Scarlet max snelheid is ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Omdat Prox nog maar eens de affinity korting heeft laten vallen, kijk ik nu een stuk uit naar Scarlet.
Voor het deel internet: Het duurste abonnement adverteert men 50/4 : is dat zo op deze snelheid afgeblokt of krijgt men hogere snelheden als men op bijv. een 100/20 vdsl zit?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Deze snelheid is echt de cap, sneller zul je niet krijgen bij Scarlet dus.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

50/4 is de maximale snelheid, zelfs indien je lijn meer aan kan. Scarlet past een cap toe en dus enkel interessant (imho) voor lijnen die die snelheid niet of juist halen. Let er ook op dat je je PPPoE-wachtwoord std niet krijgt waardoor je gebonden bent aan de modem die zij leveren/opleggen.
Computer(k)nul
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Intenet only is 85/15 bij mij (Scarlet), profiel is 85/30.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

wie scarlet one nog heeft, kan ook nog sneller
de koe zegt boe
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik ben net van plan volgende week nog even te bellen naar Scarlet,heb de One,maar ik krijg de snelheid van Trio,ik heb al een vier tal keer gebeld,maar wat ben je ermee als je iemand aan het andere einde v/h toestel beweerd dat alleen Trio te verkrijgen is,en ik de max. snelheid heb,(voor Trio) men moet mss. het geluk hebben dat je juist iemand met ervaring aan de lijn krijgt,die ten minste nog weet wat een Scarlet One is.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

fluppie schreef:Ik ben net van plan volgende week nog even te bellen naar Scarlet,heb de One,maar ik krijg de snelheid van Trio
Volgens mij kun je Scarlet One niet meer bestellen. De bestaande klanten kunnen van dit aanbod blijven genieten, maar er komen er geen meer bij.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

fluppie schreef:heb de One,maar ik krijg de snelheid van Trio
en welke sync heb je dan nu? Want tot voor kort, met de oude Sagem, haalde ik met 50/10 dus ook niet veel meer dan de Trio cap...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb daarstraks bij vrienden een paar snelheidstests op een Scarlet One gedaan, downstream zat rond de 70 Mbps maar upstream ging bij momenten zelfs boven de 20 Mbps.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb even een Ookla speedtest gedaan,zonder de tv aan,ik denk dat dit voor Scarlet Trio heel aanvaardbare snelheden zijn,maar ik heb nog steeds de One,en moet die gelukkig niet meer bestellen,want dat gaat inderdaad al lang niet meer.
Ik heb hier thuis de B-Box 2.

Ping:22
Download:37,67 mbps
Upload:9,11 mbps

Snelheden op de Proximus site,(speedtest internet Connectie) op mijn adres

Bij Proximus is de min. snelheid:64,4 Down en 5,5 Up

Max. snelheden:92 Down en 13,8 Up (Bij 81,5% van de lijnen hier)

Geadverteerde snelheden : 100 down en 15 Up.

Deze snelheden zijn ferm naar boven gegaan,sinds de wegen/riool werken die hier een jaar geleden hebben plaatsgevonden,daarmee ben ik van plan even naar Scarlet te bellen (Nieuwe poging te wagen).
Mijn lijn is wel altijd heel stabiel geweest,zonder problemen.
Het is niet de bedoeling hard uit de hoek te komen,maar als (zoals bij vorige poging)er een jonge vrouw aan de lijn tegen U zegt,'Waa ik ben al bijna twee jaar hier,en ik heb nog nooit van Scarlet One gehoord,er is alleen maar Scarlet Trio,en daarvoor is U lijn aanvaardbaar'.dan ben je beter dat je oplegd natuurlijk.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vermits je een bbox2 hebt, kan je dan jouw lijnwaarden eens uitlezen en hier posten. Dat zegt veel meer over jouw situatie dan een speedtest
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

fluppie schreef:Ik ben net van plan volgende week nog even te bellen naar Scarlet,heb de One,maar ik krijg de snelheid van Trio,ik heb al een vier tal keer gebeld,maar wat ben je ermee als je iemand aan het andere einde v/h toestel beweerd dat alleen Trio te verkrijgen is,en ik de max. snelheid heb,(voor Trio) men moet mss. het geluk hebben dat je juist iemand met ervaring aan de lijn krijgt,die ten minste nog weet wat een Scarlet One is.
Als je nog eens belt naar de Helpdesk moet je het niet over Trio of One hebben, maar gewoon een nieuwe modem vragen.
Waarschijnlijk zal je probleem daarmee opgelost zijn.
Jouw modem ondersteunt geen vectoring, je zal met een O-box3 hogere snelheden krijgen.
Als je dan nog altijd een "Trio cap" ziet, dan kan je nog eens reclameren ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

