les connection à Surf ADSL. Par contre
si vous désirez passer chez nous, c'est parfaitement possible. Il faudra
compter à partir de votre commande online environs 10 jours ouvrables pour
que le signal ADSL soit muté.

Bien à vous,

dit doet een beetje denken aan de polemiek rond webvisie en adsl2fit
ADSLER
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2005, 08:22

Voor zover ik weet, en ik kan het weten, verandert er totaal niets bij SURFADSL, alles blijft bij het oude, zelfde voorwaarden, zelfde prijzen etc.

EDPNET wil blijkbaar munt slaan uit de verwarring die er was rond SURFADSL, wat natuurlijk weer alles zegt over EDPNET.

Als je klanten niet kan winnen door je service, je prijzen..... probeer je het maar op zo een manier.

Goed bezig EDPNET


znoppels schreef:Volgens de laatste berichten zou Surfadsl de activiteiten staken en heeft EDPNET het klantenbestand overgenomen. Er is nog geen officiële mededeling vanwege surfadsl, maar hun klanten hebben in hun postbus een bericht ontvangen van edpnet

voor diegenen die de franse taal machtig zijn:
Bonjour,

Nous ne reprenons pas officiellement les connection à Surf ADSL. Par contre
si vous désirez passer chez nous, c'est parfaitement possible. Il faudra
compter à partir de votre commande online environs 10 jours ouvrables pour
que le signal ADSL soit muté.

Bien à vous,

dit doet een beetje denken aan de polemiek rond webvisie en adsl2fit
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

ADSLER schreef:Voor zover ik weet, en ik kan het weten, verandert er totaal niets bij SURFADSL, alles blijft bij het oude, zelfde voorwaarden, zelfde prijzen etc.

EDPNET wil blijkbaar munt slaan uit de verwarring die er was rond SURFADSL, wat natuurlijk weer alles zegt over EDPNET.

Als je klanten niet kan winnen door je service, je prijzen..... probeer je het maar op zo een manier.

Goed bezig EDPNET


znoppels schreef:...
...

...
Nie zeveren hé, hoe komt EDPnet anders aan die personen hun adressen???
johnny2020
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2002, 10:44

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

johnny2020 schreef:voor diegenen die franse kunnen:

http://www.informaticien.be/news_item-1 ... er___.html
Dus Scarlet zou SurfADSL willen overkopen maar tegelijkertijd zou EDPnet het klantenbestand hebben van SurfADSL omdat ze een reclame mailtje stuurden naar de SurfADSL klanten. Raar...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
johnny2020
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2002, 10:44

Ken Losfeld schreef:
johnny2020 schreef:voor diegenen die franse kunnen:

http://www.informaticien.be/news_item-1 ... er___.html
Dus Scarlet zou SurfADSL willen overkopen maar tegelijkertijd zou EDPnet het klantenbestand hebben van SurfADSL omdat ze een reclame mailtje stuurden naar de SurfADSL klanten. Raar...
volgens de staff van surfadsl , hebben ze de klantenbestand niet door gegeven, scarlet zou dat gedaan hebben.
Ter info t'was geen mail van edpnet maar een reclame in de brievenbus,
met naam en adres.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent

johnny2020 schreef:volgens de staff van surfadsl , hebben ze de klantenbestand niet door gegeven, scarlet zou dat gedaan hebben.
Ter info t'was geen mail van edpnet maar een reclame in de brievenbus,
met naam en adres.
da briefke ligt hier inderdaad naast mij.
nu van die facturatie, ik heb mijn maandbedrag gestort op die rekening die ze opgaven in de mail, maar op de website staat nog altijd dat ik het niet betaald heb...

iemand met hetzelfde of als ik terug moeten bellen?
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Straks is dit gewoon een hackertje die heel het klantenbestand overgenomen heeft en een rekening in belgie gemaakt heeft en naar heel het klantenbestand een brief verzonden om wat geld in de zakken te steken :eek:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Brujo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2005, 10:10

Iemand het Scarlet logo al opgemerkt op de 'contact' pagina? Dat stond er voordien niet; Scarlet zit er dus wel voor iets tussen. Die blijven mij achtervolgen van pi naar tiscali naar surfadsl...

er wordt daar trouwens een onderscheid gemaakt tussen de periode voor oktober en erna. Erna, dan moet je op de medialaan 50 te vilvoorde zijn en laat dat nu net het Scarlet adres zijn...

