Scarlet Trio (wifi..)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2997
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nu een goeie week nieuwe klant bij Scarlet (Trio..)
Tevreden over alles behalve de wifi.
5.0 signaal is goed maar heb slechts 1 apparaat dat dit kan gebruiken (Nokia 5 smartphone)
Heb de desktop PC en de TV (netflix) dan maar bedraad aangesloten en op die manier haal ik zogoed als de geadverteerde snelheid.
Enkel het 2.4 signaal blijft problematisch, op m'n vorige adres had ik Edpnet dmv een Fritzbox en heb toen nooit problemen gehad met het wifisignaal.
Niet in eerste instantie toen we 4mbit hadden en later ook niet toen we overschakelden naar VDSL van Edpnet.

Vraag is nu kan ik dat slechte 2.4 signaal opvijzelen naar iets dat wel bruikbaar is in m'n appartement? (kan nog 1 netwerkkabel aansluiten)

Vind het wel raar dat ik op m'n slaapkamer bijna de maximum snelheid haal dmv het 5.0 signaal maar dat ik via 2.4 bijna niets meer heb.
Ping: 22
Download: 0,59
Upload: 0,02
http://www.speedtest.net/nl/result/a/3832910329
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

voor desktopPC e.d. maak ik hier gebruik van PX wifi-bridge (en bbox3). Snelheid/signaalsterkte blijven aldus optimaal. Misschien werken deze wifi-bridges eveneens met je scarlet box...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zie twee zaken die u kunt doen.

Het eerste is eenvoudig. Installeer een wifi-scanner app en scan het spectrum op wifi-netwerken. Kijk welk kanaal het minst in gebruik is en stel uw wifi in om dat kanaal te gebruiken manueel en niet automatisch een kanaal te kiezen. Hopelijk is de wifi dan wat beter.

De tweede optie is een netwerkkabel trekken naar de belangrijkste andere ruimte in uw appartement. En dan daarop een tweede wifi-router op aansluiten. Ik doe dat zo.

Eerder heb ik een een wifi-repeater gebruikt. Zelfs twee, omdat de eerste vrij snel stuk is gegaan. Maar dat gaf steeds een zeer trage en onbetrouwbare verbinding.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Geen wifi router maar een AP ( Acces Point) is nodig
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Goedkoopste optie: Fritzbox gebruiken met Scarlet. Je moet dan wel eerst de PPPoE-logingegevens opvragen bij Scarlet.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het kan misschien een beetje helpen om de oBox rechtop te zetten: link. De antennes zitten vermoedelijk parallel met de LED'kes aan de voorkant, dus rechtopzetten betekent beter signaal loodrecht op de lengte van de antenne.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”