nieuwe aansluiting

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
defre1977
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2017, 12:10

Hallo ,

Ik heb scarlet besteld voor mijn ouders . Hiervoor telenet .

Bestelling perfect verlopen . Nu moest ineens aan iets denken . Achter hun tv hebben ze enkel ene Coax aansluiting .

Hoe doen ze dit dan , is er een converter coax => netwerk ofzo ?
Las over ethernetadaptors , maar vind dit nogal duur 100euro voor 2 stuks via scarlet .
Vond er 2 voor 39 euro op bol.com . Zou dit niet goed genoeg zijn ?

Wifi bridge zal denk ik geen oplossing zijn .

alvast bedankt
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Voor Scarlet kan je ook een wifi bridge kopen voor de decoder. Daar heb je enkel je wifi netwerk voor nodig en dat werkt goed.

https://www.proximus.be/en/id_cr_wirele ... tions.html

En waarom zou dat volgens jou niet werken?
defre1977
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2017, 12:10

Ik zou denken dat zo'n wifi bridge niet zo goed zou werken . Modem staat in de garage , zit dan nog een deur tussen . Denk een 15meter afstand modem tot aan tv .

Of doet dat er niet toe ?
haarle
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2016, 09:19

Als ze Telenet gehad hebben moet er een coax aansluiting zijn anders konden ze hiervoor bij Telenet geen tv kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
defre1977
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2017, 12:10

Ja natuurlijk ligt er een coax kabel , maar scarlet gaat toch over utp ?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Hoeveel geld heb je hiervoor over?

Beste oplossing zal zijn om een TP kabel te leggen (of het nu een U/UTP kabel is, of een S/STP, of alles hier tussenin, laat ik in het midden).
Als er al een coax ligt, zou je deze zelfs als trekdraad kunnen gebruiken, je moet dan wel exact weten waar de andere kant zit (in oudere woningen werd er immers vaak afgetakt vanaf een ander coax-punt).

Een andere oplossing is het gebruiken van een mediaconverter: ethernet over coax.
Dit is geen goedkope oplossing, aangezien er veel wijzigingen moeten gebeuren aan het signaal.
Prijzen van 100 euro zijn niet zeldzaam (is zelfs aan lage kant).

Nog een alternatief is een homeplug: dan wordt je ethernet-signaal gemoduleerd over het lichtnet.
Hiervoor moet je geluk hebben: dit kan niet werken, dit kan slecht werken, dit kan goed werken.
Ik heb de laatste optie helaas nog niet vaak gezien, vaak zit er veel interferentie op, en aangezien je toch een stabiele 10MBps zou moeten halen om een goed beeld te krijgen, raad ik persoonlijk deze optie niet aan.

Je hebt ook de wifi bridge van Proximus.
Als je een goed signaal hebt, is dit een ideale oplossing.
Ook dit kan hier een probleem vormen, zo te lezen.
Afstand is niet ideaal, veel voorwerpen ertussen.
haarle
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2016, 09:19

Keken ze dan nog analoog indien niet dan moet er toch een UTP kabel liggen die van binnen naar de aansluiting van het Telenet bakje gaat buiten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Wat een onwaarheden worden er toch weer verteld ...
Als er telenet was, konden ze perfect digitaal kijken zonder utp kabel. Het was dan gewoon niet-interactief ...
Nieuwe kabel trekken, powerline adapters of wifibrudge zijn de oplossingen ...
haarle
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2016, 09:19

Er worden geen onwaarheden verteld, als ze digitaal keken plaatst Telenet een modem en een UTP kabel of ze moeten dit uitdrukkelijk hebben geweigerd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

haarle schreef:Er worden geen onwaarheden verteld, als ze digitaal keken plaatst Telenet een modem en een UTP kabel of ze moeten dit uitdrukkelijk hebben geweigerd.
Als er een comfort installatie van 85 euro voor een digicorder of digibox wordt gevraagd wel ja.
Indien het een gratis pre-installatie is, wordt er enkel een basisopstelling voorzien, geen UTP kabels.
Indien het een selfstarter was, dan zou er ergens een modem moeten staan bij hun en komt er geen tech en kan het dus ook zonder utp zijn.
Indien het een CI+ module was dan is het ook digitaal en is alles ook zelf gedaan.
Je zou verschieten hoeveel klanten hun digitale tv niet-interactief is.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”