http://www.surfadsl.be/user_nl/index.html
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

surfADSL - Uninet International nv
Medialaan 50
1800 Vilvoorde
BTW 0447.976.484
Bank 410-0648966-59
Vilvoorde, 31 oktober 2005
Mevrouw, Mijnheer,
De diensten van surfADSL-TELEsurf werden onlangs overgenomen door Scarlet.
Als voormalig surfADSL-TELEsurf klant, kan u weldra genieten van de snelheid en de stabiliteit van
het Scarlet netwerk.
Wie is Scarlet?
Scarlet behoort tot de drie grootste bedrijven die in de Benelux een volledig communicatiepakket
aanbieden: voice, data en internet. Deze diensten levert Scarlet zowel aan de zakelijke als aan de
particuliere markt.
Scarlet biedt haar klanten, zowel particulieren als organisaties, producten en diensten met de beste
prijs-kwaliteitverhouding op de markt. Scarlet streeft daarbij naar maximale klanttevredenheid.
Hierdoor besparen haar klanten geld, tijd en ergernis.
Wat zijn de gevolgen van de overname voor u?
Het enige wat u momenteel dient te veranderen, is het bankrekeningnummer waarop u de factuur in
bijlage betaalt. Dit is gewijzigd naar het nummer van Uninet International, een entiteit van Scarlet.
Het nieuwe nummer is 410 0648966 59.
Voor de rest verandert er niets!
- U kan blijven surfen via de login en het paswoord van surfADSL of TELEsurf.
- U behoudt uw bestaande e-mail adressen
Wij houden u op de hoogte van zodra u kan genieten van de voordelen van Scarlet.
Tot binnenkort op het Scarlet netwerk!
Veel surf en mail plezier
Het Scarlet Team.
P.S. Vergeet zeker het rekeningnummer niet aan te passen bij u volgende betaling!
FFS ... ik ben juist bij scarlet vertrokken wegens de problemen met hun factuur dienst & andere crap, en nu word surfadsl overgenomen door hun.

Het zal tijd worden om te schakelen naar een andere provider vrees ik. Ze nemen de boel over ... very nice ... behalve het feit dat ik een 80gb account heb, en vele andere 50gb accounts. Dat past niet in hun bedrijfsstructuur. Ik heb het in het verleden al gezien, als je overgenomen word, dan na een aantal maanden dwingen ze je met de zachte hand om hun "accounts" te nemen.

Tijd om eens te gaan shoppen naar een andere provider.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ADSLER schreef:Voor zover ik weet, en ik kan het weten, verandert er totaal niets bij SURFADSL, alles blijft bij het oude, zelfde voorwaarden, zelfde prijzen etc.

EDPNET wil blijkbaar munt slaan uit de verwarring die er was rond SURFADSL, wat natuurlijk weer alles zegt over EDPNET.

Als je klanten niet kan winnen door je service, je prijzen..... probeer je het maar op zo een manier.

Goed bezig EDPNET
Goed bezig scarlet werknemer?
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Het is idd vreemd dat zowat alle SurfADSL klanten een brief gekregen hebben van EDPnet. Het is gerust mogelijk dat een ex SurfAdsl werknemer naar EDPnet gegaan is, en de klanten file 'per ongeluk' meegenomen heeft.

Eerlijk gezegt, vind ik dat EDPnet als de beter eruit komen als je beetje volumne wilt doen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Maar ik vraag mij toch af wat met de 50 GB, ... gebeurt.
Dus gaat het een stap achteruit zijn.

En ik kwam al van Tiscali (hoop facturatieproblemen gehad) :cry:

Volgens mij is daar toch vies veel geld aan te pas gekomen .....


Mevrouw, Mijnheer,

Welkom bij Scarlet!

De diensten van surfADSL-TELEsurf werden onlangs overgenomen door Scarlet.
Als voormalig surfADSL-TELEsurf klant, kan u weldra genieten van de
snelheid en de stabiliteit van het Scarlet netwerk.
Wie is Scarlet?
Scarlet behoort tot de drie grootste bedrijven die in de Benelux een
volledig communicatiepakket aanbieden: voice, data en internet. Deze
diensten levert Scarlet zowel aan de zakelijke als aan de particuliere
markt.
Scarlet biedt haar klanten, zowel particulieren als organisaties, producten
en diensten met de beste prijs-kwaliteitverhouding op de markt. Scarlet
streeft daarbij naar maximale klanttevredenheid. Hierdoor besparen haar
klanten geld, tijd en ergernis.
Wat zijn de gevolgen van de overname voor u?
Het enige wat u momenteel dient te veranderen, is het bankrekeningnummer
waarop u de factuur in bijlage betaalt. Dit is gewijzigd naar het nummer
van Uninet International, een entiteit van Scarlet.
Het nieuwe nummer is 410 0648966 59.
Voor de rest verandert er niets!
-U kan blijven surfen via de login en het paswoord van surfADSL of
TELEsurf.
-U behoudt uw bestaande e-mail adressen
Wij houden u op de hoogte van zodra u kan genieten van de voordelen van
Scarlet.
Tot binnenkort op het Scarlet netwerk!

