SCARLET VDSL lijn komt niet automatisch terug online na uitvallen van de lijn?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Hallo,
in mijn buitenverblijf heb ik nog maar een paar maanden (3) ook een scarlet internetverbinding.
Dat is in de ardennen.

Het is een gloednieuwe installatie, dus ik denk dat dit met de laatste versie is van de modem (BBOX).

Heel regelmatig dropt de lijn.

En het rare is dat die lijn niet automatisch weer online komt.

De modem moet daarvoor gereset worden.

Maar dat is 2 uur rijden van hier en ik kan dat niet doen.
Wat ik nu doe is een powercut (met timer) van de modem om 04:00AM en on 04:01AM gaat de stroom weer aan en dan komt de VDSL lijn weer online.

Hoe komt het dat die lijn niet automatisch weer online komt ?

Zou dit door de modem komen. Hier in mijn andere lokatie heb ik ook VDSL maar ik werk hier met een modem/router van netgear en hier heb ik dit nooit. Ik moet nooit resetten ?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

"modem/router van netgear"

Dat is dan niet op het Proximus netwerk? Daar kun je namelijk alleen whitelisted modems op gebruiken.

Zover ik als niet-expert weet zou de obox/bbox moeten reconnecten als de sync wegvalt. (Bv. Dsl kabel uittrekken en terug inpluggen)

Maar dat probleem herken ik wel, lag bij mij niet aan de lijn maar gewoon aan de Obox/Bbox. Het gebeurde wel maar 1-4 keer per maand maar ik herinner me dat ik hem regelmatig opnieuw moest opstarten.

Het makkelijkste is gewoon om dit aan Scarlet te melden, en blijven vragen naar een technieker. Als deze komt tegen hem het probleem uitleggen hij gaat waarschijnlijk de lijn eens uitmeten en als daar niets mis met is de modem/router combo vervangen.

Sinds ik EDPnet heb, heb ik een Fritz!box aangeschaft. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad met mijn internetverbinding. Dit werkt echter NIET bij nieuwe Scarlet abonees.
Laatst gewijzigd door lanadekat 16 jan 2018, 18:34, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Ja dat denk ik ook dat het aan de Obox/Bbox ligt.
ik wil daarom een fritzbox installeren.
Maar ik een ander forum ben ik aan het proberen om mijn login gegevens te krijgen van scarlet. http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=51699
anders stap ik over op EDPnet.
mijn fritzbox 7490 staat klaar.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Bent u al lang Scarlet klant?
Als u de logingegevens nog ergens heeft liggen kan u deze gebruiken. Indien niet kan u geen eigen modem gebruiken. (Er heeft al iemand een klacht ingediend bij de ombudsman dacht ik maar ik vrees dat dit weinig zal opleveren)

Edit: Ik merk net dat u die klant bent die een klacht heeft ingediend :oops:

Ik zou eerst proberen om de modem te laten vervangen door Scarlet voor je andere stappen onderneemt.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Dat lijkt een defecte bbox. zelf heb ik ook Scarlet (Trio) en heb die problemen nooit. Kun je niet gewoon contact nemen met de klantendienst van Scarlet om dit te melden. Als ze je logs nazien en de problemen vaststellen, dan zullen ze waarschijnlijk wel direct een technicus sturen. Dit probleem moet je wel melden als de modem dit foutgedrag vertoont en voor je hem reset want dan worden de logs waarschijnlijk gewist. Achteraf kun je nog altijd naar een andere ISP overstappen als je dat nodig vindt.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

het zit zo.

wij zijn al JAAAAAAREN klant bij hen.
Maar hier thuis heb ik mijn login gegevens want ik kom van FULLADSL (en die hadden de login gegevens gegeven). Dus die heb ik.

Maar...

nu sinds 3 maanden hebben we ook SCARLET in ons buitenverblijf. Daar hebben we GEEN login gegevens.
Die lijn valt veel uit...en dan moet ik naar ginder rijden (2 uur heen en 2 uur terug).
Dat is dus niet te doen. En ik denk dat het aan de modem ligt want hier thuis heb ik dat niet. Lijn komt automatisch weer online.

