Scarlet, bekijk je snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

Ik kom daarnet iets tegen op Mijn Scarlet. Als je naar het volgende gaat:
Mijn abonnement --> Mijn Product --> Scarlet Trio (mijn geval) --> Bekijk je snelheid.
2.JPG
Dan zie je de max waarde van je lijn.
In mijn geval 100/35.

In echt haal ik 50/4.
3.JPG
Geen idee wat de bedoeling is van deze nieuwe "optie" bij Scarlet. Mogelijks iets nieuws opkomst bij Scarlet?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Sorry, maar we kunnen je huidige snelheid niet berekenen. Neem contact op met onze klantendienst.
Het is een soort speedtest, misschien iets met Flash want dat staat bij mij niet geïnstalleerd?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

thepretorian schreef:Dan zie je de max waarde van je lijn.
inderdaad, bij mij komt er ook de sync, nl. 100/30, tevoorschijn.
cptKangaroo schreef:Het is een soort speedtest
blijkbaar niet, want momenteel zit ik (volgens de speedtest resultaten) nog met een 100/15 cap.

Is wel een nuttig feature zodat het grote publiek zijn sync kan nakijken (als ze al weten dat er zoiets bestaat), zonder enige kennis van modem paswoorden, bbox-3 tools, etc. En als Scarlet op de Px infrastructuur zoiets on-line kan ter beschikking stellen, dan moet Px toch volgen (mss. staat het al ergens op de 'Mijn Proximus' maar moet je even hard zoeken als bij Scarlet, om het te vinden :lol:
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Goed gevonden!

50/10 hier. Ook wel nog steeds capped op 50/4:

Afbeelding
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Kun je je router/modem eens proberen herstarten?
Laatst gewijzigd door TiTanium 01 jan 2018, 22:34, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote = tegen de regels!
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Dat is de cap van het Scarlet Trio abo, dus dat gaat waarschijnlijk niet werken. Hopelijk verhogen ze dit wel binnenkort!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Denk dat Proximus dat niet gaat willen nu hun glasvezel nog niet overal ligt ;)

Want als ze die caps verhogen komen ze dicht in de vaarwater van proximus...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

DIBO schreef:
thepretorian schreef:Dan zie je de max waarde van je lijn.
inderdaad, bij mij komt er ook de sync, nl. 100/30, tevoorschijn.
cptKangaroo schreef:Het is een soort speedtest
blijkbaar niet, want momenteel zit ik (volgens de speedtest resultaten) nog met een 100/15 cap.

Is wel een nuttig feature zodat het grote publiek zijn sync kan nakijken (als ze al weten dat er zoiets bestaat), zonder enige kennis van modem paswoorden, bbox-3 tools, etc. En als Scarlet op de Px infrastructuur zoiets on-line kan ter beschikking stellen, dan moet Px toch volgen (mss. staat het al ergens op de 'Mijn Proximus' maar moet je even hard zoeken als bij Scarlet, om het te vinden :lol:
In Myproximus hebben wij dat ook staan, alleen staat er 100 / 6 Mbps (zoals mijn abo) en niet onze sync snelheid, van mij zou dat 100 / 30 zijn...
dus kan het een teken zijn dat ze de kraan opendraaien en dat men zal krijgen wat je haalt van sync !
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

thepretorian schreef:Geen idee wat de bedoeling is van deze nieuwe "optie" bij Scarlet. Mogelijks iets nieuws opkomst bij Scarlet?
Volgens mij gewoon de sync snelheid van de modem, ter info.
C1nder schreef:Hopelijk verhogen ze dit wel binnenkort!
Ik zou daar niet op rekenen. Scarlet Trio volgt de snelheden van Proximus Start, en het zou me verwonderen dat Proximus de snelheden van zijn laagste formule zou verhogen (toch niet drastisch).
Als ze de (upload) snelheden van Comfort en Maxi zouden verhogen (vb resp naar 20 en 40 mbps), dan zie ik Start misschien wel "iets" verhogen (naar 60/10 of zo?) - gewoon speculatie :lol: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”