Veel surf en mail plezier!

Het Scarlet Team.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

svermassen schreef:Maar ik vraag mij toch af wat met de 50 GB, ... gebeurt.
Dus gaat het een stap achteruit zijn.

En ik kwam al van Tiscali (hoop facturatieproblemen gehad) :cry:

Volgens mij is daar toch vies veel geld aan te pas gekomen .....
Ik heb totaal geen goed oog in Scarlet dat ze de limieten gaan blijven respecteren. Binnen een maand & half is mijn contract teneinde, en dan kan men bij Scarlet het aanpassen hoe ze willen.

Als je ziet wat voor prutslimieten Scarlet heeft, en dan komen we af met 50, 80, en sommige nog meer limieten. Yea right dat ze ons gaan laten doen. Ik heb het ook gezien met TN, mensen met de oude accounts werden lichtjes gedwongen. Of ze veranderde per ongeluk het account naar een nieuw niet zo voordelig, en als je klaagde was het excuus dat ze dat niet meer konden veranderen etc...

De verplaatsing van SurfAdsl naar Scarlet is een contract verandering ( meer precies, ik had een contract met SurfAdsl en niet met Scarlet ). Maw, men kan het contract opzeggen zonder probleem.

Wel, de keuze is voor mij gemaakt. Ik verhuis naar EDPnet. Effe research gedaan naar een alternatief, en EDPnet komt er als beste uit ( en geen onzin van FUP of backdoors zoals bij skynet gebruiken voor je limiet te halen ).

Heb de rekening gemaakt:

Stel dat ik de EDPnet Flexi Go neem ( 3.3Mbits, 384Kbits ). Beetje minder
download & upload ( 1 GB standaard ).

Prijs: 29.95 + ( 50GB * 0.25€ ) = 29.95 + 12.5€ = 42,45€ voor 50GB ( standaard max limiet ).

Das 7€ goedkoper dan wat surfadsl vroeg voor 50Gb

Hun extra packets om smallbreete ( maw als je boven de 50GB gaat ) kosten: 0.80€ inc btw per Gig. 24€ voor 30GB als ik me
juist herinder. Voor 50GB was het 0.75€/GB. Dat betekend 64.45€ voor 80GB. Ik betaalde nu 78.xx voor 80GB bij surfadsl. Maw, voor hetzelfde bedrag dat ik betaalde heb ik 100GB limiet bij EDPnet.

Newsserver ook giganews ( maar wel met 10GB limiet / 30 dagen ), maar voor mij maakt het ni veel uit, zoveel gigs haal ik niet via newsservers, anime & tv eps is toch meestal torrents.

De meter is een slidende ( leuke review op deze site van EDPnet ).

Geen eenmalige kosten, en een leuke kippen reclame met nog een 2 filmtickets als je coupon ingeeft ( puur extratje, had het pas opgemerkt toen ik de boel ging bestellen ;) ).

Voor mij is de maat vol. Eerst vertrek ik weg van Scarlet naar SurfAdsl, en dan word SurfAdsl, Scarlet ... yea right dat ik nog blijf ... not ... heb totaal geen goed oog in deze toestand, en nu dat ik een wettelijke reden heb om contract stop te zetten bij scarlet, neem ik ze ook.

Het is jammer, want SurfAdsl was zowat de beste provider dat ik gehad heb. Goede helpdesk, groot limiet, geen gezaag als je over dat limiet ging, etc ... en dan terug bij scarlet uitkomen :(
Brujo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2005, 10:10

Arqentus schreef:
De verplaatsing van SurfAdsl naar Scarlet is een contract verandering ( meer precies, ik had een contract met SurfAdsl en niet met Scarlet ). Maw, men kan het contract opzeggen zonder probleem.
Toch even opmerken dat juridisch gezien de entiteit "Surfadsl" wel nog bestaat, want Surfadsl is nu "surfADSL - Uninet International nv Medialaan 50 1800 Vilvoorde BTW 0447.976.484.
Surfadsl vroeger was: surfADSL - JaJa Property nv rue de Chênée 53 4032 Angleur BTW 0472.428.305.