DSL line status
SHOWTIME
Wireless
Enabled
Serial Num

Downstream line rate
40192 kbps


VDSL Version
Firmware-VTU-R:9.5.7.13IK105012 Time Nov 18 2014, 20:09:20



Upstream line rate
10048 kbps




Downstream Training Margin
11.6 dB
Is het dit wat U wou zien??
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

fluppie schreef:Ik heb even een Ookla speedtest gedaan,zonder de tv aan,ik denk dat dit voor Scarlet Trio heel aanvaardbare snelheden zijn,maar ik heb nog steeds de One ...
Ping:22
Download: 37,67 mbps
Upload: 9,11 mbps.
fluppie schreef:Downstream line rate: 40192 kbps
Upstream line rate: 10048 kbps
Downstream Training Margin: 11.6 dB
Jouw modem synct aan 40/10, dat is het maximum dat jouw lijn aankan.
De snelheden die je hebt gemeten (37,7/9,1) zijn dus perfect, en in lijn met jouw Scarlet One abonnement!
De Scarlet Helpdesk kan hier niets aan veranderen.
Een Scarlet Trio klant zou op deze lijn een max. snelheid van 40/4 hebben.

Zoals ik in een vorige post al schreef: jouw "probleem" kan alleen opgelost worden met een nieuwe modem, die vectoring ondersteunt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

OK,bedankt voor de info iedereen,ik laat iets weten nadat ik gebeld heb.

Ondertussen gesproken met de helkdesk van Scarlet.
Zeer vriendelijke medewerker aan de lijn gehad.
Problemen zo goed mogelijk geformuleerd,en samengevat.(zie ook problemen Scarlet Gent Zeehaven)
Man aan de lijn had het ook nog over mijn klanten nr,ik ben al meer dan 14 jaar klant.
In orde,volgende week staat hier een nieuwe O-Box3,afspraken gemaakt voor de technieker.
Alles zal voor mij gratis zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Technieker is vandaag geweest met nieuwe modem 0-box3,man was vriendelijk,maar gehaast,alles werkt,en hopelijk een stabiele lijn,maar toch een teleurstelling,mijn snelheden zijn immers nog altijd hetzelfde dan voordien.
Technieker heeft dan een mail gestuurd naar Scarlet,en heeft me de raad gegeven om na 14 dagen nog eens te bellen mocht de situatie tegen dan nog altijd dezelfde zijn.
Dit vind ik toch een zware tegenvaller,64,4 down en 5,5 up zijn hier gegarandeerde snelheden bij Proximus.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Het kan mogelijk zijn dat vectoring pas later actief wordt. Dat was alvast zo bij mij toen ik wisselde van bbox2 naar een Fritz!Box.

Ik heb dan echter meteen een lijntest gestart en warempel was vectoring vanaf dan direct actief. Het kan alleen maar opbrengen om hetzelfde te proberen, zeker?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

