B-BOX3 V+ Kortstondige internet onderbrekingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2006, 21:37
Bedankt: 4 keer

Sinds de switch van Loco naar Poco, heb ik problemen met kortstondige disconnecties.

De problemen zijn begonnen vorige week, nadat de technieker was langs geweest om een nieuwe modem te plaatsen, een B-BOX3 V+.

Na de installatie, had ik wel vernomen van deze persoon, dat de modem korte onderbrekingen kan vertonen. Omdat tijdens de eerste setup, de nodige updates en configuraties worden aangepast.

Maar na een week, zijn deze onderbrekingen nog steeds aanwezig. Dus ik neem contact op met de helpdesk van Scarlet.
Geprobeerd de situatie zo duidelijk mogelijk over te brengen.

* Dat het "Netwerk" icoontje op de PC, af en toe de melding geeft dat er géén internet verbinding is.
* Als dit zich voordoet, probeer ik zo snel als mogelijk de modem te checken of alle nodige controle lichtjes continue branden. DSL led is soms aan het knipperen. Dit duid volgens mij op een syncronisatie probleem.

Scarlet doet een poging om het probleem te vinden...
Dus er wordt een lijntest gedaan, deze bleek in orde te zijn.
Dan was de vraag in welke LAN poort mijn PC is aangesloten.

Nu vind ik de vraag van de LAN poort wel erg vreemd. Al de modem een syncronisatie probleem vertoont wat maakt het dan toch uit op welke LAN poort je computer is aangesloten.

Nu moet ik een week de situatie uitproberen en om de 3 dagen mijn PC in een andere LAN poort pluggen om te zien of het probleem onveranderd blijft.

Erg teleurstellend is dit allemaal. Voor deze switch nooit zulke problemen ondervonden.

Enige suggesties wat ik nog zelf kan checken. Zodat ik een argument heb dat er wel degelijk een probleem is.
Een update van de situatie, blijkbaar wanneer de internet verbinding (LAN poort) uitvalt, is de WiFi ook niet meer beschikbaar.
Laatst gewijzigd door Camino 08 jan 2018, 18:29, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Camino schreef:Enige suggesties wat ik nog zelf kan checken.
Je moet nauwgezet volgende handleiding volgen:
https://www.scarlet.be/help/faq/612/59/ ... ontacteren
https://www.scarlet.be/help/faq/610/59/ ... niet-werkt

Log eventueel in op de webinterface van de B-box3 V+ om een probleem met de DSL-verbinding te kunnen vaststellen: https://www.scarlet.be/help/faq/923/59/O-Box-3
Met schermafbeeldingen kan je het probleem ook documenteren.

Beperk je bij de klantendienst tot de problemen die je hebt vastgesteld op de B-box3 V+ modem.
Jouw pc is hun probleem niet, dus zwijg over jouw pc.
Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2006, 21:37
Bedankt: 4 keer

@raf1

Bedankt voor je antwoord.

Het vervelende aan deze situatie is wel de korte tijdsduur dat het zich voordoet. Meestal duurt de disconnectie maar enkele seconden. Daarom is het zo moeilijk, om te bepalen waar nu juist het probleem zit.

Als dit zich voordoet wanneer je iets aan het DL bent is de kans wel aanwezig dat dit bestand een crc fout heeft. Erg frustrerend is dit wel.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Camino schreef:@raf1

Bedankt voor je antwoord.

Het vervelende aan deze situatie is wel de korte tijdsduur dat het zich voordoet. Meestal duurt de disconnectie maar enkele seconden. Daarom is het zo moeilijk, om te bepalen waar nu juist het probleem zit.

Als dit zich voordoet wanneer je iets aan het DL bent is de kans wel aanwezig dat dit bestand een crc fout heeft. Erg frustrerend is dit wel.
Installeer smokeping eens of een ander programma die hetzelfde doet, dan kan je zien of de onderbrekingen 'getimed' zijn of dat ze iedere dag hetzelfde uur (heb zelf ook smokeping op een VM Afbeelding )
Ook kan je een traceroute proberen doen, wanneer je internet weg is.
(Indien je smokeping hebt, en een switch ertussen hebt zou ik ook aanraden een andere PC toe te voegen zodat je duidelijk ziet als het je switch is of niet Afbeelding )
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2006, 21:37
Bedankt: 4 keer

@datakiller

Bedankt voor deze tip, lijkt mij erg handig om de verbinding te testen.
Dit ga ik zeker uitproberen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”