Anderzijds is er wel duidelijk een verschillend BTW-nummer dus is er ontegensprekelijk een andere partij in het contract. Maar is dit voldoende om een contract te kunnen opzeggen vóór dat de minimale contractduur (meestal één jaar tegenwoordig) doorlopen is? Ik zit nog maar pas bij Surfadsl - de oude, dus ik vraag me af of ik nu zomaar mijn contract kan opzeggen met Surfadsl - de nieuwe...
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Zolang je huidige SurfADSL voorwaarden behouden blijven, hoef je toch je contract niet op te zeggen? Op het einde van uw jaar zal men je waarschijnlijk wel dwingen om een van hun formules te nemen. Als ze de voorwaarden al eerder veranderen, heb je onmiddellijk een wettelijke reden om het contract op te zeggen.
johnny2020
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2002, 10:44

Arqentus schreef:
svermassen schreef:Maar ik vraag mij toch af wat met de 50 GB, ... gebeurt.
Dus gaat het een stap achteruit zijn.

En ik kwam al van Tiscali (hoop facturatieproblemen gehad) :cry:

Volgens mij is daar toch vies veel geld aan te pas gekomen .....
Ik heb totaal geen goed oog in Scarlet dat ze de limieten gaan blijven respecteren. Binnen een maand & half is mijn contract teneinde, en dan kan men bij Scarlet het aanpassen hoe ze willen.

Als je ziet wat voor prutslimieten Scarlet heeft, en dan komen we af met 50, 80, en sommige nog meer limieten. Yea right dat ze ons gaan laten doen. Ik heb het ook gezien met TN, mensen met de oude accounts werden lichtjes gedwongen. Of ze veranderde per ongeluk het account naar een nieuw niet zo voordelig, en als je klaagde was het excuus dat ze dat niet meer konden veranderen etc...

De verplaatsing van SurfAdsl naar Scarlet is een contract verandering ( meer precies, ik had een contract met SurfAdsl en niet met Scarlet ). Maw, men kan het contract opzeggen zonder probleem.

Wel, de keuze is voor mij gemaakt. Ik verhuis naar EDPnet. Effe research gedaan naar een alternatief, en EDPnet komt er als beste uit ( en geen onzin van FUP of backdoors zoals bij skynet gebruiken voor je limiet te halen ).

Heb de rekening gemaakt:

Stel dat ik de EDPnet Flexi Go neem ( 3.3Mbits, 384Kbits ). Beetje minder
download & upload ( 1 GB standaard ).

Prijs: 29.95 + ( 50GB * 0.25€ ) = 29.95 + 12.5€ = 42,45€ voor 50GB ( standaard max limiet ).

Das 7€ goedkoper dan wat surfadsl vroeg voor 50Gb

....(
Ik ga ook naar EDPnet , nog een extratje is de port 25 die open is :-)
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Brujo schreef:Toch even opmerken dat juridisch gezien de entiteit "Surfadsl" wel nog bestaat, want Surfadsl is nu "surfADSL - Uninet International nv Medialaan 50 1800 Vilvoorde BTW 0447.976.484.
Surfadsl vroeger was: surfADSL - JaJa Property nv rue de Chênée 53 4032 Angleur BTW 0472.428.305.

Anderzijds is er wel duidelijk een verschillend BTW-nummer dus is er ontegensprekelijk een andere partij in het contract. Maar is dit voldoende om een contract te kunnen opzeggen vóór dat de minimale contractduur (meestal één jaar tegenwoordig) doorlopen is? Ik zit nog maar pas bij Surfadsl - de oude, dus ik vraag me af of ik nu zomaar mijn contract kan opzeggen met Surfadsl - de nieuwe...
Je hebt 2 loopholes.

- SurfAdsl contract heeft een opzegtermijn van 1 maand als ik me juist herinder.
- Er is niet alleen een ander btw nummer. Ook address, rekening nummer, helpdesk etc. Het enige wat behouden blijft is de afgekorte naam. Maw, het contract is overgenomen door een andere partij. Wettelijk gezien kan je je contract opzeggen omdat je een contract afgesloten hebt met "surfADSL - JaJa Property", en niet met "surfADSL - Uninet" aka "surfADSL Scarlet".

Bij mij komt het nog voordelig uit, omdat men contract toch op 28/12 ten einde is, maw, ik heb meerdere wegen weg.

