Hoge uploadsnelheid Scarlet?

Indigiswe
Starter
Starter

Hoge uploadsnelheid Scarlet?

Berichtdoor Indigiswe » 05 Feb 2018, 20:18

Ik heb eind januari nog een groot bestand geüpload met mijn Scarlet Trio-lijntje en dat ging zoals gewoonlijk niet heel snel, maar dat neem je erbij als je bij Scarlet zit, uiteraard.
Echter, puur toevallig doe ik daarnet een Speedtest.
11 ms ping, 47 mb/s down, en - tot mijn verbazing - 18 mb/s up?!

Op de website van Scarlet staat nog steeds de povere 4 mb/s als uploadsnelheid.
Is dit een fout bij hun? Zijn er nog mensen met zo'n hoge uploadsnelheid?

Ik behaal hetzelfde resultaat op de computer als op de smartphone (via wifi).
Ik heb hetzelfde bestand nog eens geüpload, en in plaats van ruim een uur, duurde het 12 minuten!

Volgens EDPnet kan ik wel 100/40 krijgen, maar ik ben echt benieuwd waar dit aan kan liggen omdat de download nog steeds 50 is en de upload dus wel tot 40 kan zijn indien niet gecapped nu, denk ik dan (ik weet niet op welk profiel ik nu zit (nu EDPnet 40 mb/s kan aanbieden), maar ik zat een jaar geleden sowieso op 100/20).

Ben heel benieuwd of er nog mensen met een hogere upload zijn en of het gewoon om een vergissing gaat of om een update van het product. Hoewel me dat heel sterk blijft lijken, want het is een blijft een budgetoplossing van Proximus...

Dit is het resultaat via de computer en dit is het resultaat via smartphone. Beide meerdere keren getest en bestanden geüpload en het is dus echt geen droom :-D

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer

Re: Hoge uploadsnelheid Scarlet?

Berichtdoor boonpwnz » 05 Feb 2018, 20:27

Dit is al meermaals vermeld dat proximus en blijkbaar scarlet san ook met upload aan het testen zijn.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 68 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: Hoge uploadsnelheid Scarlet?

Berichtdoor WalterB1 » 06 Feb 2018, 00:29

Zolang ze de specs op de website niet aanpassen is het leuk die hoge upload maar kun je er niet op rekenen. Jammer, als de upload wat sneller was dan was ik gebleven.

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”