fluppie schreef:Technieker is vandaag geweest met nieuwe modem 0-box3,man was vriendelijk,maar gehaast,alles werkt,en hopelijk een stabiele lijn,maar toch een teleurstelling,mijn snelheden zijn immers nog altijd hetzelfde dan voordien.
Technieker heeft dan een mail gestuurd naar Scarlet,en heeft me de raad gegeven om na 14 dagen nog eens te bellen mocht de situatie tegen dan nog altijd dezelfde zijn.
Dit vind ik toch een zware tegenvaller,64,4 down en 5,5 up zijn hier gegarandeerde snelheden bij Proximus.
Aha die situaties ken ik, maar dan niet met snelheid maar andere problemen, dan laten ze niets meer van hun horen en krijg je 'ze zijn er mee bezig' of 'hier staat dat er nog niet naar gekeken is'.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik zie wel wat er gebeurt,volgens de tech. heeft Scarlet One recht op veel hogere snelheden,en deze zijn op mijn adres ook wel te verkrijgen,(tot 92down en 13,8 up),dus er is hier zeker iets grondig mis,ik zal binnen een 10-tal dagen de zaak verder proberen aan te kaarten,als er ondertussen geen wijzigingen zijn.
bramvandeperre
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2011, 23:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

fluppie schreef:Ik zie wel wat er gebeurt,volgens de tech. heeft Scarlet One recht op veel hogere snelheden,en deze zijn op mijn adres ook wel te verkrijgen,(tot 92down en 13,8 up),dus er is hier zeker iets grondig mis,ik zal binnen een 10-tal dagen de zaak verder proberen aan te kaarten,als er ondertussen geen wijzigingen zijn.
Uiteraard zijn het indicatieve snelheden, wil niet zeggen dat je ze haalt. Ook niet als PXM aangeeft dat je ze minimum zou moeten halen...

Is nog afhankelijk van de kwaliteit van de binnenbekabeling tot aan je modem. Mogelijk sync je inderdaad ook nog aan een lagere snelheid en moet DLM nog eens testen, dit gebeurt automatisch maar kan wel wat tijd overheen gaan.

Het is sowieso niet normaal zou je in zone 1 zitten dat je 40/10 hebt, dan zou je sowieso met een perfecte lijn (+binnenkabels) al met een bbox2 op 70/10 moeten kunnen syncen (en dan door de obox3 of bbox3v+ nog 100/20 of dergelijke halen mbv vectoring). Dus ik ga ervanuit dat er sowieso al ergens verlies was.

Trouwens, Trio heeft een cap op 50/4 terwijl One die niet heeft, maar zou je omschakelen naar Trio (goedkoper, minder tv zenders) dan blijf je zonder snelheidscap zitten totdat je zou verhuizen en een nieuwe lijn opgeleverd zou krijgen. De provisioning gebeurt dan op VDSL2Light ipv VDSL2, en dat veroorzaakt de cap. Niet het abbo. Idem ditto als van Internet Loco naar Trio upgraden, dan blijf je VDSL2 hebben ipv VDSL2Light, totdat je verhuist uiteraard.

Wat PXS aangeeft qua snelheden is wat zij denken te kunnen leveren. Is ook geen garantie dat het zo zal zijn.. Sowieso synct je modem altijd op het maximaal haalbare profiel, Proximus gaat je sync nooit beperken omwille van commerciele redenen, enkel wanneer de stabiliteit in het gedrang komt (of er bijvoorbeeld een probleem is met je lijn, daar hebben ze dan repair en fallbackprofielen voor).

Dus even kort samengevat: de maximumsnelheden wanneer je...

Je Scarlet Trio hebt bestelt als initieel product:
Indien je lijn sneller synchroniseert dan 50/4: je snelheid zal beperkt worden tot maximaal 50/4. De rest van de bandbreedte gaat naar TV en voip. Mogelijk is je internet alsnog trager bij het gebruik van Proximus TV op meerdere decoders in HD. 1 decoder heeft normaal amper of geen invloed op je internetsnelheid.
Indien je lijn trager of gelijk aan 50/4 synchroniseert. je internetsnelheid zal nooit hoger liggen dan de snelheid van de sync, en TV en VOIP nemen hier ook nog een stukje van weg (max 6 mbit per HD stream, 3 per SD stream, 384kbit voor voip).

Je Scarlet One hebt besteld als initieel product:
Je zal de volledige snelheid kunnen benutten waarmee de lijn synchroniseert.* Let wel dat HD kijken of opnemen 6 megabit verbruikt en SD 3 megabit, dus gelijktijdig kijken+opnemen op 2 decoders in HD verbruikt bijvoorbeeld 24 megabit. Netwerkopnames tellen niet mee!