Dus ik wil daar in het buitenverblijf een fritzbox zetten. Maar ik heb de login gegevens niet.

Als ik die niet krijg stap ik met de TWEE ABONNEMENTEN over op EDPnet. Zo simpel is het.
Ik heb al een paar keer gebeld naar de helpdesk...man man....huilen met de pet op....

als ik naar de helpdesk bel en zeg dat de lijn er uit ligt dan zeggen ze, en ik citeer "Meneer je MOET ter plaatse zijn, anders helpen we je niet...je MOET bij de modem zijn" . Einde citaat.

Dus dat lukt ook niet. Het is echt erg hoor met scarlet...die willen me echt niet helpen he.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Valt die lijn al van in het begin veel uit? Wat voor een verbinding heb je daar (zone). Als het aan de modem ligt dan wordt dat normaal omgeruild.

Als je echt uw Fritzbox wil gebruiken, dan zal je scarlet moeten mijden. Ik herinner mij dat er iemand indertijd ook zever heeft gehad om de gegevens los te krijgen.

Lees eens deze topic door:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=45651
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ja dan wordt het DAAG SCARLET.

maar ik heb daar een ander topic over lopen in een ander forum. Hier gaat het topic over het feit dat mijn lijn niet terug online komt.

Ja er is een kleine overlapping van de topics want het zou kunnen dat ik met een fritzbox dit probleem niet meer heb....maar ...inderdaad.....dan heb ik mijn pppoe gegevens nodig ... en dat wordt besproken in het andere topic : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=51699

en ja die lijn valt regelmatig uit. vandaar dat ik een powercut doe om 4 uur snachts en de modem weer herstart.
dat is de zone onder charleroi....niet in de buurt dus.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb ook scarlet, en de lijn valt 1 keer of soms 2 keer in de maand uit.
Dat valt altijd samen met de geforceerde PPOE renew elke 36 uur.
Er moet soms iets foutlopen waarbij de modem de PPOE sessie niet meer UP krijgt, waardoor die uit blijft.

De enige propere oplossing zou zijn dat scarlet van het geforceerd resetten van de sessie van elke 36 uur stopt.

Een timer tussen de modem zetten, is in jouw geval de perfecte oplossing.
Dat de modem dan sneller stuk is, is scarlet's probleem.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Maar beste vrienden, als ik dat hier zo allemaal lees en zie...
ik wil weg bij scarlet !!

ik ben jaren lang klant geweest (meer dan 10, want ik kom van FULLADSL (opgekocht door Scarlet)).

Maar ik wil weg.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Zou ik niet doen als je TV en internet nodig hebt.
Als je enkel internet nodig hebt, neem dan edpnet. Niet twijfelen.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ja is enkel voor internet. heb niets anders nodig.

maar het is een 2de aansluiting en die is op mijn partner's naam gezet omdat scarlet NIET BEGREEP dat wij een 2de aansluiting wilden in een buitenverblijf. Dat heeft bloed,zweet en tranen gekost om dat uit te leggen aan die mensen.
dus wij hebben ons als NIEUWE klant voorgedaan.
En we zijn nog maar sinds september dus nieuw klant (ook al zijn we al meer dan 10 jaar klant maar dan op een ander adres).

Dus ik weet niet of we een boete zullen moeten betalen.

ik heb alles uitgebreid aan EDPnet gemaild en gevraagd of ze ons kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door TiTanium 16 jan 2018, 19:55, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Rood is voorbehouden voor de crew.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Er is wel een nuance.
Als de lijn meermaals wegvalt tijdens de dag, is er mogelijk iets aan de hand met de lijn.
Kans is groot dat je dan hetzelfde probleem hebt bij een andere provider als die dezelfde lijn gebruikt.

Als de verbinding elke 36 uur wegvalt, is de kans groot dat het aan die geforceerde PPOE renew ligt.
Maar dan kan je eenvoudig oplossen door die timer.
Maartoch dan is het wel nog altijd een apart probleem, gezien het mij maar 1 à 2 keer maandelijks voorvalt.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ja ik zeg regelmatig....maar ik bedoel dus ook 1 keer in de 2 weken.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”