Het zou maar erg gesteld zijn als bedrijven hun clienteels contracten kunnen doorgeven zonder dat je er iets aan zou kunnen doen. Je hebt een contract afgesloten bij "surfADSL - JaJa Property". Zou beetje zijn alsof je trouwt met iemand, en dan word iemand anders je vrouw zonder dat je iets te zeggen hebt erover *lol*. Hmmmm ... knap fotomodel vervangen door een mottig tang ... nee dank u, echtscheiding aub :D
Krekkie schreef:Zolang je huidige SurfADSL voorwaarden behouden blijven, hoef je toch je contract niet op te zeggen? Op het einde van uw jaar zal men je waarschijnlijk wel dwingen om een van hun formules te nemen. Als ze de voorwaarden al eerder veranderen, heb je onmiddellijk een wettelijke reden om het contract op te zeggen.
Het probleem is niet de voorwaarde tot men contract einde, maar het feit dat ik getekend heb bij "surfADSL - JaJa Property". Ik ben bij Scarlet vroeger met grondige rede vertrokken. Nu kom ik automatise weer bij dat bedrijf terecht door een overname. Nee dank u.

Orgineel zat ik bij planet internet, dan kwam Scarlet effe de boel overnemen, op een korte tijd is PI veranderd naar een probleem ISP. Limieten met hopen ineens, factuur problemen aan de lopende band. Toen ik het beu was met mijn laaste factuur probleem, wou ik opzeggen. O kijk meneer, u bent enkel dagen over uw contract verval datum ( aka contract automatise vernieuwt voor een jaar ). Tja, dan moet u maar 30% betalen ( aka 4 maand ) voor het contract op te zeggen.

Moeten daar blijven, tot uiteindelijk 2 maand erna. Kunnen weggeraken omdat ze weer een andere verandering deden ( en dat was een contract verandering ). Trust me, ik weiger om bij die mannen te blijven, en deze overdracht van surfadsl naar scarlet zie ik als een uitweg.

Ik heb intussen al men aanvraag bij EDPnet ingediend.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Enkel antwoorden van surfADSL:

Scarlet behoud de huidige configuraties en verplichtingen naar onze gebruikers toe. (Ben eens benieuwd .... :| )

Normaal zal er niets veranderen, wij verdwijnen volledig als entiteit en de facturatie zal van bij Scarlet komen voor November
(Toch leuk :roll: ).

Ik heb toch al gepeild naar EDPNet en zit dan zelfs iets lager met de Flexi-abonnementen.

Dus pest Scarlet mij, dan ben ik rap genoeg weg :-D
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Gisteren hun helpdesk is geprobeerd van EDPnet.

Tik Tik Tik. Hello, geef 1 2 3 in voor nl, fr, etc
Tik. Met welke dienst wilt u verbonden worden. 1 2 3 ...
Tik. Tuut Tuut Tuut ...

Plus minus 15 seconden & ze namen op bij de commerciele dienst. Was om 16.25 dat ik gebeld heb, das rond de piek momenten meer ( helpdesk sluit om 17h ). Vriendelijke vrouw aan de lijn, effe gecontrolleerd of men order goed doorgekomen was, idd, beetje uitleg gekregen. E voila.

Als je online besteld, de volgende dag beginnen ze met je lijn aanvraag verzoek. Het kan 10 dagen duren eer ze een lijn overzetten ( thank belgacom ). Ze sturen de login op naar het email address als je het opgegeven hebt. Zullen is zien of ze het opsturen voor de lijn overgezet is of erna.

Factuur is op einde van de maand ( ni op voorhand zoals bij surfAdsl ). Das omdat ze op einde van de maand uw extra volumne dat je bijkoopt moeten aanrekenen. logis ;)
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 383
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 153 keer

Arqentus schreef:Gisteren hun helpdesk is geprobeerd van EDPnet.

Tik Tik Tik. Hello, geef 1 2 3 in voor nl, fr, etc
Tik. Met welke dienst wilt u verbonden worden. 1 2 3 ...
Tik. Tuut Tuut Tuut ...

Plus minus 15 seconden & ze namen op bij de commerciele dienst. Was om 16.25 dat ik gebeld heb, das rond de piek momenten meer ( helpdesk sluit om 17h ).
De commerciële dienst, die u aan de lijn hebt gehad, sluit inderdaad om 17u. De technische helpdesk daarentegen is te bereiken tot 20u. op weekdagen en van 9u. tot 13u. op zaterdag.
Zie <http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=EDPNetcontactUS>.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dus een goed alternatief.
Bij surfADSL was dat vroeger ook.
Maar hebben wat veel klanten gekregen heb ik de indruk.
Het ticket-systeem van hun werkt vrij goed.
Maar als je zonder internet zit is dat natuurlijk een probleem.

Het geforkt is gewoon dat Scarlet maar 15Gb heeft.
Daar komt een IT'er die wat op het net zit zowiezo niet mee toe.
Mails, Linux-distributies, Online TV en radio, freeware, ...
Is op Userbase al eens bewezen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”