Je Scarlet Loco hebt besteld als initieel product:
Je surft aan de snelheid waarmee je lijn synchroniseert, zonder uitzonderingen*

Een upgrade/downgrade van je abonnement naar een ander product wijzigt dus niets aan bovenstaande, behalve wanneer je verhuist. Je krijgt dan een nieuwe lijn en zodoende is je initieel product op dat adres dan je op dat moment actieve product. Als je een One hebt, maar eigenlijk een Trio wil, en je gaat in de nabije toekomst verhuizen, kan je best de omschakeling naar Trio pas doen na verhuis!

* Enige uitzondering hierop is de smallband regeling wanneer je de 500GB overschreden hebt, en je geen extra data bij hebt besteld.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

bramvandeperre schreef:Je Scarlet One hebt besteld als initieel product:
Je zal de volledige snelheid kunnen benutten waarmee de lijn synchroniseert.* Let wel dat HD kijken of opnemen 6 megabit verbruikt en SD 3 megabit, dus gelijktijdig kijken+opnemen op 2 decoders in HD verbruikt bijvoorbeeld 24 megabit. Netwerkopnames tellen niet mee!
Ik denk dat Bram hier refereert naar de download snelheid, waarbij een Scarlet One inderdaad de volledige downloadsnelheid kan gebruiken, waarmee de lijn synchroniseert.
Ik heb hier anders nog geen Scarlet gebruikers gezien met een upload van 30 mbps (zelfs op een 100/30 sync) :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Er zijn hier enkel jaren geleden grote riool/wegenwerken/elektro/ geweest in de gemeente,daardoor hier in het begin v/d straat een ROP kast(toen zijn de snelheden hier blijkbaar sterk naar boven gegaan,volgens de speedtest internet connectie Proximus).
De technieker die hier geweest is,heeft mij duidelijk gemaakt dat ik nog steeds niet aangesloten ben op die vrij nieuwe(2-3 jaar) ROP kast,maar nog steeds op de Proximus centrale,die nog wat verder staat(die staat op 476 Meter volgens die technieker).
Hij heeft daarover zelf een bericht gestuurd naar Scarlet,en heeft me de raad gegeven om na een 14 dagen(als er nog geen verandering is in deze situatie) terug deze zaak aan te kaarten bij Scarlet.
Mijn situatie (binnenbekabeling)hier in huis zou vrij goed zijn,aangezien mijn Max haalbare snelheid een 40 mbps zou zijn,en ik haal een 37,6 mbps.

Ik heb een Scarlet One formule.

Ik heb de zaak nooit belangrijk gevonden,omdat de max. bereikbare snelheden op mijn adres altijd een 40 mbps. geweest zijn,en ik er met down 37,6,up 9,11 er goed vanaf kwam.Nu ligt de zaak m.i. wel enigzinds anders,vind ik.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Ik heb hier anders nog geen Scarlet gebruikers gezien met een upload van 30 mbps
toch wel, gedurende een paar dagen
28up.jpg
28up.jpg (16.47 KiB) 6422 keer bekeken
bramvandeperre
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2011, 23:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Hey fluppie,

Ik heb je net een privebericht gestuurd met meer uitleg. Ik vrees dat ze bij Scarlet of Proximus je lijn niet veel sneller gaan krijgen. Er zit een klein beetje verlies op je binnenkomende telefoonlijn, maar niet genoeg om er iets aan te veranderen. Bovendien zit je met je 487 meter in zone 2. Ik zie ook geen vectoring actief op je lijn, maar misschien kan Scarlet wel een ticket maken naar Proximus om te kijken of het eventueel kan nagekeken worden waarom niet (en wanneer eventueel wel). Ik weet dat vectoring zeker in zone 2 nog niet overal is uitgerold.

Je Noisemargin is ook te laag om met DLM nog 50 megabit te gaan halen..

Is zeker geen kwestie van abonnement wijzigen, de beperking is je telefoonlijn en de afstand tot de centrale. Enige oplossing is in de nabije toekomst verhuizen naar een huis dichter bij een centrale, of wachten op glasvezel...

