BBox3, extra router, nas en ipcamera

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Pleuris
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

deze week heb ik na heel wat jaren trouwe dienst (een beetje ongevraagd) als vervanging van de sagem modem een BBox3 gekregen. Mijn downloadnselheid is van 35 naar bijna 50 gegaan. Maar uiteraard werkt niet alles meer zoals het was.

Om een betere WiFisnelheid te hebben (en toen ook Gbps ipv 100Mbit) gebruik ik een extra Asus Router. Die hangt met een kabeltje van de modem en van daaruit krijgen mijn laptop, smartphone, tablet en ip-camera hun WiFi signaal. Mijn vaste computer, NAS en TV hebben vanaf de Asus Router een kabel om hun van internet te voorzien. Die maakt via PPOE een verbinding en dat werkt allemaal sneller dan voorheen.

Maar mijn Qnap NAS is niet meer van buitenaf bereikbaar (wel nog via Plex), ook de ip-camera die via asuscomm.com is ingesteld werkt niet meer van buitenaf.

Wat heb ik al tevergeefs geprobeerd:

- Asus Router aangesloten op de WAN poort
- PPOE op asus uitgezet en die een manueel IP adres laten krijgen van de Bbox modem (serieus gesukkeld omdat ze beide via 192.168.1.1 werken en ik dat blijkbaar niet kan aanpassen op de Bbox)
- Alles aansluiten op de BBox, maar dat is ook geen goede oplossing omdat ik heel wat functies van de Asus dan niet meer heb.

Graag zou ik dus willen dat ik enkel via de asus router kan surfen. Die maakt de internetverbinding en geeft me toegang via DDNS van mijn asuscomm en qnapcloud accounts, zowel binnen als buitenhuis.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”