PXS gaat sowieso je aansluiting niet verplaatsen naar de andere kast, tenzij ze plek tekort krijgen in de oude en het voor hun interessanter is om jou aan te sluiten op de nieuwe, maar ook dat kan eventueel door Scarlet wel worden nagevraagd door middel van een ticket naar PXS te laten maken met die vraag.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk dat de ROP kast een 50 Meter dichter bij mijn woning staat (maar zeker nog steeds 400 Meter).Ik zal dan inderdaad gewoon vragen aan Scarlet of het mogelijk zou zijn om mijn aansluiting naar de ROP kast te verplaatsen.De Belgacom tel. centrale,waar ik nu op aangesloten ben is immers de kleinste die ze hebben.
Ik ga er dan maar vanuit dat een snelle lijn niet meer voor dit jaar zal zijn,spijtig.

Ik kan alleen niet begrijpen waarom Proximus dan adverteerd,op mijn adres,met die hoge snelheden.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

fluppie schreef:nog steeds op de Proximus centrale
bramvandeperre schreef:Ik zie ook geen vectoring actief op je lijn, maar misschien kan Scarlet wel een ticket maken naar Proximus om te kijken of het eventueel kan nagekeken worden waarom niet
Aansluitingen rechtstreeks op de centrale, hebben toch nooit vectoring.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Klopt. Rechtstreeks op de centrale betekent geen vectoring. Het enige waar fluppie op kan hopen is dat er een overschakeling gebeurt naar een ROP. En dat is niet altijd de dichts bijzijnde. Trouwens een hele bundel wordt dan over gezet. Misschien dat het bij Scarlet enigzins wel kan als klein broertje van PX, maar een OLO heeft in principe geen zeggenschap hoe PX zijn infrastructuur beheert. Ik vrees dat er nog geduld zal moeten opgebracht worden tot de centrale gesloten zal worden.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

bambipower schreef:wie scarlet one nog heeft, kan ook nog sneller

Is dat zo? Ik heb scarlet one maar ik heb exact 50download en 5 upload... Ik heb wel (maar) 8b profile en gaat dit gewoon niet beter in mijn geval.?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ja natuurlijk,hier gaat het toch over?? als men de Scarlet One formule heeft,heeft U recht op een veel hogere snelheid(binnen de mogelijkheden van Uw lijn) dan iemand met Trio.Trio is een 50 bmps lijn,ook als Uw lijn veel meer aankan,word die beperkt.
Vorig jaar daar enkele keren voor gebeld naar helpdesk,en ik had ook (licht)de indruk dat men de Scarlet One afnemers daar liever niet wil over informeren,maar het kan ook wel gewoon onwetendheid zijn,door mensen die nog maar enige tijd voor de Scarlet helpdesk werken,ik wil Scarlet hier wel het voordeel van de twijfel geven.

In mijn geval kan mijn lijn echter niet meer aan dan vandaag het geval is,dat is jammer,maar ok ik ga daar niet van dood gaan he.
Er ook even aan denken dat Scarlet Trio 39€ kost,terwijl Scarlet One 54€ kost,de One formule is al een hele tijd niet meer te verkrijgen,klanten met One kunnen die wel gewoon behouden.
Laatst gewijzigd door fluppie 14 jan 2018, 11:56, in totaal 2 gewijzigd.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

seppe schreef:Is dat zo?
ja, zie het grafiekje een paar posts terug
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Daarnet even gebeld naar Scarlet,die hebben inderdaad geen enkele invloed over het verplaatsen van lijnen naar een andere centrale of ROP kast,ook al staat die dichter bij Uw woning,alle beslissingen daaromtrend worden uitsluitend en alleen genomen door Proximus.Er ligt al wel glasvezel,tot aan de ROP(dat moet dan gedaan zijn samen met de wegenwerken),maar er blijkt verder nog weinig of niets mee gedaan te zijn,mijn geburen(Proximus) die hebben ook nog dezelfde snelheden (40 MBPS).
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik weet niet wat de financiële gevolgen zijn, maar als je een tijdje overschakelt naar Proximus, dan moeten ze je de beloofde snelheid leveren. Als je dan terug naar je huidige ISP gaat denk ik niet dat Proximus deze aansluiting terug gaat verplaatsen naar de vroegere toestand.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Dat gaat zo niet,aangezien Scarlet One niet meer te verkrijgen is.Als ik Uw verhaal volg,val ik daarna op Scarlet Trio en een max van 50 mbps,gelijk welke lijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

TanknaT,

Proximus is met een snelheid tot 100 Mbps. geen gegarandeerde snelheid. Dus dat zou ik niet zomaar zeggen dat Proximus dit moet ;)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Aangezien de problemen bleven is er vandaag (terug)een technieker geweest,eerst naar de tel.centrale waar ik op aangesloten ben,daar was blijkbaar iets mis,want ik heb een andere lijn gekregen(technieker heeft mij meermaals gecontakteerd,want daardoor was hij veel later dan voorzien) ook is er hier thuis een kabel vervangen,die toekomt in de modem.Resultaat van dit alles is dat alles weer normaal werkt,maar snelheden zijn precies dezelfde gebleven,nu ja,alweer blij dat ik kan surfen,tv kijken en gamen zonder uitval.
RobiRoberto
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2019, 20:22

JamesEarlGray schreef:Het kan mogelijk zijn dat vectoring pas later actief wordt. Dat was alvast zo bij mij toen ik wisselde van bbox2 naar een Fritz!Box.

Ik heb dan echter meteen een lijntest gestart en warempel was vectoring vanaf dan direct actief. Het kan alleen maar opbrengen om hetzelfde te proberen, zeker?
Lees ik goed dat je ben van bbox naar fritzbox gegaan? Ik heb nu een fritzbox met mij huidige internet provider.ik zou willen naar scarlet Trio ovestappen maat ik twijfel nog want ik zou echt graag mijn fritzbox(vdsl 2 ready) willen blijven gebruiken omwille van 2 fritzfon die er samen werken en de parent control. Denk je dat mogelijk is de fritzbox te gebruiken met scarlet trio? Hun helpdesk had nee gezegd..
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ja dat kan perfect. Bij mij ook Scarlet met een Fritz!Box. Het enige wat je moet krijgen van Scarlet is je PPoE paswoord. In het verleden deden ze daar moeilijk om en gaven ze die niet. Ik weet niet hoe het er nu mee gesteld is maar ik denk dat ze nu verplicht zijn die te geven als je erom vraagt. Ik herinner me nog dat enkele forumleden deze verkregen hadden na klacht bij ombudsdienst.

Wanneer je je PPoE paswoord kent kan je deze invullen in de Fritz!Box zodat je verbinding kan maken. Daarna werkt alles zoals het bij EDPNet werkte. Je TV kan je dan aansluiten op poort 3 en/of 4.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

RobiRoberto schreef:Denk je dat mogelijk is de fritzbox te gebruiken met scarlet trio? Hun helpdesk had nee gezegd..
Dat hangt ervan van welke FritzBox je hebt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

RobiRoberto schreef: Lees ik goed dat je ben van bbox naar fritzbox gegaan? Ik heb nu een fritzbox met mij huidige internet provider.ik zou willen naar scarlet Trio ovestappen maat ik twijfel nog want ik zou echt graag mijn fritzbox(vdsl 2 ready) willen blijven gebruiken omwille van 2 fritzfon die er samen werken en de parent control. Denk je dat mogelijk is de fritzbox te gebruiken met scarlet trio? Hun helpdesk had nee gezegd..
Ja, van bbox2 (vectoring friendly maar zonder profijt van vectoring) naar een FB7360v2. Ik ben toen ook omgeschakeld van Scarlet naar EDPnet, rond de tijd dat Scarlet hun limiet invoerde.

Niet vergeten dat je je VLANs moet instellen op de FB (of wat er ook vereist is, check dat liefst even op voorhand) indien je die wilt gebruiken icm Scarlet TV.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier ook van sagem/bbox2 naar een FB7360v1 (Scarlet One); toen daardoor gestegen naar 100/30 sync (100/15 effectief) - niet verrassend wegens 30m van ROP.
Ben er wel even mee bezig geweest om alle settings in orde te krijgen, vooral voor telefonie.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”